Nokia en Ericsson kijken naar 450 Mhz

Zoals jullie kunnen lezen -zeer aan te raden- in de thread waarnaar ik verwijs een aantal posts hierboven zal de 400/450 frequentie gebruikt worden in laagbevolkte gebieden en in nieuwe afzetmarkten zoals landen in Afrika, India etc.

› reageer

AMSTERDAM - Telecomgigant Ericsson start met het aanbieden van GSM technologie die gebruik maakt van het 450 Megahertz radiospectrum. Voor operators betekent dit een aanzienlijke verlaging van de kosten vooral bij de dekking van buitengebied.

Ook rivaal Nokia gaf onlangs aan interesse te hebben in de 450 Mhz frequentie. De huidige GSM netwerken maken meestal gebruik van 900/1800/1900 frequenties. De lagere 450 frequentie zorgt ervoor dat een netwerk eenzelfde gebied kan dekken met minder basisstations.

Ericsson hoopt dat de nieuwe technologie er voor zorgt dat gebieden waar nu nog geen dekking is nu wel bereikbaar worden.

BRON

› reageer

Alwéér een nieuw netwerk?
Op zich wel chill dat je minder masten nodig hebt, maar ik denk wel dat het ten koste gaat van de kwaliteit van het gesprek...

› reageer

en dat niet alleen, wat dacht je van de ontwikkeling van mobieltjes.....producenten moeten eerst weer alle toestellen ook geschikt gaan maken voor deze nieuwe frequentie, wat ten koste gaat van andere innovaties...je kunt immers je tijd en geld maar 1 keer ergens in investeren

› reageer

Op zich hoeft het natuurlijk niet helemaal ten koste te gaan van andere innovaties. Zo denk ik dat de mensen achter de camera's in de mobieltjes niet dezelfde mensen zijn als de mensen achter bv. de antenne of het beeldscherm.

› reageer

Deze thread heeft hiermee te maken.

› reageer

idd zal het niet ten koste gaan van alle innovaties, maar ipv dat bijvoorbeeld nu alle geld naar de ontwikkeling van camera's kan gaan, moet het geld nu gedeeld worden door EN de ontwikkeling van camera's EN ontwikkeling van antennes. Dus waarschijnlijk komen andere innovaties op een iets lager pitje te staan, en zal het gewoon iets langer duren voordat ze op de markt komen.

› reageer

Hadden ze eerder mee moeten komen.
Hadden we als gemeente ook minder zeikers aan ons kraam over masten en straling. _/-\o_ Immers de antennes konden mooi ruim buiten de woonkernen worden geplaatst. Ook zou het aantal masten minder zijn geweest. Minder horizonvervuiling.

En de binnendekking is ook stukken beter. Lagere frequentie, verder doordringend vermogen.

› reageer

lagere frequentie=grotere cellen=minder capaciteit. Dit is handig voor gebieden waar weinig mensen wonen en komen, maar waar men wel wil kunnen bellen. In Nederland zal hier daarom niet (snel) voor gekozen worden.

› reageer

Zoals jullie kunnen lezen -zeer aan te raden- in de thread waarnaar ik verwijs een aantal posts hierboven zal de 400/450 frequentie gebruikt worden in laagbevolkte gebieden en in nieuwe afzetmarkten zoals landen in Afrika, India etc.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.