3e prijsvechter. Debitel lanceert Lowcall

Dubbel topic, zie hier

› reageer

26 oktober 2005 - Door Tonie van Ringelestijn (emerce)

Debitel komt later deze week met een nieuwe prepaiddienst waarvoor je pas achteraf betaalt. Bij Debitel LowCall is er geen verschil in prijs tussen bellen naar vaste en mobiele nummers en er zijn geen dal- en piekuren. De tarieven zijn iets lager dan bij Easymobile en KPN's Simyo.
Bellers hebben bij Lowcall ( www.lowcall.nl ) geen vast contract en geen beltegoed, maar krijgen achteraf de rekening. Er is één vast gesprekstarief (14 cent per minuut) en één vast sms-tarief (7 cent per sms). Bij Simyo, de nieuwe prepaiddienst van KPN, liggen de gesprekskosten met 16 cent per minuut twee cent hoger. Sms’jes versturen kost 1 cent meer bij Simyo vergeleken met Lowcall. De andere nieuwkomer Easymobile hanteert dezelfde tarieven als Simyo.

Bellers moeten via internet een simkaart bestellen voor een eenmalig bedrag van tien euro en zelf in bezit zijn van een telefoon. De site lowcall, die Emerce al heeft gezien, wordt later deze week gelanceerd.

"Easymobile en Simyo beweren iets nieuws te hebben, maar dat is pas echt nieuw", beweert Debitel-woordvoerster Ida Heerkens.
"We schatten dat er zeven miljoen prepaid bellers in Nederland zijn. Lowcall is voor een hele grote groep mensen interessant. Je hoeft nooit meer te opwaarderen, je zit nooit zonder beltegoed waardoor je gesprek uitvalt", aldus Heerkens tegen Emerce.

Debitel wil van nieuwe Lowcall-bellers geen kopietjes van identificatiebewijzen hebben. "Dat mensen geen paspoortkopietje hoeven opsturen is een ricisco wat we zelf lopen. Het hele registratieproces kost hierdoor volgens ons maar drie minuten. Maar we vragen nieuwe klanten wel eenmalig tien euro over te maken voor de simkaart. Wij herkennen dan aan de betaling of diegene ook is wie hij zegt te zijn, oftewel of zijn bankrekening klopt met de naam en adresgegevens," zegt Heerkens.

Er is geen minimum verplicht gebruik bij Lowcall. Heerkens: "Dat is ook handig voor bijvooreeld ouderen mensen die alleen een mobieltje hebben om gebeld te worden. Je blijft altijd bereikbaar ook als je niet belt." Klanten van Debitel bellen via de netwerken van KPN, Telfort en Vodafone. Het bedrijf heeft 34 eigen winkels in Nederland.



› reageer

In feite dus een "postpaid-prepaid" a la Call4Care, maar op de site wordt ook nergens prepaid genoemd!

Maar dan met zeer strakke tarieven. Via Telfort overigens, net als easymobile, tele2 en (feitelijk ook KPN/Telfort) simyo... En GEEN starttarief

@koos koets: niet helemaal waar, je 'koopt' achteraf in feite je 'belbedrag' want je krijgt wel een electronische factuur achteraf

Ik zou het eerder een voorwaardenloos abonnement zonder maandelijks tarief willen noemen. Met zulke tarieven kan m'n abo in elk geval de deur uit

› reageer

het is wel prepaid, want je koopt (automatisch, niet maandelijks) beltegoed, en krijgt geen rekening achteraf.

scherpe tarieven zijn het zeker

› reageer

geen prepaid, maar afterpay!

› reageer

Ik zie een contradictio in terminis: prepaiddienst waarvoor je pas achteraf betaalt Noem het dan gewoon een nieuwe abonnementsvorm of zo.

› reageer


De klant van LowCall is overleden. Wat moeten de nabestaanden doen?


Maak een kopie van de overlijdensakte en stuur deze met een korte brief naar:

LowCall
Postbus 6700
2130 LT Hoofddorp

Wij zullen de overeenkomst beëindigen en een brief met de openstaande posten naar de nabestaanden sturen.

bron

› reageer

7 cent per sms is in ieder geval een kleine doorbraak, nu hopen dat de concurrentie daar weer onder gaat zitten :-).
Het is wel echt oorlog zeg, eens afwachten waar dit alles weer toe gaat leiden ;-).

› reageer

Hier blijkbaar nog niet opgemerkt, maar moet wel meegenomen worden.

GPRS moet verplicht geactiveerd worden. Dit kun je zelf, maar kost wel E 8,50...

Startkosten zijn dus E 10,00 + E 8,50 = E 18,50

› reageer

Dubbel topic, zie hier

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.