E-Plus introduceert merk voor Turkse gemeenschap

Zeker, die kaart bevalt mij ook wel om die reden. Hoe heb je echter je voicemail kunnen configureren ? Het hele menu is in het Turks, toch ?
Heeft Ay Yildiz ook I-Mode ?

› reageer

E-Plus introduceert merk voor Turkse gemeenschap
vrijdag 14 oktober 2005

KPN's Duitse mobiele dochter E-Plus lanceert op maandag onder de naam Ay Yildiz een nieuw merk voor mobiele bellen in Duitsland, gericht op de Turkse gemeenschap.

Naast communicatie-uitingen in het Turks biedt Ay Yildiz ook aangepaste tarieven voor bellen met een prepay-kaart. Een minuut bellen naar Turkije kost hetzelfde als een minuut bellen binnen Duitsland, namelijk 29 cent. SMS-berichten kosten 14 cent, ongeacht of zij naar een Duits of een Turks netwerk gestuurd worden. Ay Yildiz bellers die in Turkije verblijven betalen ook 29 cent per minuut voor het ontvangen van gesprekken uit Duitsland. In Duitsland wonen er 2,6 miljoen mensen van Turkse afkomst.

Deze nieuwe stap past in het voornemen van KPN om op maat gemaakte aanbiedingen te ontwikkelen voor specifieke marktsegmenten met opvallende exclusieve labels onder eigen naam of samen met partners. Zo heeft E-Plus dit jaar al mobiele aanbiedingen onder de merken simyo en BASE geïntroduceerd en is het een samenwerking aangegaan met muziekzender VIVA. KPN's Belgische mobiele dochter BASE voert het merk Ay Yildiz al sinds de zomer van 2003 met succes in België.

Bron: connexie.nl

Ik sluit niet uit dat KPN in Nederland ook op korte termijn een nieuw merk begint dat is gericht op een specifiek marktsegment.

› reageer

Juist, Ay Yildiz is hier bij mij in de wijk waarschijnlijk het populairste netwerk.
BASE heeft trouwens ook al een samenwerking met de muziekzender TMF.

Dat is de KPN-strategie: België of Duitsland is het pilotland, daarna komt het andere pilotland (België of Duitsland) en als het in die 2 soepel draait, dan is het tijd voor Nederland.
Ay Yildiz en TMF komen er dus aan.

› reageer

Waar slaat het in godsnaam op om samen te werken met een muziekzender?!?

› reageer

Het draait natuurlijk alleen maar om reclame en naamsbekendheid dat je samen gaat met een muziek zender.
En het stimuleerd de muziek kijkende jeugd om kpn te nemen als ze dat elke dag 100 keer voorbij zien komen op TMF

› reageer

Hmm ik dacht dat TMF een overeenkomst had met T-Mobile in Nederland :

› reageer

@netblade.nl: idd, dat dacht ik ook....laatste keer dat ik nog langs de T-Mobile winkel liep, zag ik in ieder geval nog TMF/ T-Mobile-pakketten liggen

› reageer

T-Mobile is alleen sponsor van de TMF awards.
Als KPN met het merk TMF gaat komen blijkt maar weer eens dat men bij KPN T-Mobile ver vooruit is.

› reageer

Wat ook wel interessant is aan Ay Yildiz: iedereen kan zo'n kaart kopen, de tarieven zijn lager dan bij andere prepaidplannen en je betaalt voor 35cpm naar Duitsland, Frankrijk en Nederland. De klantendienst is in het Turks, Nederlands en Frans.
En nu komt de aap uit de mouw: de voicemail is alleen maar in het Turks: je moet dus even een Turk vinden om hem correct in te stellen.

› reageer

Ik heb een Ay Yildizkaart en hij bevalt want voor 15 cent smsen ipv van 45 cent naar NL vanuit Belgie is zeker wel de moeite dan nemen we het Turks er graag bij

› reageer

Zeker, die kaart bevalt mij ook wel om die reden. Hoe heb je echter je voicemail kunnen configureren ? Het hele menu is in het Turks, toch ?
Heeft Ay Yildiz ook I-Mode ?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.