[LowCall] Debitel Low cost live

Het is wel handig op zo`n nummertje hebben naast je vaste abo. De kosten zijn namelijk veel lager dan wanneer je bij de meeste operators over de bundel heen gaat. Best gek opzich maar wel iets om mee te besparen.

› reageer

de low cost carrier van Debitel is live!

www.lowcall.nl

14 cent voor bellen, 7 cent sms, geen starttarief maar first minute billing. Lijkt op prepaid maar is eigenlijk een abo zonder opzegtermijn of bundel. Gebruikt het Telfort netwerk.
10 euro voor een simkaart zonder tegoed. Alles wordt geregeld via internet, diw website lijkt trouwens verdacht veel op die van easymobile en simyo met de blauw/oranje kleurstelling

Tis nog net niet zo goedkoop als sim only maar voor prepaid klanten toch leuk.
Ben benieuwd of simyo hier nog onder gaat.....

› reageer

pff, nog meer. Elke provider moet nu ook z'n eigen spinoff hebben om tegewicht te bieden aan ah/tele2/hema etc. Die snoepen dus blijkbaar wel aardig prepaid aandeel af.
En die kleurtjes zijn ook net iets te populair de laatste tijd.

› reageer

Beetje belachelijk dat prepaidbellen goedkoper is momenteel dan veel abonnementen . Verder lijkt de site idd veel op simyo & easymobile, incl. het nummer uitkiezen e.d.

› reageer

Hoe meer concurentie hoe lager de prijs! Mooi voor alle Prepiad gebruikers... Maar ik zit meer te wachten op een leuk abo'tje!

› reageer

Zie ook deze

› reageer

Uit het andere topic door Nielsengel

GPRS moet verplicht geactiveerd worden. Dit kun je zelf, maar kost wel E 8,50...

Kan dat zo niet vinden op hun site, misschien kun je een verwijzing posten?

› reageer

Je moet over een geschikt toestel beschikken en de GPRS functionaliteit activeren op je persoonlijke LowCall Self Service gedeelte op LowCall.nl. Hieraan zijn eenmalig kosten verbonden.
Activeren GPRS (eenmalig): € 8,50

› reageer

Dit vind ik persoonlijk intressant (lees: goed)
De belkosten van LowCall zijn begrensd op ongeveer 45 euro per maand. Dat is gelijk aan ongeveer 320 belminuten binnen Nederland of 650 sms'jes.

Belangrijk: dit bedrag is bij benadering. Het is dus mogelijk dat jouw factuur hoger uitvalt. Er zit namelijk altijd vertraging tussen het tijdstip waarop je een gesprek hebt gevoerd en de verwerking, met name bij gesprekken in het buitenland.

› reageer

Betekent dit dat ik na die 45 euro niet meer kan bellen of niet meer hoef te betalen?

› reageer

@dubrock: Nog een stukje erbij: ... de automatische begrenzing van je belkosten
De belkosten van je LowCall worden automatisch begrensd om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Wanneer je de grens bijna hebt bereikt, ontvang je een sms'je. Wanneer je de grens overschrijdt, wordt je aansluiting tijdelijk geblokkeerd totdat je factuur is betaald.

Zelf vond ik dit nogal vreemd, hoe steekt dit juridisch in elkaar?
Hoe oud moet ik zijn om gebruik te maken van LowCall?

Wanneer je 17 jaar of ouder bent kun je een LowCall-aansluiting aanvragen.

› reageer

@Rubenrtv
Doet het feit dat dit stukje tekst vermeld staat in het tabelletje Nationale MMS-berichten en mobiel internet niet vermoeden dat dat dan alleen van toepassing is als je daar gebruik van wilt maken?

@Dubrock
Volgens mij niet meer bellen, maar als je al richting plafond zit en je gaat flink bellen in het buitenland kom je er wel overheen

› reageer

Wel grappig dat debitel low cost weer een iets andere formule heeft.
Ik vind zelf KPN Simyo nog veruit de beste. Die is echt prepaid, geen haken en ogen of sneaky extra voorwaarden, en nog goedkoop ook.

een aantal punten over "low cost"
Debitel heeft dan wel geen start tarief, maar bij gesprekken minder dan een minuut moet je de volle minuut betalen! Bij Simyo betaal je per seconde. (bij easy mobile ook?)

Dit is eigenlijk een abonnement zonder opzeg termijn en zonder vaste kosten, want je betaald achteraf je rekening. Het is maar wat je liever wilt, maar dit heeft volgens mij niets met "prepaid" te maken.

Ik heb nog geen sneaky dingen bij lowcost gezien, voor het geval dat je te belt. Bij easymobile halen ze elke maand 1 euro van je beltegoed in als je in de afgelopen 3 maanden minder dan 5,- euro hebt gebeld.

het enige aparte bij simyo was dat je je telefoon minimaal 1 keer in de 6 maanden moet gebruiken. Dat stelt niet veel voor als voorwaarde, dan kan je nog JAREN met je standaard beltegoed van 5,- euro doen.

Heeft dat UPC mobile nog sneaky dingen? dat moest toch ook een "prijsvechter" zijn?

› reageer

De buitenland tarieven zijn erg wisselend. Zo kost een sms in duitsland naar NL op o2 netwerk maar 15 ct!

Wel jammer dat ze net iets anders doen dan simyo en de rest. Tis niet een echte ouderwetse prepaid, anders was het echt mooie zet. Met dit systeem bellen mensen natuurlijk meer dan als je vooraf btg koopt, das slim van ze natuurlijk.

› reageer

Ik vraag me ook af of debitel een 'credit check' doet op haar lowcall klanten. dwz als je op een zwarte lijst voor abo's staat je dan ook geen lowcall kaart kan krijgen. Of zou dit opgevangen worden door het maximale verbruik van 45 euro?

› reageer

Klopt wel dat ze goedkoper zijn dan SIMYO en easMobile, maar heb je al die verborgen kosten gezien?

› reageer

How low can you call

› reageer

Ideaal om zo'n sim in een PDA te zetten.
Data kost 1.50 per MB, afrekening per k.b.
Geen maandelijkse verplichtingen en geen rompslomp met opwaarderen.

› reageer

"Gepost door BertH op 26/10/2005 12:05
pff, nog meer. Elke provider moet nu ook z'n eigen spinoff hebben om tegewicht te bieden aan ah/tele2/hema etc. Die snoepen dus blijkbaar wel aardig prepaid aandeel af.
En die kleurtjes zijn ook net iets te populair de laatste tijd. "

Uit betrouwbare bron weet ik toevallig dat Debitel al veel langer met dit concept bezig is.. Men heeft echter bewust de introductie van simyo afgewacht omdat het geen nut heeft te concurreren tegen zulke marketing macht voor een onderneming als debitel.

Dan maar in de slipstream..
Verder past deze ontwikkeling in het kader van de ingezette beleids wijziging (zie ook met name debitel prepaid).

› reageer

3 pluspunten:

goedkoopst bellen
goedkoopst sms-en
En GPRS voor éénmalig € 8,50 + € 1,50

1 minpunt:

het is een abonnement

Weet iemand via welk netwerk gebruik van deze dienst wordt gemaakt?

Denk Telfort gezien GPRS, maar weet het niet zeker, want voor de voicemail moet je gewoon betalen.

› reageer

Idd:

LowCall maakt gebruik van het mobiele netwerk van Telfort.

Staat op hun site bij vraag en antwoord.

› reageer

Lowcall lijkt alleen in de Lowlands te gebruiken
Maar als dat een probleem is, koop je er maar een prepaidje naast voor die paar weken per jaar.

Als je telefoontjes gemiddeld meer dan 33 seconden duren is Lowcall goedkoper dan Simyo (vanwege het starttarief). En smsjes zijn altijd goedkoper...

Lijkt een goede zet. We wachten op de reactie van Simyo...

› reageer

gerardtv> je berekeng klopt niet.

Als je 3 gesprekken voert, 2 van 1 seconde en 1 van 97 seconde (gemiddeld 33 sec) moet je bij lowcall 50,6 ct betalen en bij simyo 47,4.

› reageer

Link naar de Lowcall tarieven buitenland (PDF).

› reageer

Geen nieuws meer, verplaatst.

› reageer

Kan iemand die lowcall heeft aangevraagd info geven over de voicemail; kun je die zelf uitzetten of laten uitzetten? De site geeft geen antwoord daarop namelijk...

› reageer

Verplaatst naar subforum LowCall

› reageer

Nu nieuw op de site bij Lowcall... je kan je verbruik nu zien... en het is ook mogelijk om je bellimiet aan te passen... toch 2 stappen in de goede richting... de derde stap blijft nog steeds het uitschakelen van de voicemail... dan zou het helemaal een product zonder echte nadelen zijn volgens mij...

› reageer

Het is wel handig op zo`n nummertje hebben naast je vaste abo. De kosten zijn namelijk veel lager dan wanneer je bij de meeste operators over de bundel heen gaat. Best gek opzich maar wel iets om mee te besparen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.