KPN Mobile lanceert Simyo in België

Hé onbeperkt GPRS bij Base? Dat klinkt interessant! Helaas mindere dekking in de Ardennen vrees ik.

Het is bekend dat in België koppelverkoop verboden is en dat er zodoende geen subsidie gegeven wordt. Wat volgens mij wel het geval was is dat je en geen subsidie krijgt en tot nu toe torenhoge beltarieven betaalde. In Nederland betalen we ook veel, maar daar wordt je goedkope toestel uit betaald. In belgië (en andere landen) geen goedkoop toestel, maar wel de hoofdprijs betalen!

› reageer

BASE, de derde mobilofonieoperator in België, maakt vandaag de inhoud bekend van zijn low cost belformule "Simyo". Tarieven in België zijn: 0,19€ per minuut naar alle mobiele netwerken, 0,05€ naar alle vaste lijnen (incl. Belgacom) en 0,10€ per SMS. Nummerbehoud (Mobile Number Portability) is eveneens standaard. Extra's als GPRS of WAP worden weggelaten.

Simyo, dat enkele maanden geleden ook door KPN werd gelanceerd in Duitsland, verkoopt via internet sim-kaarten voor mobiele telefoons.

Zie verder op:
http://www.simyo.be/nl/
http://www.vergelijking.be/nieuws_detail.php?id=491

› reageer

Misschien kan je via de website ook goedkoop de simkaart na Nederland laten komen. Ik kon het niet zo snel vinden. Voor sommigen mensen kan dat handig zijn, dan kunnen ze voor 10,- alle Nederlandse netwerken even uittesten op bereik.

› reageer

5 cent naar vaste nummers de hele dag is wel een nette prijs. Zeker in vergelijking met NL met prijzen van zo'n 35 tot 45 eurocent per minuut overdag. 19 cent is ook netjes. Bellen naar mobiel van een ander net kost al snel 30 cent in de daluren....waar doen ze dat toch van bij KPN.

› reageer

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat KPN die tarieven uit eigen zak betaald .

› reageer

Het is jullie natuurlijk wel bekend dat er totaal geen subsidie op toestellen wordt verstrekt. Geen wonder dat er dan een 'goedkope' SIM vanaf kan.
Simyo ondersteunt overigens geen WAP, data, GPRS of andere moderne fratsen. In de AV staan de dataprotocollen wel genoemd.
Voicemail is gratis.
Men verstuurt niet naar buitenlandse adressen (maar je kan wel een buitenlands adres opgeven, dus dat is heel vreemd).
De geldigheidsduur van de kaart is 9 maanden. In tegenstelling tot andere netwerken, waar het 12 maanden is.
Vooral interessant is bellen via Belgian Telecom dat je via een Antwerps telefoonnummer doorschakelt naar het buitenland. Dan bel je voor 5 centimes per minuut plus nog eens 2 cpm naar Nederland.
Ik blijf voorlopig even bij BASE, omdat ik toch wel gehecht ben aan mijn onbeperkt GPRS.

› reageer

Hé onbeperkt GPRS bij Base? Dat klinkt interessant! Helaas mindere dekking in de Ardennen vrees ik.

Het is bekend dat in België koppelverkoop verboden is en dat er zodoende geen subsidie gegeven wordt. Wat volgens mij wel het geval was is dat je en geen subsidie krijgt en tot nu toe torenhoge beltarieven betaalde. In Nederland betalen we ook veel, maar daar wordt je goedkope toestel uit betaald. In belgië (en andere landen) geen goedkoop toestel, maar wel de hoofdprijs betalen!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.