Vodafone besteedt netwerkonderhoud uit aan Ericsson

@Koen
Hebben de meeste nieuwe toestellen tegenwoordig niet standaard EGSM aan boord? Ik had vroeger een site waar je alle toestellen op kon vergelijken (ook EGSM) maar ben de link kwijt. Iemand?

› reageer

Bron: Webwereld

Ericsson Nederland gaat het Vodafonenetwerk in Nederland beheren en onderhouden. Hiertoe heeft hebben de bedrijven een intentieverklaring getekend.

Vodafone blijft volledig eigenaar van het netwerk. Door de intentieverklaring gaan ongeveer 170 Vodafonemedewerkers bij Ericsson werken. De Ondernemingsraad van Vodafone moet verklaring nog goedkeuren. Vodafone is blij met de verklaring. Alexander Schuit, directeur Vodafone Nederland: "We kunnen zo de kwaliteit blijven garanderen en vebeteren."

› reageer

Net als Telfort min of meer.

› reageer

Wie wordt de volgende voor Ericsson?
KPN? T-mob? Orange?

› reageer

T-Mobile heeft Alcatel (en had een deel Nortel) netwerk. T-Mobile heeft een Nokia netwerk en KPN een mix.

Lijkt dus minder voor de hand liggen dat Ericsson daarvoor het onderhoud gaat doen, maar je weet maar nooit.

› reageer

T-Mobile heeft Alcatel (en had een deel Nortel) netwerk. T-Mobile heeft een Nokia netwerk

Wat is het nou nokia of alcatel? Volgens mij bedoelde je orange heeft een alcatel netwerk en t-mobile een nokia netwerk. Of heb ik het fout?

› reageer

Inderdaad, Orange heeft Alcatel.

› reageer

Ik dacht dat KPN ook al bij Ericsson zat. Orange heeft het nu uitbesteed aan Alcatel maar heeft nog steeds veel Nortel apparatuur staan.

› reageer

Ik bedoelde natuurlijk ook Orange met Alcatel (en Nortel) (Ik zat blijkbaar al half te pitten toen ik het intikte )

› reageer

KPN heeft voor het mobiele netwerk 900/1800MHz Nokia apparatuur en voor het vaste netwerk Ericsson centrales

T-Mobile heeft 1800MHz netwerk van Nokia

Orang heeft Nortel apparatuur in het noorden van Nederland en in het zuiden van Nederland Alcatel 1800MHz en sommige plekken kleine 900MHz.

Telfort heeft een Ericsson netwerk 1800MHz en drukke plekken 900MHz.

Vodafone heeft Ericsson alleen de masten verschillen soms van merk, 900/1800MHz

› reageer

KPN heeft ook "gms-spul" van Ericsson. KPN, Voda, en Telfort hebben alle drie Ericsson. Als je langs het hoofdkantoor rijdt, dan zie op het dak masten staan van Telfort, KPN en Voda. Daarnaast heb ik eens gesproken met 1 van de mensen daar en die wist me te vertellen dat dit de locatie was waar de eerste UMTS sites hebben gedraaid.

› reageer

Telfort maakt naast de 1800 band inderdaad gebruik van extended gsm 900 frequenties (E-GSM). Die zijn alleen te gebruiken als je een toestel hebt die naast gsm 900/1800 ook nog E-GSM 900 ondersteunt.

Voor zover ik weet heeft Orange die E-GSM frequenties ook, maar gebruiken ze die niet aangezien het Alcatel deel van het netwerk hier niet mee samen kan. Is de Orange politiek of het netwerk verandert, zodat ze nu opeens toch E-GSM 900 kunnen gaan gebruiken?

› reageer

@Koen
Hebben de meeste nieuwe toestellen tegenwoordig niet standaard EGSM aan boord? Ik had vroeger een site waar je alle toestellen op kon vergelijken (ook EGSM) maar ben de link kwijt. Iemand?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.