@carlvanloo
Klopt helemaal.
Bij € 0,00 op Orange Ready, dan na 90 dagen einde telefoonnummer.
KPN schrapt 900.000 klanten uit bestand
Uitgegeven: 7 november 2005 12:46
AMSTERDAM - KPN heeft in het derde kwartaal zijn klantenbestand flink opgeschoond. Het telecomconcern sloot in Nederland in totaal 900.000 klanten voor mobiele telefonie af, omdat zij geen omzet meer opleverden. Zij zijn waarschijnlijk overgestapt naar een concurrent.
Het betreft zogenoemde prepaid-klanten, die telefoonkaarten kopen om met hun mobiele telefoon te kunnen bellen. Het totale aantal klanten van KPN Mobile in Nederland daalde daardoor tot 5,7 miljoen eind september. Eind juni waren dat er nog 6,3 miljoen.
"Het gaat om een enorm aantal, maar de klanten die we afgesloten hebben, kostten ons alleen maar geld om in de lucht te houden", zo zei een woordvoerder van KPN maandag over de schoonmaakactie.
Vorig jaar zomer wist KPN nog veel prepaid-klanten te werven door te stunten met sms-tarieven. Daarnaast konden de nieuwkomers hun telefoonkaart twaalf maanden gebruiken in plaats van de gebruikelijke zes maanden. Dit verklaart ook de omvang van de schoonmaak, aldus KPN.
KPN zegt zich al enkele kwartalen niet meer te richten op het vergroten van het klantenbestand. In plaats daarvan moet de omzet per klant omhoog.
Door het verwijderen van 900.000 prepaid-bellers nam de gemiddelde omzet in prepaid-segment met 1 euro toe tot 9 euro per maand per klant. Klanten die bellen met vaste abonnementen leverden in doorsnee in het derde kwartaal 66 euro per maand op. Dit is gelijk aan het gemiddelde bedrag over de eerste negen maanden dit jaar. KPN wil niet zeggen hoeveel klanten inmiddels gebruik maken van UMTS. Volgens de KPN-zegsman wordt groei bemoeilijkt door het beperkte aantal goede toestellen dat geschikt is om snel internet mobiel aan te bieden. "De beste 2G-toestellen zijn nog altijd beter dan de beste UMTS-toestellen."
Bron: Nu.nl
oma denkt een mobiel te hebben voor als ze stil staat met de auto... afgesloten! met de groeten van KPN
ach dit gaat alleen om mensen die niet eens in de zoveel tijd opwaarderen en daarna na verloop van tijd hun nr kwijtraken.
Gewoon terecht, zijn toch niet gebruikte aansluitingen en het staat ook in de voorwaarden en handleiding van de prepaid.
Vodafone sloot niet opwaarderende IZI klanten ook niet af wanneer dat zou moeten. Ik heb zelfs enkele weken terug nog een oud IZI kaartje waarbij ik vergeten was op te waarderen weer geldig kunnen maken door enkele maanden na de officiële vervaldatun weer op te waarderen (waarbij ook het oude beltegoed weer vrij kwam). Blijkbaar gold dit bij KPN ook zo. Alleen T-Mobile heeft een vlot afsluit beleid. Bij niet regelmatig bellen zijn ze zelfs wel eens dagen eerder met de afsluiting dan zou moeten (waarna dit bij onderzoek toch achteraf weer hersteld wordt door een nieuwe sim op te sturen)
› reageerMensen die nouwelijks bellen zijn beter af bij Orange.
Toch vraag ik mij af hoe lang het duurt voor Orange het prepaid kaartje afsluit.
Ik heb wel eens gebeld en flink door lopen vragen, maar het enige wat daar uit kwam is dat ze de simkaart na 90 dagen afsluiten indien er geen beltegoed meer aanwezig is, verder helemaal niets.
orange zegt wel de niet actieve klanten niet mee te tellen in het aantal gebruikers, maar ik denk dat ze idd op gegeven moment toch ook eens flink schoon moeten gaan maken omdat het net zoals bij kpn erg veel geld kost om alle simkaarten waar al jaren een paar eurocent op staat in de lucht te houden
› reageerCasper: Ze zeggen zonder voorwaarden blijft je beltegoed geldig e.d. Maar het is dus dat ze mensen die 0.00 euro op een sim hebben na 90 dagen afsluiten?
› reageerHet past wel in de slogan: Die 0 euro die van jou is blijft van jou
Verder vind ik het niet meer dan logisch dat een provider sims waarmee een lange tijd (bijv 1 jaar) niet mee gebeld is. Zouden meer moeten doen.
Ja idd, nu met die simkaarten van UPC, Simyo, Easymobile, tele2 etc worden het aantal inactieve kaarten alleen maar meer. Wat moet je met al die prepaidkaartjes...
› reageerDie nieuwe aanbieders hebben volgens mij dit afgedicht in de voorwaarden (Easy mobile met minimum omzet etc.)
› reageerIk ben ook inderdaad benieuwd hoeveel Telfort aan inactieve klanten gaat verliezen met al die partners die ze hebben.En wat Orange betreft volgens mij moet je zelf aangeven dat je het nr niet meer wil gebruiken
› reageer@carlvanloo
Klopt helemaal.
Bij € 0,00 op Orange Ready, dan na 90 dagen einde telefoonnummer.