T for Telecom neemt Tell Me over

Albert Heijn werkt deels met franchise en deels met filialen in eigen beheer, McDonalds ook. Die lijken me succesvol.

› reageer

In de markt van de telecomretail is consolidatie een must om te overleven.

Het sterke gerucht gaat dat T for Telecom de Tell Me keten overneemt. De Tell Me winkels zouden omgedoopt worden in T for Telecom.

In deze combinatie kan de nieuwe T for Telecom een vuist maken tegen Belcompany en The Phonehouse. Vooral The Phonehouse is de laatste maanden zeer actief geweest in het openen van de nieuwe winkels.

Een andere reden voor de overname lijkt te zijn dat de formule van de Tell Me enige scheuren vertoont. Zo is het filiaal in Amersfoort gesloten nadat the Phonehouse een winkel aan de overzijde had geopend.

Tell Me is een onderdeel van de Retail Development Company BV. Dit is een holding die is ontstaan uit de succesvolle ontwikkeling van bekende detailhandelsketens. “Stimulating partners in retail” is daarbij de visie.

Bron: Autoconnect.nl / RDC / Tell Me

› reageer

Tell me lijkt nog steeds erg op het Primafoon concept al wordt er veel meer verkocht dan KPN alleen. (veel T-Mobile volgens mij). Belcompany timmert met goede acties flink aan de weg. Het lijkt mij inderdaad goed als tell me zich bij een ander concept zoals T-fortelecom aansluit. De grotere spelers kunnen natuurlijk veel beter een aangepaste (lees betere) actie voor hun keten bieden dan als ze kleiner zijn.

› reageer

Ik hoop het van harte1

Hier in de stad hebben we slechts 1 telecomwinkel, de Tell Me. En die is zo shit! Ze smeren goedkope crap toestellen aan met dure abo's! Maar, mensen weten niet beter. En ze smeren de mensen alleen Hi aan, ogeacht het belgedag.

Inderdaad... ze lijken nog veel op de Pirmafoon (wat het voorheen ook was)

Laat maar komen

› reageer

Het is definitief
Vandaag maakt t for telecom bekend dat het de winkelketen Tell Me zal overnemen. Door deze overname zal t for telecom met 155 winkels de grootste telecomretailer in Nederland worden. Hiermee realiseert t for telecom een groei van ruim 35% in omzet en klantenbestand.
t for telecom verwacht de winkels van Tell Me efficiënter te kunnen laten functioneren, door voordelen op het gebied van assortiment, inkoop, verkoop, marketing en automatisering te bieden.

Echter lijkt de naam te worden behouden:
t for telecom is voornemens Tell Me onder de huidige naam te laten opereren.

› reageer

Ik neem aan dat er ook winkels geschrapt zouden gaan worden, als de naam wel zou worden aangepast (in steden waar T4T en Tellme dichtbij elkaar zitten bijvoorbeeld). Maar ja, op den duur kan het natuurlijk niet echt uit als je jezelf zit te beconcurreren.
Veel voordeliger om dan een aantal shops gewoon dicht te gooien.

[edit] topictitel aangepast [/edit]

› reageer

Jezelf beconcurren kan juist wel vaak uit. De consument wil nu eenmaal graag keuze hebben. Als je dan onder twee namen verkoop, eventueel nog op een iets ander publiek richt, dan heeft de consument iets te kiezen. Daarnaast schrikt het nieuwkomers op de markt af. Zo zijn/waren Hema, V&D en de Bijenkorf allemaal van Vendex. En volgens mij zijn de Bart Smit, Intertoys, Blokker en de Marskramer ook allemaal van dezelfde eigenaar.

› reageer

En Xenos...inderdaad, maar bij telefonie ligt het denk ik toch anders. Als ze de winkels gaan omdopen tot T4T kan het zeker niet uit, anders...tja het blijft afwachten, maar waarschijnlijk zullen ze ongeveer dezelfde acties hebben.

› reageer

T for Telecom koopt Tell Me

Gepubliceerd op donderdag 03 november 2005

[Aangevuld met interview dhr. Mols, om 10.25 uur]
(P7) T for Telecom is na de overname van 51 Tell Me winkels de grootste telecomketen van Nederland. De voorgenomen overname moet op korte termijn zijn beslag krijgen.

De overname betekent 35 procent groei in omzet en klantenbestand en een toename tot 155 winkels. Tell Me blijft onder eigen naam opereren. Tell Me zit meer in de kleine steden, T for Telecom in de grote steden.

U kunt luisteren naar een vraaggesprekje met Bob Mols (WindowsMedia, 3 minuten). Hij is directeur van T for Telecom en vertelt over de overname van de franchiseketen, voornamelijk een centraal kantoor met zeventien mensen en een aantal centrale eigendommen van de verder zelfstandige winkeliers van Tell Me.

Tell Me Beheer BV is onderdeel van Retail Development Company (RDC) in Breukelen. RDC is eigenaar van verschillende franchisewinkelformules, vooral in de boekhandel. T for Telecom behoort tot Interactive Telecom Solutions (ITS) in Engeland, eigenaar van meerdere bedrijven in de telecomsector in Europa en Noord-Afrika. ITS wil een dominante speler in Nederland worden in telecom (mobiel en vast), internet, internetbellen, mobiele video, digitale tv, foto en mobiele content, zoals muziek en gaming.

T for Telecom verwacht Tell Me efficiënter te maken qua assortiment, inkoop, verkoop, marketing en automatisering. T for Telecom is voornemens Tell Me onder de huidige naam te laten opereren. Ook kan Tell Me profiteren van de eigen opleiding van T for Telecom, die de naam 'T for Telecom Academy' draagt.

bron: Planet Multimedia
Audio

› reageer

Nu nog klantvriendelijker persooneel bij T

› reageer

Weet niet waar jij altijd komt maar waar ik vaak kom, is het personeel goed en vakkundig.

› reageer

Dit wordt een groot succes of een grote flop!
Je moet heel je organisatie gaan ombouwen met zo'n francisetak. Als dat goed lukt, dan kan je zeer snel het aantal winkels uitbreiden....

Kennen jullie nog andere (succesvolle) retailbedrijven met een gemengd karakter in andere branches. (zowel franchise als filiaalbedrijven)

Ben benieuwd...hoe meer 'onafhankelijke' winkels, hoe meer concurrentie....
Succes T for Telecom!

› reageer

Dixons heeft een deel franchise en een deel eigen beheer. Het voordeel van franchise is dat het personeel vriendelijker is omdat ze het geld aan de klant moeten verdienen. Personeel van T for Telecom krijgt z'n geld vanzelf aan het eind van de maand.

Ik denk dat het wel kan gaan werken als ze krachten bundelen, de touchscreens in Tell Me zijn namelijk erg handig en vooruit gedacht. Beter dan in die boeken bladeren...

› reageer

Albert Heijn werkt deels met franchise en deels met filialen in eigen beheer, McDonalds ook. Die lijken me succesvol.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.