T-Mobile Pocket PC phones/MDA zenden extra smsjes door software bug

De ROM-update voor TMNL MDA Compact is vanaf 25 oktober 2005 te downloaden vanaf www.t-mobile.nl/software.

Geloof me, als het als gekund hadden ze dat ding eerder uitgebracht, want klanten zeuren de kop gek erom.

Nu maar hopen dat de updates voor Pro en Vario minder lang op zich laten wachten.

En het verschil met de Duitse MDA's is dat die in het Duits zijn. Is mij verteld door Tech. Support.

› reageer

Volgens mij wel nieuwswaardig;

WARNING: T-Mobile Pocket PC phones from MDA series send multiply SMS as result of software error !

German press is reporting that people who own T-Mobile MDA phones (it is not specified which models) are being charged many times for one SMS message. Apparently there is error in software of these phones! If you own T-Mobile Pocket PC phone (or a phone with ROM image from T-Mobile) this problem may be applying also to you!

What to do? Read on!

Apparently this problem occurs only when one is using in SMS messages some special characters (like characters that occur in German or Dutch but not in English). So as first step you should use in your SMS message only typical ASCII characters and avoid using any other non-letter characters. It was happening that using apostrophe in a SMS message was increasing price of the SMS message from 19 to 80 euro cents! Sometimes price of SMS message was increased ten times!

Secondly you should check (possibly online - depending on your mobile operator) how much your latest SMS messages were charged - was it one time or not. Unfortunately some operators (including T-Mobile in Europe) are not listing SMS messages separately - but bundled together - that's why this error may be difficult to detect.

Source: http://teltarif.de (ddp).

Bron:MS-Mobiles

› reageer

hmmm en ik vroeg me al af waarom dit gebeurde.. maar wel raar want ik heb geen software van t-mobile erop . kunnen we graantje mee pikken? zou wel mooi zijn

› reageer

geldwolf

Het is vervelend als het je overkomt. Zoals het bericht al aangeeft. Zolang je gewone ASCII gebruikt...

› reageer

Het komt op mij mover als een Hoax gezien de manier waarop de melding is opgebouwd. Het lijkt mij bijzonder dat de inhoud van je bericht bepaald hoe de facturering loopt. (hoogstens kan bij een software bug je toestel het bericht 2 keer verzenden of iets dergelijks).

› reageer

klopt wel heeft te maken met pocket plus software, die bepaalde dingen niet afsluit waardoor het 2 keer een sms verzend. Heb me nooit zo in verdiept, omdat ik dit probleem niet had naar mijn weten. Nooit mijn rekeningen nagekeken op hoeveel sms ik verstuur.

› reageer

Zolang als de MDA's op de markt zijn deze klacht nog NOOIT gehoord tijdens mijn werk bij de Klantenservice. En we krijgen VEEL vragen over MDA's. Lijkt me dus sterk dat het op 'onze' MDA's voorkomt (hebben wezenlijk andere software dan de duitse varianten, vandaar ook het gezeik met de softwareupdate die nog steeds niet beschikbaar is.

› reageer

Nu je het er toch over hebt: wat is er zo anders aan de Nederlandse MDA ROM's dan? Volgens mij is er weinig verschil met de Engelse internationale ROM maar brengt T-Mobile Nederland de update gewoon niet uit. HTC maakt de standaard Rom's en kan op verzoek zo een nieuwe maken. Kortom: het is vermoedelijk een centen kwestie of logistieke "onhandigheid".

Kom je trouwens op de meeting in Nijmegen? Dan hebben we nog meer vragen.

› reageer

Anders kan je ook langs te t-shop in nijmegen

› reageer

volgens tweakers is het een bekend probleem sinds begin van introductie van MDA Compact. Dit is namelijk de oplossing. De fout is niet van t-mobile software. Bericht is eigenlijk 1 jaar te laat.

Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma tmail.exe als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt.

› reageer

Hier spelen 2 problemen door elkaar:
1. SPB zorgt ervoor dat sms-jes mogelijk meerdere malen verzonden worden.
2. Als je een niet-ASCII teken gebruikt, dan neemt dat heel veel karakters in gebruik die van de 160 beschikbare per sms af gaan. Kun je zelf zien op de volgende manier: zet taal op Engels en zet autocorrect aan. Typ dan in het bericht "wel" en een spatie. "Wel" wordt dan veranderd in "we'll" en de apostrof zorgt ervoor dat de beschikbare karakters achteruit hollen.

Kan dus inderdaad zijn dat als je allebei de problemen hebt, dat je dan veel meer vesrtuurt dan dat je ontvangt.
Voor zover ik begrepen heb komt probleem 2 voornamelijk voor in T-Mobile ROMs, maar ik weet niet of het bij andere ook niet voorkomt.

› reageer

De ROM-update voor TMNL MDA Compact is vanaf 25 oktober 2005 te downloaden vanaf www.t-mobile.nl/software.

Geloof me, als het als gekund hadden ze dat ding eerder uitgebracht, want klanten zeuren de kop gek erom.

Nu maar hopen dat de updates voor Pro en Vario minder lang op zich laten wachten.

En het verschil met de Duitse MDA's is dat die in het Duits zijn. Is mij verteld door Tech. Support.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.