@:H-W
Woon jij mischien in de stad die ook wel "De parel van het zuiden" wordt genoemd,en waar ook ik sinds enige tijd woon?
Telecomwinkels rukken op in winkelcentra
Uitgegeven: 31 oktober 2005 11:38
VOORBURG - Telecomwinkels hebben de afgelopen jaren een sterke opmars doorgemaakt in de stadscentra. Groentenwinkels, poeliers, visboeren, tuincentra en doe-het-zelf-zaken hielden het daarentegen steeds vaker voor gezien. Dit blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.
Al met al is het aanbod in de winkelcentra verder verschraald, zo stelt het CBS vast. Sinds 1996 zijn in de vijftien winkelgebieden met de grootste diversiteit in Nederland 113 soorten winkels opgeheven en kwamen er 93 soorten terug.
Telecomwinkels zijn in vergelijking met negen jaar geleden de belangrijkste nieuwkomers, gevolgd door computerzaken en winkels in parketvloeren. Het centrum van Haarlem scoort met zeventig verschillende soorten winkels het hoogst. In 1996 waren dat er echter nog 76. Van de vijftien winkelcentra met de grootste diversiteit zag alleen Middelburg het aantal soorten toenemen.
Bron
Telecomwinkels zijn in vergelijking met negen jaar geleden de belangrijkste nieuwkomers
Die vorige meting van het winkelaanbod is wel heel lang geleden. Toen was de mobiele markt pas 1 jaar geliberaliseerd.
Toch zie je steeds meer telecomwinkels idd. Als ik kijk wat er in mijn stad aan zaken is gevestigd, dan tel ik in en rond het centrum : 1 x Primafoon, 1 x Belcompany, 2 x PhoneHouse, 2 x T4Telecom, 1 Vodafone City Point, 1 Orange Shop, 1 debitel Shop, 1 x Ritel, bovendien zitten er in de buurt nog 3 a 4 winkels van buitenlanders die ook nog wat met mobieltjes doen plus een aantal belhuizen. En dat terwijl er toch steeds minder wordt gekocht in de winkels zelf en steeds meer klanten gaan online shoppen voor de beste aanbieding met het door hen gewenste mobieltje ...
En je kan tegenwoordig zelfs bij de Kruidvat een mobiel abonnement aanvragen, of op het Postkantoor, waar gaat dat heen ?
@:H-W
Woon jij mischien in de stad die ook wel "De parel van het zuiden" wordt genoemd,en waar ook ik sinds enige tijd woon?