Twee telefoonlijnen één telefoon

Eindelijk: een lifeline-poort met NUMMERHERKENNING over de PSTN-lijn.
Een belangrijke tekortkoming van VoIP-bellen is nu overwonnen.

De Artech AX521 2-line switch is een klein apparaatje met twee magnifieke functies:

* Het voegt een lifeline aan uw VoIP-apparaat toe
* Het realiseert NUMMERHERKENNING OVER DE PSTN-lijn

Met name dit laatste is voor veel mensen een belangrijke feature, die zij met normale VoIP-apparatuur moeten missen. Wenst u dus een lifeline, én wilt u de nummerherkenning over telefoontjes die op uw KPN-lijn binnenkomen niet missen? Overweeg dan dit apparaatje als aanvulling op uw huidige ATA of VoIP all-in-one.

http://www.rhisc.nl/shop/N_art_18.html

› reageer

Internetproviders bieden de mogelijkheid om via internet te bellen. Geen voip.
Je kunt je toestel direct op het modem aansluiten en afhankelijk van de provider, gratis bellen.
Nu wil ik mijn kpn lijn behouden. Of ik die nu opzeg of niet, die 9€ moet ik toch betalen.
Als ik hem behoud kan ik in geval van nood altijd bellen over een van de twee lijnen.
De situatie is dan als volgt. Je hebt 2 analoge lijnen. Die wil je combineren met een apparaatje zodat beide lijnen op je enige toestel uitkomen. Van dat toestel kun je dan bellen over een van beide lijnen. Eventueel dat er standaard over een bepaalde lijn (de gratis-lijn) gebeld wordt.
Als het perse noodzakelijk is zou je via je telefoon moeten kunnen aangeven dat je via de andere (kpn lijn) naar buiten wilt.
Of je nu gebeld wordt via de ene of de andere lijn dan moet de telefoon altijd over gaan.
Zo hoef je niet door te geven dat je een ander nummer hebt, want dat heb je ook niet.
Nu, zo’n apparaatje is te krijgen, maar....Zover ik geïnformeerd ben is dat de nummerherkenning het daarmee niet doet.
Mijn vraag is of iemand een apparaatje weet waarmee dit mogelijk is zonder direct een twee lijns telefooncentrale aan te schaffen.

› reageer

Ik weet niet of nummerherkenning via de 'internet' lijn mogelijk is, maar via de kpn lijn uiteraard wel. Volgens mij kun je dan gewoon een nummerweergave apparaatje tussen de kpn-lijn en de 'verdeler' plaatsen (tenminste als ik je uitleg goed begrepen hebt).
Nummerherkenning moet je ook apart bij KPN aanvragen.

› reageer

Het is geen tweede analoge lijn... Ik neem aan dat je Wanadoo/Tiscali/Versatel bedoelt?

Als je in geval van nood via KPN wilt bellen, dan moet je gewoon even je telefoon uit je multipc modem pluggen en in de telefoonlijn pluggen...

› reageer

Is twee telefoons een bezwaar? Je hoeft ze niet bij je te dragen
Lijkt mij makkelijker dan stekker ompluggen en je kunt op 2 "lijnen" tegelijk gebeld worden/bellen.

› reageer

Wellicht de Livebox van Wanadoo? Daar plug je je eigen telefoontoestel op in en je bent bereikbaar onder beide telefoonnummers. Met een aparte code (*33*) voor het telefoonnummer dat je belt zorg je ervoor dat het gesprek via je KPN-aansluiting verloopt. Daardoor hoef je dus niet je telefoon op een andere aansluiting te pluggen als je via KPN wilt bellen.

De Livebox is een optie, maar er zijn lang niet uitsluitend positieve reacties...

› reageer

In het nieuwe krantje van de Gamma staat voor 59 of 39 euro een 'box' waarmee je twee lijnen aan kunt sluiten, dus één voor je 9 euro lijn en één voor je 'gratis' lijn.

Ik weet niet exact hoe het werkt, maar check het Gamma krantje eens.

› reageer

Het gaat WEL om twee analoge lijnen.
Het Tiscali adsl modem heeft een aansluiting voor een analoge telefoon. Het komt dan wel digitaal binnen maar wordt dan omgezet naar analoog.
Die zou dan gecombineerd moeten worden met de 9€ lijn van kpn.

Het omsteken is geen optie. Dat zou in de meterkast moeten gebeuren en die is niet echt bereikbaar.
Een tweede lijn trekken is geen optie. Dan als je op de ene lijn aangesloten bent doet de andere het niet.
We hebben een draadloos systeem met 3 toestellen. Daar ga je niet nog eens een systeem naast gebruiken.

Bedankt voor de Gamma tip, maar dat is een tiptel die op de pc (USB) aangesloten moet worden. Dus de pc moet dan ook nog aan staan. dan is je voordeel weg aan de elektriciteitsmaatschappij. Had dit apparaat maar 2 analoge ingangen das was het goed.

http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm zou een oplossing zijn als de nummerherkenning het zou doen.

Ik blijf geïnteresseerd in oplossingen.
Alvast bedankt voor jullie bijdragen.

› reageer

Je hebt een ATA nodig met een FXS port voor Voip en een FXO of PSTN pass-through port voor je KPN aansluiting. Een goede is de Sipura SPA 3000. Sipura = Linksys = Cisco.
Je kan de voip aansluiting instellen op DTMF (denmark) nummerherkenning, dan werkt het.
Ook de Handytone 386, 486 en 488 kunnen dit. mbt nummerherkenning bij dat merk weet ik niet, maar neem ik aan dat je net zoals bij de Sipura uit meerdere protocollen kan kiezen.

Kijk bv bij Tweakers.net voor leveranciers

› reageer

De handytone 386 heeft last met nummermelden. Ik heb (nog) niet het juiste protocol gevonden.
Eerst heb ik de standaard instellingen geprobeerd, daarna die van Denemarken.
Nu heb ik de zone Frankrijk ingesteld, nog steeds zonder nummermelding.
Wellicht is dit tip on de nummermelder voor de ATA te zetten niet zo slecht.
Dat voorkomt in elk geval dit probleem.

› reageer

titelfix

› reageer

Je hebt een ATA nodig met een FXS port voor Voip en een FXO of PSTN pass-through port voor je KPN aansluiting. Een goede is de Sipura SPA 3000. Sipura = Linksys = Cisco.

Deze opstelling heb ik nu.
het grootste nadeel van zo'n opstelling vind ik dat de PSTN telefoontjes toch door de spa3000 gaan. Met alle echo die daar bij hoort.

› reageer

Ik heb tiscali met telefonie.
100% tevreden. ook met de service van Tiscali.
met de AX521 gekocht bij
http://www.rhisc.nl/shop/N_frame.html?http://www.rhisc.nl/shop/
en dan Artech VoIP Producten, ben ik zeer tevreden.
Ik merk niet eens of ik via ip of kpn bel. Geen kwaliteitsverschil.
Er waren nogal wat vragen over de AX521. Daar is dan een handleiding voor geschreven die ook op de genoemde site staat.
Kijk daar maar eens.

› reageer

Eindelijk: een lifeline-poort met NUMMERHERKENNING over de PSTN-lijn.
Een belangrijke tekortkoming van VoIP-bellen is nu overwonnen.

De Artech AX521 2-line switch is een klein apparaatje met twee magnifieke functies:

* Het voegt een lifeline aan uw VoIP-apparaat toe
* Het realiseert NUMMERHERKENNING OVER DE PSTN-lijn

Met name dit laatste is voor veel mensen een belangrijke feature, die zij met normale VoIP-apparatuur moeten missen. Wenst u dus een lifeline, én wilt u de nummerherkenning over telefoontjes die op uw KPN-lijn binnenkomen niet missen? Overweeg dan dit apparaatje als aanvulling op uw huidige ATA of VoIP all-in-one.

http://www.rhisc.nl/shop/N_art_18.html

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.