KPN[KPN] SMS problemen

Sorry, niet helemaal goed gelezen dus. Maar je krijgt wel een ontvangstbevestiging? En de ontvanger heeft het niet ontvangen zegt hij? Dan denk ik dat je het probleem niet bij jezelf, maar bij de ontvanger moet zoeken. Als je die bevestiging krijgt, moet hij gewoon binnen zijn gekomen, dus denk dat het probleem ergens in het toestel van de ontvanger zit. Voer daar ook eens een "kruistest" mee uit

› reageer

Recent een Samsung E730 aangeschaft, sinds die tijd worden SMS berichten vertraagd of in zijn geheel niet ontvangen. Volgens verkoper (Belcompanie) zijn er de laatste 2 weken problemen op het KPN netwerk m.b.t. tot berichtenverkeer. Zijn er andere KPN gebruikers die de laatste 2 weken dezelfde problemen ervaren?

› reageer

yep, afgelopen week sms pas 12 uur later gekregen (KPN)

› reageer

Dacht al dat het wellicht aan mijn nieuwe toestel lag.
Valt er op korte termijn verbetering te verwachten?

› reageer

Mijn vrouw heeft sinds eind september een KPN-abo en ontvangt sindsdien geen sms meer van haar moeder (= T-mobile); spamfilter...?

› reageer

Zover nij bekend bestaat er niet zoiets als een spamfilter. De vertraging (of in zijn geheel niet ontvangen) van de SMS berichten is in mijn ervaring ook willekeurig (niet afhankelijk vanaf welk netwerk de SMS verzonden is)

› reageer

spamfilter ken ik ook niet, maar ik had nooit problemen met me kpn sms en toevallig de afgelopen week wel

› reageer

Klantenservice bellen?

› reageer

No problems

› reageer

Ik heb ook die problemen. Mijn vriendin (KPN prepaid) ontvangt niet alles van mij. Heb HI i.c.m. samsung E730. En die ontvangst bevestiging werkt ook nauwelijks bij mij. Heb weleens vier keer dezelfde sms verstuurd omdat ik geen ontvangst bevestiging kreeg(*0#)maar kreeg toen een van mijn vriendin dat ze ze alle vier gekregen had. Weet echt niemand dan wat het precies is want heb er nog dagelijks last van (zeker 40% van smsjes die niet aankomen).

Greetz

› reageer

Meerdere malen inmiddels contact gehad met klantenservice van KPN. Blijkt overigens dat met name sms van het vodafone netwerk niet binnen komen. Ligt aan het Vodafone netwerk zegt KPN....
Klopt niet want andere KPN gebruikers krijgen hun SMSjes wel gewoon binnen. Krijg nu een nieuwe SIM kaart toegestuurt...
Ik laat jullie wel weten of dit verbetering geeft.

› reageer

Ik heb een kpn hi-prepaid kaart, en sinds een maand krijg ik sms-jes verstuurd vanuit azie wel 12 keer binnen. Vaak alleen het eerste deel van de sms, deel twee komt niet aan. Vandaag een belangrijk sms-je Amerika niet aangekomen. IK BAAL :-( Verder geen problemen met kpn, hoop dat ze de boel snel herstellen

› reageer

Misco, ik verwacht niet dat dit veroorzaakt zal worden door je SIM-kaart. Dat is dan (als je een abonnement hebt) 20 euro door de plee getrokken...

› reageer

Ik heb ook problemen met sms ontvangen, en wel sinds mijn nummer is geporteerd van KPN naar Orange (30 september 2005). Sindsdien komen berichten uit Denemarken in zo'n 25% van de gevallen veel te laat aan ... Ik heb een Samsung E720. Volgens Orange (die overigens al veel heeft gedaan om het probleem te verhelpen) ligt het niet aan Orange maar aan de Deense provider. Zou wel errug toevallig zijn.

› reageer

Ik heb sinds een dag of 3 het probleem dat ik de smsjes volgens de ontvanger niet aankomen. Dit terwijl de bevestigingssms wat anders zegt!? Ik bel zelf met Euphony (Kpnnetwerk) en de gewraakte smsjes gaan naar een Telfortnummer. In het verleden ging het prima mijn partner kan wel smsen naar het nummer en deze komen gewoon aan en belt ook met Euphony. Een kruistest is al uitgevoerd ook als het versturen van een smsje naar iets anders een ander NLnr en mijn Belgische en Duitste mobiele nummer. Ik heb een mail gestuurd naar de KS van Euphony maar iemand misschien een idee wat het kan zijn?? Ben recentelijk in het buitenland geweest en heb gebeld met MCP en O2-UK en/of Orange.

› reageer

Pak eens een ander toestel en probeer het dan eens. Kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan je toestel ligt en niet aan de provider

› reageer

@Hugoboss,

Kruistest = Het verwisselen van de simkaart van je eigen toestel naar een andere, dat hielp niet helaas.

› reageer

Sorry, niet helemaal goed gelezen dus. Maar je krijgt wel een ontvangstbevestiging? En de ontvanger heeft het niet ontvangen zegt hij? Dan denk ik dat je het probleem niet bij jezelf, maar bij de ontvanger moet zoeken. Als je die bevestiging krijgt, moet hij gewoon binnen zijn gekomen, dus denk dat het probleem ergens in het toestel van de ontvanger zit. Voer daar ook eens een "kruistest" mee uit

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.