T-Mobile[Orange] Activering en ingangsdatum abo

hoi,

Hoe je het went of keert, feit blijft dat wanneer je een abo aanschaft de leveringsdatum/factuurdatum ook de datum is waarop je het abo kunt gebruiken tegen de tarieven die voor het abo gelden. Je belt echter NIET vanuit de bundel/beltegoed die je hebt afgesloten
De beschikking over je beltegoed krijg je (veel) later. Pas dan bel je uit je beltegoed. In mijn geval kreeg ik 30-06-05 mijn abo binnen met factuurdatum 28-06-05. Pas op 25-07-05 kreeg ik de beschikking over mijn beltegoed. Heb onwetend over dit fenomeen een maand gebeld buiten de bundel tegen de tarieven die wel voor de bundel gelden.
Concreet betekent het dat ik dus 13 maanden bij orange bel, waarvan 12 uit de bundel.
Zo word je dus wel voor een maandje 'gepakt'
Het is dus verstandig te wachten tot je het eerste bericht krijgt van de provider dat het beltegoed is opgewaardeerd. Je abonnement moet wel geactiveerd zijn, meestal is dit direct gebeurd, soms moet je 1x bellen.

› reageer

Heb in juni bij GSMBOX een orange abo voor 1 jaar gekocht. Op 28 juni deze ontvangen. Van 18-23 juli in buitenland geweest en vrolijk gebeld met mijn nieuwe abo.
Krijg ik toch een hele vette factuur thuis en is niets uit mijn abo verbeld.
Blijkt dat er bij orange een verschil van 3-4 weken zit tussen activeren (en daarmee met orange kan bellen tegen de tarieven van je abo, maar er niet uit) en het moment waarop je daadwerkelijk van je abo gebruik maakt.
Als je nu je abo wilt na een jaar wilt opzeggen (welke datum is van toepassing die van activering of waarop je abo echt is ingegaan) dan zit je of een maand met een dubbele abo (eerste maand uit eigen zak en nog 12e maanden abo) of je hebt de eerste maand uit je eigen zak betaalt en daarmee een abo van slecht 11 maanden gehad.

Bij orange is daar niet (als het er al is) informatie over te vinden.
Dat krijg je pas op een foldertje dat bij SIM wordt meegeleverd.

Is deze constructie gebruikelijk?

› reageer

Het is gebruikelijk dat providers een bundeldatum gebruiken waarop je bundel daadwerkelijk ingaat. De providers lossen dat allen verschillend op. Je hoeft echter niet bang te zijn dat je maar 11x een bundel krijgt, je krijgt er 12.
Als ik me goed herinner kan je aan het einde van je contract kiezen om de sim nog actief te laten t/m het einde van de maand van de laatste bundeldatum als je het contract heb opgezegd, óf je verlengt je contract, óf je zet je beltegoed over op prepay.
Oftewel, je verliest geen bundel.

› reageer

Ok, bedankt!

Blijft wel heel jammer dat je als nieuwkomer in de abo-wereld denkt gewoon lekker in het buitenland uit je bundel te bellen. Daarvoor had ik 'm o.a. gekocht met cashback.
Enfin, aldoende leert men hoe de mobiele wereld draait en zich draaiende houdt

› reageer

O, nog een vraagje...
Lees ik in de reactie van Birdie het goed dat de contractdatum (activeringsdatum of datum levering) dus eerder is dan de belbundeldatum en ik dan ook voor eventueel opzeggen activeringsdatum/leveringsdatum moet aanhouden??

› reageer

Dat klopt.

trouwens: Je kan met het potloodje naast je topic binnen een uur de tekst nog bewerken/aanvullen.

› reageer

Bedankt!

Dat waren 2 leermomenten van je binnen het uur.

› reageer

[offtopic]
waar kan ik de rekening heen sturen?

› reageer

Dat is nu precies wat ik bedoel met 'hoe de mobiele wereld zich draaiende houdt'

Verder natuurlijk een inkopper voor je hè!?
Geloof alleen dat je 'm op je neus hebt gekregen. Die ziet wat rood of heb je vast een slokkie op de goede afloop genomen??

Zet de rekening maar op het forum. Wie weet wordt ie er nog eens afgeplukt.

› reageer

› reageer

Telfort abo, T-mobile abo kun je later in laten gaan, Orange niet toch?

› reageer

heb ook een orange abbo genomen en viel me ook op dat ik nog geen beltegoed had(heb)...als ik 1244 bel krijg ik tekst "al u tegoed is verbruikt uw laatste rekening dateert van 3 december".
Dit klopt logischerwijs niet want heb abbo pas een week.
Als ik bovenstaande lees ga ik ervan uit dat ik pas 1e tegoed krijg op(rond)3 Januari...klopt dit volgens jullie of is is er iets mis?

› reageer

Heb je er al mee gebeld?

› reageer

Als ze zeggen dat de laatste rekening van de 3e is, dan krijg je waarschijnlijk de bundel op de 3e. Van de abonnementen die ik heb/ heb gehad was echter de bundel altijd op de 11e of op de 25e. Maar kan zijn dat er iets is veranderd.

Edit: van de 11 abonnementen die ik heb (gehad) of huisgenoten/familieleden hebben, is er niet een die niet op de 11e of 25e is.

Je kunt trouwens ook ff de klantenservice bellen, die kunnen je zo zeggen wanneer je je bundel krijgt.

› reageer

Heb er alleen even 1244 mee gebeld...leek me niet slim om er meer mee te gaan bellen:-)(en heb voorlopig nog een ander abbo)
Bel inderdaad de klantenservice wel even

› reageer

Je krijgt idd je bundel pas op de 3e. Overigens krijg ik 'm op de 19e, dus alleen 11 en 25 klopt niet. Zo zijn er volgens mij in totaal een stuk of 10 verschillende dagen.

› reageer

Zou dat per regio verdeeld zijn of zo?

Is wel toeval dat er van de 11, 8 op de 11e bundel krijgen/kregen en 3 de 25e.

In de periode juli t/m 2 augustus zijn er in mijn nabijheid 4 abonnementen aangevraagd, allemaal met ongeveer een week verschil, maar allemaal krijgen ze de bundel op de 11e.

› reageer

Ik krijg mijn bundel ook op de 25e...

› reageer

Op de 6e,25e en op de 27e krijg ik ze.

› reageer

hoi,

Hoe je het went of keert, feit blijft dat wanneer je een abo aanschaft de leveringsdatum/factuurdatum ook de datum is waarop je het abo kunt gebruiken tegen de tarieven die voor het abo gelden. Je belt echter NIET vanuit de bundel/beltegoed die je hebt afgesloten
De beschikking over je beltegoed krijg je (veel) later. Pas dan bel je uit je beltegoed. In mijn geval kreeg ik 30-06-05 mijn abo binnen met factuurdatum 28-06-05. Pas op 25-07-05 kreeg ik de beschikking over mijn beltegoed. Heb onwetend over dit fenomeen een maand gebeld buiten de bundel tegen de tarieven die wel voor de bundel gelden.
Concreet betekent het dat ik dus 13 maanden bij orange bel, waarvan 12 uit de bundel.
Zo word je dus wel voor een maandje 'gepakt'
Het is dus verstandig te wachten tot je het eerste bericht krijgt van de provider dat het beltegoed is opgewaardeerd. Je abonnement moet wel geactiveerd zijn, meestal is dit direct gebeurd, soms moet je 1x bellen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.