Vodafone Studenten abonnementen: 1000 min 4,95!

Hier is nog een thread met een aanbieding voor studenten, alleen hier mogen universitaire medewerkers zonder OV kaart ook van meegenieten.

› reageer

Volgens mij groot nieuws, voor alle studenten die TV.nl bezoeken. Ook groot nieuws voor mensen die de ontwikkelingen op de Nederlandse gsm-markt in de gaten houden. Volgens mij is deze ontwikkeling nog niet alhier op TV besproken.

Vodafone heeft al op 14-07-05 een nieuwe domeinnaam geregistreerd en de volgende website online gezet: www.mobielstuderen.nl.

Sommige Tv-bezoekers zullen op de hoogte zijn van het bestaan van service aanbieders die zich op een speciale community (een niche in de markt) richten. o.a Wirelless Circle is zo'n provider die goedkoop abo's aanbied aan studenten om onderling te bellen, op het netwerk van Telfort.

Echter, Vodafone gaat nu ook goedkoop abonnementen in de markt zetten, voor studenten. Op die manier kunnen ze goedkoop (onderling) bellen, smssen maar ook internetten (data UMTS -cards.) Vodafone is volgens mij de eerste Nederlandse provider die zelf studenten-abo’s aanbied.

Gelijk voor de duidelijkheid, de definitie die Vodafone verstaat onder "student" kan uit de volgende quote afgeleid worden:
Deze aanbieding is alleen geldig voor HBO en Universitaire studenten

Dan nu; enkele super aanbiedingen:

_________
Studentpack SIM only
Uitvoering : studenten SIM

Studentenaanbieding

Speciaal samengesteld: Studentpack SIM only
1000 minuten gratis onderling bellen (ook voor Voicemail!) voor 4,95 p/mnd
Geen aansluitkosten twv 52.50 euro

Studentpack SIM only + Studentpack SIM only:

Bellen naar mobiele nummers eur 0.20
Bellen naar vaste nummers eur 0.20
Bellen naar Voicemail eur 0.20
Bedrag per maand eur 4.95
MMS per bericht eur 0.50
Eenmalige aansluitkosten eur 0.00
Contractduur in jaren 2
SMS per bericht eur 0.15
Toestelprijs met standaard opties eur 0.00

Acties:
* 1000 minuten gratis bellen naar Vodafone nummers
* Geen aansluitkosten
* Gratis thuisbezorgd

Prijs eur 0.00
[sub]Let op:
De SIM-kaart van dit abonnement kan alleen gebruikt worden door een SIM lock vrije mobiele telefoon of een telefoon geschikt voor een Vodafone abonnement. Heb je een Vodafone Prepaid telefoon, zorg er dan voor dat de prepaid lock is verwijderd. [/sub]

Super toch!? Nog ff nagaan of het voor alle Vodafone nr's is.

Nog een:

Vodafone UMTS datacard

Studentenaanbieding

Elke maand gratis 40 uur online! voor maar 24,95 p/mnd
Geen aansluitkosten twv 52.50 euro
Gratis thuisbezorgd

Vodafone UMTS datacard + Studenten Data 2:

Omvang bundel (in uren) 40
Bedrag per maand eur 24.95
Verbruikskosten buiten de bundel (per 10 min.) eur 0.50
Minimale sessieduur (in min.) 10
Eenmalige aansluitkosten eur 0.00
Contractduur in jaren 2
Toestelprijs met standaard opties eur 0.00

Acties:
* Gratis 40 uur datagebruik
* Geen aansluitkosten
* Gratis thuisbezorgd

Prijs eur 0.00

_________

Volgens mij is dit weer een hele ontwikkeling in Telecom-land. Nu nog ff de voorwaarden van Vodafone uitpluizen, ze hebben nl. (aanvullende) voorwaarden voor deze abo's.

Ook is het leuk om het hier te hebben over de tarieven structuur, die verschilt volgens mij groot van de regulier abo's. Ook leuk is het tarief voor SMS: 0,15. Een beetje een compromis tussen de kosten bij een regulier abo (buiten de bundel) en de nieuwe SMS-kosten bij de nieuwe Prepaid tarieven. (e.v.t na aanmelding)

Ook een nieuwe ontwikkeling is de gratis Voicemail bij dit abonnement. T-mobile is hier laatst meegekomen (bij de special edition Relax) en nu blijkt ook (deels) Vodafone.

Er is een verscheidenheid aan belbundels beschikbaar, e.v.t_i.c.m met een telefoon. Voor de bundels zie onderstaande QuickLink. Een bundel bevat géén TeGoed!

Eerste twistpunt heb ik al gevonden, bij het Studentpack daarmee kan je onderling gratis 1000 min.bellen krijg je dan 2 sims? want er staat het volgende: "Studentpack SIM only + Studentpack SIM only". Maar verderop staat weer: "1000 minuten gratis bellen naar Vodafone nummers." Er staat niet ALLE Vodafone nr's! Dus hoe dat nou zit... dat is een beetje vaag, anders is het echt een superdeal...

Info: QuickLink naar tarieven en voorwaarden.

Voorwaarden mobiele aansluiting voor Studenten
(aanvulling op de AVC)

De naar mijn mening belangrijke voorwaarden, staan in een groter lettertype

Artikel 1 Algemeen
[sub]1 Naast de geldende Algemene Voorwaarden Consumenten Vodafone Libertel N.V. (hierna: AVC) zijn deze Voorwaarden mobiele aansluiting voor Studenten (hierna: deze Voorwaarden) op de Overeenkomst voor Mobiele Aansluiting voor Studenten (hierna: de Studentenovereenkomst) van toepassing. [/sub]
2 In geval van strijdigheid tussen deze Voorwaarden en de AVC gaan deze Voorwaarden voor.
[sub]3 De Studentenovereenkomst kan bestaan uit een Overeenkomst voor een Vodafone Studenten Data Abonnement (hierna: Studenten Data), al dan niet in combinatie met een Overeenkomst voor een Vodafone Studentpack abonnement (hierna: Studentpack). De Studentenovereenkomst is alleen beschikbaar voor studenten van hogescholen en universiteiten in Nederland. De student dient naast het vereiste bewijs van legitimatie en bewijs van adres, eveneens een (kopie) geldig bewijs van inschrijving aan een hogeschool of universiteit in Nederland te verstrekken. [/sub]

Artikel 2 Totstandkoming, duur en beëindiging Studenten Data
[sub]1 De Overeenkomst voor Studenten Data komt tot stand nadat een aanvraag daartoe van de student door Vodafone is aanvaard. [/sub]
2 Per student kan slechts één Studenten Data worden afgesloten.
3 Studenten Data wordt door Contractant aangegaan voor tenminste 24 maanden.
[sub]4 Vanaf drie maanden voor het einde van de minimum duur Studenten Data kan Studenten Data wederzijds worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste drie maanden. Beëindiging kan alleen middels schriftelijke opzegging. [/sub]

Artikel 3 Totstandkoming, duur en beëindiging Studentpack
[sub]1 Voor de totstandkoming, de duur en de beëindiging van de Overeenkomst mobiele telefoonaansluiting voor Studenten gelden de AVC bepalingen onverkort. [/sub]

Artikel 4 Verplichtingen Contractant
1 Voor de Studentenovereenkomst gelden de specifiek door Vodafone bekendgemaakte tarieven.
[sub]2 De periodieke abonnementkosten en de eventueel gemaakte overige variabele gebruikskosten van de Studentenovereenkomst worden aan Contractant op diens factuur in rekening gebracht.[/sub]

› reageer

alleen dat die nummers alleen voor vf gelden, weer jammer ik ken maar 2 mensen met vf moet ik die dan elke maand meer dan 8 uur gaan bellen?

› reageer

Super toch!?
Nee, wat een zinloos abo, wie belt er nu alleen naar nummers van 1 provider?!

› reageer

Dat is bij de wireless circle ook zo. Goedkoop bellen, maar dan naar je eigen 'circle' zeg maar... Daarmee willen ze proberen je vrienden het ook te laten nemen, zodat zij meer geld verdienen en jij goedkoper kunt bellen...

› reageer

Een beetje een TE exclusieve aanbieding naar mijn mening. De definitie van een Student had beter studenten-met-recht-op-een-OV-jaarkaart kunnen zijn. De groep is dan veel groter en de belangstelling denk ik ook.

› reageer

benjeti> wireless circle is inderdaad ook een zinloos abonnement in mijn ogen.

han> die discussie is nutteloos, Vf heeft het nu eenmaal zo bedacht.

› reageer

Het zijn wel geinige abo's.. simonly van 4.95 vind ik niet zo spectaculair want ik heb al heel lang een wireless circle van 0 euro per maand (voor nieuwe klanten ben je nu wel iets per maand kwijt).

Voordeel WirCir: 3600 min gratis (ipv 1000) voor 0 euro (nu dus niet meer, had je toen moeten aansluiten) nu kost het 1,50 per maand.

Voordeel Vodafone Studentendingens: beter netwerk en 1000 min zijn te gebruiken voor alle vodafone nummers en dat zijn er veel meer dan wirelesscircle nummers, daarnaast krijg je bij vodafone gratis simkaarten etc, ik was 20 euro kwijt toen ik mijn wc-card verloor en zijn er heel veel gekke fee's bij wc zoals voor uitportering, betaal je iets van 50 euro.

En verder ben ik het volkomen eens dat een student iemand is die HBO of WO doet. MBO zijn gewoon wat oudere middelbare scholieren. En nu maar kijken hoeveel gekwetste MBO's mij gaan uitschelden

Wat ik overigens wel een hele sterke aanbieding vind is Blackberry abo met gratis blackberry, gratis emailen en 1000 vodafone minuten voor 27.50 per maand. Normaal ben je 20 euro excl btw alleen kwijt voor een blackberry aansluiting en dan moet je nog 12.50 betalen voor inbusiness en 5 euro voor onderling bellen en dan nog zijn je 1000 min niet geldig naar vodafone nummers maar alleen naar je collega's.

› reageer

Dat umts met 40 uur online is wel erg lekker

› reageer

Nadeel van het datanaanbod: Afrekening per 10 minuten! Je kunt per dag dus nog geen 8 keer je email checken zonder bij te betalen (1 Kb verzenden en ontvangen om de melding te krijgen dat er geen nieuwe mail in je postvak is kost je al meteen 10 minuten van je bundel).

Ik ga wel even naar die Blackberry oplossing kijken, die lijkt mij zeer interessant! Jammer dat er alleen 2 jarige contracten mogelijk zijn. Daar ben ik niet zo'n fan van met alle komende UMTS wijzigingen. (straks is er HSDPA maar kan je het als nagenoeg enige niet gebruiken omdat je nog een oude Blackberry of laptopkaart hebt oid.)

Wirelesscircle heeft een heel andere constructie dan Vodafone. Wirelesscircle werkt net als bijvoorbeeld Beena. Ze kopen zelf als bedrijf zakelijke abonnementen in bij Telfort (zeg maar voor hun eigen personeel en verkopen die dan buiten hun bedrijf aan onbekenden door) en doen daarmee net of ze zelf een provider zijn. Het contract staat dus niet op jouw naam, maar op de naam van Wirelesscircle (en daarom moet je bij uitportering dus kosten voor de contractovername betalen en gelden er nog meer rare regeltjes daar). Voordeel: particulieren kunnen de Telfort zakelijk aanbiedingen en abonnementen gebruiken al behoren ze eigenlijk niet tot de doelgroep. Wirelesscircle heeft ook klanten bij andere doelgroepen en bij andere bedrijven.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in het nieuwe Vodafone studenten aanbod aangezien je daar zelf een abonnement afsluit zonder rare tussenconstructies.

Overeenkomst tussen de abonnementstarieven van Vodafone en Wirelesscircle is wel dat je een basis simonly hebt dat voordelig is als je binnen eigen netwerk belt. Je kan kiezen voor duurdere abonnementsvormen, maar die geven alleen een "lening" voor je toestel en geen (extra) gratis belminuten of iets dergelijks.

@Han: ik ben HBO student zonder recht op een OV kaart aangezien ik niet heel Nederland mee laat betalen aan mijn studie. (ik betaal het zelf). Ik ben dus blij dat Vodafone niet net als Orange een OV kaart vraagt. (ik krijg op mijn studentenkaart/inschrijfbewijs de studenten korting bij Orange niet aangezien ze alleen een OV willen accepteren! Zou jammer zijn als ik weer buiten de boot zou vallen.)

› reageer

aangezien ik niet heel Nederland mee laat betalen aan mijn studie Ondanks het feit dat je (on-)vrijwillig gekozen hebt geen schamele €230 per maand te ontvangen, wordt het grootste deel van de kosten voor je opleiding gewoon uit de algemene middelen betaald.

Of dacht je daadwerkelijk dat een hogeschool met 10.000 studenten rond kan komen van de 15 miljoen die ze jaarlijks aan collegegeld ontvangt?

› reageer

Is een uitwonende beurs nog maar 230,- tegenwoordig? Ik wordt blijkbaar oud!

Ter geruststelling: het was een kwinkslag. Zonder al of niet met fraude bij elkaar gespaarde subsidie redden de onderwijs instellingen het niet.
Ik zit met een groep (avondstudenten) die gemotiveerd hard werkt. Als de baas je niet een beetje wil helpen dan is alles verder voor eigen kosten. (en dan erger je je wel eens aan ongemotiveerde full time studenten die studeren om het niet-studeren en de kantjes ervan af lopen+beurs en OV.) Ik doe het niet aanvragen van een beurs trouwens niet uit liefdadigheid hoor, maar ben al te oud voor een beurs en voor een avondstudie geven zie die trouwens ook niet.

Nu weer on topic.

› reageer

Hier is nog een thread met een aanbieding voor studenten, alleen hier mogen universitaire medewerkers zonder OV kaart ook van meegenieten.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.