Nieuwe tarieven Vodafone UMTS abonnementen...

een klein voordeeltje van nieuwe tov oude "actie" UMTS abo's:
- je kan nu net als bij gewone abo's downgraden na 6 maanden onder je initiele tegoed door 20 euro te betalen. Boven je initiele contract kan je gewoon vrij up en downgraden.

@deSteef:

- Niemand verplicht je om 2 jaar te tekenen. Met een 1 jarige abo heb je al sinds een paar maanen gratis UMTS toestellen. Bij lage (25 euro) 1 jarige abo's zal je wel iets bij moeten betalen voor duurdere UMTS phones.

- z500 is niet enige kleine umts phone. Kijk ook naar SE v600. En voor kerst komen er nog stuk of 5 nieuwe modellen op de markt.

- Videobellen kost 50 cent hoor.. en niet tijdelijk maar permanent. Zal in de toekomst alleen nog goedkoper worden denk ik.
Jij bent in de war met LiveTV, dat kost tijdelijk 25 cent maar dat is niet per minuut maar per 10 minuten! En ik denk dat ze tijdelijke prijs nooit zullen verhogen, het is al een jaar "tijdelijk"...

› reageer

Hier de definitieve tarieven van de UMTS abonnementen... Twee stappen extra, maar helaas alles ook duurder geworden...

*klik*

› reageer

Helaas wel jah ... maar pas wel beter in het profiel van de mensen.
UMTS abo's werden de afgelopen maanden best wel in het zonnetje gezet, alleen kreeg het niet alle aandacht van iedereen.

› reageer

Nu het "definitieve tarieven" zijn zou het wel leuk zijn als vodafone het nu wel mogelijk maakt om van een bel/sms abo over te stappen naar zo een UMTS abo? Misschien weet qwerty1234 het?

› reageer

Hier nogmaals de oude tarieven ter vergelijking. In de definitieve lijst krijg je alleen wat minder minuten, met name bij de hogere bundels.

UMTS Abonnementen:

Per Maand: - Minuten/SMS: - PM/PSMS:

€ 25,00 - 200/ 400 - €0,13/€0,06
€ 50,00 - 600/1200 - €0,08/€0,04
€100,00 - 1500/3000 - €0,07/€0,03
€150,00 - 2500/5000 - €0,06/€0,03

nieuwe UMTS abonnee tarieven:

EUR Per mnd. Gratismin./SMS Basis-tarief
Vodafone UMTS 25,00 200/200 13 ct
Vodafone UMTS 35,00 325/325 11 ct
Vodafone UMTS 50,00 500/500 10 ct
Vodafone UMTS 70,00 750/750 9 ct
Vodafone UMTS 100,00 1200/1200 8 ct
Vodafone UMTS 150,00 2000/2000 8 ct

voor 2,- euro per maand extra weer halvering van de sms kosten
-gratis passport
-gratis vodafone live gebruik en email
-voor 10,- per maand een partnerkaart met delen van je belvoorraad

› reageer

edit

Prijs min(oud) min(nieuw) prijsverhoging

€ 25,00 --- 200 --- 200 --- 0%
€ 50,00 --- 600 --- 500 - 20%
€100,00 - 1500 - 1200 - 25%
€150,00 - 2500 - 2000 - 25%

25% verhoging van de minuutprijs vind ik best wel veel, en dan heb ik het nog niet eens over de sms-prijs....

passport is voor alle abonnees gratis

› reageer

Naar ik aanneem: alleen voor nieuwe abonnees?

› reageer

dat "niet veel veranderd" had ik ook direct alweer geedit. Ik zag later pas dat er vooral bij de hogere bundels toch wel vrij veel minuten afgeroomd waren. Wat ik wel verwacht is dat Vodafone deze minuten op een andere manier weer terug zal geven als "tijdelijk actie voordeel" extra toestelkorting voor nieuwe klanten etc. Blijkbaar hebben ze vooral voor de hogere bundels "onderhandelingsruimte" ingebouwd. (om een sigaar uit eigen doos te kunnen geven misschien?) NB. tot nu toe waren de UMTS actie aanbiedingen ook wel echt geweldig vond ik. Jammer dat ze nu al minder worden aangezien ik binnenkort wil overstappen naar de concurrentie of wil verlengen.

Waren bij de oude tarieven de SMS-jes al niet verdubbeld? Het lijkt mij toch wel erg veel duurder geworden als je nu bijvoorbeeld ipv. 800 smsjes maar 400 krijgt na de 2, bijbetaling.

› reageer

koen> ik heb je edit gemist

bij de oude umts abo's waren de smsjes standaard verdubbeld (200min = 400 sms). Dat koste geen 2E, maar je kon ze niet voor 2E nog eens verdubbelen. Iedereen had dus 200/400 voor 25E etc.

› reageer

kortom: als je veel sms't dan ben je sowieso duurder uit plus minder minuten. Het is nu duidelijk.

› reageer

Misschien stel ik een domme vraag...

Wat waarom heet het UMTS abo? Ik krijg niet de indruk dat je de minuten ook kan gebruiken om te UMTSen oid.

› reageer

Deze abonnementen zijn alleen samen met een de koop van een nieuw UMTS toestel aan te sluiten. Ten opzichte van de gewone Vodafone GSM abonnementen zijn de UMTS abonnementen wat voordeliger. Het is vooral bedoeld voor surfen en bellen via het Vodafone UMTS netwerk. Als je op je Vodafone toestel gaat surfen, dan gebruik je het Vodafone Live portal via UMTS (sneller met mogelijkheid van MP3 downloads en live TV, wat zoveel is als journaal en andere films als video op je mobiel).

Het belangrijkste hierbij is: Vodafone live (UMTS) surfen binnen de Vodafone live portal is gratis en onbeperkt mogelijk.

› reageer

Migratieregels:

Van oude UMTS naar nieuwe UMTS:
- Mogelijk, maar in veel gevallen onverstandig omdat 2 euro sms voordeel niet inbegrepen zit en voor 50 bundels en hoger minder minuten verkregen wordt. Het kan echter wel aantrekkelijk zijn om van een oude 25 euro bundel over te stappen naar nieuwe 35 bundel als je 25 te krap vindt.

Van oude NIET-UMTS naar nieuwe UMTS:
- Mogelijk maar alleen als je een nieuw umts toestel krijgt dus bij een retentie.

Het is idd jammer dat grotere bundels duurder zijn geworden maar goed ze zijn nog steeds heel erg concurerend!

› reageer

Zonde dat bij het nieuwe UMTS 25 abo die 2 euro moet bijbetalen voor sms te verdubbelen.
Dat wordt voor mij dus zeker geen UMTS 25.
Eerder 27,50 + 2 euro smsvoordeel voor 1 jaar.

Dom gedaan vind ik het. Die 2 euro had erin moeten blijven...

› reageer

wie weet dat ze dat nog als tijdelijke kortingsactie gaan bieden.

› reageer

Wat ik nooit begrepen heb van Vodafone is waarom ze van die achterlijk hoge stappen tussen de verschillende bundels hadden. Het belgedrag van iemand kan nou eenmaal veranderen in de loop der tijd. Dit is het enige wat een klein beetje verbeterd is.

Verder blijft het een feit dat het jammer is dat je bij UMTS aanbiedingen altijd 2 jaar moet tekenen of een giga bedrag moet bijbetalen voor je telefoon, zoals qwerty al verklaarde... je kan alleen aangesloten worden i.c.m. gesimlocked en UMTS toestel.

Alle UMTS toestellen behalve de Samsung Z500 zijn enorme bakkebeesten. Verder is die beruchte Z500 beveiligd tegen illegale MP3z. Alleen MP3z met sleutel worden afgespeeld.

99% van nederland is helemaal niet geïnteresseerd in datadiensten op GSM of elkaar zien tijdens het bellen voor 75 cent per minuut (ja ja, ik weet... nu tijdelijk 25 cent).

Wanneer is UMTS wel interessant ???
Ik denk in de situatie waarbij je echt gigantisch veel belt, maar den bedoel ik ook echt veel ! Dus minimaal 1500 minuten per maand of zo (en dat zijn nog steeds maar 50 min per dag)... in dat geval is het vaak interessant, omdat concurenten alleen tot max 400 min. goedkope abo's aanbieden.

Toch blijft het een feit, dat wij (prijsbewuste miereneukers, flatliners, goeroe's, krenten, etc.) alleen in een gunstige situatie voor UMTS zullen kiezen. Voor de doorsnee TV'er dus geen interessante optie.

› reageer

een klein voordeeltje van nieuwe tov oude "actie" UMTS abo's:
- je kan nu net als bij gewone abo's downgraden na 6 maanden onder je initiele tegoed door 20 euro te betalen. Boven je initiele contract kan je gewoon vrij up en downgraden.

@deSteef:

- Niemand verplicht je om 2 jaar te tekenen. Met een 1 jarige abo heb je al sinds een paar maanen gratis UMTS toestellen. Bij lage (25 euro) 1 jarige abo's zal je wel iets bij moeten betalen voor duurdere UMTS phones.

- z500 is niet enige kleine umts phone. Kijk ook naar SE v600. En voor kerst komen er nog stuk of 5 nieuwe modellen op de markt.

- Videobellen kost 50 cent hoor.. en niet tijdelijk maar permanent. Zal in de toekomst alleen nog goedkoper worden denk ik.
Jij bent in de war met LiveTV, dat kost tijdelijk 25 cent maar dat is niet per minuut maar per 10 minuten! En ik denk dat ze tijdelijke prijs nooit zullen verhogen, het is al een jaar "tijdelijk"...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.