Bellen van vast naar mobiel flink goedkoper

De grootste kost van de vaste lijn is nog steeds de abonnementskost. Ze zouden die tarieven beter een beetje laten zakken. Zeker als de vaste lijn wil concurreren met de mobiele telefonie, waar je (bijna altijd) je hele abonnementsbedrag mag opbellen.

› reageer

Van Nu.nl :
Telecombedrijf KPN verlaagt de tarieven voor het bellen van een vaste telefoon naar een mobiel toestel met 12 procent. De prijsverlaging gaat per 1 december in. Dat maakte KPN woensdag bekend. De verandering in het tarief is het gevolg van afspraken met de mobielebelbedrijven om de prijs van het afwikkelen van telefoonverkeer te verlagen..
Zal wel iets schelen, maar duur zal het nog steeds blijven..
Is nu gemiddeld 20 cent per minuut bij een standaard KPN abonnement, zal dus iets van 18 cent worden.

› reageer

Dat is inderdaad momenteel nog steeds de grootste post op de gemiddelde factuur. Beter dat daar grote kortingen op komen ipv vast-vast. Dat is vaak een stuk kleiner aandeel in een vaste lijn factuur.

› reageer

1643telecom.nl vraagt slechts 13 cpm

› reageer

Waarom wordt er nog door TVers gebeld met vast --> mobiel als hier de goedkoopste abonnementjes te vinden zijn.
Ik bel zelf nooit met vast naar mobiel. Daarvoor heb ik een goedkoop abonnement (of 2)

› reageer

Kost de gemiddelde mobiel naar mobiel belminuut in een abonnement intussen niet ook zo'n 18 tot 22 cent per minuut als je de bundel terug gaat rekenen? Vooral bij de voordeligere abonnementen is mobiel-mobiel bellen lang niet meer zo voordelig als enkele jaren terug (toen was je altijd dief van eigen portemonnee als je vanaf vast naar mobiel ging bellen terwijl je een mobiele bundel beschikbaar had)

› reageer

We rekenen ons natuurlijk een beetje rijker door de Vodafone Super SO's, de Telfort sim-only's etc, 300 minuten voor EUR 5,95 is best concurrerend

› reageer

Gepost door niels18P900 op 20/11/2005 11:27
Waarom wordt er nog door TVers gebeld met vast --> mobiel als hier de goedkoopste abonnementjes te vinden zijn.
Er wordt nog door niemand gezegd met vast te bellen anders hoor. Puur belkosten genoemd. Mij niet gezien namelijk, al jaren niet meer

› reageer

Mijn vaste lijn is strikt voor inkomend verkeer (en ADSL)

› reageer

pinokkio> geen VOIP op je vaste lijn?

› reageer

Nog niet
Maar wat niet is ... voorlopig gaat het goed met het mobiel uitbellen

› reageer

De grootste kost van de vaste lijn is nog steeds de abonnementskost. Ze zouden die tarieven beter een beetje laten zakken. Zeker als de vaste lijn wil concurreren met de mobiele telefonie, waar je (bijna altijd) je hele abonnementsbedrag mag opbellen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.