Ja, dat viel mij ook al op. In het andere topic heb ik daar ook iets over gevraagd
› reageerComplete top van Telfort stapt op
Gepubliceerd op dinsdag 04 oktober 2005
AMSTERDAM (ANP) - Het bestuur van telecombedrijf Telfort stapt per direct op. Het vertrek van de drie bestuurders valt samen met de overname van het telecombedrijf door KPN. Telfort-topman Ton aan de Stegge zei dinsdag dat de overname een goed moment is om zelf een nieuwe weg in te slaan.
Naast de bestuursvoorzitter stappen ook de financieel directeur Robert van Maasakker en de operationeel directeur Henk Buitenhuis op. Het is nog onduidelijk wat de drie bestuurders na hun vertrek bij Telfort gaan doen.
Het vertrek van de directie valt exact op de dag waarop Telfort officieel is ingelijfd door concurrent KPN. Topman Aan de Stegge wordt opgevolgd door Stephanie Harmsen. Zij wordt bijgestaan door een nieuwe financiƫle man: Huib Dekker. Beiden werkten al bij Telfort.
KPN heeft 980 miljoen euro betaald om Telfort in handen te krijgen. Volgens topman Ad Scheepbouwer verstevigt KPN met de overname zijn positie op de thuismarkt. Telfort is vooral groot geworden als goedkope aanbieder van mobiele telefoon, een terrein dat bij KPN nog redelijk braak lag. ,,We hopen in dat opzicht dat we over en weer van elkaars sterke punten kunnen leren'', aldus de KPN-topman.
Gepubliceerd op dinsdag 04 oktober 2005
bron: www.planet.nl
Dit is leuk cashen voor ze (en al eerder voor ons)!
Even duizenden onrendabele aansluitingen in het bedrijf pompen tussen overnamecontracten en daadwerkelijke overdracht en dan eruit stappen.
Waarschijnlijk krijgen ze een leuke bonus mee per abbonee?!
Nu is er duidelijkheid waarom telfort de spotgoedkope abo's aanbood (supersaterdays, belcompany enz.)
_/-\o_
_/-\o_
_/-\o_
De reden was toch al eerder duidelijk? Er was al van te voren door KPN aangegeven dat er een bonus betaald zou worden als er een X aantal abonnees was op het moment van de daadwerkelijke overname.
KPN maakte zojuist het volgende bekend:
"KPN heeft in principe overeenstemming bereikt over de overname van Telfort, de Nederlandse mobiele operator met 2,4 miljoen klanten, voor een bedrag van 980 miljoen euro, na aflossing van financieringsschuld en exclusief liquide middelen.
Afhankelijk van specifieke performance indicatoren kan dit bedrag verhoogd worden met maximaal 140 miljoen euro.
Daar heb je gelijk in. Verschil is nu, dat niet alleen de inversteerders een hogere overnamesom krijgen... ook de bestuurders cashen nu hun 'opties?' en stappen uit het onrendabele aansluitingenverhaal.
› reageerBestuurders worden niet betaald per aansluiting maar ze profiteren wel mee van de 140 miljoen extra.
› reageerTon aan de Stegge was zelf ook aandeelhouder inderdaad
› reageerIk snap het verband tussen het artikel en de topic-titel niet. Het artikel gaat helemaal niet over geld dat naar de oud-bestuurders gaat. En dan nog zou dat geen nieuwswaarde hebben voor tv'ers lijkt me.
› reageer@ Schwantzi, het gaat over de telecomwereld, dus de relatie met tv begrijp ik wel
› reageerZowel Ton aan de Stegge als de financieel directeur hebben een aandeel van 4,5%. Dat is dus 45 miljoen per persoon. hoef je je hele leven niet meer te werken.
› reageerligt er natuurlijk wel aan wat ze per jaar gaan uitgeven nu!
En dan nu eens kijken of Telfort blijft groeien of dat het opeens toch niet zo goed gaat
› reageerIn het persbericht wordt gesproken over een bedrag van 980 miljoen. Dit is het oorspronkelijke bedrag, de bonus lijkt dus niet uitgekeerd.
› reageerJa, dat viel mij ook al op. In het andere topic heb ik daar ook iets over gevraagd
› reageer