Voipbuster ervaringen

Omdat ik alleen Voipbuster wil gebruiken voor uitgaande en inkomende gesprekken...

› reageer

http://www.voipbuster.com/en/index.html
allereerst moet je 1x 1.30euro storten vervolgens kan je onbeperkt naar iedere vaste telefoon in nederland en naar sommige landen in europa en amerika bellen.

Ik vraag me af of dit betrouwbaar is en of het echt bijna gratis is?

› reageer

Snel antwoord: ja!

Langer antwoord: Werkt goed, test het eerst zonder te storten voor de gesprekken van niet langer dan één minuut, en als het bevalt stort je die Euro en heb je veel plezier. Werkt het ff niet, probeer het later dan nog eens. Komop, je hebt maar een euro betaald...

› reageer

Yep, werkt prima!

› reageer

Ik gebruik het al een poosje en heb via Paypal een Euro gestort. Dan gebruik je je creditcard niet.

In Nederland is de geluidskwaliteit goed. Naar Amerika tikt en kraakt het een beetje bij mij. De server is soms erg druk, en dan kun je de client niet inloggen. Geen idee hoe lang ze dit gratis nog volhouden.

› reageer

Grote kans dat ze het nog een tijdje volhouden, er zit hetzelfde bedrijf achter als achter Bel1649 volgens een thread op VOIPuser.org:

VoipBuster is a service operated by Swiss telco Finarea SA,
which also operates call1899 and call18866. Here is a list of
other services they operate throughout Europe -- not sure if it is complete:

www.1031telekom.at (AT)
www.telediscount.at (AT)
www.billignet.at (AT)
www.1899.com (UK)
www.call18866.co.uk (UK)
www.voipbuster.com (UK)
www.telesoldes.com (FR)
www.telerabais.com (FR)
www.callcheap.be (BE)
www.directbellen.be (BE)
www.telediscount.nl (NL)
www.bel1649.nl (NL)
www.01071telecom.de (DE)
www.telediscount.de (DE)

These services are of two types: (a) call a shared-revenue number, priced according to where you want to call, and then dial your destination number. You will be billed by your normal phone provider, no pre-registration needed; and (b) register on their website and place calls by dialling an "equal access" prefix (i.e. 1899 in the UK); you will be charged a per-call charge of a few pence or cents, and then a per minute charge (which is optionally announced at the beginning of the call, and which to some destinations is 0).

› reageer

hey wel 'n goede tip! bij mij werkt 't redelijk, hoewel het soms wat kraakt en wegvalt (in Nederland) maar wellicht ligt dat aan mn gammele microfoon..

› reageer

Ik kom alleen niet verder dan een "error" bij het aanvragen van een account... al weken... Dus heb het weer opgegeven.

› reageer

Ik heb een Linksys Pap2 Phone Adapter. Deze heeft een ethernet aansluiting en 2 telefoonuitgangen.
Op 1 uitgang heb ik Budgetphone: Voor € 10,- per jaar (!) mijn 030 nummer naartoe geporteerd. En op de andere uitgang gratis bellen via VOIPbuster.
Daaaaag KPN

› reageer

Ik zie nu een prijs van 5,- staan. Kom je pas na de aanmelding bij de goedkope PayPal optie?

› reageer

Nee, die € 5,- klopt. Het was tot zo´n 1,5 maand terug € 1,-, maar dat hebben ze verhoogd.

› reageer

Ik gebruik hier voipbuster sinds een weekje tot volle tevredenheid. Echter allemaal met de software via een PC. Ik heb ergens in een UK groep gelezen dat ze daar zoiets als een ATA op een router gebruiken zodat ze men met uitgeschakelde pc en een gewoon telefoontoestel kan bellen via voipbuster. Gaat dat in NL ook? Er staat daar vanalles over servers en zo die je moet gebruiken?

Hans

› reageer

jawel, dit s chijnt wel te kunnen. hier loopt een uitgebreid draadje over bij tweakers, ik zou daar even rondneuzen.

› reageer

Dat kan inderdaad Maatje. Je hebt hiervoor een ATA nodig. Die kan je o.a. kopen bij BudgetPhone. Een Sipura 1001 is hier bijv. uitermate geschikt voor.

Je kan bij BudgetPhone tevens voor 10euro per jaar een PrePaid vast telefoonnummer kopen. Je kan de Sipura dan vervolgens zo instellen dat je bereikbaar bent op het BudgetPhone nummer, en gratis uitbelt via VoipBuster!
Dat PrePaid nummer krijg je trouwens gratis als je kiest voor het startpakket met de Sipura 1001, wat even duur is als een losse Sipura 1001!

› reageer

Die € 1,30 geldt nog steeds, alleen als je via je vaste telefoon betaald. Dan wordt er € 1,30 afgeschreven en komt er € 1,09 op je creditaccount. Via PayPal kan je inderdaad allen € 5,00 of € 10,00 kiezen.

› reageer

De Linksys Pap2 die ik hierboven noem is ook een ATA. Deze is gelijk aan de Sipura 2000 en heeft 2 aansluitingen voor telefoons itt de Sipura 1001, die er 1 heeft. Hij is los verkrijgbaar voor zo´n € 60,- via duitse en engels winkels of ebay.

update: hij is ook in NL verkrijgbaar bij voicedata.nl voor 99,95 en bij hd.nl voor 83,24 en bij Domestix.net voor 69,99 waarbij je dit aankoopbedrag terug krijgt bij een abo van bv 4,99 per maand (dus kost dan 12*4,99=59,88 incl 100 min gratis bellen per maand). Bij Domestix staat de adapter standaard op hun voipservice ingesteld en moet je hun een verzoek doen om voipbuster op de andere poort te zetten.

› reageer

Dat is interessant.. Is die Linksys ook zo in te stellen dat je voor inkomend verkeer bereikbaar bent op bijv. een BudgetPhone account, en voor uitgaand verkeer gebruik kan maken van een VoipBuster account? Op het internet is niet bar veel over de linksys te vinden, behalve dan dat deze veel gelocked geleverd wordt.

› reageer

reactie op update van birdie >> Dat betekent dan dus dat je twee telefoons aan moet sluiten om van twee verschillende accounts gebruik te kunnen maken?

› reageer

Yep, dat klopt. Ik heb de mijne ook zo aangesloten.

› reageer

Dat is dan dus weer duidelijk een nadeel. Twee telefoons nodig om te kunnen bellen, en gebeld te worden..
Die Sipura heeft de optie om op die éne poort twee accounts te hebben. Je kan dus gebeld worden op de ene account, en bellen met een andere, en je hoeft maar één telefoon op je bureau neer te zetten

› reageer

Weet je dat zeker? Dat is inderdaad fijn.
btw Linksys = Sipura = Cisco

update: Je kan ook overwegen de Sipura 3000 te kopen. Daarin kan je zelfs meerdere uitgaande providers instellen en met een dialplan automatisch de beste/goedkoopste laten kiezen. Dit kan overigens ook met de Pap2, maar daarbij kan het alleen met extra providers waar je niet voor hoeft in te loggen, zoals freeworlddialup (FWD).

› reageer

@birdie, ja dat weet ik zeker Ik zal eens kijken naar de 3000, klinkt ook interessant, maar die is volgens mij meteen een stuk duurder, of heb je nog een goedkoop adresje?

› reageer

Ik hoop trouwens dat die functionaliteit die jij noemt of die van de 3000 ook met een firmware update op de Pap2 komt, dat zou perfect zijn!

› reageer

Hier staat kort beschreven hoe dat 2 accounts op 1 poort op de Sipura 1001 werkt.

› reageer

Ja, heb het ondertussen ook gezien. Klinkt prima! Ik hoop dat het voor mijn Pap2 beschikbaar komt, dan kan ik én mijn bedrijfsnummer én mijn privenummer (beide budgetphone) als inkomend zetten en domestix en voipbuster als uitgaand.

› reageer

Ik heb ondertussen ergens gelezen dat het niet meer zou kunnen om met een voiptelefoontoestel (dus zonder opgestarte pc) via voipbuster te bellen. Als dat wel kan, staat er dan ergens een uitleg op internet hoe dat te doen?

› reageer

Correctie ... het zou niet meer kunnen met de nieuwere accounts...

› reageer

Met nieuwe accounts werkt het ook. Heb gisteren voor mijn zus een account aangemaakt, en getest middels Firefly (alternatieve SIP client) of SIP werktte, en het werkt..

› reageer

Dat is goed nieuws ..... maar nu de praktijk nog bij mij ;-)
Nergens een begrijpelijke handleiding?

› reageer

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Kan je nu m.b.v. een ATA zowel je inkomende gesprekken via je KPN lijntje ontvangen, alswel bellen via internet en dat beide met je eigen dect????

Iemand trouwens bekend met de Speedtouch 190 van alcatel????

› reageer

@Tjub, ja dat kan, maar dan heb je wel een wat geavanceerdere ATA nodig. Afhankelijk van hoeveel VOIP accounts je erop na wenst te houden, zou de Grandstream HandyTone 488 een optie voor je zijn, die heeft PSTN passthrough, maar ondersteunt maar 1 VOIP account. Anders kan je kijken naar de Sipura 3000, die ondersteunt meerdere accounts en heeft ook PSTN passthrough.

› reageer

.: bedankt voor je snelle reactie. Ik ben alleen vergeten te vermeldden dat ik graag wil weten of de mogelijkheid dan ook bestaat om dan via Voipbuster uit te bellen zonder dat de pc aanstaat, dus via mij router. Volgens mij moet je dan SIP gegevens van Voipbuster hebben om je ATA te configureren toch? Correct me if I'm wrong.

› reageer

Ja klopt, en dat werkt kan ik je verklappen

› reageer

Kan ik die gegevens gewoon opvragen dan?? Op hun site kan ik niks vinden.

› reageer

Je moet de ATA ongeveer zo instellen:

username: je username
authorization user: [leeg]
password: je password
Domain/Realm: sip.voipbuster.com
SIP Proxy: sip.voipbuster.com
Out Bound Proxy: sip.voipbuster.com

› reageer

Bedankt. Deze info heb ik even opgeschreven voor later. Top.

› reageer

Voipbuster is (weer?) begonnen met het uitdelen van Voip-In nummers, zodat je op een normaal telefoonnummer gebeld kunt worden via Voipbuster. Toen ik inlogde op hun website kreeg ik 050-855****, in Groningen dus. Volgens OPTA is dat nummer trouwens toegekend aan Globalcall B.V. Nooit van gehoord, hoort zeker ook bij Voipbuster.

› reageer

Ik heb ook een 050-855**** Voip-in nummer gekregen...
Maar wat is dat met dat bedrijf dan?
Is er iets niet goed?

› reageer

Maar wat is dat met dat bedrijf dan?
Is er iets niet goed?

Nee, dat niet! De eigenaren van Voipbuster zijn dezelfde als bel1601, telediscount, bel1649 enz. En met die heb ik goede en vooral voordelige ervaringen. Alleen was ik de naam Globalcall B.V. nog niet eerder tegengekomen.

› reageer

De bijdrage is nu € 10,-
@123456: hoe verkrijg je een voip telefoonnummer? ik kan op hun site niets hierover vinden..

› reageer

Toen ik inlogde kon ik klikken op 'Get inbound phone number' en toen kreeg ik direct het nummer. Ik heb trouwens maar €1,30 betaald via de optie 'PayByPhone'.

› reageer

In mijn voipbuster profiel zie ik nu een +801000000xxxxx nummer staan. Dit is voormij een onbekend landnummer. Als ik het bel met de vaste lijn of met mobiel bestaat het nummer niet.

Iemand een Nederlands onderdeel van voipbuster waar ik het aan kan vragen?

› reageer

Zou het kunnen zijn dat je alleen een nummer krijgt wanneer je heb betaald? Ik heb mijzelf namelijk net aangemeldt.

@123456 bedoel je met inloggen op hun website of datje het programma start?

› reageer

Chris17: In mijn voipbuster profiel zie ik nu een +801000000xxxxx nummer staan.Dat had ik ook tot vandaag. Had eerst ook zo'n +801-geval. Landnummer +801 bestaat trouwens helemaal niet.

gouryella: Zou het kunnen zijn dat je alleen een nummer krijgt wanneer je heb betaald? Ik hem mij namelijk net aangemeldt.
Klopt!

› reageer

@123456:

Heb je nu een ander voipbuster nummer toegewezen gekregen dan?

› reageer

Inderdaad, even terugbladeren, ...... in Groningen.

› reageer

Ik heb net ingelogd op de site. Nu stond er in het begin menu 'Get inbound phone number' (stond er gister nog niet tussen). Ik heb nu een 030 (Utrecht) nummer toegewezen gekregen. En ook dit nummer is volgens de Opta van Globalcall B.V.

Die +801 nummers zijn zeker tijdelijke niet bestaande nummers.

› reageer

Voor gebruik met sip apparatuur kan je ook sipdiscount.com gebruiken, is verder precies hetzelfde als voipbuster.com alleen speciaal voor sip. Werkt prima!

› reageer

hoe kan je die verkregen nl telefoonnummer op je pap2 aparaatje instellen

Het lukt mij alleen om gebeld te worden op de computer op het nummer niet op de aangesloten gewone telefoon

› reageer

Ik heb hetzelfde als mluisje. Alleen outbound bellen met m'n SIP router en inbound alleen met het voipbuster programmaatje. Dat laaste werkt volgens mij met het asterisk protocol en niet met SIP. Wie weet komt inbound via SIP nog.

Ik heb trouwens een nummer uit deze reeks gekregen:

038-7550000 038-7559999 18-3-2005 Globalcall B.V.

Hier staan al hun nummerreeksen

› reageer

Ik zou zeggen check even tweakers daar staan diverse instellingen

Link

› reageer

Probeer met 1649 mijn nieuwe voipbuster 030 nummer te bellen. Zou normaal gesproken gratis moeten zijn. Maar krijg deze melding niet. Weet iemand wat het tarief is om met een vaste telefoon naar een voip-in nummer te bellen. Kan hier niets over vinden

› reageer

inkomende gesprekken via SIP zijn mogelijk als je als proxy sip1.sipdiscound.com invult (broertje van voipbuster )

› reageer

Ik kan op die manier inderdaad wel mijn SIP telefoon laten overgaan, maar dan kan degene die mij belt me niet goed horen. ik hoor hen wel goed. Als ik outbound met dezelfde SIP telefoon bel werkt het prima. Ik heb hem aangesloten aan een Draytek Vigor VG2600 Voip ADSL router.

› reageer

vraagje kan ik er ook naar suriname bellen

› reageer

Het kan wel naar elke land.
Maar volgens mij kan dat niet gratis.
Maar wel erg goedkoop! kan ff naar de website gaan voor zulke vragen!
suriname (Landline) 18 20.9
suriname (Mobile) 29 33.6

› reageer

Woei, heb nu een 7e 053 nummer

› reageer

@ duoweoguh

Sipdiscount.com is ook van hetzelfde bedrijf als Voipbuster. Het staat op dezelfde naam geregistreerd, en de name servers zijn FINAREA SA

› reageer

@floris... wat doe jij in godsnaam met 7 nrs ?doorverkopen ?

› reageer

Heb vorige week "zomaar"een e-mail (in het NL)gekregen waar in stond dat aan mij een Voip-In nummer was toegekend, waarnaar, volgens de tekst van het e-mailbericht, GRATIS naar toe gebeld kan worden vanuit alle landen. Het betreft het nummer 0031010********. Het 010 nummer komt in mijn regeio niet voor.
Het is een soort on-line systeem waarbij, als de computer aan staat, rechtsonder op het scherm een berichtje komt te staan, dat "iemand"naam of tel. nummer staat er bij) je probeert te bereiken.
Ondertussen weet ik dat met een mobiele telefoon het bellen niet gratis is. Met een vaste telefoon heb ik nog geen ervaring.
Vreemd is dat niet iedereen die ik met een voipbuster ken, automatisch een nummer heeft gekregen. Mijn busget is € 0,79.

› reageer

Ik bel gewoon via de PC met voipbuster... alleen diegenen die ik bel (in Nederland) hoort zijn eigen stem terug = echo .... wat natuurlijk vervelend is; weet iemand hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is ?
Bedankt alvast.

› reageer

Gek genoeg kocht ik voor € 1,30 onbeperkt bellen naar vaste nummers met Voipbuster + eigen 050-telefoonnummer.

Maar via de link http://www.voipstunt.com op de Voipbuster site kun je identieke software downloaden waarmee je naar veel meer landen gratis onbeperkt kan bellen. Ook valt de verbinding niet na 1 minuut weg! Voipstunt is ook van Finarea SA uit Zwitserland.

Wat zou nou beter zijn: een Speedtouch 190 of zo'n Linksys PAP2 ? Ik wil het met Voipbuster gebruiken.

› reageer

ik heb die voipstunter ook geinstalleerd maar heb daar wel geen eigen nr....

het is nu een +800 nr...

veranderd dat vanzelf?...of moet je een normaal nr aanvragen?

› reageer

Je moet 1 keer je account telefonisch opwaarderen en dan kun je op de website terwijl je nog steeds bent ingelogd gratis een Nederlands nummer "kopen" wat dan aan je account wordt gekoppeld.

› reageer

Ik snap niet hoe ik telefonisch kan opwaarderen. Ik bel overal in NL naar vaste nummers en krijg niks te horen. Hoe moet je nou precies opwaarderen. Weet iemand dat?

› reageer

Is het nou zo dat als je via visa 5 euro betaald dat dat maar voor een half jaar is?

Grtzz

› reageer

Ga naar https://myaccount.voipstunt.com/clx/ en ga naar opwaarderen. Momenteel kun je alleen met Paypal of VISA betalen (minimaal 5 euro). Ik kon eergisteren ook naar een 0900 nummer bellen en opwaarderen (kostte 1,30). Daarna kun je dan je telefoonnummer krijgen.

Finarea heeft ook www.sipdiscount.com

In Duitsland kun je op eBay (tweedehands) de Zyxel 2002 of 2002L kopen voor circa 30 euro; er is veel aanbod. Da's goedkoper dan o.a. die PAP2 van Linksys.

› reageer

Hallo,

Ik heb een vraagje, wat houdt een voip in nummer in. Ik heb dat vanmorgen gratis gekregen maar snap eigenlijk niet wat voor voordelen er aan vast zitten.

Mijn dochter is vaak in Spanje, moet ze dan dit nummer bellen en hoor ik het dan op de computer en is het dan voor haar gratis. Klinkt misschien erg dom al die vragen, maar heb er weinig verstand van. Ik weet wel dat ik vanaf mijn computer overal gratis naar toe kan bellen. Maar is dat met een voip in nummer ook voor mensen die mij bellen ???

groetjes Gerda

› reageer

Dat telefoonnummer werkt gewoon als je VOIPBuster aan hebt staan op je computer. Dus kan je dochter je bellen met haar gewone telefoon.
Maar als je dochter in Spanje achter haar PC zit en ze heeft VOIPBuster aanstaan kan ze ook jouw gebruikersnaam intypen en krijgt ze je gratis aan de lijn (als je online bent tenminste).

› reageer

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord. Maar als mijn dochter mij met haar vaste telefoon op dat voip in nummer belt is het dan gratis voor haar vanuit Spanje. Ik denk het niet hè.
Zitten er verder nog voordelen aan of is het alleen dat mensen je via de computer kunnen bellen op dat nummer. In principe zou je dus je telefoonabonnement op kunnen zeggen.

gerda

› reageer

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord. Maar als mijn dochter mij met haar vaste telefoon op dat voip in nummer belt is het dan gratis voor haar vanuit Spanje. Ik denk het niet hè.

Nope, dat is niet gratis. Alleen VOIP <-> VOIP is gratis.

Zitten er verder nog voordelen aan of is het alleen dat mensen je via de computer kunnen bellen op dat nummer. In principe zou je dus je telefoonabonnement op kunnen zeggen.

Je zou inderdaad je telefoonabonnement op kunnen zeggen, maar het probleem is dat je je pc dan wel altijd aan moet hebben. Of je dat wilt, moet je zelf bepalen.

› reageer

Roland bedankt. Als mijn dochter ook een voip in nummer krijgt, kunnen we elkaar dan wel allebei met de vaste telefoons bellen. Of moet het altijd van één kant met de computer.
Als ik zelf mijn voip in nummer bel krijg ik politie/brandweertoon, doe ik dan iets verkeerds?? Sorry voor zoveel vragen.

› reageer

Waarom zou je elkaars VOIP-nummer gaan bellen?? Dan kun je toch net zo goed direct de ander zijn/haar VOIP-gebruikersnaam kiezen?

Over je nummer:

Je moet 1 keer je account telefonisch opwaarderen en dan kun je op de website terwijl je nog steeds bent ingelogd gratis een Nederlands nummer "kopen" wat dan aan je account wordt gekoppeld.

Had je zelf ook wel op kunnen zoeken denk ik .

› reageer

Ik bel via de PC met voipbuster en ook voipstunt ; Ik bel bv. naar Belgie dat gaat goed, maar als ik een nr. bel in Nederland hoort diegene die ik bel zijn stem ; Is dit normaal ? En weet iemand wat ik eraan kan doen ?

› reageer

Ik bel ook met voipbuster, ik kan gewoon bellen naar andere mensen online, en naar vaste nummers. Ik kon gewoon klikken voor een inbound nummer. Deze is voor mij 0049-20******. Ik woon in Duitsland. Maar wat kan je nou precies met dit nummer? Iemand kan dit nummer intypen bij voipbuster en je belt meteen: okej dat is logisch. Maar kan dit ook met de gewone vaste telefoon. Dat je dan met de gewone telefoon belt en met voipbuster opneemt? Of kan dat niet? Ik heb het uitgeprobeerd en bij mij werd gezegt dat het geen geldig nummer was.

› reageer

@ steven
Dit kan ook met een gewone vaste (of mobiele) telefoon. Je kunt dus op je PC gebeld worden, als was het een vaste telefoonaansluiting.

› reageer

hoe dan? ik heb dt nummer van voipbuster gekregen, maar als ik bel met een vaste huistelefoon doet ie het niet. Dan word er een bandje afgespeeld en gezegd dat dit nummer niet bestaat.

› reageer

Ik heb nu dus voipstunt, en ik heb nu ook proberen te bellen met mijn vast naar het voip-in-nummer, maar er gaat niks over bij mij op de pc.

Kan iemand mij helpen?

› reageer

Ik heb sinds kort een Voipbuster acount maar als ik bij buy credits en dan pay by phone doe staat er bel (dan hun nummer) en toets deze code in:
Nou is het probleem dat ik nergens een code kan vinden kunnen jullie mij helpen?,
ik hb het al geprobeerd in FireFox en in IE...

› reageer

Ik kreeg vandaag deze mail:

Dear .....,

VoipBuster credit is valid for 180 days.
Your credit will expire in February.
We advise you to use your credit before it expires and/or buy new credit* so your current credit will not expire.

* buying new credit is only possible if you have a small credit left on your account.

Kind regards,
VoipBuster Customer Services
www.voipbuster.com

Als ik het goed interpreteer betekent dat dus dat je 1x in de 180 iets moet storten om je credit niet te verliezen.

› reageer

Maar via de link http://www.voipstunt.com op de Voipbuster site kun je identieke software downloaden waarmee je naar veel meer landen gratis onbeperkt kan bellen. Ook valt de verbinding niet na 1 minuut weg! Voipstunt is ook van Finarea SA uit Zwitserland.

klopt, het werkt gelijk en de 1 min blokkering zit er niet op, wel een half uur ofzo blokkering, want na een half uur gebeld te hebben geeft tie aan dat ik niet meer gratis mag bellen en ik eerst mn credits moet verhogen... erg jammer..

› reageer

Ik heb nu dus voipstunt, en ik heb nu ook proberen te bellen met mijn vast naar het voip-in-nummer, maar er gaat niks over bij mij op de pc.

Kan iemand mij helpen?

als je zelf naar je voipinnummer wilt bellen via de vaste telefoon, vervang de 0031 door 0.

› reageer

Begrijp ik het goed dat er af en toe een optie bij staat om een 0900 nr te bellen om zogenaamd een tegoed aan te kopen. Ik heb het net ook geinstalleerd en het werkt super. Probeer nu mijn nummer te achterhalen

› reageer

Ik heb op mn pc Windows Millenium nou werkt VoipBuster hier niet over, weet iemand hier een oplossing voor ( behalve een andere windows versie op mn pc gooien)

› reageer

Ik heb op mn pc Windows Millenium nou werkt VoipBuster hier niet over, weet iemand hier een oplossing voor

Een andere client gebruiken? X-lite bijvoorbeeld.

› reageer

HEY..ik was aan het bellen met voipstunt en nu breekt ie me af..en zegt dat ik mijn 30 gratis telefoontjes gehad heb.....

en dat ik nu moet betalen..

je kan kiezen tussen 5 en 10 euro..maar als ik op paypal tik moet ik 10 euro...en op de andere keuze ook...

iemand ideeen?..of is alleen met de Creditcard dat het 5 euro wordt...

en als ik ze dat geld geef...krijg ik dan meteen ook een echt telnummer?.

› reageer

He maar hoe zit dat dan met dat gratis bellen?
Ik bel nu via voipbuster, heb ook opgewaardeerd voor 1,30 en het werkt perfect.
Een aantal landen zijn gratis, waaronder bellen in nederland ( vaste lijnen), maar overal staat "aktie"achter. Betekend dit dat deze landen ( die nu worden aangegegeven) tijdelijk gratis zijn, of is het blijvend. En hoelang bestaat voipbuster dan al?( hoelang kan je al gratis bellen in nl)?

gr

› reageer

@mememe
Ik neem aan dat als ze er geld op gaan verliezen, dat dan de gratis bestemmingen over zullen zijn. Voipbuster begon met ongeveer net zoveel gratis landen als Voipstunt nu heeft. Ik gebruik het mn alleen om in Nederland gratis te kunnen bellen nu ongeveer 7 maanden.

› reageer

kan iemand me vertellen als je een adsl aansluiting neemt moet je dan altijd een kpn abbonement nemen of is er nog een andere mogelijkheid?
zodat je van kpn af bent en je gratis toch naar vast kan bellen.
Maar voipbuster moet die ook niet iets betalen aan KPN voor het stukje lijn van de wijkcentrale naar je computer???

› reageer

@gnosis
Ik denk dat je even wat moet gaan lezen over ADSL en zo. Deze Link helpt je wellicht op weg. Voipbuster maakt geen gebruik van een wijkcentrale voor de spraakverbinding. De spraak wordt als een bepaald soort databestand in real-time over het internet naar je computer gepompt. Heb je dus bijv. een internet kabelmodem (via je CAI antenne) en helemaal geen aangesloten koperdraadje van de KPN, dan werkt het ook. Kortom, werkt je internet, dan werkt je spraak via Voipbuster.

› reageer

niet alles via over internet, als ik bel vanaf mijn computer voip naar een vast toestel in nederland dan bel ik toch ook via een stukje via de kpn snap je?

› reageer

Weet iemand of je met Voipbuster ook gebruik kunt maken van het tiptel cyberbox 100 kastje waar je je gewone telefoon op kunt aansluiten?In de gebruiksaanwijzing hebben ze het alleen maar over skype.

Zie deze link voor info over kastje: http://www.tiptel.nl/produkte/produkt_info.asp?produkt_id=2438&lang_id=1&seite=6

› reageer

@ gringoman

Indien het apparaat SIP ondersteunt zou het moeten werken. De SIP instellingen voor Voipbuster ben ik hier ook al eens tegengekomen, moet je even zoeken op het forum.

› reageer

Er staat zelfs een aparte link, getiteld 'Manager for voipbuster BETA 1.0.0.4', dus dat lijkt mij wel.

› reageer

Hallo,
Heeft iemand de Handytone echt werkend met Voipbuster, inkomend als
uitgaand?
Zoja graag de settings.
Met vriendelijke groet,
Patrick

› reageer

@bakker789 in ander topic: hij heeft een Zyxel Prestige 2002L in combinatie met VOIPBuster.
Is deze Zyxel op een of andere manier gelockt op het AOL netwerk? Ik kom op Ebay ook "Freigeflashte" 2002L ATA's tegen, net of die andere het niet zijn dus, en je altijd op lijn 1 met AOL moet bellen. En je geen firmware updates van Zyxel kunt flashen. Dat wil ik dus niet.

› reageer

mijn zyxel prestige 2002L is uit duitsland en is origineel van AOL
de instellingen kan je gewoon veranderen en ik bel nu dan ook lekker gratis met voipbuster
je kan gewone beide SIP accounts instellen, geen AOL meer nodig dus, tevens zit er ene lifeline op waarin je je gewone kpn lijn kunt stoppen, kun je daar ook nog op gebeld worden en eventueel mee bellen

ook mijn gratis voipIN nummer van voipbuster werkt perfect trouwens

[offtopic]
ik heb trouwens ook nog een zyxel prestige 2002L op ebay te koop staan, ff goed zoeken en je vind hem.....
bied lekker mee, nieuwpijs is 149 euro

› reageer

@mikeymike in topic Voipbuster en SIP

ik zeg het maar even hier, aangezien we anders 3 verschillende voipbuster topics hebben.

de instellingen zijn heel simpel overal sip1.voipbuster.com gebruiken en wel de stun server aanzetten: stun.voipbuster.com
verder is het domein alleen: voipbuster

als het goed is valt de verbinding ook niet weg, want ik zie dat de zyxel elke 3 minuten opnieuw de verbinding controleert en eventueel weer opnieuw in logt op voipbuster

› reageer

gisteren was er een item over voipbuster en skype bij kassa, deze is opnieuw te bekijken op http://kassa.vara.nl/

› reageer

@bakker789: Weet je toevallig ook of (en hoe) je op de Zyxel een dial plan kunt instellen voor lokaal, 0800, 0900 en 112 (Die nummers kunnen niet met voipbuster)?

› reageer

nee, dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe het kan dat als ik geen 0031 ervoor draai dat ik dan een ingesprektoon krijg, draai ik wel 0031 ervoor dan werkt het uitstekend....

› reageer

0800 kan wél met voipbuster.

› reageer

@bakker789: Weet je toevallig ook of (en hoe) je op de Zyxel een dial plan kunt instellen voor lokaal, 0800, 0900 en 112 (Die nummers kunnen niet met voipbuster)?
Gepost door bakker789 op 29/01/2006 16:57
nee, dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe het kan dat als ik geen 0031 ervoor draai dat ik dan een ingesprektoon krijg, draai ik wel 0031 ervoor dan werkt het uitstekend....

Ik heb mijn Prestige 2002L nog niet ontvangen (net besteld op Ebay ) maar volgens de gebruiksaanwijzing kun je in het Phonebook nummers programmeren die je direkt over PSTN gedraaid wilt hebben. Dus het kan volgens mij.

› reageer

Heeft iemand ervaring met het storten van een betegoed d.m.v. een creditcard bij voipbuster. Ik heb dit een aantal keer gedaan, met succes maar nu krijg ik sinds enkele weken een foutmelding (error 110). Dit maakt overigens niet uit op welke pc ik dit doe in wat voor land dan ook op wat voor account dan ook en met welke creditcard dan ook.

Ik heb reeds enkele malen naar voipbuster gemaild hierover maar het schijnt hen niets uit te maken dat ze niets meer kunnen verdienen. Ze reageren simpel weg niet. Hierdoor ben ik nu (en enkele vrienden van me) genoodzaakt gebruik te maken van skype. Het voordeel is wel dat de kwaliteit aanmerkelijk beter is dan van skype. Dus momenteel bel ik gratis met voipbuster en betaald met skype.

Maar heeft iemand ook deze ervaring of weet iemand hoe er toch betaald kan worden met een creditcard.

› reageer

je kan ook met je creditcard via Paypal betalen of bedoel je dat met via je creditcard betalen?

is net zo handig

› reageer

Onlangs Voipstunt geinstalleerd als ik telefoneer wel goede ontvangst echter andere partij hoort mij niet.Microfoon werkt wel bij Skype heeft iemand enig idee.Nieuwe PC gebruiker.

› reageer

Bij mij gaat soms de mic uit....
moet je rechtsonder op de luidspreker klikken dat je al die schuifjes krijgt...mic er bij zetten...en het vinkje dempen uit zetten.

› reageer

Inderdaad microphone mute uitgevinkt geen resultaat.Bedankt

› reageer

met een zyxel 2002L hoeveel telefoons heb je daarvoor nodig, als je met KPN en voipbuster wil bellen/ontvangen?

› reageer

gewoon 1 telefoon

je kan je vaste KPN laten doorschakelen naar je gewone telefoon plus eventueel de 2 VOIP telefoonnummers, kan je allemaal zelf aangeven

› reageer

is er ook een software programma wat je aan voipbuster kan koppelen, voor VOICEMAIL??

ik vind het een superprogramma en ik waardeer tegoed op door middel van ideal. werkt goed en er gaat niks fout.

› reageer

als je met 1 telefoon zowel voip als kpn kunt bellen en gebeld worden, dan gaat de kpn kabel in de pstn lifeline,bij een zyxel 2002L?

› reageer

Helaas is het bij Voipbuster een behoorlijke puinhoop, overigens jammer dat hier niemand kritisch is. Iedereen hier is lovend over voipbuster alleen maar omdat er gratis gebeld kan worden. De redelijk slechte geluidskwaliteit, het niet fatsoenlijk kunnen opwaarderen en dat er geen service/feedback gegeven wordt (wel geboden) interesseert hier niemand.
De geluidskwaliteit van skype is goed, kan voipbuster in de verste verte niet aan tippen. Opwaardern met creditcard gaat nog steeds niet. Na tig keer in enkele weken tijd voipbuster gemaild te hebben hierover heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Verder een site die de enen dag bepaalde mogelijkheden biedt en de volgende dag weer niet. De waarde van opwaardern bijvoorbeeld, de ene dag is 5 en 10 euro mogelijk de andere dag alleen 10 weer een andere dag behoort 25 euro tot de mogelijkheden.
En met betrekking tot het opwaarderen met ideal, die mogelijkheid heb ik niet, deze wordt helaas niet geboden. Al met al is en blijft Voipbuster slecht, onderkant van de markt, voor hobbyisten.

› reageer

Je moet ook geen KPN verwachten, als je dat allemaal wilt, moet je gewoon flink geld neerleggen elke maand, verre van alternatieven als voipbuster blijven [sub](en niet zeuren )[/sub]

Net als dat je dan lekker KLM moet blijven vliegen, terwijl het gros van de mensen tegenwoordig voor EasyJet kiest.

› reageer

support is idd gewoon suck, en de betalingsmogenlijkheden moeten gewoon werken, en let op, het is nu gratis omdat het in de aanbieding is, straks moeten we gewoon betalen! en dan moet het gewoon goed zijn!

› reageer

Ik zou eens voorstellen kijk eens op
www.voipstunt.com
www.sipdiscount.com

› reageer

van hetzelfde bedrijf ofcourse!!

› reageer

Wat ik zo begrepen heb... weet iemand de stelling te bevestigen... --> VOIPstunt en allemaal die gratis belsite werken goed.. het probleem zit zich met een echo wat je wel vaker lees in het forumbericht! Het is erger bij kabelverbindingen (omdat je die moet delen met andere) en het werkt beter met ADSL. Het geluid moet veel beter zijn!

› reageer

Echo zit hem in de hardware die je gebruikt en mogelijk in de niet optimale geluidsafstellingen, ik ken inmiddels genoeg mensen die voipbuster e.d. naar tevredenheid gebruiken. Verschil tussen kwaliteit van internet bij kabel en ADSL is er al jaren niet meer, tenzij je bij UPC of een andere slechte ADSL provider zit.

› reageer

Lezen blijft een moeilijk iets, ook voor enkele hier op dit forum. Indien je goed leest heb ik nergens een vergelijk gemaakt tussen telefoneren met KPN en Voipbuster echter wel tussen Skype en Voipbuster. En volgens mij lijken de woorden KPN en Skype niet veel opelkaar. Tevens heb ik de opmerking gemaakt over de jwaliteit van beide zo slecht als voipbuster is zo goed is skype. Dit geldt overigens voor zowel bellen van pc naar pc als van pc naar telefoon. Skype steekt met kop en schouders boven voipbuster uit. Maar ja voipbuster is gratis bellen en Skype niet en dat is een zeer gevoelig punt bij ons Nederlanders. Gratis maakt veel goed en dan telt kwaliteit ineens niet meer.

› reageer

Skype steekt met kop en schouders boven voipbuster uit.
Nou dat ben ik niet met je eens. Met name Skype-out heeft een lagere geluidskwaliteit. Volgens mij gebruikt Skype-out G.728 (8kbps) en VOIPBuster kan G.711 (64kbps) aan (ben benieuwd of iemand dat kan bevestigen). Skype naar Skype is meestal wel beter dan (interne) VOIPbuster calls. Als ik op reis ben is soms de ene, soms de andere beter.

Verder is Voipbuster vooral interessant omdat het SIP protocol gebruikt, dus je kunt een ATA adapter op je Router aansluiten in plaats van altijd je computer aan te laten staan.

Skype heeft natuurlijk wel een veel mooiere webclient, conferencing, video en gaat door de firewall van mijn bedrijfsnetwerk heen.

support is idd gewoon suck
Klopt, heb je wel eens een email naar bel1649 gestuurd? Zelfde bedrijf...

met een zyxel 2002L hoeveel telefoons heb je daarvoor nodig, als je met KPN en voipbuster wil bellen/ontvangen?
Eén telefoon is genoeg. Binnenkomend altijd via de "lifeline"; uitgaand kun je kiezen voor KPN door bijv. *11# te draaien of bepaalde nummers te programmeren in het telefoonboek.

› reageer

Ik heb het hele forum doorgelezen en mag ik concluderen:

schaf een Zyxel Prestige 2002L aan, koop een tegoed, sluit de Zyxel Prestige 2002L aan op je computer, plug je line- en phonedraden in de Zyxel Prestige 2002L en je kunt uitbellen met Voipbuster via je Voipbuster-nummer en je kunt gebeld worden op je eigen vertrouwde KPN-nummer? Ook wanneer de computer uitstaat?

Of is dit te simpel gedacht?

› reageer

klopt helemaal!

nu moet ik wel zeggen dat voipbuster geen 100% uptime heeft, maar dat is ook niet noodzakelijk als je nog een vaste KPN lijn hebt, daar ben je gewoon op bereikbaar

voipbuster werkt soms dagen goed en soms kan ik 2 of 3 uur geen verbinding krijgen....

maarja wat wil je ook, bellen is gratis, dan heb ik er vrede mee als die er af en toe uitligt

ik had eerst het voipbuster programma op mijn pc en daar gebruikte hij voor een telefoongesprek precies 10Kb/sec up en down.

ik neem aan dat dat via mijn ATA Zyxel Prestige 2002L ook zo is, kan dat helaas niet meten

› reageer

En de ATA Zyxel Prestige 2002L koop ik het beste bij...?

Kan er op internet eigenlijk weinig leveranciers van vinden.

› reageer

tja, die kan je volgens mij alleen in Duitsland kopen via ebay.nl

wordt officieel niet in nederland verkocht

meestal worden ze bij AOL internet geleverd in duitsland, zit vaak een doosje om van de provider

› reageer

misschien offtopic,maar heb rot gezocht,naar een programma, waarmee je banbreedte kan toekennen per applicatie.
dus bijvb 15 Kb up/down voor voipbuster!
weet iemand hier iets over?

› reageer

dat moet je ook in de Zyxel Prestige 2002L kunnen aangeven, iets met QoS, alleen hoe dit precies werkt weet ik nog niet

krijg het niet goed, als ik de volle bandbreedte gebruik voor een download kraakt de lijn wel tijdens het gesprek

› reageer

Was even ingelogged en zag dat m'n tegoed nog maar 5 dagen geldig is, daarna vervalt het tenzij ik nieuw tegoed bijkoop.

› reageer

Ik denk dat het wel zo'n beetje gedaan is met gratis telefoneren via voipbuster en voipstunt, omdat je nu eens per 6 maanden met minimaal 10 euro je tegoed moet aanzuiveren. Ze hebben de optie om op te waarderen via de telefoon (Eur 1,30) weggehaald.

› reageer

Als het goed is krijg ik de zyxel prestige 200L dit weekend thuis en moet het dan werkend zien te krijgen op mijn dan Speedtough 546 rauter. Daar he ik wel een zwaar hoofd in... Ik heb al wat datasheets in pdf gedownload maar engels pff.. Ik wil gaan proberen met voipbuster,voipcheap of sipdiscount bellen. Ik wil iemand aub vragen om een uitleg of een backup van instellingen (zonder persoonlijke info) te mailen om mij te helpen met instellen.
Graag hulp gevraagd..
Groeten,
cejean@hotmail.com

› reageer

Je kunt de Zyxel ATA zo in je Speedtouch router steken, hij zal meteen werken. Misschien moet je poort 5060 in je router openen als je de firewall aan hebt staan, dat merk je gauw genoeg. Ik denk dat je je ook niet druk hoeft te maken over QOS, want dat zit geintegreerd in de 546. Je ATA geeft een prioriteitscode mee met de VOIP pakketjes die door je router herkend wordt. Een goed artikel over QOS met name in de Speedtouch staat trouwens hierhier.
Ik heb zelf gekozen voor Internetcalls, dat is de nieuwste "loot" aan de VOIPbuster boom, deze heeft de meeste gratis nummers en mobiel kost ook maar 16 ct. Bovendien hoef je niet meteen geld te storten, je kunt ongeveer 30 minuten "proberen".

› reageer

hoe kan ik zien hoe lang mijn account nog beschikbaar is dan?

ik heb nog op kunnen waarderen met 5 euro

› reageer

Tot 120 dagen nadat je hebt opgewaardeerd (of tot je geld op is).

› reageer

Als ik op 120 dagen nog bv 1 euro heb, ga ik weer 10 euro opwaarderen. Hoe veel zal ik nog hebben? 10+1= 11 euro, of alleen 10 euro?

› reageer

11 Euro.

› reageer

10 euro. Je tegoed vervalt na 120 dagen.

› reageer

Sorry, inderdaad. Je moet na 119 dagen opwaarderen voor die 11 euri.

› reageer

Zoals ik het begrepen heb, vervalt je tegoed na 120 dagen. Dat geld ben je na 120 dagen na storting kwijt.

Stel dat je op dag 1 tien euro stort, sta je op dag 120 (of eigenlijk 121) op 0 euro, ook al maak je geen gesprekskosten.

Stel dat je op dag 1 tien euro stort, en op dag 60 nog een keer tien euro, sta je op dag 120 (of eigenlijk 121) op 10 euro (zonder gesprekskosten), omdat je die 10 euro van 120 dagen geleden kwijt bent. En die 10 euro blijft dan natuurlijk nog maar 60 dagen staan.

› reageer

Nou, dan heb je het verkeerd begrepen:
FAQ: "Credit in your balance remains active for 120 days after your last purchase".
De teller begint gewoon opnieuw te lopen als je bijstort.
Trouwens, die 10 euro is excl. BTW, feitelijk moet je min. 11,60 euro storten om 10 euro credit te krijgen. Je tegoed zie je als je ingelogd bent (en ook de datum van je laatste storting).

› reageer

Ja, precies wat ik zeg:

"Credit in your balance remains active for 120 days after your last purchase".

Na 120 dagen is je gestorte credit van 120 dagen eerder dus foetsie.

› reageer

Het lijkt dat hier niemand echte ervaring heeft.

› reageer

Het is vrij simpel. Na 120 dagen vervalt al je tegoed. Koop je bij voor het vervalt, dan blijft je gehele tegoed weer 120 dagen geldig.

Praktisch betaal je dus 30 euro per jaar voor gratis bellen naar vaste nummers....

› reageer

@floris: duidlijk! dus het is gewoon 11 euro voor bellen in de volgende 120 dagen.

Weet iemand hier misschien waar ik een chinese SIP-In telefoon nummer kan krijgen? Ik zie dat er alleen maar VoIP-In nummer van europa is, en alleen voor VoIP maar nier voor sipfoon.

› reageer

Het blijft goedkoper dan een andere provider (kpn of kabel) maar waar vind ik info over het instellen van een usb telefoon op voip bellen?

› reageer

Sinds gisteren, zijn bellen naar nederland vast line van voipstunt niet meer gratis. Ik moet 0,5cpm betalen. MMaar op de tarief lijst is er nog steeds "netherlands (Landline) SuperDeal! free". Ik heb net een e-mail naar voipstunt gestuurd. Maar ik heb geen idee of ik een antwoord kan krijgen of niet. Hebben meer mensen dezelfde probleem?

› reageer

heb vandaag en gisteren nog best wel veel gebeld met voipstunt en het is nog steeds gratis.
Log maar eens in op de site en kijk bij Recent calls. Daar staat wat je betaald of dat het Free is.

› reageer

Een deel van de voipstunt Recent Calls. Het is gewoon 0,5cpm.

2006-03-30 13:02:21 +3135xxxxxxx 00:04:57 € 0.0250
2006-03-30 15:13:44 +3133xxxxxxx 00:15:13 € 0.0800
2006-03-31 10:32:17 +3135xxxxxxx 00:03:16 € 0.0200
2006-03-31 11:10:48 +3135xxxxxxx 00:00:52 € 0.0050

› reageer

Buster is nog wel gratis!

› reageer

Vandaag zijn bellen naar nederland vast line weer gratis. Maar mijn beltegoed is wel verloren. Nog geen mail komt terug van viopstunt.

› reageer

1.Als je tegoed vervalt,vervalt dan ook je voip-in nummer?
2.is het op de één of andere manier nog mogelijk om 5 euro te storten voor 120 dagen?

› reageer

iedere dag checken op voipbuster, afgelopen week kon je ook weer
telefonisch opwaarderen met 1,30 per keer

› reageer

De afgelopen 2 weken 2 x telefonisch opgewaardeerd. Het vreemde is dat je nieuwe beltegoed geen 120 dagen, maar 7 dagen "houdbaar" is. Dit schijn alleen bij telefonisch opwaarderen te zijn. ik heb het proberen op te zoeken in de Help teksten, maar kan niet deze termijn niet vinden. Op 2 mailtjes naar VoipBuster over dit feit en hun onduidelijke Helpteksten en FAQ's wordt niet gereageerd. Was altijd heel tevredeb over VoipBuster, maar ik hen hu zo mijn bedenkingen.......

› reageer

Inderdaad 7 dagen maar dat is als je 1,30 betaald.

› reageer

dan moet je misschien 5 keer opwaarderen, ik heb gewoon 10 euro gestort op de duitse rekening, snel bijgeschreven bij je tegoed
en je oude tegoed gaat gewoon mee

› reageer

ik heb ook het starters pakket aangeschaft van budgetphone en voipbuster op line2 ingesteld, maar naar een minuut of 10 springt line2 automatisch weer terug op budgetphone weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

› reageer

Titel gewijzigt en verder blijkt dat vandaag of gisteren alle uitgegeven nummers ingetrokken zijn, je kan wel weer gewoon een nieuw nummer aanvragen als je tegoed hebt. In mijn geval jammer aangezien ik een erg mooi vast nummer had .

› reageer

mijn 2 nummers zijn nog gewoon actief, eentje waar het netnummer ook correct is met mijn juiste adresgegevens welke ook actief wordt gebruikt

de anders met een nep adres en een ander netnummer, allebei werken ze echter nog....

ik ga er vanuit dat mijn juiste netnummer gewoon blijft bestaan!

› reageer

Ik heb ook een hele stapel VOIP-in nummers van Finarea SA klonen. Mijn mooie voipstunt nummer is pleite, een voipdiscount nummer in dezelfde nummerreeks (076-744) doet het nog. Een poivy nummer in Leeuwarden is weg, maar die in Groningen, Amsterdam en Rotterdam doen het nog.

Het lijkt vrij willekeurig... nog wel.

En helaas kan ik nog geen nieuw nummer aanvragen, ondanks mijn 5 euro tegoed bij voipstunt. Er zijn nog geen voip-in nummers beschikbaar... Kennlijk wachten ze op het toekennen van een 08xx reeks door de Opta of zo?

› reageer

hoe zie je trouwens dat je nummer weg is? staat dan achter je gebruikersnaam van voipbuster geen nummer meer?

› reageer

@bakker789 >> Ja.
Als je inlogt op de site van VoIPbuster kan je ook nergens meer een nummer vinden, maar slechts de optie om een nieuw nummer aan te vragen

› reageer

Onderwerp: Belangrijk! Nieuwe nederlandse VoipIn nummers.

Voipbuster wisselt nederlandse Voip-IN Nummers in. Vanwege wettelijke verplichtingen moeten we nieuwe nederlandse VoipIn nummers uitdelen.

Er verandert verder niks, wel moet je opnieuw een VoipIn nummer aanvragen (gratis!).
Surf naar http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html en vraag GRATIS een nieuw, nederlands VoipIn nummer aan.
Zorg er ervoor dat je nog wel tegoed hebt en dat de bij ons bekende adresgegevens kloppen. Je oude nederlandse VoipIn nummer is niet meer geldig en kan niet meer gebruikt worden.

Groeten,

VoipBuster Team

Hoi, ik heb deze mail gekregen van voipbuster.
Maar ik kan geen nieuw nummer aanvragen (geen beschikbaar).
En mijn oude nummer is wel al vervallen.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

› reageer

Ja dit probleem heb ik ook dat ik geen nieuw nr kan aanvragen.

› reageer

Er zijn nu ook web-activated calls vanuit het menu als je ingelogd bent op de website.
Je vult dan een eigen telefoonnummer in en iemand die je wilt bellen, en wordt dan vervolgens eerst zelf gebeld waarna de ander gebeld wordt.
Werkt prima!

› reageer

Een nieuw nummer aanvragen is inderdaad niet mogelijk op dit moment.
Ik denk dat ze daarmee wachten, totdat ze ook 4 cijferige netcodes kunnen aanbieden. Daar draait het immers om: als ze iemand een 3 cijferige-netcode geven, terwijl hij of zij eigenlijk in een gebied daarbuiten woont, is dat volgens de OPTA illegaal.

› reageer

@mrmm85
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen zouden
ze (bij voipbuster) dan ook moeten controleren, of
je werkelijk op het aangegeven adres woont.
(copie bankafschrift, inschrijving GBA, oid)
want momenteel heb ik nog steeds twee werkende
nrs, 020 en 030, terwijl ik in 033 woon.
Vraag me af, hoe ze dat gaan oplossen dan...

› reageer

De OPTA heeft gewoon nav. klachten van andere partijen ws. deze keer actie ondernomen op het nummerbeleid van Betamax, normaal zijn ze niet zo actief.

› reageer

Er zijn nu ook web-activated calls vanuit het menu als je ingelogd bent op de website.
Je vult dan een eigen telefoonnummer in en iemand die je wilt bellen, en wordt dan vervolgens eerst zelf gebeld waarna de ander gebeld wordt.

Ook gratis als je dat van vast naar vast doet?

› reageer

Ik heb na veel zoeken en vergelijken de Sipura SPA 3000 gekocht. Je kan er een SIP accounts op registreren (voor inkomende gesprekken) en je KPN / PSTN lijn op aansluiten voor inkomende gesprekken. Uitgaande gesprekken gaan via dit eerste SIP account of ook een heel aantal andere SIP proxies (voor voipbuster/voipstunt/ etc.). Als mijn voip account het niet doet heb ik altijd mijn KPN connectie nog (automatische fallback). Ook kan je slim uitgaande gesprekken doorsturen naar of voipbuster of KPN, afhankelijk van welke goedkoper is of welke een bepaald nummer aankan. Kijk ook eens op mijn site daar staan alle instelligen en nieuwtjes over bijvoorbeeld welke landen door welke providers worden gesupport:
http://www.solcon.nl/vandekraats/

› reageer

web-activated calls werkt heel aardig, het is een soort dubbele call-back waardoor je voor elk deel van het gesprek het geldende tarief betaalt. Als beide nummers 'free' zijn, dan is dus ook het hele gesprek gratis.

› reageer

Als ik het goed begrepen heb gaat Voipbuster het uitbellen tot 20 uur per maand beberken. Is er iemand die weet wat eventuele extra minuten/uren gaan kosten?

› reageer

Het gratis bellen in inderdaad beperkt tot 20 uur per maand. Ga je daar over dan betaal je 1 cpm. Nog steeds een koopje dus! 1200 minuten is voor mij meer dan voldoende.

› reageer

Voor een vergelijking van de tarieven van al die andere producten van Betamax kun je kijken op; http://www.voipproducts.eu
Die programma's zelf zijn dus gewoon hetzelfde als voipbuster, alleen de tarieven verschillen. Kan dus handig zijn om deze eerst even te vergelijken voor je je aanmeld

› reageer

Zo juist heb ik VOIPSTUNT geinstalleerd en dat werkt uitstekend naar vaste nummers. Om 06-nummers te kunnen bellen moet ik mij registreren door het kopen van een beltegoed van 10 Euro. Weten jullie wat hiervan de kosten zijn en of je met dit tegoed ook naar 0900-nummers kunt bellen?

› reageer

VOIP is eigenlijk alleen interessant voor het bellen naar vaste nummers. Naar mobiele nummers betaal je meestal meer dan het bellen met je vaste telefoon. 0900-nummers zijn niet bereikbaar via VOIP-stunter, Parlino e.d.

› reageer

na 5 maanden is dan toch mijn 5 euro account bij voipbuster afgelopen. ik heb er heel wat meer dan 5 euro voor gebeld!!!
net effe vergeten dat ik voor de aflooptijd moest opwaarderen, want nu ben ik mijn tegoed 4 euro nogwat kwijt. eerlijkgezegd zal het mij een zorg zijn. ze hebben het wat mij betrefd verdiend. ik kan dan ook overstappen op een andere voipstunt, sipdiscount etc. maar goed ik heb al een account bij voipbuster en dat werkte prima. er zijn interessante landen bijgekomen dus prima. het is wel weer duurder geworden 10 euro voor 4 maanden. van 1 naar 2 euro per maand.

› reageer

in de features van voipbuster staat: "FREE peer-to-peer calls Yes!" maar dat is volgens mij alleen mogelijk met 2 softphones. heeft er iemand ervaring met free calls softphone >> ata (sipura 3000).

uiteraard is het mogelijk op basis van 10 euro inleggen, en bellen naar het vaste nummer. Toch zou naast gratis bellen (met inleg), ook graag volledig gratis bereikbaar willen zijn voor iemand achter z'n pc.

› reageer

Ken iemand me helpen ben nieuwe gebruiker met Voipbuster ik waardeer alsmaar die 1,04ct erop via m'n mobiel!! Alleen er blijft continue staan dit tegoed is nog maar 6 dagen geldig!!! (heb het sinds gister) hoe ken ik ervoor zorgen dat dit altijd geldig blijft?! Moet ik hiervoor een minimum XXX bedrag voor opwaarderen ofzo ?! (Inmiddels staat er al € 3,63 op)

› reageer

@ tze_shing

Hoe lang is mijn beltegoed houdbaar?
Uw beltegoed is 120 dagen houdbaar na uw laatste aankoop (tenzij anders aangegeven).

uitzondering is PayByPhone
Beltegoed vervalt na 7 dagen bij niet opwaarderen

› reageer

Je moet dus ook niet per telefoon opwaarderen. Relatief is dat vele malen duurder dan €10 per kwartaal te doen.

› reageer

Tot hoe veel tegoed kan ik pas weer credit kopen? Momenteel heb ik nog 7 Euro. Gisteren kreeg ik een email dat mijn tegoed bijna afloopt. Maar als ik klik "Buy Credit", krijg ik: You have sufficient credit. Please use your remaining credit first and top up again later.

› reageer

De grens ligt op 5 euro. Om te voorkomen dat je tegoed verloopt, moet je dus vóór de einddatum nog 2 euro verstoken. Alleen dan behoud je nog 5 euro.

› reageer

2 Euro? I dacht dat minimaal 10 Euro was. Hoe kan je maar 2 Euro verstoken? PayByPhone?

› reageer

hallo

ik wil graag gebruik maken van voipbuster ik heb hem al getest (met die een minuut bellen) nu wil ik graag opwarderen zodat ik gewoon via voipbuster kan bellen wie kan het mij stap voor stap uitleggen (in het nederlands mijn engels is niet zo goed)
heel vriendelijk bedankt.

› reageer

Je kunt voor 1,30 euro bellen als je credits koop via Pay by phone.
er wordt dan 1,04 euro op je account weggeschreven MAAR dat is slechts voor 7 dagen , daarna moet je weer nieuw "beltegoed" investeren.

Je moet dus zelf even uitrekenen of dat rendabel is.

Als je veel belt naar het buitenland is 10 euro via bv je creditcard voordeliger.

Weet iemand een andere manier om maar een paar euro te betalen zodat je account voor langere tijd blijft staan?

› reageer

dat kan via reseller. moet dan kan het voor ongeveer 7 euro kunnen .die overmaken naar hun bankrekening

› reageer

ik heb E10 opgewaardeerd en heb aleen maar naar vastenet gebeld bij alemaal staat gewoon free erachter ik had het net 2 dagen opgewardeerd , en als ik wil bellen staat er (u heeft het maximum aantal gratis gesprekken bereikt om ongelimeerd te bellen dient u beltegoed aan te schaffen) ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd maar ik heb niks gehoord, wie kan mij aub helpen?

met vriendelijke dank banana

› reageer

je moet wel 10+ 1,60 (btw-vat)=11,60 totaal overmaken(opwaarderen)!

› reageer

Dankjewel voor je reacie thefxr !!!

maar er is 10€ + 1,60€ van mijn rekening af.
wat moet ik nu eigenlijk doen?kan ik ook minder opwaarderen bv:5€
(k vindt het zonde van me geld omdat ik er bijna geen gebruik van heb kunnen maken.
dank jullie wel voor jullie hulp!!

› reageer

Ik heb speciaal VOIPstunt genomen vanwege het gratis VOIP-in nummer.
Ik heb zelfs 25 euro op mijn account gezet, maar ik krijg geen VOIP-in nummer. Is het momenteel niet mogelijk om eem VOIP-in nummer te krijgen of zie ik wat over het hoofd?

› reageer

Ik bel nu al 3 maanden naar volle tevredenheid met InternetCalls, een voipbuster kloon. Het VoipIn nummer heb ik doorgeschakeld, dat werkt echt prima.
Wel jammer dat je nog maar 300 minuten per week gratis mag bellen, maar anderzijds ook wel redelijk.
Betalen met PayPal gaat ook prima, het bedrag dat ze noemen is altijd ex belasting van je land dus voor 10 euro beltegoed betaal je flink meer.

› reageer

Ja dat was mij ook al opgevallen, daarom betaal ik met creditcard, dan betaal je wel 10 euro.

Inbound nummers worden toch niet meer uitgedeeld voor Nederland? In ieder geval voor VoIPbuster niet meer. Daarom heb ik een apart Budgetphone nummer op mijn SPA 3000 uit laten komen.

Hier staat hoe ik dat doe: http://www.voipuser.nl (ik heb ook een interessante voip nieuwspagina toegevoegd...)

› reageer

Misschien kan iemand mij even op de rails zetten... Hier wordt porteren van een KPN nummer uitgelegd. Ze bedoelen daar toch niet meer mee dan dat je huidige telefoonnummer (van KPN) wordt overgenomen door in dit geval BudgetPhone(BP)? Ik snap dat stukje van die €9,40 niet. Ik heb namelijk wel ADSL van Planet en zat te denken om te VOIP-en via BP, maar zoals ik het nu lees moet ik bij de abonnementskosten van BP nog eens die €9,40 voor KPN rekenen. Of is dat eenmalig?

› reageer

@etekort: die 9,40 is een besparingsberekening en heeft betrekking op je internetabonnement, dus dat slaat niet op voip.
Je kunt je KPN nummer WEL meenenemen naar Budgetphone, echter dit kan ook achteraf. Dus kun je eerst een prepaid of abo nemen bij Budgetphone (met een nieuw telefoonnummer) en kijken hoe het werkt, daarna eventueel je KPN nummer daarnaar verhuizen. De kosten voor voip van BP staan op deze site.

› reageer

KPN-nummer verhuizen levert geen voordeel op aangezien je ADSL op de lijn hebt zitten van Planet Internet. Daarvoor zul je altijd een KPN-lijn nodig hebben.

› reageer

@ Budje
Das waar natuurlijk, maar ik kan toch van die abonnementskosten van de huistelefoon afkomen (€18), overstappen op bv. BP en dan mijn huidige nummmer porteren? Of denk ik nu te simpel?

› reageer

Sedert januari maak ik gebruik van Voipbuster. Ik heb dit speciaal gedaan omdat ik naar het buitenland gereduceerd kan bellen. Ik kreeg daarbij uiteraard de gratis te bellen vaste nummers in Nederland erbij. Ik waardeerde dit telefonisch op met een netto bedrag van 1,04
per maand. Ik gebruikte hiervan hoogstens 0,70 per maand. (een kniesoor die over 0.30ct p.m. verlies per maand valt)
Nu kreeg ik laatst een bericht dat ik het maximum aantal gratis gesprekken heb gevoerd !
Ik heb begrepen dat ik wederom telefonisch moest opwaarderen, na dit gedaan te hebben zie ik dat mijn credit van 7 dagen per dag verloopt.
Betekent dit nu dat mijn credit niet meer alleen bestemd is voor mijn buitenlandse gesprekken, maar ook voor mijn vaste nummers in Nederland ?

› reageer

@etekort:
Je KPN-abonnement opzeggen is geen optie, want daarmee vervalt direct je ADSL-abonnement bij Planet Internet. Om van je vaste-telefoonabonnementskosten (leuk voor scrabble!) af te komen zou ik overstappen op InternetPlusBellen van Planet Internet.

› reageer

Ik heb inmiddels m'n credit maar opgewaardeerd via Creditcard...kost wel EUR11,60 voor EUR10 tegoed, maar ja...je moet wat he .

› reageer

@ Budje
Ik snap hem ineens. Enige mogelijkheid is dus een belbudget van KPN (voor inkomende gespreken) en uitgaand via VOIP. Ergo Internetplusbellen is beter voor mij... Bedankt!

› reageer

Ik snap hem ineens. Enige mogelijkheid is dus een belbudget van KPN (voor inkomende gespreken) en uitgaand via VOIP. Ergo Internetplusbellen is beter voor mij... Bedankt!
Waarom? De meeste VOIP modems en - adapters laten je een KPN lijn aansluiten zodat je dezelfde telefoon gebruikt voor in- en uitbellen. Je merkt er dus nauwelijks iets van. Alleen: de ontvanger ziet een ander nummer (kun je blokkeren) en KPN- in staat niet op "in gesprek" als je zelf aan het uitbellen bent. Hoewel dat op sommige VOIP modems (Fritzbox) weer wel geregeld is.
Internetplusbellen met gratis bellen kost minimaal € 42,95 (1500/256 met belonbeperkt altijd). Voipbuster "kost" €2,90 per maand (11,60/4) + €9,67 belbudget = € 12.57.
Verder neem je een willekeurig internetabonnement voor de vergelijking, bijv. Speedlinq X-tra (€9,95/mnd) zijn de totale kosten € 22,52 per maand als ik goed reken.

- Dat scheelt toch de helft, € 20 per maand. Met veel sneller internet.
- Moet je nog wel een VOIP modem of adapter kopen.
- Het VOIPbuster tarief is geen abonnement, dus je kunt het opstoken aan mobiel bellen.
- Internetplusbellen is natuurlijk wel makkelijker, het werkt in een keer en je hebt er geen omkijken meer naar.

› reageer

Belbudget kan ook prepaid voor maar 10 euro per jaar! Scheelt dus nog eens 110 euro per jaar!

› reageer

@etekort

Ergo Internetplusbellen is beter voor mij... Bedankt!

Exact, aangezien je al ADSL hebt bij Planet Internet. Ookal heb je daar een jaarcontract, je kunt kosteloos overstappen op InternetPlusBellen van hen.

› reageer

Kan dit ook ? :

Voor kabelabonnees:

een prepay aansluiting bij budgetphone voor 10 euro per jaar met eigen of geporteerd nummer ? kan via kabel
vervolgens bellen via webcalldirect.com is gratis (alleen starttarief van 3 ct)

› reageer

De tarievenstructuur van VOIPBuster is weer eens veranderd. Een grote veranderingen is dat er geen gratis bellen landen meer zijn en dat je beltegoed onbeperkt houdbaar is.

Freedays
Gratis bellen kan je nu via de spaarmethode freedays. Freedays kan je gebruiken om naar gratis freecalls bestemmingen te bellen. Zie hier voor de freecall lijst. Zijn je freedays op, dan bel je de reguliere tarieven.

Freedays sparen
V: Hoe kan ik freedays sparen?
A: Bij het opwaarderen van je VB account krijg je, naast je beltegoed, nu freedays. De hoeveel freedays zijn representatief voor de dagen dat je gratis kan bellen naar de freedays bestemmingen.

V: Hoeveel freedays kan ik sparen?
A: Je kan tot maximaal 365 freedays sparen. Bij het opwaarderen worden je aangeschafte freedays opgeteld bij je huidige freedays.

V: Per wanneer kan ik freedays sparen?
A: In tegenstelling tot wat VB zegt per ~1 september 2006. Tot die tijd is de oude tarievenstructuur van toepassing.

Freecall
Landen waar je gratis naar toe kan bellen tijdens je freedays.

Soort telefoonnummers
Freephone: 08xx
Landline: vaste telefoonnummers
Mobile: mobiele telefoonnummers

› reageer

Zie ook mijn posting: www.telecomvergelijker.nl/thread/19260

› reageer

..en die had ik nog niet gezien

› reageer

Ik heb het gelezen ik vind het hardstikke goed!
Het komt goed uit voor mij! Alleen jammer dat ik nog niet gratis naar de UK kan bellen

› reageer

Kan iemand mij misschien helpen. Ik heb een router voor de internerverbinbding met een voip-aansluiting. (SMC7908 VoWBRB). Ik moet voipbuster kunnen gebruken over deze router. Hij is voipbuster gecertificeerd.
Wie kan mij aan de instellingen helpen, zodat dit ook daadwerkelijk werkt?

Jan

› reageer

Ze hebben het beestje gewoon een andere naam gegeven, maar het is nog steeds 120 dagen gratis bellen naar vaste nummers voor ~7 euro (5 euro tegoed via een reseller). Ik ben het tegoed maar eens gaan gebruiken voor smsjes, aangezien dat wel erg relaxed is .

› reageer

Ik heb het gelezen ik vind het hardstikke goed!
Het komt goed uit voor mij! Alleen jammer dat ik nog niet gratis naar de UK kan bellen
Gebruik Internetcalls.com, zelfde bedrijf (Finara) maar meer gratis bestemmingen (ook nederland mobiel is goedkoper). Of Freecalls.com, die heeft maar 90 "freedays" maar is nog goedkoper en je kunt eerst 5 uur bellen zonder storten.

› reageer

Het is nu ook mogelijk om uw eigen GSM nummer als caller ID mee te sturen bij zowel bellen als sms-en. Geen anonieme telefoontjes meer die geweigerd worden dus...

› reageer

ik werk gewoon met een headset,heb dan meestal last van echo op de lijn,hoe ik mijn mike ook afstel ivm feedback. by call-direct perfecte verbinding,maar ja, dat kost weer geld.
moet ik voor gratis bellen een usb telefoontje aanschaffen?

› reageer

Gratis bellen heeft niets met je apparatuur te maken, maar met het beltegoed dat je aanschaft.

Ik ben een officiele VoipBuster-reseller, dus je mag me altijd mailen (geldt ook voor anderen natuurlijk! )

› reageer

ik gebruik voipbuster al enige tijd en het werk prima bij mij, nooit problemen gehad, geen echo, een geen storing, zo waardeer ik mijn beltegoed via de postbank internet bankieren.
je kies voor bankbetaling, dan krijg je een adres en een kenmerknummer, en met dat kan je via jou eigen bank bv postbank, ABN, betalen, na enkeledagen heb je, je beltegoed.
bij betaling moet je ,je kenmerknummer ook door geven.
vroeger deed ik dat via paypal, maar ze brengen extra kosten in, dus doe ik het niet meer.
ik heb helder geluid, goede verbinding

› reageer

Reeds geruime tijd een Zyxel 2002L achter een router hangen icm een @home abonnenement.
Alles prima en het werkt tot volle tevredenheid.

Nu wil ik de 2002L direct op het kabelmodem aansluiten en de PC op de PC aansluiting.

Wie heeft hier ervaring mee, het lukt me van geen kant en kan de 2002l zelfs niet eens meer benaderen.

Bedankt alvast voor een reactie.

› reageer

Ik heb een Grandstream 496. Eerder in deze thread heb ik gelezen dat iemand Budgetphone gebruikt voor binnenkomende gesprekken en voipbuster voor uitgaande gesprekken. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Grandstream moet instellen?

› reageer

Sinds de update SP2, crasht voipbuster(laatste update) als ik wil gaan bellen.
hiervoor werkte het perfect.
hebben meer mensen hier ervaringen mee, en wat is de oplossing hiervoor?

› reageer

Heb nu al een jaar Voip en onder andere Voipbuster.
Het gaat allemaal prima, tegoed opwarderen met creditcard en meteen staat het er op.
Geluids kwaliteit is ook goed, persoonlijk vind ik Sipdiscount beter, hoewel dit van de zelfde firma is.
My geluids kwaliteit ging echter met sprongen omhoog toen ik een Fritzbox gebruikte. Tevens kun je hier maar liefst tien accounts invoeren.
Het bevalt me zo goed dat ik afscheid van KPN heb genomen.

› reageer

Een goed werkend en gratis alternatief voor de softphone van VoipBuster, VoipStunt, VoipCheap, FreeCall etc. etc. is de gratis softphone van SJphone: http://www.sjlabs.com/sjp.html
Deze kun je met al je SIP-accounts gebruiken d.m.v. profielen.

› reageer

er is vandaag (13 dec) een nieuwe update uit, ik hoop dat het de verbindingsproblemen oplost!

› reageer

't Is wel even wennen met deze nieuwe look&feel...

› reageer

Bellen vanachter de PC is zeer onhandig. Op de website http://www.pletform.eu staat beschreven hoe je met een ATA (Linksys SPA 3102 of SPA 3000) kan bellen met je eigen telefoon!

› reageer

Ik heb slechte ervaringen met voipbuster. In september elke keer na ca 3 min verbroken. In okt beltegoed aangeschaft en lang kunnen bellen maar plotseling werd gesprek steeds verbroken, aanschaf nieuw beltegoed gaf geen resultaat. Ik bel alleen maar internationaal en zoek een betrouwbare sipprovider, voipbuster is dat in mijn ogen dus niet. Suggesties?

› reageer

@sip Ik gebruik altijd Voipcheap en nooit is een gesprek verbroken. Ik bel met DirectCall functie.

› reageer

Ben zeer tevreden met voipbuster.In het begin had ik ook dat gesprekken werden verbroken maar dit kwam dus doordat ik op meerdere pc's voipbuster had staan en hij kan er maar op één tegelijk staan (met één account)Probleem lag dus bij mezelf.

› reageer

In het verleden altijd (gratis)gesprekken via de PC gevoerd. Nu wil het toeval dat sedert voipbuster gesprekken via de normale telefoon gevoerd kunnen worden, de gesprekken via de PC al "hortend en stotend" gevoerd worden, ben nu dus verplicht via de normale telefoon te bellen,heb dus niets meer aan mijn free-days ! Hebben meer mensen daar last van, en weet iemand misschien een oplossing ?

› reageer

Ik gebruik VoipBuster, VoipCheap en VoipStunt (allemaal van Betamax GmbH) hoofdzakelijk over SIP via SpeedTouch 716 ADSl-modem, waarop ik mijn gewone telefoon(s) heb aangesloten. Daarmee bellen wij grotendeels probleemloos binnen Europa. Buiten Europa, met name Z-Amerika, gaat niet altijd vlekkeloos. Soms komt er geen verbinding tot stand, soms maar half en is één van de 2 partijen niet te verstaan.
Kan het zijn dat het horten en stoten zoals je beschreef, wordt veroorzaakt door rondzingen? Probeer je microfoon eens verder van je speakers te houden, of gebruik een headset.
Probeer inderdaad ook eens de DirectCall-functie, waarmee je op je eigen telefoon door VoipBuster wordt gebeld en vervolgens met het gewenste nummer wordt doorverbonden. Zo'n gesprek kan zowel via de software als via de website worden opgezet.

Omdat bellen via KPN naar Bolivia meer dan € 1 per minuut kost en via VoipCheap slechts € 0,01 p/m, neem ik de sporadische verbindingsproblemen voor lief.

Wel worden alle gesprekken na exact 60 minuten verbroken. Weet iemand of dat komt door een instelling in de ADSL-modem, of doet VoipBuster dit?

› reageer

De verbinding bij Betamax (VB e.d.) worden na bijna 1 uur automatisch verbroken, dit betreft niet een bepaalde instelling.

Het horten en stoten van gesprekken wat plaatsvindt komt o.a. indien de pc met andere wertkzaamheden bezig is en/of aan het up/downloaden is. Tevens is bij mij de kwaliteit van de gesprekken met VB altijd bagger dit in tegenstelling tot skype die een gewelige geluidskwaliteit heeft. Indien voor VB (en aanverwanten) een ATA gebruikt wordt is de kwaliteit meestal goed, zeker indien men binnen europa telefoneert. Ook mijn ervaring met latijns Amerika (venezuela en Dominicaanse republiek) is dat de verbinding ooit wat minder wil zijn. Dit probleem heb ik meer met de DR dan met Venezuela. Indien ik via mij ATA naar VB op een in de DR staande PC bel heb ik last van echo van 4 a 5 seconden. Indien ik naar een normale vaste telf aansluiting bel in de DR heb ik er nauwelijks last van.

› reageer

Budje of anderen ;

kunnen jullie url doorgeven van een Voipbuster reseller waar het minimum op te waarderen tegoed maar eur 5 is ?

› reageer

sinds april vorig jaar VD. Af en toe storing, maar over het algemeen prima. Mijn telefoonrekening is gekelderd van ca 100 euro per 2 mnd naar ruim 4 tientjes.... (Belvrij van KPN kost ca 32 euro...)
Ook diverse keren naar Canada gebeld, storingsvrij en .... gratis....

› reageer

VD=VB ......

› reageer

"Wel worden alle gesprekken na exact 60 minuten verbroken. Weet iemand of dat komt door een instelling in de ADSL-modem, of doet VoipBuster dit?
"

Dit is een instelling in je modem/router of wat je ook gebruik (ATA etc).

Ben even kwijt hoe het heet, maar ergens staat in de Voip-settings een waarde van 3600, zijnde seconden waarbij hij de verbinding opnieuw check/insteld. Liep er in het begin ook tegenaan, vondt ergens op een duits forum de info. Bij de help van de router (heb zon;n zyxel ding van tiscali) staat in de help als je op de juiste instellingenpagina staat van de router tussen welke waarden je hem kan instellen, heb hem zelf op 4 uur gezet.

› reageer

Wel worden alle gesprekken na exact 60 minuten verbroken. Weet iemand of dat komt door een instelling in de ADSL-modem, of doet VoipBuster dit?

VB, het geprekslimiet is 59 minuten and 59 sec.
bron

› reageer

Budje of anderen ;

kunnen jullie url doorgeven van een Voipbuster reseller waar het minimum op te waarderen tegoed maar eur 5 is ?

Sorry, bericht niet gelezen. Gezien het lage aantal opwaarderingen ben ik gestopt als reseller. Iedere reseller kan het tegoed met EUR 5,- verhogen. Je betaalt vaak een extra vergoeding voor de service van de reseller. Voor EUR 5,- zal niemand het opwaarderen, want de reseller betaalt daar ook nog 16% VAT over waardoor het hem EUR 5,80 kost.

› reageer

ergens staat in de Voip-settings een waarde van 3600, zijnde seconden waarbij hij de verbinding opnieuw check/insteld.

Had ik al geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ik begrijp uit andere reacties dat VB een tijdslimiet van 60 minuten heeft.
Oh well.

› reageer

Zijn er meer mensen hier die last hebben dat je je beltegoed niet schijnt te kunnen opwaarderen bij PaybyPhone voor Voip? Je geld is weg, maar het komt niet bij je credit?
Dit is sinds sinds de downtime door die brand bij de servers in Duitsland, dus al 3 dagen...

› reageer

Ik waardeer voipbuster normaal per mobiel op met 1.30 euro per 7 dagen. Nu heb ik een keer per ideal met 10 euro op gewaardeerd, maar......wel van de rekening af, maar niet bijgeschreven bij voipbustertegoed !!!!!! Heeft iemand ook deze ervaring en wat kan ik er aan doen ? Verder heb ik overigens alleen maar goede ervaringen met voipbuster.

› reageer

Duurt soms een aantal uren, voor het er bij staat. Wacht even tot morgen.

› reageer

ok sorry,ik had even geduld moeten hebben, het is inderdaad net bijgeschreven,dank je voor je snelle reactie

› reageer

Inmiddels kun je je eigen vaste nummer meezenden met een gesprek van VoipBuster. Even nieuwe software downloaden van hun site en je telefoonnummer verifiëren.

› reageer

Dat is best wel handig je mobiele ID meesturen!
Goed idee!

› reageer

Hier een nadeel van de direct-call functie : Onder alle omstandigheden registreert hij het starttarief van 0.05 ct. Ook wanneer het opgeroepen nummer in gesprek blijkt. Zo heeft een gesprek van 8 minuten mij geen 0.05 ct. gekost, maar 0.40ct. (7x in gesprek en 1x verbinding)

P.S. Ik weet (nog) niet of hij ook het starttarief hanteert als de oproep niet beantwoord wordt.

› reageer

Ik heb al een tijdje voipbuster maar mijn nummer wordt niet meegezonden. Ook heb ik al vaker opgewaardeerd. Wordt het nummer nu wel of niet standaard geregistreerd want ik kan het op de site echt niet vinden. Ik wil graag door vaste nummers gebeld kunnen worden..
Hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven want overal staat dat je een nummer krijgt maar ik zie niks........

› reageer

Het is sinds de zomer van 2006 niet meer mogelijk om Voip-in nummers bij voipbuster aan te vragen. Kan wel via bijvoorbeeld budgetphone.nl (€10 per jaar, prepaid), voipplanet.nl (€2,50 per maand).

› reageer

mijn freedays waren op en na weken is mijn beltegoed bij voipbuster ook op.Nu heb ik opgewaardeerd met een voucher en heb inderdaad weer beltegoed MAAR mijn 7 freedays heb ik niet gehad die staan op 0
Hoe kan dat? een voucher met 0,99 beltegoed + 7 freedays moet dan toch 7 freedays opleveren of moet ik de dagen inhalen dat ik geen freedays had?

› reageer

Hoeveel bandbreedte heeft Voipbuster nodig om goed te kunnen werken?

Ik ben voor mijn moeder aan het kijken naar Slim van KPN, maar de bandbreedte is zeer beperkt. 500 minuten is leuk, maar mocht ze er overheen gaan dan zal het duur worden.

› reageer

@ Casper:

Wat vindt je van 8Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream, gratis bellen naar alle vaste nummers van Nederland zonder starttarief 24/7, gratis multi-PC telefonie modem (of een wireless telefonie modem met 20 EURO bijbetaling) en geen aansluitkosten voor slechts 9.95 EURO per maand?

› reageer

@dikkie,

Je maakt mij nieuwsgierig, kan je mij een mailtje sturen om reclame op het forum te voorkomen?

Klik op mijn naam en je komt een mail adres tegen, zet in het onderwerp: Telecomvergelijker

Ik krijg de laatste tijd zoveel spam binnen dat het af en toe niet te overzien is.

› reageer

Er zijn denk ik wel meer mensen die willen weten waar deze aanbieding is. Ik wel in elk geval. Misschien kun je het toch gewoon hier posten.

› reageer

ja heb ook wel intresse .ik dacht dat het abel telecom was maar die is dan vanaf 20 euro maar ook een goeie met internetbellen

› reageer

Kijk even in het draadje over Compuserve wat ik net heb geopend!

Dit draadje

› reageer

Ik heb al een tijdje voipbuster maar mijn nummer wordt niet meegezonden. Ook heb ik al vaker opgewaardeerd. Wordt het nummer nu wel of niet standaard geregistreerd want ik kan het op de site echt niet vinden. Ik wil graag door vaste nummers gebeld kunnen worden..
Hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven want overal staat dat je een nummer krijgt maar ik zie niks........[\quote]

VoIPbuster geeft geen nummers meer uit. Ze hebben wel een band met een nummerprovider, waar je een nummer kunt huren (als ik mij niet vergis, rond de €10 per maand). Ik kan alleen niet terugvinden wie die nummerprovider was.

Wel kun je je eigen telefoonnummers in VoIP-buster registreren en die nummers mee zenden.
Open hiervoor de Options ide VoipBuster-client, pagina Caller ID.
Klik op Edit my VoipBuster profile en voeg de telefoonnummers toe van je mobiel, huis, werk, etc.

In de VoipBuster-options kun je deze nummers vervolgens laten verifiëren. Je wordt dan op dat nummer gebeld en gevraagd de code van het scherm op je telefoon in te toetsen.
De nummers die geverifiëerd zijn kun je vervolgens selecteren om mee te zenden als nummerweergave (een tegelijk natuurlijk).

› reageer

ik heb nu net voip buster + fritzbox. Het gekke is dat mijn andere voip nummers (xs4all) nu opeens niet meer werken.

Ik ben niet zo blij met de kwaliteit van voipbuster, moet vaak 2 of 3 x opnieuw bellen en de lijn valt vaak weg. Het valt me ook op dat ik niet alle andere voip nummers (bv 087 nrs) niet kan bellen. Maar het ergste is de geluidskwaliteit. Het hoeft niet kraakhelder, maar de lijn moet niet steeds wegvallen.

› reageer

Op dit moment kan ik niet bellen met Voipbuster. Ik krijg een SIP error 500 (internal server error) en een ingesprektoon. Dit krijg ik zowel met mijn SIP telefoon als met de Windows client van Voipbuster. Ik kan wel gebeld worden op mijn Voip-in telefoonnummer van Voipbuster. Je zou denken aan een te laag saldo, maar er staat nog beltegoed op mijn account en ik heb zelfs nog Freedays over.

Iemand anders hetzelfde probleem?

› reageer

Kijk even op het voipbusterforum,(op de site van VB zelf) daar staan volgens mij diverse posten over dit onderwerp.

› reageer

Ik zie hierover geen berichten staan op dat forum. Geef eens een voorbeeld? Je mag berichten trouwens alleen lezen na registratie. Beetje flauw.

› reageer

Als je links bovenin in het VB forum errorcode 500 intoetst kom je een heeeeeel eind. ik weet niet of een linkvanuit een Https site werkt.

› reageer

Kan iemand dit specifiek nummer bellen via een Betamax client, bijv. voipbuster: 0031408514000 (CWI Eindhoven) Client zegt dat nummer niet geldig is. Andere 040 nummers kan ik wel bellen. Heb al een mailtje naar voipbuster gestuurd. Via budgetphone lukt het wel. Nummers met 851 schijnt betamax niet te kennen. Mss met 0408.. ook niet. Niet zo heel belangrijk maar wil graag weten waar dit aan ligt.

› reageer

nummer gebeld: via Voipcheap krijg ik error 404: Not Found, en idd via PSTN een leuke dame die een bandje heeft ingesproken.

› reageer

Bedankt voor de reactie. Nu dus maar wachten op betamax's antwoord... als die er komt. In den beginne dacht ik dat mijn sipura dialplan niet goed was maar. Echter via pc lukte het ook niet. Mss foutje. Gelukkig hebben we nog mobiel is het is geen nummer dat je dagelijks belt.

› reageer

Op dit moment kan ik niet bellen met Voipbuster. Ik krijg een SIP error 500 (internal server error) en een ingesprektoon.

Ik heb ondertussen een vermoeden gekregen. Een aantal weken geleden wilde ik mijn beltegoed opwaarderen. Ik probeerde te onderzoeken welke betaalmethode de laagste kosten had. Zo ik vroeg me af of je met de creditcard ook BTW moest betalen. Dat staat nergens op de website vermeld dus ik dacht slim te zijn door de betaalprocedure te doorlopen en een test-creditcardnummer in te voeren. Inderdaad kwam ik aan de weet dat je dan gewoon BTW moest betalen bij het gebruik van een creditcard. Ik besloot toen om mijn ene account via het 0900-nummer op te hogen en het andere account later via iDeal. De volgende dag bleken beide accounts te zijn geblokkeerd. Een nieuw aangemaakt account werd binnen een paar uur ook geblokkeerd. Blijkbaar kijken ze naar je naam, adres, telefoonnummer en/of IP adres want die heb ik gewoon ingevuld omdat ik te goeder trouw ben.

Het vervelende van Voipbuster en de andere Betamax-klonen is dat je hierover niet wordt geïnformeerd en dat er ook geen weerwoord mogelijk is. De helpdesk per e-mail reageert al helemaal niet. En je beltegoed ben je ook kwijt. In mijn geval is dat gelukkig maar een euro of zo, maar er zijn ook gevallen bekend van enkele tientjes. Ik had ook een Voip-In telefoonnummer dus dat lijk ik ook kwijt te zijn.

Ik begrijp dat Voipbuster blijkbaar veel last heeft van fraudeurs maar op deze manier hebben de goeien onder de kwaaien te lijden. Voipbuster kan eenzijdig je beltegoed inpikken. Het is moeilijk je aan regeltjes te houden als je niet weet wat die regeltjes zijn. Om die reden kan ik Voipbuster c.s. dus niet langer aanbevelen.

Wie weet er een andere, betaalbare SIP provider? Het is op zich niet zo erg om 1 à 2 cent per minuut te betalen, maar als het kan zou ik graag de starttik vermijden.

› reageer

Afhankelijk van hoeveel je belt kun je ook voor 10 eu bellen afkopen naar ik meen 20 landen. Moet je alleen wel veel bellen tegen 1 of 2 cent om dat eruit te halen Iig zonder starttik.
Zal de link ff opzoeken.

› reageer

Zou ik die link ook mogen hebben?

› reageer

Is dat 10 euro per maand voor onbeperkt bellen? Dat is op zich niet zo interessant want dat hebben Telfort en Alice ook al.

› reageer

Ook naar 20 landen voor 10 eu?

› reageer

Ik gebruik voipbuster nu 2 jaar en ik heb er nog nooit geld op gestort.
Ik bel zo'n 4x per week naar een vast nummer in NL, ik heb een headset (is aan te raden) en het geluidskwaliteit is oke

ik vind het gewoon een perfect programma

› reageer

Via voipcomplete.nl/voipbuster heb ik onlangs een voip-in nummer gekocht. Kost 35 euro per jaar en werkt perfect!

› reageer

Waarom dan niet bij budgetphone? dat kost je maar 10 euro

› reageer

Omdat ik alleen Voipbuster wil gebruiken voor uitgaande en inkomende gesprekken...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.