GSM-verkoop online groeit snel

Ik weet niet of ik dit hier moet,kan of mag plaatsen maar kwam op deze site omdat ik op zoek was waar je een klacht in kan dienen tegen een gsm web shop.
Wij (ik en mijn vrouw) hebben nu een 2x een order staan bij http://www.bestelmaar.nl vanaf besteldatum 03/03/08
En tot nu toe blijf het gewoon akelig stil verder vanaf hun kant.
Op mijn talloze e-mails , vele faxen wordt niet gereageerd hoe de status er nu voor staat aangezien wij ons nu wel een beetje zorgen gaan maken ivb de 2 lopende contracten die ove moeten gezet worden door bestelmaar naar vodafone die dalijk te laat zijn met aanvragen met gevolg dat wij aan de oude contracten vast zitten.
Dezelfde vraag en uitleg zoals ik hier uileg staan ook in de vele faxen en e-mails waar niet op wordt gereageerd.
Heb dan ook maar ook even gebelt naar het nr 0900 600 1600 van bestelmaar
Uiteindelijk na een lange wachtstand een heer (vermoedelijk Joost Den Hartigh) aan de lijn die een onzin verhaal opging hangen en me eigelijk niet veel kon vertellen ik verstond hem dan ook amper en had het idee dat het hem weinig boeide allemaal.
Ik ben dus ten einde raad en vraag jullie mening en of jullie weten met wie of wat ik contact kan opnemen om een klacht tegen bestelmaar.nl in te dienen.
Ik kan niet zo maar even een order plaatsen op een andere gsm shop aangezien ik dan dalijk aan 4 ipv 2 contracten vast zit als bestelmaar dalijk toch de tijd kan vinden om mijn aanvraag bij vodafone in te dienen.
Verder staat er bij de 2 orders een van mijn zelf en een van mijn vrouw haar gsm-nr dat we een Latop en een Lcd-tv krijgen ik vraag mij af of ik die ook ooit nog zal gaan ontvangen als dit al niet goed gaat .
Vr groet Ron en Mary

› reageer

GSM-verkoop online groeit snel

Gepubliceerd op dinsdag 16 augustus 2005

De grootste gsm-webwinkels noteren hoge groei. Ze hebben naar schatting zo'n 20 procent van de afzet in handen.
Dat wil zeggen 20 procent van de verkoop van abonnementen met toestellen, zegt Peter Leenhouts van GSMeasy in een vraaggesprekje (WindowsMedia, 4 minuten).

Volgens Leenhouts loont het nauwelijks de moeite om prepaid contracten online te verkopen gezien de zeer schrale marges daarop. Fysieke winkelverkopen van prepaid lopen veel beter. Het probleem ligt voornamelijk in de kosten voor het versturen van het pakket. Wanneer bij de verkoopprijs de verzendkosten worden opgeteld, zijn de webwinkels duurder dan de traditionele winkels, die wellicht ook nog hogere kortingen kunnen bedingen.

De aangekondigde komst van Easy Mobile - joint-venture van Easy Group (bekend van Easyjet) en Teledanmark - zal volgens Leenhouts de gsm-verkoop via het web slechts doen groeien.

GSMeasy zegt in het eerste halfjaar van 2005 een omzetgroei bereikt te hebben van 70 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2004, tot een totaal van 3 miljoen euro. Voor het hele jaar verwacht het bedrijf zeker 6,5 miljoen omzet, tegen 4 miljoen euro over heel 2004. Gsmeasy.nl is onderdeel van Buntline, dat in 2003 werd opgericht door Cees Korteweg, Martijn Dijkstra en Peter Leenhouts.

Leenhouts voorziet dat de verschuiving naar het web van gsm-verkopen een voorbode kan zijn voor identieke verschuivingen in andere branches. Leenhouts verwacht dat de komst van betalingssysteem Ideal van de grootbanken een grote positieve invloed zal hebben op de webhandel in Nederland.

GSM-providers serieuzer
De groei van online verkopen gaat gepaard met een serieuzere belangstelling voor dit kanaal van de gsm-aanbieders KPN, Vodafone, Telfort, T-Mobile en Orange. Dat zegt Joost Bruining van GSMweb, de grootste online gsm-winkel:

"Voorheen waren we op het web vooral van Telfort afhankelijk maar dat is de laatste tijd snel aan het veranderen. Ook Orange en T-Mobile, maar zelfs ook Vodafone en KPN nemen ons nu serieuzer." GSMweb koos ook eerst zelf zo veel mogelijk voor Telfort.

Volgens Bruining uit zich dit vooral in de kwantumkortingen: "Voorheen kregen winkelketens als Belcompany duidelijk vooordeliger regelingen dan wij. Maar omdat we nu harder groeien trekken die verschillen weg."

GSMweb noemt zich de vierde onafhankelijke gsm-dealer in Nederland, na de fysieke winkelketens Belcompany, T for Telecom en Phonehouse.

Hij verwacht een groei van de afzet in 2005 van zo'n 50 procent, nadat deze in 2004 naar schatting zo'n 25 procent heeft bedragen. "We hebben lagere overheadkosten en houden de kosten van de logistiek laag."

GSMweb, zeven jaar geleden opgericht door Bruining en compagnon Bas Flik, werkt met 25 werknemers, houdt eigen voorraad en laat TPG Post distribueren. Een overname verwacht hij niet, maar is ook niet uitgesloten: "In principe zeggen we nee, maar je weet natuurlijk nooit wat er langs komt."

Discount uiterlijk GSM.nl
Een andere relatief grote online dealer is GSM.nl in Alkmaar. De site is simpel en druk. Dat is ook de bedoeling, zegt uitbater Jeroen van den Nouwland:

"GSMweb is volgens mij bewust wat soberder gehouden, GSMeasy kiest voor wat meer stijl en wij kiezen voor een discount-achtige uitstraling. We trekken daarmee, denken we, een doelgroep aan die ' jong en wild' is en graag online op koopjes jaagt."

GSM.nl boekte in 2004 een omzetstijging van 25 procent, zegt Van den Nouwland. "en dit jaar zal dat percentage zeker hoger uitpakken maar in welke regionen kan ik nu niet zeggen. En we geven geen absolute cijfers."

Van den Nouwland, die eigenaar is met Henk en Menno Bakker, wekt de indruk zijn werk met buitengewoon veel plezier te doen: "Dat klopt. Het is leuk om te doen met een overzichtelijk bedrijf met zo'n dertig medewerkers. We worden steeds weer verrast door de omvang van de verkopen of door de veranderingen.

Hij houdt wel rekening met flinke veranderingen in de markt: "Het gaat nu vooral om de steeds lager wordende marges op aanbod dat overal ongeveer hetzelfde is. We moeten manieren vinden om meer toegevoegde waarde te kunnen bieden."

Hoe die er precies uit moeten gaan zien is hem nog niet duidelijk, maar het zal zeker te maken krijgen met datacommunicatie en mobiele multimedia, vermoedt hij.

GSMplaza
Een vierde grote speler in deze markt, GSMplaza in Almere, heeft het juist deze zomermaanden razenddruk. Na een aantal weken heeft mede-eigenaar Wouter Buter tijd voor een vraaggesprekje (WindowsMedia, 3 minuten). Mt 18 mensen werkend vanuit Almere voorziet Buter voor 2005 een groei met 40 procent van de omzet.

Bron: Planet MultiMedia.

› reageer

Echt een héél interessant artikel!
En wij die deze site als startpunt nemen weten dat het bij sommige (nieuwe) webwinkels soms nog beter en nog goedkoper kan

› reageer

Ik denk dat mede door telecomvergelijker.nl dit soort sites het zeer goed doen. Als je ziet hoeveel actieve members elkaar helpen en hoe makkelijk je achter de goedkoopste deal kunt komen, is het logisch dat het zo goed gaat met de online verkoop. Er zullen alleen altijd mensen zijn die het 'eng' vinden om online te kopen waardoor fysieke winkels altijd drukker zullen blijven...

› reageer

@benjeti
Ik ben het volledig eens met jouw reaktie, en dan in het bijzonder met de passage die gaat over het aandeel dat TelecomVergelijker.nl _/-\o_ in dit succes heeft!

› reageer

Ik denk dat hun markt veel groter zou kunnen zijn, wanneer bereikbaarheid gemakkelijker zou zijn en het oplossen van klachten beter zou worden afgehandeld.

Het vreemde is eigenlijk dat het afsluiten van abo's nooit problemen geeft bij webwinkels. Alleen wanneer er klachten zijn achteraf. Er zijn uiteraard goede webwinkels en slechte 'echte' winkels. Maar wanneer je face-to-face met iemand kunt praten, kan dat in sommige gevallen schelen (zeker met een honkbalknuppel in de handen ).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.