Multi Sims [Deel 2]

ik bied hem te koop aan!

› reageer

Deze werd te lang.

Hier gaan we verder over Multi-Sim's, oftewel de gegevens van meerdere simkaarten op 1 nieuwe sim!

Voor dual/triple-sim (meerdere sims in 1 telefoon) moet je hier zijn

› reageer

Ik overweeg een '16 in 1 supersim' aan te schaffen.
Als ik het goed begrijp is het met deze supersim mogelijk om 16 sims op 1 kaart te 'backuppen' en via een menu in de telefoon te switchen: 'pincode online Menu Switch'.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring met zo iets heeft...

16 in 1 Super Sim Card Backup, Copy, Duplicate, Clone, Reader, Writer Kit Features
***View info from your GSM/PCS SIM card.
Read from SIM card edit, delete and backup to your PC.
PIN code/On-line Menu Switch.
Dual-mode Calling Timer.
On-line Number Reminder.

Features:

* Compatible with all GSM cellular phones.
* Save up to 16 different SIMs to Super SIM card.
* Edit SMS short messages & your Phonebook in your PC.
* Build-in hundreds of Midi Ring tone. Edit and change Ring Tone freely.
* Copy & Backup the phone book and SMS message between your SIM cards.
* NOTE: Please be patient when backup your data, it may take a long time.
* Convenient sorting functions.
* High speed decoding.
* Connect to USB port, no external power required.

Package Content
1* Blank Super Sim Card
1* Super Sim Card Reader
1* Installation CD

CD Content

System Requirement

De informatie komt van: http://www.vavolo.com/productdetails.asp,ProductID,2400,,.htm

› reageer

Daarmee kun je volgens mij alleen maar de gegevens backuppen, maar je kunt er niet mee bellen, en daar ging dit topic over. Wat ik begrepen heb is dat 'nieuwe' simkaarten (v.a. versie 2 ofzo) dermate sterk beveiligd zijn, dat de code (nog) niet achterhaald kan worden, en dat er daarom nog geen nieuwe multi simkaarten bestaan.

(Net even verder gelezen) Hmm... blijft vaag.. Gezien de problemen waarvan ik gelezen heb met die vorige simkaart copier, lijkt het me sterk dat ze dit voor die prijs werkend voor een versie-2 SIM kunnen aanbieden.

› reageer

Ja, de beschrijving is erg vaag.
PIN code/On-line Menu Switch.
Dual-mode Calling Timer.
On-line Number Reminder

Dit lijkt er mijns inziens op, dat je 'online in een menu kunt switchen' en 'online kunt zien welk nr actief is'. --> zoals bij een dualsim het geval is...
Ik zal het navragen aan de leverancier.

› reageer

Hier staat ook zo'n ding. Gek, vorige maand nog zocht ik me rot hiernaar maar kon ik bijna niets vinden, en nu wordt je, als je even googled, bij wijze van spreken doodgegooid met die dingen

Edit: En ook op eBay staan ze nu. Maar:

Will work with V1 & some V2 Sim cards. This product is not 100% Guaranteed to be compatible with all Sims

Editedit: D'r is zelfs een heel forum over

› reageer

Hey: op die link van jou is deze afbeelding te zien, waaruit ik toch kan opmaken dat je in je telefoon gewoon kunt wisselen tussen al deze 16 nrs!

Ik overweeg toch maar zo'n ding te bestellen, het uit te proberen en indien het werkt er een 'inkoopactie' van te maken

› reageer

Daarmee kun je volgens mij alleen maar de gegevens backuppen, maar je kunt er niet mee bellen, en daar ging dit topic over. Wat ik begrepen heb is dat 'nieuwe' simkaarten (v.a. versie 2 ofzo) dermate sterk beveiligd zijn, dat de code (nog) niet achterhaald kan worden, en dat er daarom nog geen nieuwe multi simkaarten bestaan.

(Net even verder gelezen) Hmm... blijft vaag.. Gezien de problemen waarvan ik gelezen heb met die vorige simkaart copier, lijkt het me sterk dat ze dit voor die prijs werkend voor een versie-2 SIM kunnen aanbieden.

Het is idd zo dat de zg. V2 simkaarten met een veel ingewikkelder algoritme hebben. De programmatuur om deze te kraken en de copieren op een lege sim is er nog niet.
Bijna alle nederlandse Simkaarten van nu zijn V2. aanschaffen van dit spul zal dus in 9 van de 10 keer uitlopen op een teleustelling.

› reageer

Een multisim voor 10 euro en een multisimknipper voor 20,-, naar mijn mening niet duur:

http://inkoopactie.net/ia/42lys8fs

› reageer

Ik vind het wel een beetje duur om "zomaar" eens te proberen, vooral zo'n 16-in-1 super sim. Bovendien is er nog niet zeker dat het ook gaat werken. Dan vind ik een dual-sim houder op mijn toestel toch een betere optie.
Maar misschien als er nou 1 persoon een simkaartknipper koopt, en de rest een 16-in-1 super sim, dan houden we binnenkort een Telecomvergelijker-knip-je-sim-op-maat-meeting ??

› reageer

On topic: Ik heb er 1 besteld... net voordat iemand mij mee deelde dat het hoogstwaarschijnlijk niet werkt met v2? (dus de meeste NL) sims. Ik zal ervaringen hier posten.

@HW: je hoeft gelukkig geen 16 sims te verknippen en in een supersim te passen... je bent ietsje in de war

Off topic: @Gamer, je kunt ze dan net zo goed zelf direct bij http://www.vavolo.com/ bestellen... Dan kan je meteen andere leuke dingen mee bestellen Ik heb de dualsim en de supersim besteld...

› reageer

Ik snap er ook niks van ik denk dat ik in de haast 2 dingen door elkaar heb gehaald ofzo Ik ga eerst maar eens de oude threads lezen Jammer dat die site van Vavolo het niet doet. Het verschil tussen een multi-sim en een dual/triple-sim is me trouwens inmiddels wel duidelijk.

› reageer

Gelukkig.
On-topic: onegeveer 1,5 jaar geleden heb ik een multi-sim uit Hong-Kong laten komen (ging perfect overigens). Maar met een oud T-mobile kaartje lukte het kraken van de code en het plakken op de lege sim-kaart. Met alle nieuwe sims lukte het niet en een Orange simmetje was zelfs volledig onbruikbaar na mijn kraak pogingen.

Voor degene die het gaan proberen: houdt er rekening mee dat je pc best eens een hele nacht aan het rekenen kan zijn om de code te kraken. Succes.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.