Nokia geeft falen van N-Gage toe

Dat is toch niet te doen?? De ngages zijn allebei gemaakt voor gamegemak. De nserie niet. Dat zou volgens mij niet handig zijn...

› reageer

Maandag 28 november 2005, 15:31 - De N-Gage van Nokia is mislukt, zo heeft zijn maker nu toegegeven. Er komt geen nieuwe versie van de game-handheld.

2 reacties Door De GameZ-redactie
Dit zegt Antii Vasara van Nokia in een vraaggesprek met Vnunet. De topman geeft toe dat de verkoopresultaten van de vorige serie N-Gage achtergebleven zijn bij de verwachtingen. "Het apparaat slaagde er niet in de beoogde nieuwe manier van gamen op de markt te zetten", aldus Vasara.

In plaats daarvan zal Nokia zich nu gaan richten op het spelen van games op de mobiele telefoon. Vasara noemt als voorbeeld grotere schermpjes, waardoor het spelen van games makkelijker wordt en de kwaliteit verbetert.

Daarnaast zal Nokia zich bezig houden met alternatieven als tv- en muziek-services. Beide voor de mobiele telefoon natuurlijk.

Bron: webwereld

› reageer

Blijft ook gewoon een lelijke gsm in mijn ogen en erg onhandig om mee te bellen!
Vodafone heeft dan volgens mij in NL de verkoopresultaten nog enigszins positief beinvloed een paar maanden terug

› reageer

De resultaten niet, hooguit de aantallen. Veel winst zal nokia er niet op gemaakt hebben

› reageer

Deze reactie had ik een paar maand na lancering al verwacht. Ik ken bijna niemand met zo'n ding en de spellen zijn moeilijk te verkrijgen. Tel dat maar bij elkaar op en dan heb je een mislukking. Erg jammer, maargoed...

› reageer

Ben ik even blij dat ik voor 50 Euri zo'n ding heb kunnen kopen . Het blijft een leuk speeltje...(zeker met navigatie)

› reageer

Ook al is de N-gage niet veel verkocht.. ik vond het echt wel een heeel fijn toestel.. alleen belde hij voor geen meter

› reageer

Als navigatietelefoon doet hij het prima Nog een handig formaat ook daarvoor. Ik heb er zelf geloof ik nog nooit mee gebeld of gesmst.

› reageer

Ik ben er best blij mee. Navigeert prima.
Maar dat doet er niet toe. Nokia's verkoopcijfers zijn blijkbaar onvoldoende om dit experiment geslaagd te noemen.

› reageer

Dit bericht had ik eigenlijk ook al verwacht. De N-Gage-games lagen
halfverwege de zomer al extreem veel afgeprijsd bij het nokia service
point in Rotterdam. Ik geloof te herinneren rond de 10 euro.

› reageer

Dat is toch niet te doen?? De ngages zijn allebei gemaakt voor gamegemak. De nserie niet. Dat zou volgens mij niet handig zijn...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.