VF geeft nieuw impuls aan UMTS

Welk type heb je dan nu? Leveren ze de SE K600i UMTS al? Zelf had ik de SE Z1010 via KPN en dat was echt een toestel van slechte kwaliteit zeker in verhouding tot de V800 van Vodafone.

[edit] ik zie dat hij sinds vandaag ook toegevoegd is op kpn.com met Imode compatible browser. Ik denk dat ze beter de SE Z800 aan hadden kunnen passen voor Imode, vooral aangezien Vodafone de nagenoeg gelijke V600i nu voordelig als prepaid aanbied (helaas met simlock). Heeft het KPN abonnements toestel een simlock trouwens?

› reageer

'Traditioneel' komt Vodafone ook dit jaar voor kerst met een extra impuls voor UMTS:

- Nieuwe toestellen
- Gratis push mail
- Vernieuwde live portal
- vf messenger linkt met msn messenger

Voor kerst worden in de winkels verwacht:

exclusive handsets:

Motorola E770v

Samsung SGH-ZV10

Samsung SGH-ZV30

Non-Exclusive Handsets:

Motorola RAZR V3x

Nokia N70

Nokia 6280

N70 gaat 99 euro kosten met een 2 jarig 25 UMTS abo. w900 looks promising, umts razor voelt een beetje zwaar aan maar is behoorlijk compact en heeft super specs. En voor de liefhebbers van samsung screw die nieuwe modellen, z500 komt nu ook in t zwart en die heeft betere specs dan zv10 en zv30.

Gratis pushmail:

Kan je activeren op vodafone live. (onder email instellingen) Voor iedereen die UMTS abo heeft of een abo met live voorraad of live tegoed is het gratis. Mensen zonder live tegoed betalen 2 euro per maand.
Tot 10 emails per dag worden automatisch omgezet in mms en je krijgt ze op je mobiel. Ontvangen is gratis en als je iets terugstuurt stuur je via mms een email terug. Als het alleen text is betaal je even veel voor als voor een sms en gaat het uit je tegoed.. dus umts abo's emailen voor een 3-6 cent per mail.

New Live Portal:

Als het goed is kunnen meeste oude toestellen ook the new portal zien. Je hebt 4 tabbladen:
1. Dynamische homepage met veel plaatjes. Dus een paar keer per dag wordt het upgedate en zie je meteen laatste nieuws of files, weersvoorspelling etc.
2. Traditionele menu met indeling in categorieen
3. MyPage. 10 door jou meest bezochte sites (don't worry pr0n wordt niet opgenomen in dit overzichtje). Onderaan staan alle my-vodafone links dus overzicht betalingen, abo's etc..
4. Search

Messenger

Als het goed is moet je nu met msn mensen kunnen chatten. Nu nog gratis maar volgend jaar wordt ontvangen van msn berichten op je mobiel gratis maar terugsturen gaat een paar cent kosten.
Via Live gaat het niet echt lekker maar mn v800 heeft geen msnger ingebouwd. Hopelijk komt er een softwareupdate.

› reageer

OT: Echt nooit geweten, dat die nieuwe RAZR UMTS heeft. Volgens mij het eerste "lichte" UMTS toestel imho.

[edit] qwerty1234: bedankt voor helder uitleg.

› reageer

je moet het niet verwarren met razor v3i
v3i is gewoon razor, even licht maar dan met 1.3mp cam en uitbreidbaar geheugen.
v3x is andere nieuwe razor die iets dikker is en aanmrekelijk zwaarder maar toch nog veel weg heeft van een razor

› reageer

Is er ook al bekend wanneer Vodafone met HSDPA online gaat?

› reageer

Om de schijn van "spam" te ontkrachten dan ook maar even het volgende in dit topic :

De Samsung SGH-ZV10 van Vodafone werd laatst in Connect getest in vergelijking met de nieuw T-Mobile UMTS phone van LG. (weet even het type niet meer maar in specs en prijs waren ze vergelijkbaar). Alleen in prestatie kwam de Samsung helaas tekort tov de LG. Ben dus benieuwd wanneer T-Mobile ons ook met die perfecte LG toestelletjes gaat overspoelen

NB. leuke nieuwe toestellen! (NB. terzijde: als Vodafone mail gaat pushen gaat het dan net als nu dat je als er 1 mail binnen komt je direct elke 10 seconden voor enkele uren door Vodafone gestalkt wordt dat er 1 email is? (bij instelling 1 melding per dag)? Ik heb er al diverse keren de klantenservice over terug "gestalkt" en die kwam er steeds niet uit (gebruik nu de Vodafone mail notificatie maar helemaal niet meer).

Nog een vraag: is KPN gestopt met UMTS ofzo? Naast een laptop kaart flink uitgebreidde UMTS dekking en 1 obscuur Imode UMTS toestel gebeurt daar nauwelijks wat lijkt het. (in iedergeval niet in combinatie met Imode en dat is nu net de combinatie die UMTS zinvol kan maken).

› reageer

@atb: Gij durft mijn bijzonder informatieve post spam te noemen?

well excuuuuse me.. maar ik vind dit een coole topique met 4 nieuwtjes. Aankondiging van 1 nieuw toestel is hier meestal al goed genoeg om een nieuws topic over te openen.
En trouwens, niemand vindt het spam dat er een nieuwsbericht is over opening van een nieuwe orange store of dat t-mobile van plan is volgend jaar umts diensten te gaan aanbieden dus niet zeiken

Even weer ontopic:

@Chris17:
HSDPA is gewoon een aanpassing van UMTS waardoor het sneller gaat.
Maar waarom nog sneller eigenlijk? Voor je laptop begrijp ik het maar voor je mobiel niet echt. Met UMTS gaat videobellen redelijk goed, liveTV streams zijn ook prima. Mobieltjes hebben nou eenmaal kleine beeldschermen dus er is geen gigantische abndbreedte voor nodig.

Ik denk trouwens dat het nog wel even duurt voordat HSDPA echt goed geimplementeerd kan worden. Het duurde maanden voordat UMTS een beetje fatsoenlijk werkte. En dan nog denken aan eerste umts phones die binnen een halve dag leeg waren, die constant netwerk kwijt waren etc. Dus het zal echt nog wel even duren voordat HSDPA goed werkt. Zie ook
Problemen met HSDPA

@ Koen:

sms notificatie van inkomende email is bij mij ook 2-3 keer op hol geslagen, toen kreeg ik ongeveer 5 keer vlak achter elkaar smsjes dat ik een nieuw email kreeg. Maar 2-3 keer in ruim 2 jaar tijd vind ik wel meevallen, en het is een gratis dienst dus.. iets met een gegeven paard enzo
Tot nu toe werkt pushmail bij mij prima. 2 inkomende emails waren vandaag netjes binnengekomen.. niet vertraagd en ook niet meerdere keren.

› reageer

Koen, er is een Sony Ericsson toestel van KPN met UMTS en i-mode. Heb ik net gekocht, echt een gaaf ding. Mooie camera, alleen moet ik wennen aan dwars fotograferen. En i-mode is supersnel

› reageer

Welk type heb je dan nu? Leveren ze de SE K600i UMTS al? Zelf had ik de SE Z1010 via KPN en dat was echt een toestel van slechte kwaliteit zeker in verhouding tot de V800 van Vodafone.

[edit] ik zie dat hij sinds vandaag ook toegevoegd is op kpn.com met Imode compatible browser. Ik denk dat ze beter de SE Z800 aan hadden kunnen passen voor Imode, vooral aangezien Vodafone de nagenoeg gelijke V600i nu voordelig als prepaid aanbied (helaas met simlock). Heeft het KPN abonnements toestel een simlock trouwens?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.