[Providers] Dec. 2005 Premiumbell-gratis abonnees moeten gaan betalen

Inmiddels het meldpunt van de consumentenbond voorzien van een melding van ons probleem. Inclusief de naam Premiumbell en een verwijzing naar deze site :-).

Trouwens, onlangs 5 euro terug ontvangen van de Postbank (duurde wel 1-2 maanden, zucht), tevens van .... jawel: Premiumbell. Dus dubbel terug! Denk niet dat wij het bedragje van 5 euro terugstorten.

› reageer

Op Tweakers zag ik dit draadje. Mensen met een gratis premiumbell abo moeten gaan betalen (althans dat zegt premiumbell).

Deze brief is naar een aantal abonnees gestuurd: link

Persoonlijk denk ik dat opzeggen geen probleem wordt, PB wil volgens mij gewoon graag van hun flatliners af. Dat laffe TM aanbod is gewoon hun laatste strohalm om nog iets aan hun klanten te verdienen

Update 8 december @ 13:45 door Sjoerd (Moderator)
Kassa besteedt aandacht aan Premiumbellprobleem

Ik ben één van de mensen die een paar dagen geleden een mailtje heeft gestuurd naar de redactie van Kassa over de Premiumbell en hun acties omtrent de tariefsverhoging van de gratis abonnementen welke na 2 jaar automatisch af zouden lopen.

Nu ontving ik net toevallig het volgende mailtje van Kassa:
Geachte mijnheer Heins,

We ontvingen uw mail met een klacht over Premiumbell. De kans bestaat dat wij a.s. in Kassa aandacht aan dit onderwerp gaan besteden, en daarom wil ik graag op korte termijn met iedereen die een klacht heeft spreken. Zoudt u mij willen mailen, of bellen op onderstaand nummer? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Jacqueline van Dijk

==========================================

Jacqueline van Dijk
Verslaggever Kassa

Omroepvereniging [!] VARA
Postbus 3000
1200 CZ Hilversum
035-6711332

De oproep is om een stuk of 5 mensen aanwezig te krijgen in de studio van Kassa die met deze problemen te maken hebben. Nu weet ik zelf niet of ik kan zaterdagavond en daarnaast zou ik dan spreken namens mijn zus en vriendin ipv. mijzelf, dus dat is wat minder sterk dan wanneer ik zelf zo'n abonnement op mijn naam zou hebben staan. Helemaal als ik in discussie moet gaan met een vertegenwoordiger van Premiumbell.

De vraag is dus of je dus haar even wilt bellen als je naar de studio wilt komen.

› reageer

Mja, net als ik daar al zei, vind ik dit alles zeer vreemd aangezien dit juist het enige abonnement dat ik ooit afgesloten heb waarbij van tevoren gesteld werd dat het na 2 jaar automatisch af zou lopen..

› reageer

En dat hebben we zwart op wit

In de brief staat dat alleen het 5euro abo 10euro wordt.
Er wordt niet gesproken over het gratis abonnement.

› reageer

De brief heb ik ook inderdaad binnen gehad. Iemand op schrift of als html of pdf de oude voorwaarden en de originele aanbieding nog?

Ze beroepen zich op artikel 29 (hoofdstuk 2 (edit thnx Rob)
Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.

Dit stond toch niet in de oude voorwaarden, heb hem namelijk doorgelezen voor dit soort dingen voor het afsluiten.
Daarnaast mag je wettelijk altijd opzeggen bij wijziging voorwaarden /tarieven en zijn algemene voorwaarden die dit belemmeren niet rechtsgeldig. Maarja het blijft lastig zo'n verhoogtruc van premiumbell.

@ giel kun je dat mij mailen? mijn nickname @lycos.nl

› reageer

Beter nog, op het contract staat letterlijk "2 jaar geen abonnementskosten / géén aansluitkosten** [...]**Het abonnement loopt automatisch na 2 jaar af, tenzij u gebruik maakt van de dan geldende aktie"

Ze kunnen de abokosten verhogen tot 1000 euro, ik betaal toch GEEN abokosten

De AV heb ik destijds bewaard: (IE save site local)
http://rapidshare.de/files/8539689/Premiumbell_AV__site__26juni2004.zip.html

[sub]ja ik ben enorm aan het dubbelposten op TV en GoT, ik weet het[/sub]

› reageer

Ik heb die brief vanmorgen ook gehad en nog even mijn originele contract nagelezen. Daarin heb ik duidelijk aangevinkt dat ik 2 jaar geen abonnementskosten en geen aansluitkosten wil. Premiumbell mag hun tarieven best aanpassen, zolang ze maar geen abonnementsKOSTEN in rekening brengen. Doen ze dat wel, dan krijgen ze een brief van mijn rechtbijstandjurist.
Overigens praten ze in de brief over een "standaard" en "onderling bellen abonnement". Ik heb nog een oudere premiumbell abo, toen afgesloten via bellen.com. Ik vraag me dus af of mijn abonnement er bij hoort.

› reageer

Ik heb zelf nog ff gezocht en in de oude pdf van Cphone (powered by premiumbell) staat dit

Ja, ik wil een GRATIS tweejarig C-phone party community
abonnement afsluiten en kies voor:
 C-phone Free Pack met gratis toestel Nokia 3510i
 C-phone Choice Pack en kies voor toestel:
 Nokia 2650 (wit), voor de speciale C-phone prijs van €45,00;
 Nokia 3220, voor de speciale C-phone prijs van €140,00;
 Nokia 6230, voor de speciale C-phone prijs van €299,00.
Het kan zijn dat deze toestellen niet voorradig zijn.
Kijk op www.cphone.nl voor de beschikbare alternatieven.
 Ik kies als alternatief __________________ , voor de speciale C-phone prijs van €___________.
 C-phone SIM Pack met gratis €60,00 beltegoed
>> Ik betaal géén abonnementskosten en geen aansluitkosten
>> Ik ontvang een SMS Gadgets Card
>> Maximaal drie gratis party info sms- of mms-berichten per week
Naam + voorletters* :
Geboortedatum* :
Adres* :
Postcode + woonplaats* :
Telefoon (vast)* :
E-mail* :
Ik ga akkoord dat de kosten uit hoofde van dit abonnement automatisch worden
geïncasseerd van mijn (post)bankrekeningnummer*:
Datum :
Handtekening :
Kopie identiteitsbewijs + kopie (post)bankafschrift meesturen.
• Ik ga hierbij akkoord met een 2-jarig abonnement. Voor vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van
de provider bindend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist zijn. • Tevens verklaar ik met ondertekening van dit
aanmeldingsformulier akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van C-phone en de hoofdelijke aansprakelijkheid inzake
deze aansluiting. Maximaal 1 C-phone abonnement per persoon. Zolang de voorraad strekt. Prijswijzigingen en zetfouten voorbehouden.
• Ik ga akkoord met de éénmalige incasso van het bedrag, voortvloeiend uit de keuze van het C-phone Choice Pack,
van mijn (post)bankrekeningnummer • Indien jonger dan 18 jaar handtekening en kopie identiteitsbewijs ouders, voogd of verzorgers
benodigd. • Bij een C-phone abonnement is nummerbehoud niet mogelijk. • Op alle aanvragen wordt een creditcheck
uitgevoerd. • Belfacturen kun je kosteloos online bekijken op www.cphone.nl. Bij toezending van de factuur brengen wij je €1,75
administratiekosten in rekening. • Het C-phone pakket wordt binnen 10 werkdagen bezorgd. • Alle prijzen zijn inclusief 19% BTW.
 Indien je de factuur per post wilt ontvangen, kun je dit hier aankruisen.
Voor de leverings- en verkoopvoorwaarden kijk je op www.cphone.nl

De echte premiumbell aanbieding was net zo iets maar dan een print van een invulformulier van de website.

› reageer

Hmmm helaas staat in artikel 29 (overigens in hoofdstuk 2, niet 3....) wel iets over het wijzigen van tarieven Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst

Echter "geen abonnementskosten" is geen "tarief" en wordt ook nergens als zodanig benoemd.

Edit> Wat een lol, ik had het originele aanmeldingsformulier (pdf-je) ook nog:
http://rapidshare.de/files/8540648/aanmeldingsform_pb_alg.pdf.html

Ik voorspel dat dit nog een sappig topic wordt; een waardige afsluiting van het sprookje over de domste telecomaanbieder ooit. Gratis telefoons weggeven en dan hopen dat mensen tegen je veel te hoge tarieven gaan bellen....

› reageer

@ Rob Thnx deze PDF is all we needed. hoop ik... Enne die voorwaarde dat PB eenzijdig de tarieven zou kunnen verhogen is niet wettig als je in dat geval niet kan opzeggen. Maar ze gaan vast moeilijk doen.

Zal de text ff quoten uit de originele pdf voor de snelle reageerders en lezers met daarin vet waarom het gaat.

A A N M E L D I N G S K A A R T

Ja, ik meld mij nu aan en bespaar
daardoor op mijn mobiele kosten!

JA, ik wil een 2-jarig Premiumbell abonnement afsluiten met vele extra's en voordelen (1)
Naam + voorletters (2) :
Geboortedatum dd/mm/jj : (Let op punt 3 indien jonger dan 18 jaar)
Adres :
Pc/Woonplaats :
Telefoonnummer : E-mail :
Ik ga accoord, dat de eventuele kosten uit hoofde van dit abonnement
automatisch worden geïncasseerd van mijn (post)bankrekening:

Datum :
Handtekening (3) :
Ik wil hiervoor als tegenprestatie ontvangen (slechts 1 keuze aankruisen):
Nokia 3510i* of €30,- extra beltegoed (zonder toestel) of
Actietoestel (zie website, rubriek acties) Merk: Type:
een toestel naar keuze (4) Merk: Type: Bijbetaling: € ,-
2-jaar géén abonnementskosten / géén aansluitkosten**
SMS-Spaarkaart en Premiumbell lotnummer (is uw mobiele nummer)
Toezending factuur per post (5)
1) Ik ga hierbij accoord met een 2-jarig abonnement. Voor vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van de provider bindend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist
zijn. Tevens verklaart u met ondertekening van dit aanmeldingsformulier accoord te gaan met de algemene voorwaarden van Premiumbell en de hoofdelijke aansprakelijkheid inzake deze aansluiting.
Maximaal 1 Premiumbell abonnement per persoon. Zolang de voorraad strekt. Prijswijzigingen en zetfouten voorbehouden.
2) Kopie identiteitsbewijs + kopie (post)bankafschrift meesturen.
3) Indien jonger dan 18 jaar handtekening en kopie identiteitsbewijs ouders, voogd of verzorgers benodigd.
4) Maak een keuze uit onze toestellen op www.premiumbell.nl. Bijbetaling voor het toestel van uw keuze wordt automatisch van uw post- of bankrekening afgeschreven.
5) Belfacturen kunt u kosteloos online bekijken op onze website. Bij toezending van de factuur brengen wij u € 1,75 admin. kosten in rekening.
* Standaard toestel ** Het abonnement loopt automatisch af na twee jaar, tenzij u gebruik maakt van de dan geldende aktie

Let op: bij een Premiumbell abonnement is nummerbehoud niet mogelijk. Genoemde prijzen zijn exclusief 19% BTW.

S M S P E R M I S S I E

Eén van de voorwaarden van het Premiumbell
abonnement met bijkomende voordelen is de
acceptatie en activatie van tenminste drie SMS
onderdelen, te weten:
• SMS ontvangst van bedrijf, club of vereniging
die u dit abonnement heeft aangeboden
• SMS ontvangst van Premiumbell (betreft
maandelijkse loterij en SMS Spaarkaart
tegoed)
• Actie/aanbieding SMS van derden (max. 1
per week)
Alle SMS-berichten door Premiumbell aan u
verzonden zijn gratis!
JA, ik ga met bovenstaande SMS acceptatie en
activatie accoord
Handtekening

Wellicht heeft u interessegebieden waarover u door Premiumbell
geïnformeerd wil worden door middel van SMS. Maak dan een keuze uit
onderstaande opties.
Let op! SMS berichten door Premiumbell aan u verzonden kosten u niets.
Vrije tijd/vakantie Kleding/accessoires
Interieur en tuin Prijsvragen/acties
Sport (welk? ) Aanbiedingen
Auto's (merk? ) Actueel regio nieuws
Opvoeding Computers/games
Financiële dienstverlening Zakelijke dienstverlening
Ik wens per week maximaal 3 6 onbeperkt
SMS-berichten te ontvangen.
Wij behandelen uw gegevens strikt vertrouwelijk en bieden u slechts SMS berichten aan
binnen de door u aangegeven interessegebieden.
Stuur dit formulier in een ongefrankeerde envelop op naar:
Premiumbell Telecommunities BV • Antwoordnummer 13 • 3260 VB Oud-Beijerland
Informatienummer: 0900-6363797 • Leverings- en verkoopvoorwaarden vindt u op www.premiumbell.nl

› reageer

Het standaard aangevinkte hokje spreekt ook boekdelen:

› reageer

Iemand al een opzegbrief verstuurd?

Dit staat in de algemene voorwaarden van Telfort. Helaas niet niet in de AV van Premiumbell Zo hoort het als ze zich aan de algemene wettelijke regels houden zoals Telfort in hun AV wel doet.

1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende voorwaarden en de tarieven wijzigen. Deze wijzigingen gaan
vier weken na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een
voor hem nadelige wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop
de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Telfort te zijn ontvangen.

Nu kijken of Premiumbell ook zich aan dit soort algemene wettelijke bepalingen houd. De voorwaarde van Premiumbell in artikel 29
Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst
is 'onredelijk bezwarend" en dus vernietigbaar.

› reageer

Mijn beide sim-kaarten van Premiumbell zijn al ruim een half jaar zo dood als een pier. Maar toch krijg ik nu zo'n brief. Ik heb enkele maanden geleden gekeken naar de online faktuur en daar klopt dus helemaal niets van. Na doodverklaring Sim zou er volgens hun nog mee gebeld zijn. (alletwee, er wordt dus gefraudeerd !) Ik hoop voor alle klanten dat ze indertijd een geblokkeerde bankrekening hebben doorgegeven anders zou je nog voor verrassingen kunnen komen te staan als ze ongevraagd kosten van je bank of giro gaan incasseren. Je kunt ook nu alvast een incassoblokkade doorgeven als je weet welk bank/of gironummer Premiumbell van hunzelf gaat gebruiken om te gaan incasseren.

› reageer

Ik heb ook zo'n brief gehad.
Ik weet niet of mijn abonnement nog loopt bij premiumbell, en weet ook al helemaal mijn 06 nummer niet meer.
Mn sim is al lang doormidden geknipt in de vuilnisbak beland.

Geen abonnementskosten/automatisch aflopen. ik hoefde er niet meer naar om te kijken volgens mij.

Kan ook gewoon een marketing truuc zijn. Als nu 50% van de mensen denkt bij het ontvangen van die brief shit ik sluit snel een nieuw abonneemnt af omdat dat moet... verdienen zij weer aan!

› reageer

Ik zou wel schriftelijk / fax / aangetekend reageren, anders gaan ze er gewoon doodleuk vanuit dat je het eens bent met de verhoging naar 5 of 10 Euro.

› reageer

Dat is een verrassing, hoewel mijn PB sim al minstens 6 maanden dood is, heb ik ook zo'n leuke brief ontvangen.

Het moet niet gekker worden, binnenkort maar ff een faxje sturen, kan ik direct die ~€9 beltegoed opeisen die ze me afhandig hebben gemaakt toen ze m'n sim deactiveerden

Roel> inderdaad, ze hopen vast dat een paar mensen op die TM-actie ingaan

› reageer

Op de PB site staat ook gewoon het faxnumer 0186-633440
www.premiumbell.nl en dan contact klikken rechtsboven. Directe deeplink: http://www.premiumbell.nl/pagina/kpn_contact_informatie.html

Gewoon een schriftelijke opzegging sturen in verband met de voorgenomen wijziging tarieven van de abonnementen, aangetekend verzenden en/of brief en/of per fax (met verzendrapport) naar dit adres. Anders ligt je brief nog bij de verkeerde afdeling. En telefonisch opzeggen is erg moeilijk te bewijzen, zeker als ze lastig gaan doen.

Aangetekend per brief en/of fax naar het premiumbell faxnummer / adres
(ze hebben ook een antwoordnummer, Premiumbell Telecommunities BV • Antwoordnummer 13 • 3260 VB Oud-Beijerland staat ook in de toegestuurde nieuwe aanbieding en ook in het originele contract PDF hierboven Zou bij een gewone brief ook altijd even een fax sturen en vragen om een bevestiging van de "kostenloze"opzegging.)

Postadres: Postbus 1575
3260 BB Oud-Beijerland
Nederland

Telefoon : 0900-6363797
Fax : 0186-633440
Helpdesk : 0900-6363797
tijdens kantooruren : ma. t/m vrijdag
8.30 - 17.00 uur

E-mail : info@premiumbell.nl

Wil iedereen ff tijdelijk stoppen met faxen ik kom er niet door. Of ligt dat enkel aan mijn fax? Kreeg alleen wel deze meldingen dus de fax ligt er tijdelijk uit?? Zijn er dan zo veel abonnementhouders bij Premiumbell die nu al oppzeggen

Your facsimile job to +31186633440 was not sent because:
Busy signal detected (2 x)

Your facsimile job to +31186633440 failed because:
No carrier detected (stekker eruit gehaald zeker??)

› reageer

Kan iemand even het (post)bankrekening van Premiumbell opgeven, vanwaaruit er geincasseerd werd? Ik zal dan bij voorbaat even zorgen dat ze van mijn rekening niks meer krijgen.

› reageer

Liever lui dan moe? Dat kan je toch zelf even nakijken...

› reageer

ATB> als je het abo niet gebruikt wordt er ook niets geincasseerd

› reageer

Hun brief is een smakeloze poging nog wat aan hun klantenbestand te verdienen, voordat ze die abonnementen moeten beïndigen (na 2 jaar).

Persoonlijk heb ik geen premiumbell abo maar een c-phone party community abo. Daarbij wordt premiumbell nergens genoemd. De algemene voorwaarden zijn verder inhoudelijk hetzelfde.
Beetje slordig dat ik nu niets van c-phone hoor maar een brief van premiumbell krijg.

Ik zal ze een brief&fax sturen met daar o.a. in:
Ik heb geen premiumbell standaard abonnement. Wel een c-phone abonnement maar op dat contract staat duidelijk dat het een gratis 2-jarig abonnement betreft.
Ik ga ervan uit dat uw brief een vergissing betreft en dat er voor mijn abonnement niets wijzigt. Wilt u dit a.u.b. schriftelijk bevestigen.

Trouwens, ik gebruik m'n c-phone sim wel soms omdat je er elke maand 1 MB gratis mee kunt GPRS-en

› reageer

cphone is een merknaam van premiumbell, dit stond ooit ook op de website. Als je nu naar cphone.nl gaat en daarna naar het rekeningoverzicht (verder staat er helemaal niets meer) staat er linksonderaan powered by premiumbell.
Maar ze hadden op je brief wel beter kunnen uitzoeken hoe je ook al weer klant bent geworden, of alle merknamen even opsommen, want zo'n reclame-envelop ligt snel bij het oud papier als je de merknaam niet herkend.
Iemand trouwens al een brief geschreven en doorgefaxt? Mijn fax doet al een tijdje pogingen, maar of hun fax is overbelast of defect of bevat geen papier meer, hoe dan ook ik kom er nog niet echt door.

Trouwens als premiumbell / cphone je wijst op de alg. voorwaarde dat ze de tarieven kunnen veranderen, ook voor bestaande overeenkomsten, wijs dan naar de contractafspraak / het contract waarop staat dat er geen abonnementskosten zijn.
Afspraken die gemaakt zijn in het contract gaan voor de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing over onderdelen waarover in het contract geen afspraken zijn gemaakt. De afspraak over 2 jaar geen abonnementskosten staan overduidelijk op het contract.

Daarnaast moeten de voorwaarden ook nog redelijk zijn, wat bij art.29 niet het geval is, anders zijn ze ook nog vernietigbaar. Artikel 29 van Premiumbell staat trouwens op de zwarte lijst van verboden voorwaarden in het burgelijk wetboek artikel 236, BW6 : De zwarte lijst bestaat uit bepalingen die per definitie verboden zijn in het gebruik bij algemene voorwaarden.

› reageer

Heb uit nieuwgierigheid even mijn Premiumbell Sim gecontroleerd en ik kreeg de volgende melding in mijn gsm scherm :

SIM ongeregistreerd
NL TELFORT

Dus even samengevat:
Ze willen de gratis abonnementskosten verhogen door deze tijdens de contractduur en ondanks het contract te verhogen van gratis naar 5 Euro terwijl er in het contract én in welkomsbrief daarna zeer duidelijk staat "Gratis 2-jarig abonnement" een afspraak die vóór enige andere voorwaarde gaat aangezien het eerder en letterlijk is opgenomen in het contract en dus zwaarder weegt dan enige voorwaarde uit de algemene voorwaarden.

Ze beroepen zich daarbij op een artikel uit hun algemene voorwaarden art.29 Deze algemene voorwaarden zijn niet gedeponeerd bij de KvK of de rechtbank en hebben weinig waarde aangezien dan niet vaststaat welke voorwaarden er golden op moment van afsluiten van het abonnement. Ze kunnen ze namelijk dan net zo goed later hebben aangepast. Ook waren de voorwaarden niet ter hand gesteld voor het afsluiten van de overeenkomst.

Daarnaast is de desbetreffende voorwaarde in art 29 zelfs opgenomen op de lijst van verboden voorwaarden "de zogenaamde zwarte lijst" welke bestaat uit bepalingen die per definitie verboden zijn in het gebruik bij algemene voorwaarden (Burgelijk wetboek 6 , artikel 236) zie KvK of wetten.nl

En daarbij leveren ze de dienst niet eens aangezien bij veel mensen , waaronder die van mij, de sim gewoon uit de lucht is, wat dus het leveren van een wanprestatie is.

Ik las trouwens op de website van Premiumbell > Telfort > vragen > Kan ik mijn abonnement opzeggen? dat ze bij voortijdig opzeggen de gsm terug willen. Dit stond er ten tijde van het afsluiten van mijn abonnement nog niet op de site. Ik zou ze gewoon houden aan het contract en verlangen dat ze zich aan het contract houden met de daarop vermelde contractprijs, of gratis zonder enige kosten en voorwaarden laten beëindigen.

Heeft iemand al zijn fax kunnen verzenden?

› reageer

Dat opzeggingsformulier op hun website is ook nutteloos:

Je mag wel fijn opzeggen via de website, maar vervolgens staat onderaan dat opzeggen aangetekend moet gebeuren?

Wat is dan het nut van het formulier?

› reageer

Over het al dan niet moeten teruggeven van het toestel bij het opzetten: Ten tijden van het afsluiten van mijn abonnement stond er in de faq op de site:

Kan ik mijn abonnement opzeggen?
Nee, het abonnement loopt automatisch af en schept geen verdere verplichtingen

Daarnaast stond er:

Is het gratis toestel wat ik ontvang mijn eigendom?
Ja, het toestel is en blijft uw eigendom.

Het toestel hoeft bij mijn weten dus ook echt niet terug gegeven worden.

In de algemene voorwaarden ten tijden van afsluiten werd er door PB zelf duidelijk onderscheid gemaakt tussen "Tarieven" en "Periodiek verschuldigde bedragen". Er stond toen:

Artikel 22 - Tarieven
a. De Deelnemer is aan PB vergoedingen verschuldigd volgens de daarvoor vastgestelde en bekend gemaakte tarieven, periodieke verschuldigde bedragen en bedragen die afhankelijk zijn van het gebruik van de aansluiting alsmede van de omstandigheid of een verbinding al dan niet via de Inbelcentrale ontstaat. De bedragen worden verhoogd met BTW en eventuele andere van overheidswege opgelegde heffingen.

Het artikel waar ze in de brief naar verwijzen, gaat over tarieven en dus niet over de periodieke bedragen, deze waren nul euro, en zullen dat ook moeten blijven lijkt me.
Ik ga ze morgen maar eens even bellen. Ik meende dat 0186-633445 ook werkte. Is goedkoper dan 40 cent per minuut voor dat 0900 nummer.

› reageer

to Seven5:
Afspraken die gemaakt zijn in het contract gaan voor de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing over onderdelen waarover in het contract geen afspraken zijn gemaakt. De afspraak over 2 jaar geen abonnementskosten staan overduidelijk op het contract.

Waar heb je deze info vandaan? Ik zou er graag meer over lezen.

Even iets heel anders. Is het jullie al opgevallen dat het berijfslogo van Premiumbell enorm uit zijn mond ruikt? Knoflookbell?

› reageer

Hier staat ongeveer (maar niet helemaal) hetzelfde.

Link 1
Link 2
Link 3

› reageer

Alleen doen de eerste 2 links het nu niet...

› reageer

Ik heb deze brief gister ook gekregen, gebruik de sim allang niet, meer en het toestel (SE T230) is allang doorverkocht.

Wat moet je volgens jullie nu precies gaan doen? Afzeggen? Zo laten?

Help me, heb geen zin in onnodige kosten.

› reageer

@hemiparo: dat is vervelend, maar ik heb aan de links zelf niets veranderd ...

› reageer

@ hemiparo nogaals de linkjes, hoop dat je er wat aan hebt ;-)

staiksterk.nl

Er is een aantal zaken die u als ondernemer niet op kunt nemen in de algemene voorwaarden. Deze zaken worden onder alle omstandigheden als “onredelijk bezwarend” voor de consument beschouwd. Deze bepalingen staan op de zogeheten “zwarte lijst”.
Voorbeelden van deze bepalingen zijn:
- een prijsverhogingbeding, tenzij u de consument de mogelijkheid geeft om bij een prijsverhoging de overeenkomst te ontbinden.

KvK
KvK

edit:

Als iemand wil kijken hoe ze op dit moment werven, met de tekst de telefoon blijft van jou enz. 3600 min bellen voor 5,95 check dan deze site eens. Er staat trouwens nergens een verwijzing naar de algemene voorwaarden bij, en dat was oorspronkelijk ook zo, want je kon lid worden middels een flyer die overal lagen.
Di-rect aanbieding premiumbell en @ Jaap ze beloven in de FAQ nog steeds het zelfde

Nee, het abonnement loopt automatisch af en schept geen verdere verplichtingen.

.......

Ja, het toestel is en blijft jouw eigendom.

› reageer

Geen paniekreacties. Gewoon niets doen. Ze hebben geen poot
om op te staan. Ga vooral geen dure aangetekende brieven e.d.
versturen.

› reageer

geen paniek, daar ben ik het mee eens, maar het is wel slim om even te reageren. Gewoon een briefje sturen dat je niet accoort gaat, en dat ze het recht niet hebben. Klaar

› reageer

Thanks voor de linkjes... was overigens geen kritiek maar een opmerking

Ga er zelf een mailtje aan wagen: niet akkoord met de brief en deze keuze 1) door laten lopen zoals het was of 2) ontbinden. Telefoon blijft natuurlijk bij mij
Maak er toch geen gebruik van verder...

› reageer

Ik heb zojuist even gebeld met premiumbell en daar schiet je niets mee op.

Ze bieden elke klant nu een eenmalig aanbod om voor 25 euro het abonnement te laten ontbinden. Tevens claimen zij dat er geen sprake is van een wijziging in de algemene voorwaarden (omdat het genoemde artikel niet gewijzigd is, maar de tarieven gewijzigd zijn). Wanneer je zegt dat je een 2 jarig gratis abonnement hebt afgesloten, dan doen ze dit af met: er stond in de voorwaarden een mogelijkheid op abonnementsgeldverhoging.

Heeft iemand een idee hoe dit aangepakt moet worden?

› reageer

hemiparo> dat begreep ik, en ik ben het ook wel met je eens dat de thread wat paniekerig aandoet, terwijl dat inderdaad nergens voor nodig is.

Ik wou er alleen even bij zeggen dat je wel je bezwaar naar premiumbell moet communiceren. Als je niets zegt zouden zij kunnen denken dat je stilzwijgend akkoort gaat, hoewel ze zelfs daarin juridisch gezien erg zwak staan.

maar voor de duidelijkheid:

› reageer

Dit forum doorlezen en de links naar pdf-jes enz opslaan dit kan later goed van pas komen.
Stuur daarna een brief + fax (verzendrapport en kopie bewaren) waarin je ze houd aan het gratis contact of indien dit niet mogelijk is dat je je abonnement wilt opzeggen en je bank/giro-machtiging wilt intrekken met ingang van de prijsverhoging. En vraag hiervan een schriftelijke bevestiging. Als je niets hoort en ze schrijven toch onterecht af, kun je binnen 30 dagen storneren (terug laten boeken door je bank).

Aangezien ze zich beroepen op verboden algemene voorwaarden kan je melden dat de algemene voorwaarde 29 waarop ze zich beroepen onredelijk bezwarend is en verboden is en is opgenomen op de lijst van verboden voorwaarden in artikel 236 van het burgelijk wetboek BW 6.
verboden algemene voorwaarden sta ik sterk Ministerie van EZ

KvK onredelijke bezwarende voorwaarden

Aangezien ze echt raar bezig zijn met 25 Euro opzegkosten en nog steeds mensen werven die niet op Telecomvergelijker komen waaronder bezoekers van de Di-rect fansite's met het oude contract (zie hierboven) is het niet verstandig om kassa en radar op de hoogte te stellen? Dan hebben de overige duizenden klanten er ook wat aan, want als die allemaal eerst hun juridisch adviseur gaan bellen zijn ze hoe dan ook veel geld kwijt.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen.

› reageer

Bij het bellen naar het nummer dat eerder in dit topic is genoemd, kennen ze Premiumbeel duidelijk wel, maar geven ze je een ander nummer (het 0900-nummer) om Premiumbell te bereiken.

› reageer

Niet bellen, om nou een heel verhaal a 0,40 p/m uit te leggen is gewoon een melkkoe en mondelinge beloftes of opzeggingen zijn niet te bewijzen. Dus gewoon schrijven en faxen.

› reageer

Heeft iemand al een brief gemaakt? Ik ben liever lui dan moe

› reageer

R.nr. 666019673

Premiumbell Telecommunit Oud-Beijerland

› reageer

Premiumbell Telecommunities BV
Postbus 1575
3260 BB Oud-Beijerland

Fax 0186633440
DATUM
betreft: Opzegging abonnement ivm de verhoging abonnementskosten per 1 januari 2006

Geachte Premiumbell,

Hierbij deel ik u mee dat ik niet accoord ga met de nieuwe abonnementstarieven genoemd in uw brief van 1 december 2005 en zeg hierbij mijn contract op.

In het contract wat ik getekend heb staat namelijk letterlijk:

"2-jaar géén abonnementskosten / géén aansluitkosten"

Tevens trek ik hierbij mijn bank/giro machtiging in.
U verwijst naar artikel 29 van uw algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet aan mij verstrekt.
Dit artikel is daarbij onredelijk bezwarend indien bij een prijsverhoging het abonnement niet kostenloos kan worden beëindigd. Ik ga er dan ook vanuit dat deze opzegging zonder enige kosten en voorwaarden plaatsvindt.

Ik verzoek u mij hiervan een schriftelijke bevestiging te sturen.

Hoogachtend,

NAAM
ADRES

Iemand nog andere brieven? Post ze dan hier. En pas hem wel een beetje naar je eigen smaak aan. Je kan bijvoorbeeld ook niet direct opzeggen en dat je ze nog de mogelijkheid geeft om terug te komen op hun voornemen.
Post ook je aanpassingen hier daar kunnen we dan wellicht iets van leren . Je kan quote's van de site van de KvK en EZ (staiksterk), zie de eerdere posts in dit forum , opnemen. Je kan ook het wetsartikel 236 BW 6 noemen, maar je kan hiermee ook wachten tot het moment dat het nodig is om nogmaals een brief te sturen. Ze hebben ook een antwoordnummer (zie dit forum) maar fax jer brief ook in verband met bewijskracht (fax + verzendrapport + bewaren originele fax)

Heb je een andere brief gepost plaats hem dan ook hier.

› reageer

plaats om je klacht door te geven aan kassa

› reageer

weet iemand hoe je achter je 06 nummer kan komen als je die niet meer weet, en wanneer je je simkaart kwijt bent?

› reageer

Op de pakbon die je ooit ontvangen hebt staat een debiteurcode dat is je gsmnummer. Ook op het kaartje met inlogcodes voor de online rekening staat je nummer. Daarnaast kan je het ook aan premiumbell vragen, maar je kan ook proberen op te zeggen met je naam en adres geboortedatum en plaats. En daarbij veel sims zijn zonder reden uit de lucht gehaald dus dat je dan je nummer niet meer weet is logisch.

› reageer

bedankt, dan doe ik het zonder 06 nummer mijn opzegging.

› reageer

Ik heb de volgende brief gemaakt en gemailt. Tot nu toe geen reactie, dus die gaat zo door de fax.

Betreft; Nadelige gevolgen tariefswijziging 15

L.S.,

Bij deze wil ik u wijzen op de nadelige tariefswijzigingen voor mijn Premiumbell abonnement die op 1 januari 2006 Ik ga niet akkoord met deze prijswijzigingen en wil mijn abonnement per direct zonder verdere kosten opzeggen.

Op basis van en met inachtneming van de rechten en plichten van deze overeenkomst onder het Nederlandse wet zeg ik de overeenkomst per direct op. Het artikel in uw algemene voorwaarden waarnaar u verwijst om de verhoging te accepteren, wordt teniet gedaan door artikel 236, BW6. Graag ontvang ik een bevestiging van dit schrijven.

Mijn gegevens:

› reageer

Ik heb vanochtend gebeld met Premiumbell. Het "gewone" nummer wilde me niet doorverbinden met Premiumbell. Ik moest van hun het 0900 nummer bellen! Dus dat heb ik dan maar gedaan. En ik kreeg een man aan de lijn die mij even wijs wilde maken dat ik het abonnement om moest zetten in een "5 euro of 10 euro" abonnement. Dat zij dat ook vervelend vonden, maar ze konden er niets aan doen.
Op de opmerking dat ik dan mijn abonnement dan KOSTELOOS mocht opzeggen, werd negatief gereageerd. Ivm art. "bla, bla".

Maar als doorgewinterde TV'er trapte ik daar natuurlijk niet in en zei dat ik op mijn contract UITDRUKKELIJK had vermeld dat ik akkoord ging met de voorwaarden als alles ECHT gratis was.
Daarop vroeg hij naar mijn 06 nummer (die ik niet zo 1,2,3, bij de hand had, heb dat nummer vrijwel nooit gebruikt en bovendien is de sim voor de 2e keer al "uit de lucht". De eerste keer deed ik nog moeite en nam contact met ze daarover op en kreeg een nieuwe simkaart. De tweede keer heb ik het gewoon zo gelaten, omdat ik het toch bijna niet gebruikte.

Nu zou hij nog contact met mij hierover opnemen.
Ik denk dat ze best gaan proberen met gebluf je een ander contract aan te smeren OF dat je je contract dan maar "moet" afkopen.
Maar ik ga daar natuurlijk nooit mee akkoord!
Het is inmiddels al bijna 18.00 uur en nog GEEN reactie van ze.
Ik hou jullie op de hoogte!

› reageer

@ Da Masta klinkt goed.

Fax en email van mij is deze ochtend verzonden. Dit weekend kwam ik er echter met de fax niet door. Vandaag gelukkig dus wel. Ook geen enkele reactie gehad. Ik snap trouwens niet dat ze proberen om 25 euro opzegkosten te innen of bij overstappen naar TM 20 Euro administratiekosten, ze weten heus wel dat dat niet mag. Net zoals geld innnen van afgesloten sims...

Iets anders als ik naar mijn eigen PB nummer bel krijg ik wel een voicemail terwijl mijn sim ongeregistreerd is Erg apart.
Iemand wel een reactie gehad (via mail??)

@Zebo Dat is minder deze starre houding van Premiumbell. Hoeveel mensen zonder rechtsbijstand zullen hierdoor wel niet overbluft worden. En dan te bedenken dat ze op dit moment de fans van o.a. Di-rect en nog vele andere bands en clubs een abonnement aansmeren die ze daarna natuurlijk ook gaan verhogen. Verdienen ze dan nog niet genoeg aan hun SMSmarketing voor betaalde SMSjes.
"Het Premiumbell Bedrijfsplan" klanten binnenhalen via bekende en betrouwbare organistaties of mensen die hun naam aan het abonnement verbinden wat natuurlijk bedoeld is om vertrouwen te wekken. Via regio's abo, sportclub's, uitgaansgelegenheden,flyers , website communities enz. Aanbieding is scherp en lijkt oké, voorwaarden staan niet op de flyer en zijn niet gedeponeerd bij KvK of rechtbank dus niet in te zien en door Premiumbell zo te veranderen. Club moet daarna betalen voor het verzenden van clubnieuws via sms naar leden en houd ze zo op de hoogte. Daarna maak al je vrienden lid voor een paar euro extra beltegoed. Tevens geef je toestemming voor SMS reclame door andere bedrijven wat veel waard is voor bedrijven. Zijn de klanten een tijdje binnen verhoog je doodleuk de abonnementstarieven ondanks alle gratis of voordelige beloften in het contract en website. Die lap je namelijk gewoon aan je laars met een verwijzing naar een verboden (art 236 BW6 )algemene voorwaarde art. 29. Beetje bluffen met afsluitkosten enz. En de enkeling die weet dat dit niet kan en mag neem je op de koop toe.
Herhaal dit plan telkens bij een nieuwe club / community die nog onwetend zijn. (op dit moment werven ze nog met oude tarieven, zie eerdere posts.)

Echt zo zaken doen... Dit kan niet eenzijdig een abonnement verhogen zonder opzegmogelijkheid. Dit is iets voor de TV (letterlijk dus "TeleVisie" Dus help je onwetende medeburger en meld dit aan Radar en Kassa en de consumentenbond etc. _/-\o_

› reageer

Ik heb hem bij Tros Radar aangemeld in hun Forum

doet iemand anders Kassa?

› reageer

Ik heb beide al gemaild

› reageer

zo,

ik heb ook even lekker de mailbox van premiumbell volgekwakt met mail

Ik vind het een bijzonder belabberde actie van hun!
Kijk dat je het verkeerd inschat, gratis toestellen weggeeft en er uiteindelijk geen cent meer op kunt verdienen. oke
dat is bedrijfsrisico.

Maar ga het niet op zo'n manier proberen!

Ik weet zeker dat wij als TV crew winnen. Alleen het jammere is dat er vele onwetende mensen wel in zullen trappen!

› reageer

uiteraard zal TV zegenvieren maar daarna misschien goed om premiumbell dit soort activiteiten echt af te leren. dit huidige manier van werken is strafbaar dus daar kunnen ze op worden afgerekend

› reageer

Jullie raden aan om het aankomstbewijs van de fax te bewaren. Aangezien ik geen echte fax heb, maar hiervoor een faxmodem heb, kan ik alleen het bewijs uitprinten. Is dit ook rechtsgeldig?

Nog een ander vraagje: Bij de meeste rechtbijstandsverzekeringen zijn er vier modules: verkeer, wonen, consument en inkomen. Ik neem aan dit onder module 'consument' valt?

› reageer

Ik wil opzich ook wel zo'n soort opzegbrief naar ze sturen want ik heb ook in juni 2004 zo'n 2-jarig abonnement afgesloten wat geheel gratis moest zijn.
Het stomme van mezelf is echter alleen dat ik in de tussentijd een keer ben verhuisd en ik achtte het niet echt belangrijk om een adreswijziging te sturen gezien ik m'n abonnement toch niet gebruikte. Hoe moet ik dit in deze situatie nu aanpakken, ook gezien je officieel je nieuwe adres 1 maand van tevoren moet doorgeven?

› reageer

Ik heb radar via de website net voor de uitzending gemaild, leuk item voor volgende week?? Als ze maar genoeg leuke en duidelijke mailtjes met verhalen ontvangen. Ze willen voor zo'n uitzending waarschijnlijk een goed verhaal met beelden, dus plaatjes van de brief, contracten, flyers,websites en gedupeerde consumenten enz. Bij Kassa kreeg ik een foutmelding bij het verzenden van het webformulier (te lang verhaal??) Stuur ze nog wel een mailtje als premiumbell niet inbind. Voor de adressen van radar en kassa zie de vorige posts en doe je beklag.

@ DJ Sjammie ze hebben toch je rekeningnummer en ook naam dus toch maar opzeggen met vermelding van je oude en nieuwe adres.

@ ernstblaauw Over de rechtsbijstand, het valt niet onder de overige 3 modules, dus wellicht wel consument?. Maar dit is per polis en verzekeraar anders. Daarbij misschien heb je wel een eigen risico. Hoewel je bent er dan wel vanaf en gemak is ook wat waard daar betaal je tenslotte voor. Gebruik ze alleen niet elke week voor elk klein probleem dan willen ze je namelijk niet meer als klant Post in elk geval wel even de brief als ze die ze voor je gaan versturen.

Gewoon opzeggen met een brief en vragen om ontvangstbevestiging. Verzendrapport van de pc-faxmodem lijkt me net zo goed. Daarna gewoon afwachten, jij staat in je recht.

Om even het worst case senario te schetsen ,in het kader van Don't panic..;-)

Als ze daarna toch afschrijven gewoon storneren. Als ze je daarna aanmanen bel je de rechtsbijstand. Heb je geen rechtsbijstand en ze willen daarna zelfs incasseren gewoon nogmaals rustig de zaak uitleggen aan die mensen van het incassobureau of deurwaarder en zeggen dat je de vordering betwist en waarom. Laat je niet intimideren en zeg dat je zonder uitspraak van de kantonrechter niet tot betaling overgaat aangezien de vordering onjuist is. Behandel ze echter wel correct ze doen hun werk en weten zij veel dat deze vordering onjuist is. Heb je een agressief incassobureau te pakken blijf rustig en bel 112.
Zonder uitspraak van een rechter mogen ze helemaal niks en zo ver laat premiumbell het nooit komen aangezien ze bij de meeste rechters (hoewel sommige bijna slapen bij dit soort schriftelijke rolzittingen , stel je namelijk niet te veel voor van de rechtspraak in NL het is gewoon het draaien van productie..) geen schijn van kans hebben. Doen ze dat wel en wordt je gedagvaard dan is echter wel tijd om een advocaat te benaderen, vraag vooraf wat hij/zij kost, en laat deze kosten door deze advocaat op premiumbell verhalen. Dien ook in je verweer een tegenvordering in van minstens 1750,- Euro of meer (ivm eventueel hoger beroep). Je kan ook zelf procederen maar ik zou bij een dagvaardig / rechtzaak alle info op papier aan een advocaat overhandigen, en daarom je zaak goed voor te bereiden en op papier te hebben. Als je trouwens een rechtsbijstandsverzekering hebt gebeurt er wellicht iets heel raars die kopen dam Premiumbell in een vroeg stadium doodleuk af aangezien 25 Euro opzegkosten voor hun altijd veel goedkoper is dan het aan het werk zetten van een juridische medewerker / laat staan een advocaat. Onrechtvaardig maar wel goedkoper voor hun. Heb je geen rechtsbijstand geen paniek zo ver als hierboven geschetst komt het toch niet want elke goede advocaat en deurwaarder (de verkeerde nagelaten) zal tegen premiumbell vertellen dat ze dit verliezen. :

Nogmaals wat hierboven staat is een worst case senario en is waarschijnlijk allemaal niet nodig of anders pas veel later van toepassing, pas als premiumbell gaat aanmanen wat ze hoogstwaarschijnlijk niet doen als jij correct hebt opgezegd. Zowel dan zijn ze al 2 keer op Kassa en Radar geweest en stoppen ze echt wel. Zoniet kunnen we altijd gezamelijk bv. stichting de ombudsman bellen of zelfs een advocaat benaderen. :

› reageer

Ik heb toch nog even wat extra informatie voor jullie opgezocht over Premiumbell/Telfort.
Zie: http://www.premiumbell.nl/pagina/vragen_abonnementen.html

Ja, wel ontvangt u een eindafrekening waarbij de resterende maanden van uw abonnement in rekening worden gebracht.

Is het door mij ontvangen gratis toestel mijn eigendom?
Na de abonnementsperiode (2 jaar) wordt het toestel automatisch uw eigendom. Gedurende de abonnementsperiode blijft het toestel van Premiumbell.

Wordt mijn contract na 2 jaar automatisch verlengd?
Nee, het abonnement loopt automatisch af na 2 jaar. Wel kunt u dan gebruik maken van de dan geldende actie waarvan wij u tijdig op de hoogte brengen, via e-mail, sms of via de website van Premiumbell.

De voorwaarden zijn door iedereen na te lezen op:
http://www.premiumbell.nl/pagina/algemene_voorwaard.html

› reageer

Hierbij afgedrukt de vraag en het antwoord van premiumbell. Overigens heb ik een cphone community abbo voor E 5,95 p/m wat wordt verhoogd naar E 10,=. Overigens sta ik positief tov het aanbod van de gratis Nokia 6230i icm met de betaling van E 12,50. Los van dit allemaal was ik toch al zo een constructie van plan.

------------------------------------
Geachte heer B,

Bedankt voor uw reactie.

Ik zal proberen in het kort uw vragen te beantwoorden:

Wat betreft uw abonnement, deze loopt onder het merknaam/handelsnaam Cphone, maar wordt volledig vanuit Premiumbell behandeld.

Wij kunnen ons voorstellen dat u hierdoor in verwarring raakt.

Wat betreft het 1e punt, helaas zijn we genoodzaakt om het Premiumbell/cphone tarief te verhogen met € 5,- om dit voort te kunnen zetten. Wij hadden dit graag ook anders gezien, maar kostprijsverhogende factoren belemmeren ons dit. Gelukkig hebben we dit tot nu toe zo kunnen houden, maar vanaf 1 januari is dit helaas niet meer mogelijk. Hierbij blijft het nog steeds een zeer concurrerend produkt.

Mocht u om een of andere reden dit niet meer willen voortzetten hebben wij u een aanbod gedaan om over te stappen naar een andere Provider, in dit geval T-Mobile waarbij u uw huidige nummer mee kunt nemen. Dit is uniek, omdat normaal gesproken uw huidige nummer niet meegenomen kan worden naar een andere provider indien u nog een contract hebt lopen.

Het stopzetten van uw Cphone abonnement kan helaas niet kosteloos gebeuren omdat we hierbij het nummer administratief en effectief uit de lucht moeten halen waaraan kosten zijn verbonden. Tevens is de verstrekte mobiele telefoon hieraan onlosmakelijk verbonden tot aan het einde van de looptijd, waarna deze volledig uw eigendom is.

U heeft nu i.v.m. deze kostprijsverhogende factor de volgende mogelijkheden:

1. U maakt gebruik van de mogelijkheid om over te stappen naar T-mobile, naar één van de aanbodacties, waarna uw Cphone/Premiumbell abonnement kostenloos afloopt per overgangsdatum naar T-Mobile.

2. U blijft tot aan het eind van het contract tegen scherpe tarieven bellen met uw Cphone-abonnement alleen met ingang van 1 januari 2006 tegen € 10,- per maand, waarbij u naar alle Telfort en Cphone/Premiumbell abonnees gratis belt.

3. U zegt per direct op waarbij u de aan uw verstrekte toestel retour stuurt, hierbij moeten wij een eenmalige afkoopsom/afwikkelingskosten van € 25,- in rekening brengen

4. U zegt per direct op, zonder retoursturing van de aan u verstrekte mobiele telefoon, waarij wij een eenmalige afkoopsom/afwikkelingskosten van € 40,- in rekening moeten brengen.

Ik hoop dat hiermee het e.e.a. duidelijker is geworden, zo niet dan hoor ik dit graag van u.

Ps uw verhuisbericht is verwerkt in ons systeem

Met vriendelijke groeten,

Premiumbell Telecommunities

Berry Oudshoorn

E berry@premiumbell.nl

· Mobiele abonnementen voor Communities

Alexander Bellstraat 16

3261 LX Oud-Beijerland

Postbus 1575

3260 BB Oud-Beijerland

T 0900-6363797

F 0186-633440

info@premiumbell.nl

www.premiumbell.nl

Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijke informatie bevatten. Indien dit bericht bij vergissing bij u terechtgekomen is, wilt u ons hierover dan berichten. Gelieve in dat geval het bericht te vernietigen, de inhoud ervan niet te gebruiken en niet aan derden ter kennis te brengen.

--------------------------------------------------------------------------------

Van: Arjan Baaijens [mailto:abaaijens@zeelandnet.nl]
Verzonden: dinsdag 6 december 2005 1:19
Aan: Info Premiumbell
Onderwerp: informatie of opzeggen

Postbus 1575
3260 BB Oud-Beijerland

Fax 0186633440
05-12-2005
betreft: Opzegging abonnement ivm de verhoging abonnementskosten per 1 januari 2006 of het verstrekken van aanvullende informatie voor een juiste overweging

Geachte Premiumbell,

Hierbij deel ik u mee dat ik niet accoord ga met de nieuwe abonnementstarieven genoemd in uw brief van 1 december 2005 en zeg hierbij mijn contract op.

Tevens trek ik hierbij mijn bank/giro machtiging in.
U verwijst naar artikel 29 van uw algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet aan mij verstrekt.
Dit artikel is daarbij onredelijk bezwarend indien bij een prijsverhoging het abonnement niet kostenloos kan worden beëindigd. Ik ga er dan ook vanuit dat deze opzegging zonder enige kosten en voorwaarden plaatsvindt.

Ik verzoek u mij hiervan een schriftelijke bevestiging te sturen. Wel wil ik een overweging maken aangaand uw antwoord op de volgende vragen

OF u verstrekt me aanvullende informatie aangaande:

1. U verstrekt me een tariefswijziging in uw brief voor een premiumbell abbo, aangezien ik een c-phone community abbo heb werkt dat erg bevreemdend zo niet verwarrend! En als jullie contract met telfort afgelopen is dan dat niet mijn probleem. Het komt op mij over als een zeer bevreemdende brief. Zeker omdat ik nooit eerder post van Premiumbell heb ontvangen en ik heb geen premiumbell abonnement. Maar goed ik ga ervanuit dat de informatie correct is? Graag uw reactie en aanvullende informatie

2. Ik sta op zich positief ten opzichte van jullie actie met T-mobile en overweeg daar dan ook gebruik van te maken. Maar dat staat toch los van het huidige abonnement? Graag hierop uw reactie….

3. Bovendien is het abbo relax 150 met de Nokia 6230I ook te verkrijgen via de webshop van T-mobile. Daar is niets unieks aan. Ook hier graag uw reactie op..

4. Ik bel met dit nummer 06-16434498 niet actief dus als ik accoord ga met jullie overstap-actie heeft het meenemen van het mobiele nummer voor mij weinig nut. Graag uw reactie.

5. Is de actie van T-mobile ook los te zien van de overstap-aktie? Graag uw reactie

Graag zo spoedig mogelijk uw reactie ten einde een betere overweging te maken. Tevens is mijn nieuwe adres onderstaand afgedrukt.

Hoogachtend,

› reageer

@ wverboom & premuimbell welkom. (U heeft ooit beweerd geen medewerker van premiumbell te zijn, maar uw berichtenhistorie gaat altijd over premiumbell.

Ik wil u even herinneren aan uw eigen post van 27/06/2004 Nee... ik ben géén medewerker van Premiumbell.
Ik vind wel dat het een goed concept is. Kost je nix....dus waarom niet. Je kan er alleen maar voordeel bij hebben.
2 jaar geen abonnementskosten, gratis telefoon, sms spaarkaart, je gsm nummer is je lotnummer en je betaalt alleen voor de beltikken die je gebruikt.
Het enige addertje is dat je sms reclame krijgt.

In het contract en in alle uitingen stond 2-jaar géén abonnementskosten / géén aansluitkosten

In de oude Faq stond hetzelfde wat nu hier staat Premiumbell live & di-rect abonnement , opslaan dus! voordat het verdwijnt..
Trouwens ook deze aanbieding is zonder duidelijke verwijzing naar enige algemene voorwaarde van Premiumbell
De FAQ op Premiumbell.nl waarnaar u verwijst is na het afsluiten van mijn contract doodleuk veranderd. Zie hieronder voor een globaal idee zoals de FAQ was.

FAQ:
Vragen?

De service rondom de Live & Di-rect abonnementen wordt uitgevoerd door Premiumbell in opdracht van Linkin Media BV. Premiumbell begrijpt dat je misschien nog vragen hebt voordat je een Live & Di-rect abonnement afsluit. Voor jouw gemak hebben we dan ook de meest gestelde vragen hieronder weergegeven. Staat jouw vraag er niet bij? Informeer dan bij een van onze medewerkers op telefoonnummer: (0900) 202 14 46 (€ 0,40 p.m.).

Is het Live & Di-rect abonnement ook verkrijgbaar in de winkel?
Nee, het abonnement is slechts verkrijgbaar via aangesloten partners en rechtstreeks bij Linkin Media BV en Premiumbell.
Terug naar boven

Kan ik ook een ander toestel krijgen dan het gratis toestel in het Live & Di-rect pakket?
Ja, op deze website kun je een ander toestel met bijbetaling uitkiezen. Ga dan naar de pagina ‘Toestellen’.
Terug naar boven

Kan ik mijn huidige gsm-nummer gebruiken voor het Live & Di-rect abonnement (nummerbehoud)?
Ja, nummerbehoud is mogelijk. Geef dit aan op het aanmeld formulier
Terug naar boven

Krijg ik maandelijks een factuur met mijn belgedrag/-kosten?
De kosten worden per maand automatisch geïncasseerd van de opgegeven (post) bankrekening welke is vermeld op het aanmeldformulier. Het maandelijks gedetailleerde overzicht van je belkosten (factuur) kun je online bekijken en printen via onze website. Wil je de factuur toegezonden krijgen dan rekenen wij € 1,75 administratiekosten. Factuurtoezending dien je wel aan te geven op het aanmeldformulier.
Terug naar boven

Nee, het abonnement loopt automatisch af en schept geen verdere verplichtingen.
Terug naar boven

Wordt mijn contract na 2 jaar automatisch verlengd?
Nee, het abonnement loopt automatisch af na twee jaar. Wel kun je dan gebruikmaken van de dan geldende actie waarvan wij je tijdig op de hoogte brengen, via e-mail, sms of via de website van Live & Di-rect.
Terug naar boven

Kan ik mijn toestel bij Live & Di-rect verzekeren tegen diefstal en/of schade?
Nee, dat is op dit moment nog niet mogelijk .
Terug naar boven

Heb ik ook een voicemail?
Ja, je hebt voicemail en kan deze inschakelen via de netwerk provider.
Terug naar boven

Ik heb mij aangemeld bij Live & Di-rect, hoe lang duurt het voordat ik daadwerkelijk kan gaan bellen?
Na ontvangst en controle van je aanmelding sturen wij je het Live & Di-rect pakket binnen 10 werkdagen toe.
Terug naar boven

Ja, het toestel is en blijft jouw eigendom.

Terug naar boven

Kan ik mijn gsm/abonnement ook in het buitenland gebruiken?
Ja, dat kan.
Terug naar boven

Kan ik mijn abonnement overdragen op iemand anders?
Nee, het Live & Di-rect abonnement is strikt persoonlijk gebonden. Door ondertekening van het aanmeldformulier, de opgave van bankrekeningnummer en het toesturen van een kopie van je identiteitsbewijs wordt het abonnement persoonsgebonden.
Terug naar boven

Kan ik ook meerdere abonnementen afsluiten op mijn naam?
Nee, je kunt slechts 1 Live & Di-rect abonnement per persoon afsluiten. Wel mogen er binnen één gezin meerdere abonnementen worden afgesloten.
Terug naar boven

Kan ik mijn prepaidtoestel gebruiken voor mijn Live & Di-rect abonnement?
Nee, de sim-kaart welke je ontvangt bij het Live & Di-rect pakket, kan alleen gebruikt worden in een niet-prepaidtoestel.
Terug naar boven

Kan ik internetten en wat kost dat?
Ja, je kunt GPRS-en. Downloaden van de GPRS settings en de kosten vind je op de site van Telfort
Terug naar boven

Kan ik mijn eigen telefoonnummer kiezen?
Nee, het telefoonnummer word je toegewezen door Live & Di-rect.

@wverboom en anderen lees dit bericht eens over wat wel en niet mag in algemene voorwaarden.

› reageer

Ook ik heb 1,5 jaar geleden zo'n gratis abonnement afgesloten. Na ontvangst van de brief van Premiumbell afgelopen zaterdag, heb ik meteen een mail, brief en vervolgens maandagmorgen een fax gestuurd, waarin ik schrijf dat ik mijn abonnement per 1 januari wens op te zeggen. Ik ben echter bang dat Premiumbell mij nu gewoon €40,-(zonder toestel) in rekening brengt.Ik heb daarom een mail naar Kassa en Tros Radar gestuurd en ik adviseer iedereen die deze brief heeft ontvangen hetzelfde te doen, zodat Radar/Kassa misschien aandacht besteden aan dit thema.
Ook heb ik een mail gestuurd naar de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, houdt onafhankelijk toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten),want ik ben ervan overtuigd dat Premiumbell tegen de regels verstoot.

› reageer

Ik begrijp er niets meer van, in eerste instantie loopt het abonnement gewoon automatisch na 2 jaar af. Dus die nieuwe aanbieding heb ik niets mee te maken als ik het goed heb.

Als je dan een brief stuurt om dit te onderstrepen komen ze met afsluitkosten e.d. aanzetten, wat is nou de juiste handelsmethode?

Ik ben nu bezig Kassa op de hoogte te brengen:

Ik heb 1,5 jaar terug een gratis premiumbell abonnement afgesloten wat na 2 jaar automatisch af zou lopen en nu krijgen zij ineens een brief van premiumbell dat ze moeten gaan betalen per 1 januari!

Als er dan een brief gestuurd wordt dat er door die voorwaardenwijzigingen opgezegd word, komen ze uit het niets met afsluitkosten aanzetten!

Dit alles is na te lezen op http://www.telecomvergelijker.nl/thread/13731

De vraag is dus nu wat nou de juiste handelsmethode is!

Mvg,

› reageer

Is het al iemand opgevallen dat ze praten over "tariefsverhoging" en niet over "verhoging van de abonnementskosten"? Zo proberen ze het geforceerd onder dat artikel 29 te schuiven.

› reageer

Haal niet uit, lees het forum maar helemaal door, dan weet je dat je niet verplicht hoeft in te gaan op hun aanbiedingen, je kan gewoon kosteloos opzeggen want artikel 29 van de algemene voorwaarden is toch "onredelijk bezwarend" volgens de wet 236 BW6 en daarbij ten tijde van het afsluiten van het abonnement niet gedeponeerd bij KvK of Rechtbank laat staan gecontroleerd op verboden voorwaarden. En in tegenspraak met de belofte op het contract.

Ik snap trouwens niet dat ze op deze manier proberen om geld te verdienen, doe gewoon aan het eind van de contractperiode een echt vrijblijvende aanbieding zonder dwang, dan zal premiumbell zien dat er echt wel mensen daarop ingaan. Maar zo verliezen ze het vertrouwen van hun klanten als ze stellen dat ze te pas en te onpas de tarieven kunnen verhogen en dreigen met opzegkosten van 40 Euro.(Wat dus absoluut niet mag zonder kostenloze opzegmogelijkheid) En wie zegt dat ze over een maand niet nogmaals de tarieven verhogen, als ze hiermee weg komen, verhogen ze het vast nog een keer.

Dus premiumbell beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Of wou je 1000-en procedures tegen elke klant afzonderlijk voeren en verliezen (voor gemiddeld een paar maanden abonnementsgeld.) en de incasso mogelijkheid bij de bank verliezen (wat al gebeurd bij enkele storneringen.) En daarna je naam inclusief alle verbonden bedrijven op kassa en radar en in de krant tegenkomen?

› reageer

Zit er eigenlijk bij die nieuwe abonnementen ook gratis 1 MB GPRS data verkeer? Dat was het enige van het abonnement wat ik nog wel eens gebruikte. Bij de faq op de site staat wel dat je kan internetten, mits je een geschikt toestel hebt, maar bij de tarieven staan geen prijzen voor data verkeer.

Op mijn e-mail reageren ze niet. Ze zullen het wel druk hebben (en nu niet met het vastplakken van de SIM-kaarten)

› reageer

en nu niet met het vastplakken van de SIM-kaarten
Haha, mooi was dat

› reageer

ik heb net het rekeningnummer van premiumbell geblokkeerd.
gaat via de postbank idd heel erg gemakkelijk.
bel de klantenservice: 0205611611
kies overige vragen.
even wachen (nee geen driekwartier a 40 cent per minuut, gewoon na 5 minuutjes alles geregeld)

rekening nummer en bedrijf op geven :
R.nr. 666019673
Premiumbell Telecommunit Oud-Beijerland

en rekeningnummer geblokeerd!!!

verder ook kassa een email gestuurd en inhet forum van radar gepost!
doe allen zodat het bekend wordt!

› reageer

Zojuist deze mail van Kassa ontvangen;
Geachte mijnheer, mevrouw .....,
We ontvingen uw mail met klacht over Premiumbell. Zoud u ons een copie van het contract en de brief die u ontvangen heeft willen sturen/mailen? Het lijkt ons dat de praktijken van Premiumbell niet kloppen, we gaan het onderzoeken. Bij voorbaat dank!

-u kunt mailen naar dit adres, postadres vindt u hieronder.

Met vriendelijke groet,

Naam verborgen/Kassa

Dus nu maar vlug die gegevens mailen.

› reageer

goede zaak!

› reageer

Dus mail die problemen snel! Gezamenlijk winnen we het wel!

› reageer

Ik heb net een nieuw Forum op kassa over Premiumbell gestart. Dus post je verhaal naast TV ook daar.

En ook het Radar Forum is nog altijd open.

› reageer

Nadat ik vanmiddag mijn contract en de brief van Premiumbell naar Kassa heb gestuurt op verzoek van Kassa, kreeg ik zojuist volgende mail;
Geachte mijnheer ......,

Hartelijk dank voor de informatie. Mocht het onderwerp een item worden, dan nemen wij weer contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Naam Verborgen

Wordt vervolgt...

› reageer

Na 17 uur volgende mail ontvangen van Premiumbell;

Geachte heer .......,
Wij zullen proberen uw vragen te beantwoorden:
Wij begrijpen uw reactie op de aangekondigde prijsverhoging per 1 januari 2006. Wij hadden dit graag ook anders gezien, maar kostprijsverhogende factoren belemmeren ons dit. Gelukkig hebben we dit zo lang mogelijk tegen kunnen gaan, echter ontkomen we hier nu niet meer aan. Nu moeten we dus conform art. 29 van de algemene voorwaarden deze impopulaire maatregel nemen.

Echter ook met deze tariefswijziging van € 5,- per maand, en de lage gesprekskostentarieven blijft het Premiumbell abonnement ons inziens nog steeds een aantrekkelijk abonnement.
Daar wij uiteraard ook aan onze abonnees een goed en aantrekkelijk aanbod willen doen, geven wij ze de mogelijkheid om met nummerbehoud over te stappen naar een andere provider (T-Mobile) met daarin belminuten verwerkt.
U heeft nu 4 opties/mogelijkheden:
1. U maakt gebruik van de mogelijkheid van het overstapaanbod naar T-Mobile, eventueel kunnen wij u ook overzetten naar een andere provider naar keuze met behoud van nummer, en afhankelijk van uw keuze een toestel kado.
2. Of u doet niets en blijft tegen scherpe tarieven bellen tot het einde van het contract (in uw geval: 24-06-2006) met een tariefsverhoging van € 5 per maand met ingang van 1 januari a.s.
3. Of u ontbindt het contract per direct waarbij u het destijds ontvangen toestel retour stuurt, met daarbij een eenmalige afkoopsom van € 25,-
4. Of u ontbindt het contract per direct zonder retoursturing van het toestel, hiervoor moeten wij echter kosten maken, waarvoor wij u belasten voor een eenmalige afkoopsom van € 40,-. Waarbij het verstrekte toestel direct uw eigendom wordt, welke onlosmakelijk met het abonnement was verbonden.

LET OP: Opzeggingen/ontbindingen etc. dienen altijd schriftelijk en aangetekend te geschieden.

Vooral het laatste in deze brief vindt ik leuk. Ik heb dus een opzegging verstuurd via mail (en fax) vervolgens reageert Premiumbell op deze mail (ze hebben 'm dus ontvangen en gelezen) en vervolgens moet ik datzelfde nog eens aangetekend (€5,75) versturen om daarna ook nog € 40,- afkoopsom te betalen.

› reageer

Ik heb dezelfde mail gehad... een standaardactie dus... Ze proberen je aan het lijntje te houden, stelletje klunzen

› reageer

nogmaals kunnen ze volgens mij NOOIT die 25 of 40 euro in rekening gaan brengen!
Ze kunnen het wel zeggen en doen, maar niet daarmee in hun recht staan!

Doe dan NIET zo'n aanbieding!

Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mails.

› reageer

Kan iemand die er verstand van heeft even de juiste feiten op een rijtje zetten zodat we gewoon keihard kunnen terugslaan tegen Premiumbell. Sommige argumenten zijn waar, maar sommigen niet...iemand een jurist in de familie?

› reageer

Ik snap niet hoe ze nu een telefoon terug kunnen vorderen die helemaal niet meer hun eigendom is. Straks eisen ze ook nog het origineel weggegeven beltegoed terug. Het worst steeds leuker voor Kassa en/of Radar.
Ik ga zelf niet opzeggen, maar me beroepen op de nietigheid van Artikel 29 in hun algemene voorwaarden, omdat het te veel lijkt op een artikel uit de zwarte lijst. Hierdoor bestaat dat artikel voor mij dan niet meer en vervalt de rechtsgrond van hun tariefsaanpassing.

› reageer

Mij hebben ze een antwoordnummer gegeven waarnaar je de zooi terug kunt sturen:

Antwoordnummer 13
3260 VB Oud Beijerland

scheelt in ieder geval porto!!!

› reageer

Altijd leuk zo'n antwoordnummer om i.p.v. een ouwe gsm, wat zware bakstenen terug te sturen als straf voor deze idiote zwendelpoging.

› reageer

Je kunt tegenwoordig helaas niet meer per aangetekend naar een antwoordnummer een brief sturen.

Ik vind het wel grappig deze commotie. Had toendertijd mijn aanvraag ingetrokken. Blij toe zo te zien.

Premiumbell komt nu wel errg slecht in het nieuws.

› reageer

Dit is gewoon een pure noodkreet ter ontsnapping aan een eventueel faillisement en inderdaad de minst nette.

Maar reken maar uit... 5 euro per maand, dus 60 euro per jaar (gemiddeld nog 1 jaar looptijd) = een heleboel centjes.

Verder zullen ze heus wel de bijl voelen hangen en pakken ze wat ze pakken kunnen door zich zo agressief mogelijk op te stellen.

Dan gaat het er om dat ze zo veel mogelijk angst moeten zaaien bij hun klanten zodat een zo groot mogelijk deel overstag gaat. Ik vermoed dat ongeveer de helft die 5 euro per maand gaat betalen of een eventuele afkoopsom.

Stuur ze gewoon 1 aangetekende opzegbrief en zet daarin wat je wensen zijn, zet in de brief dat je bij een afwijzende of geen respons binnen 6 weken, uitgaat van een kosteloze opzegging.

Vanaf dat moment ben je klaar met ze, want ze zullen dan eerst naar een rechter moeten stappen om een poging te wagen jou tot betalen te dwingen. Laat je in dat geval niet gek maken door een eventueel incassobureau want ok zij kunnen niks maken zonder gerechtelijke uitspraak die er toch niet gaat komen want dat is ook voor hun veel te duur en (dat weten ze) volledig kansloos !

BELANGRIJK: ga niet lopen kloten met verzendbewijsjes van een fax, want ook een rechter kent de mogelijkheden van photoshop Grote kans dat een faxpapiertje wordt verworpen als bewijs... niet per fax dus maar gewoon naar het postkantoor !

› reageer

Ik ben het met grootpoot eens dat het nu handig is te weten wat we wel en niet moeten doen om onder deze belachelijke tarievenverhoging uit te komen. Ik ben het eens met alle kritiek die hier gespuugd is, maar wil nu ook wel graag een duidelijk antwoord van iemand met verstand van zaken (jurist, Kassa, Radar) over welke stappen te ondernemen. Laten we PB allemaal collectief en op dezelfde manier grondig aanpakken !!

› reageer

De OPTA is gelukkig heel duidelijk over deze zaak:

De algemene voorwaarden van mijn telefoon/internet/ kabeldienst zijn ineens veranderd, mag dat?

Aanbieders van kabel-, telefoon- en internetdiensten verplicht om voor of bij het sluiten van een overeenkomst informatie te geven over de belangrijkste tarieven en de kwaliteit van de geleverde dienst, de duur van de overeenkomst en de service die u mag verwachten als er een storing is.

Wijzigingen in de algemene voorwaarden dienen vier weken van te voren bekend te worden gemaakt. Als een wijziging voor u als consument op welk punt dan ook- nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.

› reageer

@ de Steef
Ik ben het niet met je eens dat een fax niet rechtsgeldig is. Je hebt het transmissierapport in combinatie met je telefoonnota, waarop het nummer staat wat je hebt gebeld als een behoorlijke trail. Alleen aangetekend sturen vind ik beter.

› reageer

@ deepee
Volgens mij is het hier geen wijziging van de algemene voorwaarden, maar maken ze gebruik van een reeds bestaand artikel in hun algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden op zich zijn niet gewijzigd, ze willen alleen hun tarief wijzigen.

› reageer

Ze wijzigen niet de tarieven (variabele kosten) maar de abonnementskosten. Dat dat mag staat niet in hun artikel 29. Of is er verschil van interpretatie mogelijk over wat "tarief" eigenlijk betekent?

› reageer

@hmeijdam : ik doel op een mogelijke voorwaarde die bepaalt dat ik mijn gratis telefoon terug moet sturen bij opzeggen en 25 euro moet betalen, dan wel geen telefoon terug hoef te sturen als ik 40 euro betaal. Deze voorwaarde is mij nooit eerder kenbaar gemaakt totdat ik dat emailtje ontving.

› reageer

@hmeijdam: Deepee heeft inderdaad gelijk wat betreft de wijziging van de AV. Ik heb zojuist de oude AV(hier gepost door rob met de nieuwe vergeleken.Tot nu toe heb ik al 2 wijzigingen gevonden nl. artikel 14 en 16. Alhoewel deze wijzigingen niet van belang zijn in deze situatie, is het wel degelijk een wijziging in de AV en dus een reden om kostenloos op te zeggen.Hier onder eerst de oude en daarna de nieuwe voorwaarden:

Artikel 14 - Duur van de Overeenkomst
a. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van twee jaar, tenzij met de Deelnemer schriftelijk een andere periode tegen nader vast te stellen voorwaarden is overeengekomen.
b. De Overeenkomst loopt automatisch af na 2 jaar. Wel kunt u dan gebruik maken van de dan geldende actie waarvan wij u tijdig op de hoogte brengen, via e-mail, sms of via de website van Premiumbell.
c. De Overeenkomst kan te allen tijde door PB worden opgezegd, indien de overeenkomst met de Exploitant ten aanzien van aansluiting op het Mobiele Net wordt opgezegd dan wel gewijzigd vanwege technische redenen, alsmede indien de Deelnemer in staat van faillissement is verklaard, aan hem surséance van betaling is verleend of sprake is van een wijziging in eigendomsverhoudingen.

Artikel 16 - GSM-kaart
a. De Deelnemer van een aansluiting ontvangt van PB een GSM-kaart, waarmee hij gebruik kan maken van het Mobiele Net. De GSM-kaart blijft eigendom van de Exploitant.
b. De Deelnemer dient de GSM-kaart zo goed mogelijk tegen onbevoegd gebruik, diefstal of beschadiging te beschermen. Een bij de GSM-kaart verstrekte PIN-code moet zo goed mogelijk geheim worden gehouden en mag in geen geval op of in de directe nabijheid van de GSM-kaart worden bewaard. Bij verlies van de PIN-code dan wel onbevoegd gebruik daarvan dient de Deelnemer de Exploitant en PB op de hoogte te stellen. In geen geval kan PB hiervoor aansprakelijk worden gesteld.
c. PB is gerechtigd een van de Deelnemer ter beschikking gestelde GSM-kaart om te ruilen voor een nieuwe GSM-kaart, in verband met de wijziging van de technische eigenschappen van de GSM-kaarten of in verband met technische veroudering van de desbetreffende kaart.
d. Na beëindiging van de Overeenkomst dient de GSM-kaart onverwijld aan PB te worden teruggegeven, dan wel op een aan te geven wijze te worden vernietigd.

Artikel 14 - Duur van de Overeenkomst
a. De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en heeft een minimumduur van één jaar, tenzij met de Deelnemer schriftelijk een andere periode tegen nader vast te stellen voorwaarden is overeengekomen.
b. U heeft een opzegtermijn van 3 maanden.
c. De Overeenkomst kan te allen tijde door PB worden opgezegd, indien de overeenkomst met de Exploitant ten aanzien van aansluiting op het Mobiele Net wordt opgezegd dan wel gewijzigd vanwege technische redenen, alsmede indien de Deelnemer in staat van faillissement is verklaard, aan hem surséance van betaling is verleend of sprake is van een wijziging in eigendomsverhoudingen.

Artikel 16 - GSM-kaart
a. De Deelnemer van een aansluiting ontvangt van PB een GSM-kaart, waarmee hij gebruik kan maken van het Mobiele Net. De GSM-kaart blijft eigendom van de Exploitant.
b. De Deelnemer dient de GSM-kaart zo goed mogelijk tegen onbevoegd gebruik, diefstal of beschadiging te beschermen. Een bij de GSM-kaart verstrekte PIN-code moet zo goed mogelijk geheim worden gehouden en mag in geen geval op of in de directe nabijheid van de GSM-kaart worden bewaard. Bij verlies van de PIN-code dan wel onbevoegd gebruik daarvan dient de Deelnemer de Exploitant en PB op de hoogte te stellen. In geen geval kan PB hiervoor aansprakelijk worden gesteld.
c. PB is gerechtigd een van de Deelnemer ter beschikking gestelde GSM-kaart om te ruilen voor een nieuwe GSM-kaart, in verband met de wijziging van de technische eigenschappen van de GSM-kaarten of in verband met technische veroudering van de desbetreffende kaart.
d. Na beëindiging van de Overeenkomst dient de GSM-kaart onverwijld aan PB te worden teruggegeven, dan wel op een aan te geven wijze te worden vernietigd.
e Voor het vervangen van een nieuwe simkaart (verlies, diefstal of kapotte simkaart) worden kosten in rekening gebracht .

Ik heb zojuist ook nog wijzigingen gevonden in artikel 4, 5 en 10.
Dit is het oude artikel 10:

Artikel 10 - Overige bepalingen
a. Deze algemene voorwaarden kunnen door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de koper. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van eventuele lopende overeenkomsten.
b. Aanvullingen en wijzigingen in bestaande overeenkomsten kunnen uitsluitend schriftelijk geschieden.

En dit het nieuwe:
Artikel 10 - Overige bepalingen
a. Deze algemene voorwaarden kunnen door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden direct in werking na de bekendmaking aan de koper. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van eventuele lopende overeenkomsten.

Ik heb i.i.g. nooit een brief ontvangen met de gewijzigde AV.

› reageer

Het moge duidelijk zijn dat PB op het punt staat failliet te gaan en alles uit de kast gehaald wordt om extra inkomsten te genereren. Maak je niet druk, wees blij dat zij jou niks schuldig zijn, want dan pas zit je echt in de problemen

› reageer

Ik zou iedereen aan raden even in te loggen op de online factuur, gewoon voor de lol

Ik heb volgens de factuur 1-1-05 voor 15uur 15 gesprekken gevoerd, terwijl ik echt zeker weet dat ik die dag pas rond 16 uur wakker werd. Daarnaast heb ik naar mijn voicemail gebeld op nummers die niet van mijn voicemail zijn. Daarnaast zijn alle nummers die ik gebeld zou hebben mij uiteraard volkomen onbekend.

hilarisch, dat is het!

› reageer

Hmm, daar heb ik dan weer geen last van, maar wat ik me nu zit af te vragen:
• Moet ik brieven gaan faxen naar PB? Het abonnement zou toch gewoon automatisch aflopen na 2 jaar?
• Voor wanneer zou ik die brieven moeten hebben gefaxed?

› reageer

Naast de oplichterpraktijken van de zogenaamde abonnementsverhoging, heb ik ook even mijn facturen gecontroleerd en tot mijn verbazing
vond ik in augustus 2004 de volgende 'sms-jes' genaamd 'SMS Zone 1'.
Weet iemand wat dit in hemelsnaam voor smsjes zijn...

Ik heb deze absoluut niet verstuurd. Ik SMS namelijk zelden!! En zeker naar een of ander servicenummer van Telford!?!

Datum TijdStip Duur Gebeldnr Kosten
03-08-2004 15:27:37 0 sec. 31626000230 0,4
03-08-2004 15:28:02 0 sec. 31626000230 0,4
03-08-2004 15:28:29 0 sec. 31626000230 0,4
05-08-2004 16:07:12 0 sec. 31626000230 0,4
05-08-2004 16:14:02 0 sec. 31626000230 0,4
06-08-2004 12:18:23 0 sec. 31626000230 0,4
06-08-2004 15:55:33 0 sec. 31626000230 0,4
07-08-2004 20:53:00 0 sec. 31626000230 0,4
07-08-2004 20:53:26 0 sec. 31626000230 0,4
07-08-2004 20:53:39 0 sec. 31626000230 0,4

› reageer

Het abonnement zou toch gewoon automatisch aflopen na 2 jaar?
In de voorwaarden op de site staat nu dat je 3 maanden opzeg termijn hebt. Als je naar de wat 'oudere' voorwaarden artikel 14 kijkt (staan nog ergens op hun site/), loopt het automatisch af. Welke is nou geldig?? Ik ga er van uit dat mijne gewoon afloopt, net zo zeer dat dit nog mijn tarieven zijn.

Edit: Ik bedenk me net dat toen ik mijn abonnement afsloot gekozen had voor "Pakket 1". In de laatste brief hebben ze het over het "standaard" en "onderling bellen" abonnement.

› reageer

Er is in dit forum gesteld dat premiumbell deze verhoging zou doen om een faillissement te voorkomen. Ik denk niet dat ze omvallen als de 5 euro extra per maand niet doorgaat voor hun. Dit is gewoon wat extra omzet van klanten die niet willen ingaan op hun aanbod. Daarbij verwachten ze dat veel mensen via hun TM aanbod toch klant blijven. Jammer alleen dat ze dit aanbod zo dwingend opleggen, en administratiekosten en/of afsluitkosten rekenen en je gsm terug willen Als je hierop niet ingaat. ( Waarom?(nemesys repareert ook gsm's dus extra onderdelen en oude gsm's zijn altijd welkom oppoetsen en ze hebben weer een nieuwe gsm voor een nieuwe klant) Anders was het best een redelijke aanbieding als je ook gewoon vrij bent om kostenloos op te zeggen, en niet moeilijk gaan doen als klanten dat aangeven te willen.
Premiumbell maakt daarbij onderdeel uit van een veel grotere holdingstructuur dus alle risico's zijn gespreid zonder enig risico voor de bestuurders die via een STAK het beheer voeren over de dochtermaatschappijen. Als premiumbell wel zou omvallen zullen wellicht alle activa en winstgevende activiteiten naar een andere BV van de holding zijn doorgeschoven.

Nemesys Telecommunicatie 23059512 0000
Alexander Bellstraat 16, 3261LX Oud-Beijerland Hoofdvestiging
SimMobile B.V. 24304595 0000
Stichting Administratiekantoor Nemesys 24339462
Alexander Bellstraat 16, 3261LX Oud-Beijerland Rechtspersoon
Nemesys Holding B.V. 24339546 0000
Nemesys ICT Services B.V. 24341637 0000
Premiumbell Telecommunities B.V. 24360985 0000
Stichting Collectieve Beveiliging Oud-Beijerland 24378536
Alexander Bellstraat 16, 3261LX Oud-Beijerland Rechtspersoon
Securisys 24376026 0000
Logger Beheer B.V. 23087580 0000

› reageer

Waarna de schuldeisers met lege handen staan en premiumbell onder een andere rechtspersoon weer rustig verder gaat met dat soort praktijken...

Ik vind het hele gebeuren een buitengewoon achterbakse manier van zaken doen, en hoop vurig dat er niet teveel mensen in dit potje bluf zullen trappen.
Ik ga zeker even bij de postbank het PB rekeningnummer blokkeren, en misschien toch maar even aangetekend een briefje versturen.

› reageer

Ik heb deze aktie van Premiumbell inmiddels voorgelegd aan DAS rechtsbijstand. Verwacht snel een reactie.

› reageer

Poll: Aanbod van Premiumbell wat ga je doen?
• Contract opzeggen
• nieuw Premiumbell T-mobile aanbod
• Niets en betaal 5 Euro extra
• Bel m'n advocaat.
[sup]Tussenstand:[/sup]

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

› reageer

Ik zou graag ook bij de poll zien:
- Premiumbell aan z'n contract houden en het gratis uitdienen

Dat ben ik namelijk van plan .

› reageer

Inderdaad, de optie "autistisch blijven herhalen dat het gratis moet zijn, en aan ieder incassobureau het contract laten zien."

› reageer

Gepost door deepee op 07/12/2005 11:15
De OPTA is gelukkig heel duidelijk over deze zaak:

De algemene voorwaarden van mijn telefoon/internet/ kabeldienst zijn ineens veranderd, mag dat?

Beste deepee: De algemene voorwaarden zijn dus NIET veranderd !
Daar kun je niets mee.

› reageer

@wverboom:Lees mijn vorige postings. De AV zijn wel degelijk veranderd, waarschijnlijk al een tijdje geleden. Alleen heeft Premiumbell verzuimt om dit destijds(zoals wettelijk voorgeschreven 4 weken voor wijziging) schriftelijk aan al haar abonnees kenbaar te maken.

› reageer

@ wverboom nog steeds druk bezig met het verspreiden van FUD? Maar ben wel blij te zien dat je zo'n fan ben van premiumbell dat je ze blijft steunen. (Nieuw aanbod 1 stem Nu maar hopen dat die tarieven niet stijgen, want beloftes zijn niet veel waard bij Premiumbell )

Goed lezen: De prijs maakt onderdeel uit van de voorwaarden, maar voor het gemak hieronder "vet gedrukt"

Aanbieders van kabel-, telefoon- en internetdiensten verplicht om voor of bij het sluiten van een overeenkomst informatie te geven over de belangrijkste tarieven en de kwaliteit van de geleverde dienst, de duur van de overeenkomst en de service die u mag verwachten als er een storing is.

Wijzigingen in de algemene voorwaarden dienen vier weken van te voren bekend te worden gemaakt. Als een wijziging voor u als consument op welk punt dan ook- nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
_/-\o_

Maar ook op deze site van het Ministerie van Economische Zaken staat het duidelijk

@ de stemmers die anders willen stemmen, sorry maar dit valt onder ik bel m'n advocaat, want die heb je dan wel nodig denk ik. Ik zou gewoon opzeggen als je niet meer wilt betalen of geen behoefte hebt aan het nieuwe aanbod, die opzegmogelijkheid wordt je namelijk duidelijk gegeven door de wet.

› reageer

Tsjee, wat laat Premiumbell zich kennen dat ze hier opeens onder pseudoniemen gaan doen alsof er niets aan de hand is. Pruters

› reageer

Ik heb voor de 2e keer een reactie gehad via de mail, helaas weer dezelfde standaardmail waarin ze zeggen dat ze de AV niet veranderen! Ze geven weer de 4 mogelijkheden, die nergens op slaan.

Ik mail ze weer terug en vraag om een reactie op de vragen. Als niks werkt, dan wordt het aangetekend opzeggen, kosteloos natuurlijk...kijken wat ze ermee doen...

› reageer

Kassa besteedt aandacht aan Premiumbellprobleem

Ik ben één van de mensen die een paar dagen geleden een mailtje heeft gestuurd naar de redactie van Kassa over de Premiumbell en hun acties omtrent de tariefsverhoging van de gratis abonnementen welke na 2 jaar automatisch af zouden lopen.

Nu ontving ik net toevallig het volgende mailtje van Kassa:
Geachte mijnheer Heins,

We ontvingen uw mail met een klacht over Premiumbell. De kans bestaat dat wij a.s. in Kassa aandacht aan dit onderwerp gaan besteden, en daarom wil ik graag op korte termijn met iedereen die een klacht heeft spreken. Zoudt u mij willen mailen, of bellen op onderstaand nummer? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Jacqueline van Dijk

Jacqueline van Dijk
Verslaggever Kassa

Omroepvereniging [!] VARA
Postbus 3000
1200 CZ Hilversum
035-6711332

De oproep is om een stuk of 5 mensen aanwezig te krijgen in de studio van Kassa die met deze problemen te maken hebben. Nu weet ik zelf niet of ik kan zaterdagavond en daarnaast zou ik dan spreken namens mijn zus en vriendin ipv. mijzelf, dus dat is wat minder sterk dan wanneer ik zelf zo'n abonnement op mijn naam zou hebben staan. Helemaal als ik in discussie moet gaan met een vertegenwoordiger van Premiumbell.

De vraag is dus of je dus haar even wilt bellen als je naar de studio wilt komen.

› reageer

@ Grootpoot: Als je een reactie terug hebt ontvangen is dat tevens een ontvangstbevestiging. Je hebt dan een bewijs in handen dat je bericht is aangekomen.

@ sjoerd, geweldig wijs ze ook op de originele pdf-jes en de oorspronkelijke site.

› reageer

Ik heb die originele pdf-jes en site niet zo 1-2-3 voor handen, dus als je die nog een keer plaatst, kan ik het bijv. mailen. Je kan haar zelf ook even bellen, dan weet ze het meteen .

› reageer

Mijn advies:

Geen paniek maar wel aangetekend een opzeggingbrief sturen waarin je stelt dat Premiumbell de overeenkomst ongewijzigd moet voortzetten en als dat niet mogelijk is je de overeenkomst kosteloos opzegt.

Voorbeeldbrief:

Geachte heer/ mevrouw,

In reactie op uw brief van 1 december 2005 en uw e-mailbericht van ** december 2005 bericht ik u dat ik niet akkoord ga met de door u aangekondigde wijziging van mijn abonnement.
De overeenkomst is aangegaan op basis van het door mij op [datum] ondertekende aanmeldingsformulier waarop expliciet is vermeld dat er 2 jaar lang geen abonnementskosten verschuldigd zijn.

Indien u deze overeenkomst niet wenst na te komen en vanaf 1 januari 2006 toch abonnementskosten in rekening wenst te brengen, wijs ik u erop dat dit moet worden aangemerkt als een wijziging van een beding dat is opgenomen in de overeenkomst waarbij de abonnee ingevolge artikel 7.2 Telecommunicatiewet de mogelijkheid moet worden geboden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Uw beroep op artikel 29 van de Algemene Voorwaarden van Premiumbell dat het hier geen wijziging van de Algemene Voorwaarden betreft is niet relevant, omdat het hier een wijziging van een essentieel beding van de overeenkomst betreft.
Daarnaast kan de rechtmatigheid van dit artikel (en de interpretatie van Premiumbell daarvan) worden betwijfeld gelet op het bepaalde in artikel 6:236 dan wel 2:237 van het Burgerlijk Wetboek (zwarte- cq. grijze lijst).

In uw e-mailbericht stelt u dat opzegging mogelijk is maar dat u daarvoor kosten in rekening wenst te brengen. U refereert daarbij aan het feit dat het abonnement en het door Premiumbell verstrekte telefoontoestel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Ik maak bezwaar tegen het rekening brengen van deze kosten en zal deze bij opzegging van de overeenkomst ook niet voldoen.
Zoals boven gesteld moet opzegging kosteloos kunnen plaatsvinden.
Daarnaast ben ik van mening dat deze ‘onlosmakelijke verbondenheid’ tussen de overeenkomst en het toestel niet in stand blijft bij een wijziging van een essentieel beding van deze overeenkomst door Premiumbell.

Gelet op het voorgaande stel ik dan ook dat:
1. Premiumbell de overeenkomst zonder wijziging van de overeengekomen voorwaarden / tarieven / kosten nakomt en
2. Indien dat niet mogelijk is, ik het abonnement met ingang van 1 januari 2006 opzeg, zonder daarbij nadere kosten verschuldigd te zijn.

Graag zie ik uw reactie op korte termijn tegemoet.

› reageer

Ik heb ook even een klacht naar Kassa gestuurd, en ik beraad me nog op een goede brief.
Woon zelf helaas niet in de buurt van Hilversum, maar hopelijk zijn er andere forumgangers die bereid zijn om naar Kassa te gaan?
[ik zal zeker kijken zaterdag]

› reageer

Sjoerd> al mijn files (contract pdf en de oorspronkelijke AV van de PB website) staan als het goed is nog op rapidshare:

http://rapidshare.de/files/8539689/Premiumbell_AV__site__26juni2004.zip.html
http://rapidshare.de/files/8540648/aanmeldingsform_pb_alg.pdf.html
En de brief van PB staat hier
http://www.sinnemavastgoed.nl/premiumbell_03Dec05.jpg (link van GoT)

Vanuit Groningen is Hilversum me wat te ver, maar het zou wel erg mooi zijn als er een paar TV-ers in de studio zouden zitten

Floris> ik zeg: laatste stuiptrekkingen, de pruters!

edit> overigens ken ik meerdere mensen die het abo gewoon gebruiken, zij zijn extra gedupeerd omdat zij door de gang van zaken waarschijnlijk beltegoed gaan verliezen. (als je van 40E gratis kerstbeltegoed na een jaar nog 30 overhebt is zo'n gratis premiumbelletje natuurlijk het perfecte abo)

› reageer

Ik kan er ook helaas niet zijn, is iets te ver, maar zou goed zijn als ze die Premiumbellende eens aan gingen pakken!

Ook Kassa nog even gemaild om het aantal reacties op te schroeven...

@ iedereen...we laten ons toch niet inpakken?

Reactie Kassa:

Beste mijnheer **,

Kassa is van plan a.s. zaterdag aandacht aan dit onderwerp te besteden, mits wij een aantal gedupeerden bij elkaar kunnen krijgen in de studio. Zoudt u mij hierover misschien even willen bellen? Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Jacqueline van Dijk
035-6711332

› reageer

Jacqueline van Dijk belde me net op met de vraag of ik naar de studio wilde komen. Ik woon dus te ver (150 km), dus ik ga niet, maar ze meldde dus ook dat als er niemand zou komen, het dan ook geen item in de uitzending zou kunnen worden.
Dat zou jammer zijn, ik zou het wel leuk vinden om Premiumbell eens flink aangepakt te zien worden. Waarschijnlijk zal Premiumbell zelf alleen toch niet naar de studio komen...

› reageer

@ UberVAU: Helemaal mee eens...zou zonde zijn als er niemand gaat, kassa heeft nog niemand geloof ik, getuige dit mailtje:
"Tot op heden boek ik helaas nog niet veel succes. A.s. zaterdag kunt u op Nederland 3, 19.00 uur, zien of het gelukt is. Dank voor uw reactie!"

Menschen, menschen, wie kan er zaterdag?

› reageer

Even voor TV wat duidelijkere scans gemaakt
@ sjoerd de PDF's van premiumbell en cphone en deze 2 scans zitten in je mail:

klik hier om de brief met hogere tarieven full size op te slaan

klik hier om de abonnementsbevestiging full size op te slaan

› reageer

Ik kan helaas komende zaterdag niet naar Kassa omdat ik dan een meet met een ander forum heb maar als ze het zouden kunnen opschuiven naar een week later dan zou ik eventueel wel kunnen, zou het niet na te vragen zijn of dit ook mogelijk is?

› reageer

Het verbaast me dat er weinig animo is om zaterdag naar Kassa te gaan. We roepen hier om het hardst dat ze er aandacht aan moeten besteden, doen ze dat en dan kan plotseling niemand. Ik ga die mevrouw eens even bellen.

› reageer

Blijkbaar zitten er weinig randstedelingen op dit forum.

› reageer

Net met Jaqueline gebeld.
Ik ga !
5 minutem lopen vanaf station Hilversum Noord.
Ik mag mijn zoontje mee nemen, ze hebben broodjes en een kop koffie en
het is handig als je dan om 18.00 uur er al bent.

(bovenstaand als ze daadwerkelijk nog 4 mensen of meer bijéén kan krijgen)

Héé'..... waarom geen adhoc informele TV meeting ervan maken ?

› reageer

Super dat je gaat...!

› reageer

Ze hebben bij Premiumbell trouwens ook weer iets nieuws bedacht voor in hun standaardmail als reactie op onze mails met opzeggingen voor het abonnement en intrekking van de incassozag ik net in de mail die ik kreeg:

Wel moeten wij u wijzen op het feit dat u, uw incasso heeft stopgezet hiermee riskeert dat bij de eerstvolgende belfactuur, waarin bovengenoemde zaken uiteraard nog niet in zijn verwerkt, zelf tot betaling zal moeten overgaan van deze factuur.

Zo denken ze dus alsnog hun geld te kunnnen krijgen als mensen incasso's blokkeren of in hun mails zeggen dat ze die intrekken.

› reageer

Leuk dat ik wil gaan maar ze willen echt meer dan deze oude TVér en z'n zoon.
20 ppl of zo zou wel leuk zijn denk ik.

› reageer

Hoe laat worden jullie in Hilversum verwacht?

› reageer

Volgens Kassa is dit de bedoeling:
Onze uitzending is live en duurt van 19.00 tot 19.30 uur. We vragen iedereen altijd rond een uur of zes aanwezig te zijn( mediapark, Hilversum), om nog even een broodje te eten en wat tekst en uitleg te krijgen over de gang van zaken.
De bedoeling is een aantal klagers in de studio te hebben die hun verhaal doen, waarschijnlijk vanaf de tribune: hopelijk lukt het iemand van Premiumbell aan tafel te krijgen. Verder is natuurlijk de bedoeling de contracten volgens afspraak pas na 2 jaar kosteloos te beeindigen, en niet nu.

› reageer

Had al een brief gemaakt waarop ik heden per email de volgende reactoe kreeg :

Geachte ***,

Wij zullen proberen uw vragen te beantwoorden:

Wij begrijpen uw reactie op de aangekondigde prijsverhoging per 1 januari 2006. Wij hadden dit graag ook anders gezien, maar kostprijsverhogende factoren belemmeren ons dit. Hierdoor hebben we deze impopulaire maatregel moeten nemen conform art. 29 van de alg.voorwaarden. Gelukkig hebben we dit zo lang mogelijk tegen kunnen gaan, echter ontkomen we hier nu niet meer aan.

Echter ook met deze tariefswijziging van € 5,- per maand, en de lage gesprekskostentarieven blijft het Premiumbell abonnement ons inziens nog steeds een aantrekkelijk abonnement.

Daar wij uiteraard ook aan onze abonnees een goed en aantrekkelijk aanbod willen doen, geven wij ze de mogelijkheid om met nummerbehoud over te stappen naar een andere provider (T-Mobile) met daarin reeds belminuten verwerkt. Eventueel kan dit indien gewenst via Premiumbell ook naar een andere provider dan T-Mobile.

U heeft een abonnement met een tijdsduur van 2 jaar waarna deze automatisch afloopt, dit is in uw geval op 10-05-2006 voor alle 3 de abonnementen.

Nu wordt per 1 januari 2006 conform art. 29 van de alg.voorwaarden (dit is geen wijziging van de alg.voorwaarden!) het tarief aangepast. Dit betekent voor u dat m.i.v. 1 januari 2006 de prijs wordt verhoogd met € 5,- per maand tot aan het einde van de looptijd van uw abonnement.

U heeft nu 4 opties/mogelijkheden:

1. U maakt gebruik van de mogelijkheid van het overstapaanbod naar T-Mobile, eventueel kunnen wij u ook overzetten naar een andere provider met behoud van nummer, en afhankelijk van uw keuze een toestel kado.

2. Of u doet niets en blijft tegen scherpe tarieven bellen tot het einde van het contract met een tariefsverhoging van € 5 per maand met ingang van 1 januari a.s.

3. Of u ontbindt het contract per direct waarbij u het destijds ontvangen toestel retour stuurt.

4. Of u ontbindt het contract per direct zonder retoursturing van het toestel, hiervoor moeten wij echter kosten maken, waarvoor wij u belasten voor een eenmalige afkoopsom van € 40,-. Waarbij het verstrekte toestel direct uw eigendom wordt, welke onlosmakelijk met het abonnement was verbonden.

Een aantal algemene vragen worden beantwoord op onze site, hierbij verwijzen wij u ook naar dmv link: http://www.premiumbell.nl/pagina/vragen_abonnementen.html

Voor opzeggingen/ontbindingen verwijzen wij u naar het formulier: http://www.premiumbell.nl/pagina/opzegging_abonnement.html

Deze kunt u ook vinden door op onze site te kiezen voor Premiumbell/Telfort bellers en daarna te klikken op vragen

LET OP: Opzeggingen/ontbindingen etc. dienen altijd schriftelijk en aangetekend te geschieden.

Nogmaals wij betreuren dat we deze stap moeten nemen, maar vertrouwen erop u voldoende informatie te hebben gegeven.

Zo niet dan horen wij dit graag van u en zijn wij bereid u nadere informatie te verschaffen

Nou dan moeten we de eerdere in topic neergezette brief maar eens tegenaan gooien en misschien kijken of het za a.s. nog in Kassa komt.

› reageer

Ik heb mij inmiddels aangemeld bij Jacqueline van Dijk (Kassa). Ze heeft ook al geprobeerd om voor zaterdag 10/12 (19:00-19:30 uur) iemand van Premiumbell in de uitzending te krijgen. Wellicht gaat dat haar lukken. Daar hoort zij morgen meer over.

Nog even wat puntjes van een jurist:

Op het aanmeldingsformulier (lees: overeenkomst) zijn de “duidelijk en begrijpelijk” geformuleerde kernbedingen qua prijs ”2 jaar géén abonnementskosten / geen aansluitkosten” genoemd. Dit betreft de kern van de prestatie. Zo’n kernprestatie gaat vóór een algemene voorwaarden (aldus artikel 6:231 BW). Met andere woorden hierop zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing, dus geen verwijzing naar de algemene voorwaarden ten aanzien van de abonnementskosten is mogelijk. En derhalve zeker geen mogelijkheid deze tussentijds te wijzigen (en anders hebben we de “OPTA-regel” nog die voorziet in de mogelijkheid het contract tussentijds te beëindigen).

Indien Premiumbell zich toch beroept op artikel 29 van de algemene voorwaarden (wat dus niet kan gezien het feit dat een prijs een kernbeding is en reeds in de overeenkomst staat geregeld) dienen zij zich rekenschap te geven van het feit dat dit specifieke artikel onder artikel 6:236 BW valt en derhalve vernietigbaar is (ingevolge artikel 6:233 sub a BW).

-----

In mijn faxbericht van 6 december 2005 aan Premiumbell staat o.a. het volgende te lezen:

Het abonnement is gebaseerd op een GRATIS 2 jarig abonnement (t.w.v. € 300,-) met automatische afloop (afloopdatum is in mijn geval rond 23 juli 2006). Door mij te committeren aan het ontvangen van reclameboodschappen via SMS was dit “abonnement met bijbehorende voordelen” mogelijk. Dat u niet in staat bent gebleken deze commerciële SMS-berichten ook daadwerkelijk naar mij te sturen, is niet een risico waar ik nu als consument voor op hoef en zal draaien.
In het aanvraagformulier staat duidelijk “2 jaar géén abonnementskosten, géén aansluitkosten”. In de brief bij het toestel staat de tekst te lezen “U ontvangt een GRATIS 2 jarig abonnement (t.w.v. € 300,-)”.
Mede naar aanleiding van uw ondubbelzinnige uiting, zoals in juli 2004 op uw site te lezen was: “U ontvangt een GRATIS! 2 jarig abonnement. Dus 2 jaar lang géén abonnementskosten.” ben ik de overeenkomst met u aangegaan.

--------

Mijn insteek is om zonder abonnementskosten het contract uit te dienen (duurt tot medio juli 2006). Als Premiumbell blijft vasthouden aan het "bovenwettelijke" zal ik de automatische afschrijvingen per 1 januari 2006 – binnen 30 dagen – via mijn bank storneren en daarbij alleen de gesprekskosten (niet zijnde de abonnementskosten) overmaken op het bankrekeningnummer van Premiumbell.

Te belachelijk voor woorden: ik wist helemaal niet dat het toestel in bruikleen was. Hebben ze onlangs op de site aangepast (nietwaar?) Verder kunnen zij het ook nergens aantonen of bewijzen. Met andere woorden ik ben reeds eigenaar van de Nokia 3510i vanaf datum ontvangst.

› reageer

Dit is dan toch wel een soort van TV-Meeting Voor iedereen die gaat: Bedankt en veel succes komende zaterdag!

Ik wacht de uitzending nog even af, voordat ik een aangetekende brief ga sturen!

› reageer

Gelukkig hebben we zo iets als webarchive waar we kunnen zien hoe een website er vroeger heeft uitgezien.

Hierboven is dus de link naar de Premiumbell pagina van juni, waar je kunt zien "het toestel is en blijft uw eigendom".
De overige snapshots die in 2004 zijn gemaakt, kun je hier bekijken

› reageer

De complete site inclusief alle links werken zelfs ook nog inclusief aanmeldformulier. Geweldige uitvinding dat web.archive.org Laat premiumbell hier maar eens een goede uitleg aan geven.

Premiumbell.nl 2004
Idee-tje om deze link ook naar kassa te sturen?
Meld je aan bij Jaqueline 035-6711332 voor as zaterdag 18uur Mediapark Hilversum des te meer des te beter! :

› reageer

Heren jullie vergeten nog dat PB een prestatie moet leveren. Dat is dat 2 jarig abonnement t.w.v. €300, waarvoor je weliswaar niets hoeft te betalen, maar nu moet je noodgedwongen overstappen. Dus moet PB nog de overgebleven maanden vergoeden.

› reageer

Jammer dat ze met Premiumbell hun goede naam van de andere bedrijven op het spel zetten. Nemesys is ook een Nokia SP en ben daar verschillende keren geweest en altijd zeer correct en onmiddellijk geholpen.

› reageer

Wat goed dat Kassa hier naar kijkt. Heeft dit forum echt effect! Super, succes ieder1 met een PB abo.

› reageer

Hoe gaat het in zn werk als iemand zijn recht haalt?

Krijgt dan automatisch iedereen gelijk of moet ieder afzonderlijk gaan drijgen met de geschillencommisie en of rechtbijstand?

› reageer

Ik denk dat je zelf voor 1 januari als de tariefswijziging in gaat moet hebben opgezegd. Vaak is een fax email brief of telefoontje voldoende.
In dit geval zou ik een bewijs willen hebben dat je de opzegging hebt verzonden (zoals reactie/bevestiging van premiumbell op opzegbrief / fax met verzendrapport of aangetekende brief. Je kan het ook in stappen doen, dus eerst de voordelige verzendmethodes en heb je voor januari nog geen reactie/ontvangstbevestiging Opnieuw verzenden maar dan laten aantekenen. (ik heb ook wel eens gelezen dat je ook een pakket(met of zonder je GSM en/of sim) kan verzenden naar het antwoordnummer met de tracktrace als verzendbewijs, maar of dat nou professioneel is...

Heb je niet opgezegd dan ga je wellicht stilzwijgend accoord met de tariefsaanpassing. Ze zijn trouwens niet aangesloten bij de geschillencommissie. Een idee om een stapel opzegbrieven mee te nemen naar Kassa kun je dat live overhandigen? Kan premiumbell later de ontvangst ook niet meer ontkennen.:

› reageer

Maar die wijziging in hun voorwaarden is dan toch "onredelijk bezwarend" en mogen ze het dus volgens de wet voor niemand laten gelden?

› reageer

Alleen onredelijk bezwarend als ze je niet de mogelijkheid geven om kostenloos op te zeggen. Die mogelijkheid heb je tot eind december. Premiumbell heeft de wijziging netjes en correct gemeld aan iedereen 4 weken voor ingang van de wijziging.

Laat je niets van je horen dan ga je accoord met de nieuwe tarieven.

Misschien dat premiumbell naar aanleiding van de vele opzeggingen en kassa op hun besluit van verhoging terugkomt (voor klanten die anders willen opzeggen) maar dan moeten ze dit wel eerst (schriftelijk) aan je mededelen.

Maar voor nu eerst even rustig het advies van KASSA afwachten. Die zullen er vast wel een hoogleraar consumentenrecht ofzo bijhalen.

› reageer

Recht hebben is een, recht krijgen is heel wat anders...

Een rechtsbijstandsverzekeraar geeft alleen een advies (niet een procedure) omdat de zaak te weinig waarde heeft c.q. onder de franchise blijft. Het betreft namelijk een zaak van ca 40 euro.. Een rechtsbijstandverzekeraar heeft nu eenmaal een ondergrens om te procederen. Anders zou z'n verzekering aanzienlijk meer gaan kosten. Een advocaat kost namelijk wel wat per uur...
Gelukkig heeft onze wederpartij (lees Premiumbell) ook een probleem als je het abonnementsbedrag per 1/1/2006 niet betaalt. Zij moeten gaan incasseren. Gelukkig voor ons kan alleen een rechter dat incasseren afdwingen. Dus niet een incassobureau!!! In dit geval zal de rechter Premiumbell m.i. geen enkele kans geven, maar tot die tijd zal je wel lastige brieven e.d. krijgen.
Mijn advies per 1/1/2006 is om de gesprekskosten netjes over te maken naar PB, maar de rest van het bedrag (abonnementskosten) via stornering terug te laten storten. Je zorgt dan ervoor dat het afgesproken contract netjes nageleefd wordt. Er valt je dan niets te verwijten.
Voor 25 tot 40 euro is PB echt niet zo achterlijk om met een dure advocaat naar de rechter te stappen en vele kansloze procedures te starten.

› reageer

@ boos Dit ben ik niet geheel met je eens. Je vergeet dat je wel zelf moet opzeggen.
1. Je hoeft zelf geen procedure te starten als je gewoon tijdig opzegt. (zie mijn post hierboven.) Als premiumbell je daarna nog gaat aanmanen heb je tenminste opgezegd en sta je in je recht. Zonder opzegging niet.

2. Als je niet tijdig hebt opgezegd ga je dus stilzwijgend accoord met de nieuwe tarieven en ben je dus verplicht om deze volledig te betalen, en de kosten die dan gemaakt worden om dit te innen worden dan ook op je verhaald.

De optie om zonder accoord van Premiumbell alleen de gesprekskosten te betalen is er niet. Misschien dat premiumbell dat voorstel doet, maar dat is nu nog niet het geval.

Dus advies: Tijdig schriftelijk opzeggen ivm verhoging abonnementskosten, tenzij je klant wilt blijven voor de hogere tarieven of het TM aanbod redelijk vindt en daar gebruik van wilt maken. En kassa afwachten..

› reageer

@ seven5
Ik kan je gedachtegang wel volgen, echter ik ben van mening dat er voor de duur van 2 jaar een contract afgesloten is, met automatische afloop. Tussentijds kosten invoeren voor het (gratis) abonnement zijn daarin niet mogelijk, omdat het contact daar duidelijk over is (de algemene voorwaarden zijn daarop da ook niet van toepassing, aldus mijn betoog eerder).
Die optie van Premiumbell is dus (ook) niet mogelijk... :-)

Ik heb reeds richting Premiumbell aangegeven niet akkoord te gaan met die 5 euro per maand. Echter het contract tussentijds verbreken vind ik niet nodig. Waarom zou ik? Ik wil ze slechts houden aan de overeenkomst!! Met mijn methode wel de belkosten overmaken, maar niet de nieuwe abonnementskosten, zie ik hoogstens het probleem dat ze mij voortijdig afsluiten. Wat dan weer wanprestatie van PB zou zijn… Helaas dan, maar ik vertik het om tussentijds te capituleren of domweg die 5 euro per maand te betalen. Wat mij betreft is afspraak afspraak… Gelukkig heb ik daar de wet ook aan mijn zijde.

Ben het zeker met seven5 eens om je "afkeur" voor 1 januari 2006 aan PB te laten horen! Kan namelijk geen kwaad, echter van rechtsverwerking is anders geen sprake. Het is voor PB niet te bewijzen dat je die brief ontvangen hebt....

Voor de duidelijkheid: mijn weg is slechts één methode, niet de methode. Echter als jurist zie ik deze weg als de meest reële optie.

----

Ik zal zaterdagavond (10/12) bij de uitzending van Kassa aanwezig zijn. Wie zijn er dan nog meer? Hoe meer hoe beter!

› reageer

top dat er een aantal gaan!!
Ik had ook graag gegaan, en ben ook gebeld, ik kan helaas echt niet. (sinterklaas met schoonouders) daar kan je echt niet onderuit...
wel vertelde ze me dat ik na de uitzending opnieuw contact met haar mocht opnemen over de afspraken die gemaakt zijn.

› reageer

Zojuist volgende mail ontvangen van de OPTA naar aanleiding van mijn klacht over Premiumbell. Het voor ons "gedupeerden" belangrijkste heb ik vetgedrukt.

Geachte heer .........,

U heeft niet direct om een respons gevraagd, maar als reactie op uw e-mail doe ik u de volgende informatie toekomen:

Indien er sprake is van wijziging van een bepaling uit het contract kan ik het volgende opmerken. Aanbieders van kabel-, telefoon- en internetdiensten zijn verplicht om voor of bij het sluiten van een overeenkomst informatie te geven over de belangrijkste tarieven en de kwaliteit van de geleverde dienst, de duur van de overeenkomst en de service die u mag verwachten als er een storing is. Wijzigingen in de algemene voorwaarden dienen vier weken van te voren bekend te worden gemaakt. Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen. De aanbieder dient de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte te stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging. Er moet overigens wel sprake zijn van een wijziging die echt nadelig is. In het algemeen moet OPTA nog beleid ontwikkelen op het gebied van wijziging van een beding in de overeenkomst.

Wij nemen uw klacht in behandeling en hopende u met deze mail voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
.................
Backoffice
OPTA/ Afdeling Integriteitstoezicht en Post

› reageer

Inmiddels ben ik ook al wat verder... Morgenavond komt deze zaak zeer waarschijnlijk bij Kassa (in de verlenging - via internet?). Helaas zal er dan geen vertegenwoordiger van PB aanwezig zijn. Een mediadeskundige zal wegblijven naar mijn idee nooit aanraden, omdat je dan per definitie zwak blijft staan. Je ontneemt jezelf tevens zo de kans om iets te weerleggen.
Net als de aankondiging om tussentijds toch abonnementsgeld op te leggen, niet echt handig.

Van de redactie van Kassa begrepen dat PB wel met een oplossing is gekomen. Ook begrepen dat we daar niet ongelukkig over hoeven te zijn.... Met dank aan de kracht (en dreiging) van de media en zeker dit Forum!!!!

› reageer

Had al een mail/brief/fax naar Premiumbell gestuurd... en dit topic vergeten bij te houden.
Maar goed dat Kassa er aandacht aan besteedt. En benieuwd wat de oplossing dan kan zijn. Weet niet of het nog nut heeft contact op te nemen met Kassa? (kan er morgen denk ik toch niet bij zijn).

› reageer

Zojuist een mail van PB ontvangen en jawel (zie 3):

U heeft nu 3 opties/mogelijkheden:

1. U maakt gebruik van de unieke mogelijkheid van het overstapaanbod naar T-Mobile, eventueel kunnen wij u ook overzetten naar een andere provider met behoud van nummer, en afhankelijk van uw keuze een toestel kado.

2. Of u doet niets en blijft tegen scherpe tarieven bellen tot het einde van het contract met een tariefsverhoging van € 5 per maand met ingang van 1 januari a.s.

3. Of u zegt het contract op per direct of per 1 januari 2006, zonder bijkomende kosten, hiervoor dient u dit schriftelijk en aangetekend aan ons kenbaar te maken.

Met dank aan KASSA en dit Forum! Zou alleen willen dat PB zich aan het contract van "2-jaar géén abonnementskosten" bleef houden na 1/1/06... Ben bang dat die optie wat te hoog gegrepen is...

Het aangetekend opzeggen is alleen grote onzin. Faxen is ruim voldoende. De faxbevestiging is een hard bewijs. Nergens in de algemene vw van PB staat die verplichting te lezen. Gelukkig ook niet in een wet :-).

Morgen in Kassa - in de verlenging (= via Internet)- wordt aandacht geschonken aan dit probleem en de oplossing. Zojuist de bevestiging ontvangen van de Dineke Kok / producer KASSA!

› reageer

Voorzichtig kunnen we concluderen dat PB gewonnen heeft. Ik ga er vanuit dat meer dan de helft gewoon gaat betalen. Niet iedereen doet namelijk helaas even moeilijk. Ongemerkt zullen zij 5 euro per maand meer afgeschreen zien worden.

Wat betreft aangetekend verzenden of niet... dit is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, maar gaat voornamelijk om aantoonbaarheid van wat je bent overeengekomen. Telefonisch afzeggen of een overeenkomst sluiten heeft dezelfde rechtsgeldigheid, maar is niet aan te tonen. Met een verzendbewijs of ontvangstbevestiging in de hand sta je nou eenmaal sterker.

› reageer

Ik heb net dezelfde brief gehad als "boos". Ik wacht de uitzending van Kassa zaterdagavond af.Ik ga i.i.g. geen aangetekende brief sturen, want € 5,75 (kosten aangetekend)is niet ...zonder bijkomende kostenEen fax is mijns inziens voldoende.

› reageer

Ik heb ook de mail ontvangen en ben enigszins blij met dit resultaat tot nu toe. Ik kijk zaterdag ook Kassa! en zeg het dan maar op. Dat aangetekend verzenden zal waarschijnlijk wel moeten, maar is eigenlijk ook zonde van het geld. Ik hou het in de gaten en besluit dan wat ik doe...!

› reageer

Ik kreeg hem in de Bulk-mail van Hotmail. Blijkbaar hebben ze ingezien dat het gewoon niet kon wat ze wilde.
Jammer dat de optie zelfde abo, met oude voorwaarden er niet meer is. Ik gebruikte die gratis MB GPRS toch wel.

› reageer

Uiteindelijk kun je (door tussenkomst van Kassa) opzeggen etc maar is de goede dela waarom iedereen dat abo'tje heeft gepakt wel opgehouden.
Wat dat betreft is de klant toch weer de 'dupe'. Ik heb geen premiumbelletje overigens dus moet me er niet mee bemoeien

› reageer

maar ..... moeten we nu die mobieltjes en simkaarten terugsturen. Volgens mij niet. In feite zijn zij degene die het contract beeindigen door het niet meer leveren van het overeengekomen product.

› reageer

De grote dag!!

Ik ben erg benieuwd naar vanavond...

› reageer

Ik ga ook zeker kijken!

Weet iemand trouwens of het in de gewone aflevering komt of in de internet-verlenging?

› reageer

Ik neem aan dat de uitzending hier morgen tussen staat.

Morgen in Kassa - in de verlenging (= via Internet)- wordt aandacht geschonken aan dit probleem en de oplossing. Zojuist de bevestiging ontvangen van de Dineke Kok / producer KASSA!
Ik begrijp dat er hierover dus niks op televisie te zien is vanavond?

› reageer

Kassa, nu op Nederland 3

edit> als je nu naar www.kassa.vara.nl gaat kan je alvast de uitzending volgen zodat je geen seconde hoeft te missen van de verlenging

› reageer

2 dappere consumenten waren in de verlenging bij kassa.

De ombudsman was er ook en tevens erg duidelijk: gewijzigde woorwaarden dus gratis opzeggen! Het toestel blijft gewoon eigendom van de consument.

Het verweer van premiumbell: we verdienen geen zak, men belt te weinig en de meeste toestellen zijn doorverkocht. Gek he als je gratis dingen weggeeft...

Maar premiumbell is overstag, iedereen mag gratis opzeggen. Er schijnt een formulier op de site te staan maar dat heb ik nog niet kunnen vinden

› reageer

Premiumbell is mooi door de mangel gehaald net op de
uitzending op internet. Er zou een formulier kunnen worden
gedownload via hun site waarmee je gratis van het abo. af
kunt en uiteraard je toestel NIET hoeft terug te sturen.
Net nog geen formulier gezien, maar dat zal nog wel komen dan.
Ben benieuwd of dat nog allemaal goed gaat komen met die
oplichters, er zullen wel veel opzeggingen zogenaamd verdwijnen.

› reageer

net goed!
Voor de actie hadden ze al kunnen weten dat de abonnementen niet gebruikt werden, maar dat het puur om het gratis toestel ging.

› reageer

In een eerdere post van "snarf" wordt verwezen naar deze opzegbrief http://www.premiumbell.nl/pagina/opzegging_abonnement.html maar daar schieten we niks mee op.
Het is voor de abonnee mogelijk om het Premiumbell abonnement (looptijd 2 jaar) tussentijds op te zeggen.

Wanneer de abonnee in bezit is van een door Premiumbell verstrekt gratis toestel dient dit geheel compleet met simkaart aan Premiumbell retour te worden gestuurd.
Wanneer de abonnee een sim-only pakket heeft, dient de simkaart aan Premiumbell retour te worden gestuurd.

Premiumbell zal na ontvangst van de opzegging, het gsm toestel en/of simkaart en de nog openstaande belkosten van de abonnee incasseren.

Tevens zal Premiumbell de resterende vaste kosten vanaf datum opzegging tot einde looptijd van het abonnement per direct van de abonnee incasseren.

De overeenkomst kan ten alle tijden door Premiumbell worden opgezegd, indien de overeenkomst met de exploitant ten aanzien van aansluiting op het mobiele net wordt opgezegd, dan wel gewijzigd vanwege technische redenen, alsmede indien de deelnemer in staat van faillissement is verklaard, aan hem surséance van betaling is verleend of sprake is van een wijziging in eigendomsverhoudingen.

En ook nog aangetekend versturen.

› reageer

Ik ben net terug van de uitzending. Dat was best leuk om een keer te zien en in elk geval is er door Premiumbell toegezegd dat er via een formulier gratis opgezegd kan worden. Ik kon dat formulier op hun website nog niet vinden. Mocht dat er niet snel komen dan heb ik in elk geval de email adressen van de Kassa redactie, dus dan zal ik het ze laten weten.

› reageer

Kom ook net van de uitzending.. was i.d.d. leuk om mee te maken.
Maar ja.. maar 3 mensen van TK... beetje weinig voor mijn gevoel.

› reageer

ik zie nix van die uitzending op hun site

› reageer

Nee het is idd nog de uitzending van vorige week, denk dat ze het morgen vast wel op de site geplaatst zullen hebben.

› reageer

Ik kan de internetuitzending ook niet vinden, zal morgen wel komen dan denk ik.

› reageer

De kassa website linkt niet helemaal goed naar het filmpje maar het staat er wel op. Namelijk hier:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/kassa/bb.20051210-live.asf

› reageer

He bah, nog steeds de uitzending van vorige week.
Iedere keer hoor je Felix Meurders met 'ah, daar zijn we weer'...

› reageer

aha je hebt gelijk, de nieuwe uitzending staat er idd op

› reageer

Ik kan de genoemde opzeg brief van de kassa internet uitzending van afgelopen zaterdag niet vinden.

Staat de breif er al op ?

› reageer

Ik wil graag degenen bedanken die de moeite hebben genomen naar de uitzending te gaan!
Heeft iemand dat formulier al kunnen vinden op de website?

› reageer

Jammer dat de site telecomvergelijker niet als naam is gevallen maar het is natuurlijke hartstikke leuk dat er personen zijn die de moeite hebben genomen om naar Hilversum af te reizen. Veel dank hiervoor!

Ik moet echter wel kwijt dat ik liever had gezien dat het abonnement de gehele periode zou doorlopen met de oude voorwaarden en tarieven.
Mijn broer heeft namelijk zijn gratis €10 beltegoed nog niet op...

› reageer

Ik heb na afloop van de uitzending exact deze vraag (voortzetten zonder abo-kosten) voorgelegd aan de man van de Ombudsman en hij zei me dat dat lastig is, omdat je dan je recht moet gaan "halen" bij de rechter. Dat is voor 10 Euro beltegoed niet de moeite. De rechter zal het niet onredelijk vinden dat Premiumbell haar tarief kan aanpassen MITS je er op dat moment maar kostenloos vanaf kunt. Ik heb zelf ook nog ongeveer 15 Euro tegoed, van de 30 die ik oorspronkelijk kreeg (bellen.com actie)

› reageer

Begrijpelijk, ze geven ons nu een redelijke keuze:
• Kosteloos op zeggen of
• Verder bellen en maandkosten betalen.

› reageer

Overigens is er geen formulier te vinden op de website!

› reageer

In de mail waarin ze aankondigen dat ook zonder extra kosten opgezegd kan worden, wordt verwezen naar deze pagina . Maar wat voor zin het heeft om dit formulier in te vullen weet ik niet. Je moet zowiezo nog aangetekend opzeggen. NB wel even aangeven dat je kosteloos wil opzeggen ivm de stijgende periodieke kosten / tarieven.

› reageer

De man in de uitzending zei dat per fax ook aangetekend is. Goed luisteren!
Tja... helaas staat er wel:
Wanneer de abonnee in bezit is van een door Premiumbell verstrekt gratis toestel dient dit geheel compleet met simkaart aan Premiumbell retour te worden gestuurd.

› reageer

Ok, dat toestel hoeven we dus niet meer in te leveren, dat lijkt me wel duidelijk. De simkaart blijft echter wel eigendom van Premiumbell, dat heb ik toendertijd ook al gelezen in de AV als ik me goed kan herinneren, helaas kan je die dus niet faxen..

Faxnummer: 0186-633440

Retouradres simkaart(?):
Postbus 1575
3260 BB
Oud-Beijerland
Nederland

› reageer

MTT> gelukkig was de nationale ombudsman ook in de uitzending en die zei letterlijk dat je het toesten niet hoeft in te leveren.

› reageer

Ik stuur die simkaart gewoon ook mee, maar eerst nog even kijken hoeveel tegoed er nog over is van die 10 euro die ze er bij mij in het begin op hebben gezet. Ik weet nog wel een paar leuke nummertjes, misschien dekt dat die aangetekende opzegbrief nog een beetje.

Is er voor dit soort dingen nog een termijn eigenlijk? Of kan je het gewoon twee dagen voordat de wijziging ingaat opsturen?

› reageer

jaap> ik weet niet of er een termijn is, maar er is zeker zoiets als redelijkheid en billijkheid. Oftewel als jij pas ná de kerst een brief stuurt, mag je niet meer verwachten dat premiumbell de opzegging voor 1 januari kan verwerken.

Zelf heb ik de brief 3 december ontvangen, en stuur hem uiterlijk de 16e terug (10 werkdagen). Dan is het in elk geval duidelijk dat IK alles heb gedaan om e.e.a. zo sproedig mogelijk af te handelen

› reageer

Wil mijn buren tijdens de uitzending van afgelopen zaterdag ook hartelijk bedanken voor hun komst. Erg prettig om er niet alleen te zitten. Ben direct na de uitzending richting auto gelopen en heb helaas (bewust) een fles wijn misgelopen...
Erg leuk om het allemaal meegemaakt te hebben. De perfecte ontvangst bij de Vara, gesprekken met de mensen van de productie, script doorlopen (waarom stel je daarna andere vragen Felix? haha), "poederen" enz. Het is dan wel wat om die camera's op je gericht te krijgen en te gaan praten. Er was ook geen ruimte om TV te promoten... helaas.

Wil ook de mensen bedanken die de moeite hebben genomen om Kassa en Radar te informeren. Uiteindelijk hebben zij deze link laten leggen en is er aandacht in het programma Kassa aan ons probleem geschonken!

Premiumbell zet echt geen geschikte mogelijkheid op hun site om soepel van het contract af te komen. Zal je zien. Alleen wij en de internet kijkers weten nu wat we moeten doen, de rest heeft alsnog een probleempje. Wellicht dat ze via google alsnog hier uitkomen en de uitzending van KASSA terug kunnen kijken....

Mijn advies is op korte termijn een fax te sturen om op te zeggen per 1/1/2006. Bewaar je verzendrapport, daarmee kan je voldoende aannemelijk maken dat je juist gehandeld hebt. Als je geld teveel hebt stuur je een aangetekende naar PB... En daarna: maak je beltegoed maar snel op...
Als PB het flikt om na 1/1/2006 die 5 euro van je rekening af te schrijven snel (binnen 30) je bank bellen om het bedrag te laten storneren. Tevens kan je PB dan definitief bij de bank laten blokkeren. Altijd handig voor de toekomst.

Ik heb geen zin in de strijd met PB om ze aan het contract per 1/1/2006 te houden. Denk wel dat we een grote kans maken, maar dat is het geringe bedrag niet waard. De gang naar de rechter is een kostbare. En uiteindelijk sluit PB ons dan toch halverwege af....

Nog even voor de duidelijkheid je was al vanaf het begin eigenaar van het mobieltje, dat blijf je dus. PB heeft niets meer met het toestel te maken.

› reageer

En ook niet met de simkaart lijkt me. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een provider bij opzegging de simkaart terug wilde hebben.

› reageer

En wat moet je met een simkaart met enorme klodders lijn erop?

› reageer

Ik bewaar die Sim misschien een paar maanden. Indien gewenst mogen ze deze ophalen als ze er zo aan gehecht zijn :-).

Ook ik kan mij niet voorstellen dat ze dat ding terug willen hebben of ze moeten zo slecht tegen hun verlies kunnen en net als de nieuwe eis "aangetekend" opzeggen, die SIM graag terug willen hebben. Het is wel juist dat PB eigenaar van het (waardeloze) kaartje is. Als ze echt kwaad willen kunnen ze alleen de kosten van het SIM-kaartje bij je verhalen. Volgens mij zijn die dingen nog geen 50 ct waard.... dus pak hem na 1/1/2006 tussen duim en wijsvinger en deponeer hm in het grote ronde archief!

› reageer

Vond het een erg goede uitzending. Er wordt hierin door Kassa echt uitgebreid aandacht geschonken aan Premiumbell en dat je gewoon kan opzeggen zonder kosten bij verhoging van de tarieven en dat je ook je toestel niet hoeft te retourneren. Ik wil de TV-ers boos, hmeijdam en static die daar waren bedanken. Ze hebben het probleem zeer duidelijk bij kassa neergelegd en het antwoord van Kassa was ook duidelijk. Heel erg bedankt hiervoor. _/-\o_

› reageer

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo blij met wat er nu bereikt is. Ik had een lekker gratis abo en nu moet ik ergens anders een betaalt abo gaan afsluiten. Waarom kan ik niet gewoon nog 8 maanden mijn abo houden onder ongewijzigde voorwaarden?

Ik ben dan ook niet van plan om eigenhandig dat contract te verbreken. Per aangetekende brief heb ik geeist dat men de overeengekomen dienst gewoon levert, zonder de extra abo-kosten.

Indien men besluit niet te leveren heb ik hen aansprakelijk gesteld voor:
- kosten afsluiten nieuw abo
- hogere lasten nieuw abo
- kosten aangetekende brieven etc
- kosten juridische bijstand en proceskosten
- vergoeding waarde overeenkomst over nog lopende contractsperiode in verband met niet leveren overeengekomen diensten

Ik heb hen gevraagd mij schriftelijk te informeren als men besluit het contract toch te beeindigen en mij in de gelegenheid te stellen zelf een nieuwe provider te zoeken. Ook vraag ik hen mee te werken aan het overzetten van mijn huidige nummer naar de nieuwe provider.

Uiteraard heb ik heb laten weten dat het toestel mijn eigendom blijft en dat de SIM pas terugkomt als ik een nieuw abo ergens anders heb (op het zelfde nummer).

En ik heb hen laten weten dat ik geen toestemming geef de verhoogde abo-gelden via mijn automatische machtiging te innen.

Oh ja, en van alles maar een cc-tje aan mijn rechtsbijstandsverzekering, per slot van rekening betaal ik niet voor niets die premie

› reageer

Tja, maar waarschijnlijk is het eigen risico van die verzekering hoger dan het bedrag dat je er bij Premiumbell uit kunt slepen, en nemen ze die opdracht dus niet eens aan.

› reageer

Ah, nog beter geregeld: GEEN EIGEN RISICO

› reageer

Allemaal heel fijn, maar overweeg toch eens een sim-only die veel goedkoper is dan Premiumbell. Het is echt niet goedkoop bellen via Premiumbell, waarbij de 0,- per maand wel een voordeel is. Echter, voor een paar euro per maand heb je al een pakketje met 150 belminuten/smsjes. Dat haal je er toch wel uit denk ik zo. Maar natuurlijk is iedereen vrij in zijn keuze. Ik heb mijn Premiumbelletje al ff in de kast gegooid met die hoge tarieven van hun...

› reageer

Je kunt een hoop eisen maar als ze de voorwaarden veranderen kun jij kosteloos van je abonnement af.
Dat is het enige recht wat je hebt als consument.

En als je 15 minuten/maand belt zijn er goedkopere alternatieven dan premiumbell.

› reageer

Ik snap niet zo goed dat men bij de Ombudsman denkt dat een rechter een tariefsverhoging die in strijd is met het contract ook goed zou keuren.

Verder vind ik de eis om verplicht aangetekend op te zeggen niet hetzelfde als kostenloos opzeggen. Bovendien is het eigenlijk Premiumbell die zo nodig het contract wil opzeggen, dus zouden zij mij een brief hierover moeten sturen.

Dan nog over het verplicht terugsturen van de SIM. Dat is onzin, want in de algemene voorwaarden stond:

Artikel 16 - GSM-kaart

Kortom: laat Premiumbell mij maar per aangetekende brief laten weten op welke wijze ik de SIM mag vernietigen.

› reageer

Ik weet natuurlijk ook wel dat er goedkopere abo's zijn. Op dit moment in de aanbieding: Lowcall.nl: bellen 0,14 p/min SMS 0.07 per call, geen abo, geen bundel. Inschrijven 10,00 tot 13-12-05 krijg je dat zelfs terug als beltegoed.

Maar daar gaat het mij nu even niet om. Het gaat mij erom dat Premiumbell de zaak belazert en dat wij daar de dupe van worden. Heb ik dus mooi geen zin in en zal ik mij ook tegen verzetten. Ze doen maar gewoon wat ze beloofd hebben. Afspraak = afspraak!

› reageer

Ik ben even op jacht geweest naar mijn simkaart...
Hoe ziet deze kaart eruit? (op geen enkele simkaart kan ik lijmresten herkennen...)

Was dit een KPN kaartje?

› reageer

De simkaart is van jou en blijft van jou. Als je een telfort-abo had dan is het gewoon een telfort-simkaart. Datzelfde geldt als het een KPN-abo was. Als je hem niet kan vinden, maakt dat niet uit, want je hoeft hem niet terug te sturen. Stond in de voorwaarden bij afsluiten...

› reageer

"deze simkaart is van jou en blijft van jou"
Het was telfort! geen orange!
Sorry flauw.

Ik heb die simkaart dus al erg lang tussen duim en wijsvinger kapot geknepen en ligt al lang begraven...
Maak je niet druk om z'n simkaartje.
Zeg gewoon dat je hem kwijt bent als ze er om vragen.

› reageer

Ik weet alleen mijn nummer niet.
Vandaar...

› reageer

@giel: heb je de pakbon nog, die PB destijds met je toestel meestuurde? Daarop staat ook je tel.nr.
Of op dat PB-pasje.

› reageer

Ik heb op die internetpagina van PB gekeken, en zie daar niet de opzegbrief die zij beloofden bij Kassa. Ik stuur hen nogmaals een e-mail daarover.
Ook wee ik mijn PB-telefoonnummer niet meer. Is dit een probleem bij het opstellen van de opzegbrief?

› reageer

Giel> het was een telfort kaartje, met een klodder lijm erop

› reageer

Ik vind terugsturen van de sim behalve onzinnig ook erg riskant!
En dan gaat het mij er niet om dat het kaartje bij de post kan verdwijnen... maar Premiumbell vertrouw ik voor geen cent meer.

› reageer

Dat is idd wel een goede kanttekening, ik ga één dezer dagen wel een brief faxen en even checken hoe ik een ontvangsbewijs kan instellen, dat heb ik namelijk normaal nooit.

› reageer

Luitjes, jullie zeggen toch gewoon dat die sim vastgelijmd zit in het toestel en dat je hem niet eruit krijgt. Simpel toch.

› reageer

sjoerd> gebruik je ook de fax van WinXP? Zo ja zou je dan ff kunnen posten als het je met die ontv. bev. gelukt is

MTT>ROFL!

› reageer

Even een update over het ontbrekende formulier op de website van Premiumbell. De verslaggeefster van Vara Kassa (Jacqueline van Dijk) heeft zojuist hierover even contact gezocht met Premiumbell. Het antwoord van Premiumbell aan haar was als volgt:
Ze hadden geen tijd een heel nieuw formulier op de site te zetten (daarom staat het algemene opzegformulier erop), maar desalniettemnin geldt voor iedereen die het bewuste abonnement opzegt dat er geen afsluitkosten in rekening gebracht zullen worden, en dat de telefoon niet teruggestuurd hoeft te worden.
Iedereen kan ook door het schrijven van een briefje zijn abonnement opzeggen.

Dat laatste heb ik dus inmiddels per fax gedaan.

› reageer

Geen tijd, ik denk het ook... niet, geen zin zul je bedoelen

› reageer

ze lopen nu een paar keer die 5 euro mis en "iedereen verkocht het toestel maar door" dus nu staan er een paar op straat zeker

voel me bijna schuldig

› reageer

Maar kan iemand concreet zeggen dat er gedana moet wordne om op te zeggen want iig is het mij nog steeds niet duidelijk

› reageer

Zaek: Als je niet akkoord wil gaan met de verhoging die PB gaat doorvoeren kan je kosteloos opzeggen. Dit doe je door een brief te sturen naar PB. Hierin geef je aan dat je niet akkoord gaat met de tariefsverhoging en dat je hierdoor kosteloos je contract wil ontbinden.

De brief moet je aangetekend sturen naar:
Postbus 1575
3260 BB
Oud-Beijerland
Nederland

› reageer

Als je de kosten voor aangetekend versturen wilt uitsparen, kun je ook een fax sturen naar 0186-633440. Maar dit wordt elders in dit topic ook al genoemd, laten we dus weer on-topic gaan.

› reageer

Ik heb gisteren mijn brieven gefaxed en hoop z.s.m. bericht te krijgen dat ze ook echt afgesloten worden. Hopelijk hebben ze bij Premiumbell nog wel het fatsoen dat gewoon te laten weten en ons niet in het ongewisse te laten tot 1 januari of iets dergelijks.

› reageer

Vorige week (voor de uitzending) brief, mail en fax gestuurd. Nog geen reactie ontvangen. Vandaag nog maar een fax verzonden.
Heb 2 bewijzen van verzending fax en geen retour gekomen mail (aannemelijk dus dat hij is aangekomen alleen is dat nooit te bewijzen). Zoek het niet om een aangetekende brief te versturen of te bellen. Ben benieuwd idd of PB dit netjes af kan handelen...

› reageer

Mocht Premiumbell je opzegging geregeld kwijt raken dan is er een mogelijkheid om ze te helpen. Indien je je opzegging in laten we zeggen 100-voud naar hun antwoordnummer (antw. nr. 13 3260 VB Oud-Beijerland) stuurt, dan kunnen ze er een paar kwijt maken en er toch nog voldoende overhouden om hier mee aan het werk te gaan. Is maar een idee.

› reageer

Mocht ik na 7 dagen nog geen reactie hebben zal ik er idd eens een partij brieven aan wagen... netjes afgeven op het postkantoor en ik weet zeker dat als je met 100+ brieven aan gaat komen je daar ook meteen een getuige hebt

› reageer

maar dan wel meteen een baksteen erbij

Ik heb ook mijn brief net de deur uit.
Ik ben bang dat ik geen reactie krijg. Zolang ze ook die 5 euro pm dan maar niet afschrijven vind ik het wel goed.

› reageer

Ik stel me de volgende situatie bij de rechtbank voor:

Premiumbell: Klant heeft niet aangetekend opgezegd, en wij hebben dus nooit een opzegging ontvangen. Risico van niet het aankomen van opzegging is voor de klant.

Klant: Ik kan statistisch aannemelijk maken dat premiumbell weldegelijk een opzegging heeft ontvangen.

Rechter: Ga je gang.

Klant: Ik heb eerst een opzegfax gestuurd en een opzeg e-mail.
Toen ik hier geen / negatief antwoord op kreeg heb ik ook een brief naar premiumbell verzonden.
Daarna een baksteen met een brief eraan vast als pakket naar het antwoordnummer verzonden. (ps dan heb je al een verzend en aankomstbewijs in handen zie tracktrace.nl)

Deze opzegprocedure heb ik 100 keer herhaald was wel even werk, maar met een foutmarge in de bezorging van 1 % is het nu een statistisch significant feit dat premiumbell mijn opzegging heeft ontvangen.
Daarnaast heb ik voor extra zekerheid opzegspandoeken aan de gevel van het kantoor opgehangen, vliegtuigen met een opzeg reclamesleep laten rondvliegen, en de opzegbrief in navolging van de oude Egyptenaren in hiërogliefen uitgehakt in het kantoor van premiumbell. :

› reageer

ben dan eigenlijk meer benieuwd naar de uitspraak...

› reageer

Heb een standaard emailtje van PB teruggekregen: wij vinden het ook heel vervelend - ook voor 5 Euri zijn we nog steeds heel voordelig - we bieden zo'n unieke overstap optie - u kunt uit 3 opties kiezen - opzeggen kan alleen per aangetekende brief - bla bla.

Per email hen laten weten dat:
Ik wil dat ze gewoon hun afspraken nakomen (dus gewoon contract aanhouden tot einde contractsperiod, zonder 5 Euri p/mnd),
Ik hen per aangetekende brief heb laten weten dat ik hen niet toesta die 5 Euro p/mnd van mijn automatische incasso te innen,
Ik me voor kan stellen dat ze van me afwillen, maar dat PB dan het contract moet beeindigen en mij daarvan per brief op de hoogte stellen,
Ik hen in dat geval aansprakelijk stel voor de door mij te maken kosten,
Ik bij opzegging van het contract van hen verwacht dat zij mijn nummer omzetten naar een provider van mijn keuze.

De bal ligt nu weer bij PB .....

› reageer

mailtje van PB gekregen:

Geachte heer Suyver,

Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw emailbericht.
Dit doordat we vele emails graag persoonlijk willen beantwoorden.

Met betrekking tot uw vraag over kostenloos opzeggen, hierbij mag u het ontvangen
toestel behouden. Ook uw simkaart hoeft u niet op te sturen.

Wel willen wij nog het volgende kwijt:

Wij begrijpen niet dat u geen gebruik heeft gemaakt van ons zo goedkoop abonnement,
waardoor we mede hierdoor deze prijsverhoging vanuit de provider opgelegd moeten
gaan doorvoeren!

We vertrouwen erop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

› reageer

Doe ik ook nog even mee... Hier een reactie op mijn mail dat ik niet aangetekend ga opzeggen:

Geachte heer of mevrouw.......,

Allereerst onze excuses dat wij zo laat reageren op uw email-bericht, waarvan de inhoud duidelijk is.

Voor wat betreft het aangetekend opzeggen, dit is alleen van belang voor eventueel eigen bewijslast indien de post onverhoeds niet bij ons aankomt!

Dit ook gezien het feit dat we in de drukke dagen bij de postverwerking zitten, zodat er wel het e.e.a. mis zou kunnen gaan.

Een fax en/of emailbericht is ons inziens niet geldig, omdat hiermee de kans bestaat dat er vervalsingen optreden, en dat niet de juiste personen rechtshandelingen verrichten. Vandaar dat wij graag een originele handtekening in ons bezit willen hebben, dit evenals bij de aanmelding is gebeurd.

Wij hopen erop dat wij ook voor u een bruikbare optie te hebben aangeboden, waarbij u zonder kosten en met behoud van het ontvangen toestel uw contract kunt opzeggen. Meer kunnen we echt niet verantwoord doen.

Premiumbell Telecommunities

Nee, ik maak daar geen vrienden...(wil ik dat? NEE):

Geachte mevrouw/heer,

Vervalsingen…? U mailt naar een domeinnaam “<mijn achternaam>.nl”….. Tevens is mijn opzegfax, van 13 december 2005, van een handtekening voorzien, deze is net zo makkelijk/moeilijk te vervalsen als in een brief.

Daarbij is uw aankondiging van 1 december 2005 i.v.m. de tariefswijziging ongetekend….. Moet ik soms gaan vermoeden dat u deze brief niet heeft verzonden?

Dat “de juiste personen rechtshandelingen verrichten” zal ook blijken indien u na 1 januari 2006 geld van postbank xxxxxx probeert te incasseren.

Voor de duidelijkheid, er zal geen aangetekende brief volgen.

Ik verzoek u de bevestiging per 1 januari 2006 spoedig aan mij door te geven. En anders vertrouw ik erop dat u deze tussentijdse opzegging netjes en correct afwikkelt.

Mr. .........

Voor het juiste opzegformulier op de site plaatsen hebben ze dus geen tijd.... Er is wel voldoende tijd om de site wederom te voorzien van teksten dat het mobieltje 2 jaar van PB is en dat er kosten verbonden zijn aan tussentijds opzeggen. Ca. 2 dagen voor de uitzending van KASSA waren die teksten weg. Vanaf gisteren staan ze er weer op. Triest voor de mensen die dit Forum en de uitzending van KASSA niet hebben gevonden/zien.

› reageer

Om ook maar een duit in het zakje te doen en andere Premiumbell-gedupeerden op goede ideeen te brengen hieronder mijn mailtjes over en weer met deze oplichters:

Geachte Premiumbell,

In een eerdere e-mail heb ik u reeds verzocht mij copien te doen toekomen van die stukken uit onze overeenkomst, op basis waarvan u wijzigingen in onze overeenkomst wil doen en op basis waarvan u meent extra eisen aan mij te kunnen stellen.

Op onze overeenkomsten zijn de “duidelijk en begrijpelijk” geformuleerde kernbedingen qua prijs ”2 jaar géén abonnementskosten / geen aansluitkosten” genoemd. Dit betreft de kern van de prestatie. Zo’n kernprestatie gaat vóór een algemene voorwaarden (aldus artikel 6:231 BW). Met andere woorden hierop zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing, dus geen verwijzing naar de algemene voorwaarden ten aanzien van de abonnementskosten is mogelijk. En derhalve zeker geen mogelijkheid deze tussentijds te wijzigen.

Schijnbaar wilt u zelf (en niet ik) dit contract wijzigen, dan wel opzeggen? In dat laatste geval ben ik de beroerdste niet en kunt u deze opzeggingen aan mij en mijn vrouw kenbaar maken middels een brief. Ik zal niet zo kinderachtig zijn van u te eisen om dit aangetekend te doen.

Wilt u de overeenkomsten voortzetten tot deze automatisch op 15/7/2006 aflopen (zoals wij hadden afgesproken), dan is dat wat ons betreft ook prima, ECHTER ZONDER ENIGE WIJZIGING in die overeenkomsten.

Het mag duidelijk zijn dat alle onterecht door u geincasseerde bedragen zullen resulteren in een stornering en een klacht wegens onrechtmatige incasso bij onze bank en overkoepelend orgaan Interpay.

Premiumbell meende hierop met een standaardmail te kunnen reageren:

Wij vinden het jammer dat onze mail niet duidelijk is geweest.
Wij begrijpen wel dat deze wijziging in uw nadeel is, en dat dit vragen oproept.

U begrijpt hopelijk dat wij deze tariefsaanpassing niet doen, omdat wij dit zo leuk vinden, maar alleen omdat dit vanuit de kostprijs ontstaat.
Hierdoor moeten wij helaas wel maatregelen nemen om tarieven aan te passen.
Vandaar dat beroep op art. 29 van de algemene voorwaarden gerechtvaardigd is.

Vandaar dat wij u ook de mogelijkheid bieden om hier zonder kosten, en met behoud van het ontvangen toestel het contract per 1-1-2006 te laten ontbinden.

Het leek mij duidelijk dat men mijn email niet goed gelezen had, dus probeerde ik een en ander nog maar iets duidelijker/korter te maken:

Ik krijg niet de indruk dat u mijn e-mail goed gelezen hebt.

In het kort:
- Wij hebben een contract waarin duidelijk staat: 2 jaar gratis abonnement
- U hebt algemene voorwaarden (overigens van discutabele juridische geldigheid, maar dat even terzijde) waarin u bepaalt dat u tarieven mag wijzigen. Dat mag dan ook voor alle niet vast staande tarieven. DIT GELDT ECHTER NIET voor het kernbeding in het contract: 2 jaar gratis abonnement !!!!
- Gelet op bovenstaande betekent dit dat u het contract wilt wijzigen. Daarmee ga ik niet akkoord. Wel wil ik u de mogelijkheid geven het contract op te zeggen.

Dus: ik ga zeker geen geld besteden om u een aangetekende brief te sturen.
Als u het contract wilt opzeggen, dan hoor ik dat graag van u. Zo niet, dan zetten wij onze overeenkomst ongewijzigd voort.

En op basis van een paar steekwoorden die een medewerker herkende in mijn mail zond Premiumbell het volgende standaardverhaal, waarmee men eigenlijk direct toegeeft mijn email juist niet gelezen te hebben, anders had men ook gelezen dat ik niet van plan ben zelf op te zeggen, maar dit van hun kant wel verwacht:

Uw email is wel degelijk goed gelezen.
Alleen willen we van alle opzeggingen uit eventuele juridische overwegingen een getekende brief ontvangen. Of dit wel of niet aangetekend is, is alleen bedoeld om u te beschermen, in geval dat uw ondertekende brief om welke oorzaak dan ook niet zou bereiken. Een fax is tevens niet rechtsgeldig in verband met de mogelijkheid van onzichtbare handtekeningvervalsing.

Zodra uw brief is ontvangen zullen wij dit binnen 2 weken bevestigen per brief.

Gezien het feit dat wij niet anders kunnen dan opgelegde tariefsverhogingen doorvoeren, weten wij dat dit helaas negatieve publiciteit met zich meebrengt.

Wel willen we hierbij aantekenen dat wij van onze kant alles in het werk hebben gesteld om een mogelijke oplossing voor u aan te dragen. Zie hiervoor de opties, waarbij u tevens kostenloos en met behoud van uw telefoon kunt opzeggen.
Nogmaals begrijpen wij uw reactie, maar wij geven u daartegenover ons inziens voldoende mogelijkheden en alternatieven.

Dus heb ik er maar weer een mail tegenaan gegooid. Misschien dat die oplichters nu inzien dat het misschien wel eens goedkoper zou kunnen zijn om zelf het contract met mij op te zeggen.

NEE, dat heeft u niet.

Ik heb u proberen duidelijk te maken dat niet IK, maar U (Premiumbell) blijkbaar graag het contract wil wijzigen of opzeggen. Ook heb ik u duidelijk proberen te maken dat ik niet akkoord ga met een eenzijdige wijziging van het contract (waar als kernbeding "2 jaar gratis abonnement" is afgesproken), maar dat ik wel bereid ben om mee te werken aan een eventuele opzegging uwerzijds.

Kortom: ik zie UW opzeggingen graag tegemoet.

U probeert nu de boel om te draaien: eerst eenzijdig het contract wijzigen (dat kan dus juridisch gezien al niet) en dan doodleuk van mij verwachten dat ik al die moeite ga doen om van deze ellende af te komen. Zo werkt het dus NIET.

Mocht u besluiten van uw kant niet onze abonnementen op te zeggen, dan gaan wij er nog altijd vanuit dat wij onze overeenkomst ongewijzigd voortzetten.

Ik hoop dat u nu duidelijk alles op een rijtje hebt. Onterecht geincasseerde bedragen zullen doormij direct gestorneerd worden, gevolgd door een blokkade van onze girorekening voor verdere incasso's van Premiumbell en een klacht bij de Postbank en Interpay.

› reageer

Ik denk dat premiumbell zijn enige pleziertje haalt uit het aangetekende post verhaal. Geef ze eens ongelijk, zoveel hebben ze niet gelachen om de meeste van ons.

Onze opzegbrieven zouden weleens kwijt kunnen raken tussen hun grote berg abonnement aanvragen?! Ja, tuurlijk!

Premiumbell leest uiteraard ook deze thread op Telecomvergelijker, ze hebben namelijk mijn vader 1,5 jaar geleden bijna gewijgerd omdat ik hier riep dat ik het premiumbell toestel, van mijn eigen abonnement, mooi kon verkopen.

Ik stuur mooi 4 brieven tegelijk aangetekend, tegen mijn zin, maar dan ben ik er wel van af (hoop ik...)

› reageer

giel> een bedrijf kan niet eisen dat je iets aangetekend verstuurd. Het de verantwoordelijkheid van de verstuurder dat de brief aankomt, HOE je dat doet (10-voud, fax + mail + brief,....) is niet van belang.

› reageer

Niemand die in de buurt woont en de brieven kan gaan aanbieden? En natuurlijk een bewijs van ontvangst vragen.
Mijn opzegging mail ik dan wel naar die persoon en wil zijn/haar onkosten wel vergoeden...

(schoot me toen straks te binnen als grap maar denk nu: waarom niet eigenlijk?)

› reageer

Zelfs telefonisch opzeggen is rechtsgeldig... Het is alleen zo lastig te bewijzen. Maar bellen en het gesprek opnemen kan zelfs. Het gaat erom dat jij je "wil" overgebracht hebt en het later kan bewijzen/aannemelijk maken. Voor het gemak qua bewijs dus maar faxen en/of mailen en klaar ben je.
Aangetekend is een eis die PB niet kan stellen. Het staat nergens in de (algemene) voorwaarden.

› reageer

Ze kunnen het idd niet eisen maar ik heb niet heel veel zin in een wellus/nietus procedure.

Omdat ik toch 4 contracten op ga zeggen zijn de kosten voor het aantekenen te overzien.

Ik weet het, het is een beetje zwak van me, maar dit vind ik momenteel even het makkelijkst.

Niemand die in de buurt woont en de brieven kan gaan aanbieden?Als het nu een beetje in de buurt van een snelweg lag kon ik vragen of mn zus (R'dam) er even langs kon rijden, maar dat is helaas niet het geval...

› reageer

hoi,
heeft iemand al enig reactie van PB ontvangen?

› reageer

hier stond iets minder slims...

› reageer

Zojuist een reactie op mijn e-mail gekregen van PB: volgens mij zijn ze daar met z'n alle deze bezwaren aan het voorzien van standaard, niks zeggende, antwoorden.
Vooral de opmerking 'omdat Gezien de vele emails die we moeten beantwoorden zullen wij proberen uw vragen samengevat te beantwoorden' is wel grappig.

In de eerste plaats geeft het totaal geen antwoord op mijn vragen en op de tweede plaats... volgens mij is PB zelf schuldig aan die stroom van klachten. Maar goed, heb er maar weer een antwoord met het verzoek mijn mail te lezen op terug gestuurd.

› reageer

Een fax met verzendbewijs is rechtsgeldig als opzegging. Een reactie (dus bevestiging) van premiumbell toont ook aan dat ze je opzegging hebben ontvangen, ook al staat daar onzin in. Premiumbell is wel heel erg kinderachtig bezig om opzeggingen niet snel te bevestigen. Ik heb zelf al op mijn eerste schrijven wel de standaard e-mail reacties terug.

Ik heb daarna nogmaals een faxopzegging (en email) verzonden om hun van dienst te zijn aangezien ze me weer een aanbod deden, maar daar reageert premiumbell dus niet meer op.
Vraag me af of ze wel aangetekende stukken in ontvangst nemen. Ze spelen blijkbaar verstoppertje en steken als een struisvogel hun kop in het zand.

Voor de mensen die nog steeds onzeker zijn over faxen, misschien een idee om toch maar een pakketje te sturen met brief en je simkaart erin (als je die hebt) naar het antwoordnummer en bewaar het verzendbewijs wat je daarvan krijgt van de TPG.

We kunnen ook met z'n allen één brief schrijven met alle namen die willen opzeggen, en deze aangetekend verzenden / afgeven. Maar ik zou me niet gek laten maken door premiumbell als je een verzendbewijs hebt en/of een reactie op je opzegging dan sta je erg sterk.

Iemand eigenlijk een schriftelijke reactie gehad op z'n opzegging? Ik bedoel dan via fax retour of post? Het lijkt erop dat Premiumbell emails niet goed vind als communicatie, maar zelf maken ze blijkbaar uitsluitend gebruik van email in hun communicatie richting de opzeggers. Daarbij bevestigen dus ook nooit de opzegging netjes en duidelijk. Dat is jammer, jammer voor premiumbell maar vooral voor hun medewerkers die hieraan tegen hun zin aan moeten meedoen van de baas. Echt wat zal dat een motivatie geven als je nu voor zo'n bedrijf werkt. Ik hoop dat ze in hun overige activiteiten wat netter met de klant omgaan. Maarja weet je meteen waar de vele nieuwe namen waaronder premiumbell opereert en de vele bv's voor dienen. Is de ene bedrijfsnaam niet meer bruikbaar, de andere ligt al te wachten om het over te nemen.

› reageer

Uit de reactie van DAS Rechstbijstand:
.. Mijns inziens kunnen zij niet alsnog abonnementskosteen gaan berekenen. Ik raad u dan ook aan om een aangetekende brief te versturen waarin u schrijft dat u met hen bent overeengekomen dat er géén abonnementskosten waren en dat ze hier dan ook niet van kunnen afwijken., dat u bovendien betwist dat de algemene voorwaarden zijn overeengekomen en dat las de algemene voorwaarden toch geldig zijn, dat u deze dan onredelijk bezwarend acht en zij zich er niet op kunnen beroepen.....

Kortom, zij hebben geen poot om op te staan.

Alleen kost het procederen om PB aan het contract te houden een paar centen.

› reageer

Je kunt hun ook lekker laten procederen, doen ze toch niet. Ze zullen je hoogstens bang maken met een incassobureau, maar zo'n bureau stelt geen fuck voor (al moet je wel zo netjes zijn aan dat bureau te verklaren wat er mis is gegaan).

› reageer

Weer even verder sinds de openbaring van Premiumbell: wie heeft er ondertussen al een bevestiging dat het abonnement per 010106 is beeindigd? Of is er alleen nog maar onzin verzonden door Premiumbell?

› reageer

Ikzelf heb een 2 tal faxen gestuurd, maar nog geen bevestiging. Ze konden niet in het systeem zien of deze faxen ook waren aangekomen :S

› reageer

Ik heb zojuist ook een fax gestuurd met ontvangsbevestiging. Dus ik ben benieuwd. M'n simkaart gebruik ik nu helemaal niet meer, die zat voorheen in m'n ngage voor tmc.

Gaat iedereen eventuele incasso's storneren vanaf 1 januari?

› reageer

Wat denk je zelf?
Maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen...

› reageer

cheapcaller> storneren, hun rekeningnummer laten blokkeren, offiële klacht tegen ze indienen bij mijn bank, hun bank en telfort en aangifte doen van diefstal/verduistering!

› reageer

Blijkbaar heeft men bij Premiumbel weinig zin om naar de postbus te lopen. 15 december aangetekend brief verzonden met ontvangstbevestiging, te volgen via Track and Trace. 16 december aangeboden, niet in ontvangst genomen en sindsdien nog niet opgehaald. Ook een manier om ongewenste post buiten de deur te houden.

› reageer

Ik heb mijn opzeggingsbrief op 12 december ook aangetekend verzonden en is volgens het tracktrace systeem de 13e uitgereikt maar nog niets op gehoord.

› reageer

Weet iemand hoe het mogelijk is om een ontvangstbewijs te krigjen als je faxt vanuit Windows XP? Er staat wel wat over in de helpfile van Windows Fax, maar ik kan de optie nergens vinden. Weet iemand hoe het kan? (Of dat het zeker niet kan?)

› reageer

Ik heb een paar dezelfde brieven verstuurd (normale post) en zojuist per mail gevraagd of ze zijn aangekomen...
Ik verwacht geen reactie, maar een aangetekende opzegging kan ik altijd nog sturen, mocht niets anders helpen.
Eerst maar eens de discussie aangaan m.b.t. de rechtsgeldigheid van een niet-aangetekend verstuurde opzegging .

› reageer

Ik heb vandaag gewoon een aangetekende brief gestuurd.
Dan ben ik er vanaf. (hoop ik)

› reageer

Ik heb nog steeds niet gehoord, niet op m'n brieven en niet op m'n mails. Heb er vandaag nog maar eens achteraan gemaild, en ga dat vanaf nu maar iedere dag doen...

› reageer

4 abo's in 1 aangetekende brief opgezegd, ik heb ook nog niks mogen horen...

› reageer

En hier ook niks... ga morgen maar mijn pakje sturen... heb ik tenminste een bewijs van ontvangst.

Maar zorg er wel voor dat de TPG me niet terug kan vinden, ik heb namelijk het idee dat post aan het antwoordnummer ook niet aangenomen wordt... en in het pakje een briefje met alleen mijn nummer!

› reageer

Ik heb 2 abonnementen opgezegd per aangetekende brief met handtekening retour op 14-12-2005. Op 15-12-2005 is de aangetekende brief ondertekend door de ontvanger en heb ik de handtekening retourkaart ontvangen van TPG post. Ik heb de brief opgestuurd naar postbus 1575 te Oud Beijerland. Van Premiumbell heb ik nog niets verder gehoord.

› reageer

Lijkt me een simpel verhaal van rekeningnummers blokkeren, jammer dat het zo moet gaan, een reactie sturen binnen een week of 2 moet normaliter toch wel lukken?

› reageer

Ik heb vandaag de bevestigingsbrief van m'n opzegging per 1-1-2006 van Premiumbell binnnen gekregen. Zijn er hier meer die deze intussen ontvangen hebben?

› reageer

Ben benieuwd of mensen die gefaxt hebben (waaronder ik) ook een reactie krijgen.

› reageer

De brief met de bevestiging van opzegging ontvangen. Ze hadden mijn aangetekende brief op 14 december ontvangen.

› reageer

Hmm, dat valt me nog alles mee eerlijkgezegd.

› reageer

Vandaag ook bevestiging ontvangen van Premiumbell van de 2 opzeggingen per 1-1-2006.

› reageer

het is wel zo handig als iedereen ook even vermeldt wanneer en hoe (email, fax, post, aangetekend,...) hij/zij de opzegging verstuurd heeft.

› reageer

Opgezegd via fax en e-mail. De 2 bekende standaard reacties per mail ontvangen van voor de kassa uitzending. Daarna nogmaals gefaxt hierop geen reacties meer. Dus geen letterlijke bevestiging van de opzegging ontvangen. Als ze toch incasseren van mijn rekening doe ik aangifte van oplichting bij de politie. Ik heb immers een bewijs dat mijn fax is aangekomen en er is zelfs een reactie op mijn emails gekomen. Ik raad iedereen aan om als premiumbell incasseert ondanks een opzegging hiervan gewoon aangifte te doen en het geld laten storneren bij de bank.

› reageer

Ik heb zoals al eerder gezegd per aangetekende laten weten dat ik wil dat men zich aan de afspraken houdt. Dus: Gewoon abo doorlaten lopen, maar geen Euro 5,00 p/mnd extra. Tevens laten weten dat men niet gemachtigd is de Euro 5,00 automoatisch te incasseren. Als PB niet met deze voorwaarden kan instemmen verwacht ik van hen een opzegging (aangetekend graag!) en houdt ik hen aansprakelijk voor de door mij te maken extra kosten.

Tot op vandaag geen reactie ontvangen. Verwacht ook niks! Denk eigenlijk dat m'n nummer per 1-1-06 uitgeschakeld wordt.

› reageer

Na geen reactie gekregen te hebben op mail, fax en brief (naar antwoordnummer) buiten de standaard reactie vandaag toch de ontvangstbevestiging gekregen. Denk dat iedereen die op een of andere manier geklaagd heeft er een heeft gekregen... of op zeer korte termijn gaat krijgen.

Maar toch ff de bank in de gaten houden de komende tijd...

› reageer

@hemiparo: naar welk antwoordnummer heb je gestuurd, en heb je alleen een brief, of een pakketje gestuurd?

› reageer

Heb een brief gefaxt en naar hun antwoordnummer gestuurd. De strekking was: ik ga niet accoord met de prijsverhoging; als ik geen reactie ontvang ga ik ervan uit dat het abonnement onder de huidige voorwaarden voortgezet wordt; als dat niet mogelijk is zeg ik mijn abonnement per 1-1-6 kosteloos op.

Heb geen standaardreactie gekregen maar vandaag wel twee maal dezelfde ontvangstbevestiging (d.d. 23-12-2005) dat het abonnement per 1-1-6 beïndigd wordt.
Daarin noemen ze ook de mogelijkheid om een t-mobile prepaidpakket te bestellen a 15 +5 euro en het nummer hier naartoe mee te nemen.

Had natuurklijk liever m'n abo voortgezet, maar vind het wel een nette reactie.

› reageer

Verzonden aan:

Premiumbell
Antwoordnummer 13
3260 VB Oud Beijerland
Fax: 0186-633440
info@premiumbell.nl

Weet alleen dus niet of ik nu een opzegging heb gekregen door de mail, fax of post

› reageer

Zelfde reactie als Trip gehad, had gefaxt, en brief naar hun postbus gestuurd (trouwens ook nog mail zonder enige reactie), weet dus niet aan welke vorm van opzeggen ik het te danken heb. Maar alles lijkt dus in orde te gaan komen.

› reageer

Ik heb ook een brief ontvangen.
Abo wordt opgezegd.

Wat heb ik gedaan? Fax, brief naar antwoordnummer en naar het gewone post adres. Maar verder niks aangetekend verstuurd oid.

› reageer

Mijn SIM is nog steeds actief. Raar weer, want ze zouden me afsluiten.

› reageer

Bij mij werkt de SIM ook nog steeds. Had ik niet verwacht! Nu maar eens kijken of ze willen gaan incasseren. Tegen de gewone gebruikskosten heb ik geen bezwaar, maar tegen de 5 Euri p/mnd wel. Blijft spannend zo!

› reageer

Natuurlijk zijn ze nog actief. Want je kunt tot 15 januari nog aanvragen om je nummer uit te porteren naar T-mobile prepaid.

› reageer

Hmmz , ik lees dus net pas de post door (lag een maand in het andere huis) en las de brief. Echt ronduit belachelijk en beschamend. Ben ik te laat als ik er iets tegen wil ondernemen? Ik kan toch ook zeggen dat ik deze brief niet gehad heb (hij is immers niet aangetekend aan mij verstuurd?)

› reageer

@Sneak3G
Zij hebben inderdaad de nieuwe voorwaarden niet aangetekend verstuurd, dus ik neem aan dat jij hun brief helemaal niet hebt gehad.
Die kans is natuurlijk best aanwezig bij zo'n grote mailing, dat er enkele brieven niet aankomen.
De oplossing: Storneren, en vervolgens een opzegbrief sturen lijkt mij de beste oplossing.

Zelf heb ik inmiddels een bevestiging van Premiumbell ontvangen dat mijn abonnement is opgezegd.

› reageer

Verrassende reactie gekregen van PB: Voorstel om over te stappen naar KPN-abo. Ook geen abo kosten, wel fors hogere gesprekskosten. SMS-kosten zijn zelfde. Contractsduur = 1 jaar en loopt vanzelf af. Omdat de telefoon niet zoveel voor bellen gebruikt wordt heb ik ermee ingestemd. >

› reageer

Netjes, apart zeg dat ze dat nu ook aanbieden aan klanten die opzeggen. Ze zijn wel wanhopig denk ik

› reageer

Moet wel opmerken dat ik vanaf het begin een iets andere insteek heb gehad dan de meeste op dit forum. Ik heb altijd van hen gevraagd zich gewoon aan het contract te houden. Niks zelf opzeggen, gewoon nakomen wat afgesproken was.

› reageer

Heb nog steeds niks ontvangen van Premiumbell. Wacht nog steeds op ontvangstbevestiging van mijn opzegging. Heb via mail en fax opgezegd. Enkele mails achteraan gestuurd met vraag naar ontvangstbevestiging, maar nog geen enkele reactie terug...stelletje ongeregeld daar!

› reageer

Zojuist eindelijk een kort bericht ontvangen dat mijn opzegging niet is ontvangen terwijl ik heb gefaxt (met bewijsje), geschreven en gemaild heb naar ze. Totale rotzooi daar bij Premiumbell. Ik stuur opnieuw een opzegging en betaal geen rooie cent aan die bende daar. Anderen ook problemen met opzeggen?

› reageer

Ik heb alleen gemaild (met standaard antwoorden van pb ) en meerdere malen gefaxt, maar op dit moment nog geen bevestiging ontvangen. Afwachten dus of ze gaan afschrijven of alsnog met een bevestiging komen.

› reageer

PB wil wel een briefje van mij dat ik mijn account over wil zetten naar KPN. Is inmiddels onderweg. Netjes, ze gaven me zelf het Antwoordnummer op dus ik hoefde geen postzegel te plakken. Ik blijf voorlopig gewoon zonder abo-kosten bellen.

› reageer

brief ontvangen dat de boel opgezecht is!!!eindelijk!

› reageer

Nou, ik heb nog steeds geen bevestiging ontvangen.
Wat moet ik daar nu mee aan?

› reageer

KMvtr> zolang ze geen geld van je rekening afschrijven is er niets aan de hand, ik heb ook nog steeds geen opzegging gehad, boeien...

› reageer

Ik heb naar meerdere brieven, faxen en een stuk of 8 e-mails ook nog steeds niets gehoord.
Mij hoor je inderdaad ook niet klagen, zolang ze maar niets afschrijven...

› reageer

Ook ik heb nog geen reactie gehad. Ik heb trouwens een fax gestuurd als opzegging.

› reageer

Ik heb ook nog niks gehad en 2 weken terug alsnog een extra opzegbrief gestuurd, maar nog steeds geen enkel teken van leven. Als ze maar van mijn geld afblijven.

› reageer

Bevestiging van PB gehad dat aangetekende opzegging bij hun binnen is gekomen en dat deze opgezegd is.In brief staat dat ik de tijd heb om tot 15 Januari overstap formulier in te vullen naar T-mobile prepaid.Niet gedaan.????Vreemd vindt ik dat als ik nu mijn oude nummer van PB bel, dat ik doorgeschakeld wordt naar mijn eigen officiele nummer????? Hoop niet dat ik alsnog weer vreemde kosten krijg voor omleiden oud PB nummer.

› reageer

Op mijn online rekening vind ik 16-1-06 terug met kosten: 0,00 euro. Goed teken dus, maar nog niet opgezegd blijkbaar. We horen het wel van PB...hoop ik...

› reageer

Eindelijk, ik heb een brief gekregen van Premiumbell, gedateerd op 28 december (!! --> zijn ze bij de PTT zo langzaam of is er bij PB iets mis?):

Oud-Beijerland, 28 december 2005

Betreft: bevestiging van de opzegging per 1/1/2006 van uw Premiumbell-abonnement, nummer 06xxxxxxx

Geachte heer ÜberVAU,

Hiermee bevestigen wij u de opzegging van uw Premiumbell-abonnement per 1/1/2006.

Mocht u om een of andere reden uw 06-nummer toch willen behouden, dan kunnen wij u nog wel overzetten naar een prepaid van T-Mobile, waarna het nummer uw eigendom is. Het prepaidpakket kost €15 (dit is inclusief €15 beltegoed) en een bijdrage van €5 in verzend- en administratiekosten. Dit kan uiterlijk tot 15 januari 2006 door op het overstapformulier aan te geven prepaid-pakket T-Mobile.

Nogmaals betreuren wij de gang van zaken m.b.t. de aangekondigde noodzakelijke prijsverhoging, waardoor u uw abonnement heeft opgezegd. Wij hopen in ieder geval dat u veel plezier heeft gehad van het Premiumbell-abonnement.

Vertrouwens u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Premiumbell Telecommunities B.V.

Vooral de laatste alinea is nogal hilarisch...Nou ja, in ieder geval weet ik nu zeker dat ik ervanaf ben.

› reageer

Tja, jij HEBT iig iets te horen gekregen, hier is het nog steeds erg stil, maar zolang ze niets afschrijven is er ook niets aan de hand..

› reageer

Bij mij hebben ze gisteren 5 euri eraf geboekt. Ondanks dat ik twee keer een email en een keer een fax heb gestuurd met mijn opzegging...
Vandaag dus de rekening blokkeren...

Al meer mensen last van C-Phone?

› reageer

Hier ook 5 eurie afgeschreven, vanmiddag gelijk maar terug laten boeken

› reageer

Hier ook 5 euro afgeschreven
Ik ga het maar proberen terug te boeken.

› reageer

En het verhaal gaat verder..... Beetje kansloos van PB zeg! Succes allemaal met de strijd tegen PB.

Ondanks een bevestiging van opzegging, is mijn Sim nog wel steeds actief. Gelukkig is er niets afgeschreven. Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd wat ze kunnen doen, als ik nu nog kosten maak op die sim.

› reageer

Voor de afschrijvers... hebben jullie wel bevestiging gekregen van het beeindigen?

› reageer

Hier is 2 maal 5 euro afgeboekt door Premiumbell (2 abbo's). Tot mijn grote verbazing en ergenis zegt de Postbank dat zij dit bedrag NIET terug kunnen boeken. Verder wordt mij aangeraden om aangifte van oplichting bij de politie te doen.

Schijnbaar kan de bank haar klanten niet beschermen tegen oplichters met een incassovergunning, zelfs als zij geen machtiging van mij hebben.

› reageer

Gek dat dat niet kan. Ik heb dit laatst gedaan bij de ABN. Ik moest een incasso van KPN terugboeken (die neem ik aan ook een vergunning heeft). Dat was toen geen probleem..

› reageer

Ik heb een bevestiging gehad van PB dat mijn contract beeinigd was.
dit na een aangetekende verstuurde brief.

› reageer

Een normale automatische incasso (wat dit naar mijn idee is) kan voor particulieren binnen 30 na afschrijven worden teruggehaald. Met een mooi woord heet dit storneren. Onderstaande komt van de postbanksite, zoeken op 'storneren'

Hoe kan ik een incasso vanaf mijn Girorekening laten terugboeken?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor eenmalige incassomachtigingen en incassi voor loterijen). Een verzoek tot terugboeken kunt u telefonisch doorgeven aan de afdeling Klantenservice van Postbank. Het telefoonnummer staat vermeld op uw afrekening.

Hoe kan ik een automatische incasso terugboeken in Mijn Postbank.nl?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken. Bij sommige incasso-opdrachten is het niet mogelijk om deze via Mijn Postbank.nl terug te boeken. Dit geldt voor incasso's van onder andere loterijen, de belastingdienst en uw hypotheekverstrekker.
In de andere gevallen kunt u uw incasso-opdrachten wel terugboeken.
* Log in op Mijn Postbank.nl
* Ga naar ‘Overschrijven’
* Kies ‘Incasso Opdrachten’
* Kies vervolgens het icoontje met het kruisje om de desbetref- fende incasso-opdracht terug te laten boeken.
Bij de Terugboekingsstatus kunt u zien of de incasso is teruggeboekt:
* niet van toepassing: er is geen verzoek tot terugboeken van de
incasso.
* in behandeling: uw verzoek tot terugboeken is in behandeling
* goedgekeurd: uw verzoek tot terugboeken is goedgekeurd, maar
nog niet uitgevoerd
* teruggeboekt: uw verzoek tot terugboeken is uitgevoerd
Een incassomachtiging herkent u aan de code IC op de boekingsregel op uw afrekening.

› reageer

Op mijnpostbank.nl lukte het niet om de incasso terug te boeken. Telefonisch dus ook niet?? Dat is toch wel erg frappant. Ik heb premiumbell al gemaild hierover en ook kassa.

› reageer

Gemailed aan Premiumbell:

Ondanks onze eerdere communicatie waarin ik duidelijk heb aangegeven niet akkoord te gaan met de door u gewenste eenzijdige wijziging van ons contract, hebt u toch 2 maal 5 euro van mijn rekening geschreven.

U bent hiermee in overtreding van artikel 4.2 van de algemene incassovoorwaarden. U was namelijk niet gemachtigd abonnementskosten van mijn rekening af te schrijven. Als u van mening bent dat u wel een dergelijke machtiging in bezit hebt, dan verzoek ik u mij hier per ommegaande een copy van te sturen.

Ik heb een poging ondernomen deze 10 euro door mijn bank te laten storneren. Daar geeft men echter aan dat dat voor dit type incasso niet mogelijk is.

Zij hebben mij aangeraden om in deze volgorde te handelen:
1. U vragen 10 euro terug te boeken en verder van mijn rekening af te blijven.
2. Een klacht indienen bij Interpay welke wellicht zal leiden tot intrekking van uw incassovergunning
3. Per brief de klacht bij de Postbank neerleggen waarna zij alsnog kunnen terugboeken.
4. Een aanklacht wegens oplichting indienen bij de politie.

Graag hoor ik op korte termijn van u of ik al deze stappen zal moeten ondernemen, of dat we het bij stap 1 laten.

› reageer

als je bank de incasso niet wil storneren zou ik gewoon nogmaals bellen. Grote kans dat een andere mederwerker het wel voor je doet. Want ze moetn het op zich wel doen

› reageer

Ik heb heel veel last gehad bij abnamro met het terug laten boeken van een automatische incasso.

zie mijn topic bij tweakers:

Wanneer een bedrijf echter misbruik maakt van het incassosysteem, dan heeft de consument 1 jaar de tijd om alsnog de boel te laten storneren !

Mocht dit misbruik veelvuldig voorkomen, dan kan het bedrijf bij voldoende klachten de incassomachtiging verliezen !

Mijn advies: bellen totdat je een medewerker aan de telefoon krijgt die wel weet waar je het over hebt. Het gaat om een andere procedure dan een "standaard" terugboeking.

› reageer

Hier ook 5 euro afgeschreven. Via mijnpostbank was het niet mogelijk om te storneren. Vriendelijke vrouw (met van die helderblauwe ogen) heeft me per telefoon wel kunnen helpen!

› reageer

Ik het bedrag kunnen storneren via de Rabobank. Geen enkele probleem en heb meteen een blokkade laten zetten, zodat C-Phone in vervolg geen geld meer van mijn rekening kan halen.

Ik heb geen bevestiging gehad op mijn opzeggingen: twee maal gemaild en een maal gefaxed.

› reageer

desteef> ik krijg een error, is het een HK topic ofzo?

edit> hoeveel is het minimum?

› reageer

@Rob: Stuffis Generalis... Minimaal zoveel posts dus

@edit: pff, viel wel mee volgens mij, volgens mij iets van 35

› reageer

OK, bij mij nu dus ook 5 euro via incasso afgetrokken. Had via mail en een fax opgezegd. Heb dit door de Postbnk telefonisch laten terugboeken en de IC laten blokkeren. Goede en snelle service van de PB.

› reageer

Ik heb inmiddels een nieuwe sim-kaart van PB gekregen voor een nieuw abo bij KPN (zelfde voorwaarden als mijn oude PB-abo, wel iets hogere gesprekskosten, maar geen abo-kosten, looptijd tot 31-12-2006, loopt vanzelf af). Verder voor de maand januari alleen maar gesprekskosten van mijn rekening afgeboekt door PB, geen 5 Euri abo-kosten. Ze hebben zich dus netjes aan de afspraak gehouden. Ik heb ze natuurlijk wel per aangetekende laten weten dat ik het niet met de voorgestelde wijziging eens was en dat ik hen ook niet toestond om de 5 Euri te incasseren.

› reageer

Incasso's zijn altijd terug te boeken. Er is echter een andere optie. Als je tekent voor een eenmalige en onherroepelijke machtiging kan het niet. Maar dat moet er duidelijk bijstaan en mag je niet doorlopend voor tekenen. Ze gaan dus nat

› reageer

Terugboeken incasso toch mislukt, postbank adviseert me naar de politie te gaan...
Aangifte via internet kan helaas niet, zijn er meer mensen die overwegen naar de Politie te gaan?

› reageer

Waarom kan de incasso niet worden teruggeboekt? Ik begrijp er niets van. Ik heb vrijdag telefonisch(via het menu) via de postbank de incasso teruggeboekt. Tot op heden niets meer van gezien in het online overzicht. Wat voor reden voert de postbank aan?

@Ring_rik: Is het wel gelukt om de machtiging in te trekken, zodat de incasso's van de komende maanden er niet door komen? Dan ga ik dat nog ff regelen. Voor die 5 euro ga ik niet teveel moeite doen.

› reageer

Dit topic volg ik al een tijdje, maar met het verschil dat ik nooit een brief heb gekregen.
Ik ben ook naar de bank geweest en deze incasso is niet zomaar terug te draaien, omdat ze de code voor een eenmalige machtiging hebben gebruikt, in plaats van een doorlopende machtiging.
Bij de ABN-Amro kun je dit tot een jaar later laten terugboeken via de procedure "melding onterechte incasso", dit is meteen een officiële klachtenprocedure.
Ook heb ik mijn rekening laten blokkeren voor hun rekeningnummer.

Ook heb ik ze een e-mail gestuurd, dat ik in de afgelopen periode geen belkosten heb gemaakt (sim is al maanden inactief) en dat ik nooit een machtiging heb afgegeven voor andere kosten dan belkosten, dus dat zij geld hebben geïncasseerd zonder geldige machtiging.

Verder heb ik aangegeven dat ik het geld heb laten terugboeken, de rekening laten blokkeren en een klacht heb ingediend. Nu maar wachten wat hun reactie wordt....

› reageer

Het handigste is inderdaad vragen of je een klachtenprocedure kunt starten. Gadver wat een smerige streek van premiumbell!

› reageer

Hier staan de algemene voorwaarden voor incasso van Interpay.

Hierin oa

De Incassant is niet gerechtigd een Incasso-opdracht in te zenden indien:
- De Incasso-opdracht niet past binnen het in de Machtiging vermelde doel;
- De Incasso-opdracht een extra bedrag betreft dat in de Machtiging niet is voorzien en waarvoor de Debiteur geen expliciete schriftelijke toestemming heeft gegeven;
- De Incasso-opdracht een termijn van Terugboeking heeft die korter is dan de bij de Machtiging behorende termijn van Terugboeking.

Lijkt me dat PB hier enigzins fout zit. Gewoon een klacht indienen bij je bank.

› reageer

Probleem is dat banken NIET bij de eerste de beste klacht een incasso contract intrekken. Ook bij honderden klachten vaak niet.

Die paar klanten (ik schat minder dan 10%) waar onterecht een bedrag van is afgeschreven en hier een officiele klacht over indienen vertegenwoordigen slechts een heel klein deel van de schade. De overige 90% is onterechte winst voor PB.

Ook bankmedewerkers zijn vaak niet op de hoogte van de klachtenprocedure (of ze doen alsof ze van niks weten).

Het "per ongeluk" de onjuiste optie aanvinken bij PB (eenmalige incasso) kost zowel de bank als de klant dus veel moeite om terug te draaien.

Ik adviseer iedereen die dit leest daarom ook om niet te snel op te geven bij je bank en even je tanden te laten zien bij een "nee meneer dat kan niet" antwoord, het kan namelijk wel !

› reageer

Wat een schandalige actie van premiumbell, dit is gewoon fraude!! Het getekende contract was 100% zeker een doorlopende machtiging, geen éénmalige.

Ze hebben dus geld afgeschreven waarvoor niet is getekend, (er is immers getekend voor doorlopende macht. niet voor eenmalig) en dat is VERBODEN!

Ik zou zeker aangifte doen en een klachtenprocedure starten, maar ik begrijp dat dat veel werk is....

› reageer

Ik ga de VARA maar weer eens mailen denk ik..

› reageer

Ik heb de postbank maar eens gebeld. Het blijkt in mijn geval ook om eenmalige machtiging te gaan. Het rekeningnummer van premiumbell is wel geblokkeerd, dus men zou nu niet meer opnieuw incasseren.

› reageer

hier rabobank...

Hier deden ze niet moeilijk.
De machtiging is ingetrokken, rekeningnummer van PB geblokkeerd en de 5 euro heb ik weer terug op mijn rekening.

Overigens de rukkers van premiumbell ook maar even een mail gestuurd dat ik de machtiging terug heb laten draaien.

› reageer

Incassovormen:
eenmalige machtiging storneringstermijn 5 dagen
doorlopende machtiging 30 dagen
daarom lukt het bij de een wel en bij de andere niet denk ik.
Sommigen zullen binnen de 5 dagen zitten

› reageer

De postbank meldde dat er een storneringstermijn van 0 dagen op de incasso zat

› reageer

@cheapcaller en anderen... lees mijn post nou gewoon... Postbank MOET storneren met andere procedure !!!

› reageer

Ik heb premiumbell nog maar eens gemaild, maar heb niet het idee dat ze gaan antwoorden. Heeft het zin om hun 0900 nummer te bellen. Heeft iemand dat ooit al eens gedaan?

› reageer

Massaal bakstenen naar hun antwoordnummer
versturen (als ze dat nog hebben), samen
met een brief dat je niet van dit soort oplichterspraktijk
gediend bent. Wellicht dat dat helpt.

› reageer

Ik heb gebeld met premiumbell. Ik kwam er zelfs snel door. De meneer zei dat binnen 2 dagen het abogeld terugkomt en dat het dan alsnog opgezegd wordt. Dus ik ben benieuwd.

› reageer

Gepost door klaaspindakaas op 06/02/2006 21:47
Incassovormen:
eenmalige machtiging storneringstermijn 5 dagen
doorlopende machtiging 30 dagen
daarom lukt het bij de een wel en bij de andere niet denk ik.
Sommigen zullen binnen de 5 dagen zitten
Erg raar dat je maar 5 dagen hebt om te storneren, terwijl de meeste banken maar 1x per maand een overzicht sturen

› reageer

Van de site van het ministerie van Economische Zaken , Sta Ik Sterk

Vraag:
U bekijkt uw bankafschriften en het valt u op dat er al twee keer een bedrag van uw rekening is afgeschreven door een organisatie die u niet kent. Gelukkig kunt u aan de hand van de naam van de organisatie het telefoonnummer vinden in de telefoongids. De medewerker die u te woord staat, beweert dat u het bedrijf per telefoon een machtiging hebt gegeven om het geld af te schrijven. Dat is niet waar. U komt er niet uit met het bedrijf en u wilt wél uw geld terug. Kunt u zorgen dat u uw geld toch terugkrijgt?

Antwoord:
Ja, niemand mag zonder geldige machtiging geld van uw rekening afschrijven. U kunt een bedrag dat na een telefonische machtiging is afgeschreven altijd binnen een jaar nadat een bedrag van uw rekening is afgeschreven terugdraaien. Dat geldt ook als u helemaal geen machtiging hebt afgegeven.

Uitleg:
Neem contact op met uw bank. Meld nadrukkelijk bij uw bank om welk bedrijf het gaat, zodat onderzocht kan worden of dat bedrijf nog wel van het incassosysteem gebruik mag maken.

› reageer

Bij de Postbank geldt een storneringstermijn van 0 of 30 dagen. In het geval van Premiumbell 0 dagen. Het waarom hiervan kan postbankmedewerker me niet uitleggen...

› reageer

Het is niet te geloven. Gister gebeld naar premiumbell ivm met de afschrijving. En vandaag is er al 5 euro bijgeschreven op m'n rekening.

C-Phone
3261 LX OUD-BEIJERLAND
RETOUR BELKOSTEN 06xxxxxxxx IVM
OPZEGGING PER 1/1/2006 5,00

Dus iedereen die nog problemen heeft, bel ff naar premiumbell

› reageer

@cheapcaller

Zo'n goede service is dit niet, al had ik ook anders verwacht..

ze MOETEN dit gewoon doen!
Ze kunnen niet anders, of ze belanden weer bij kassa.

› reageer

Voor Kassa zijn ze al lang niet bang meer. Failliet zijn ze toch wel.

› reageer

Heb net de postbank gebeld en gevraagd het bedrag te storneren en hun rekeningnummer te blokkeren. Verzoek is in behandeling genomen door de Postbank. Had eerst premiumbell 2 keer gemaild, geen antwoord. 2 keer proberen te bellen, maar na 10minuten a 40c/m nog in de wacht de telefoon erop gegooid. Is al erg zat dat ze ineens abokosten gaan vragen, vindt het alleen helemaal belachelijk dat ik erachter moet komen doordat ze ineens afschrijven van mijn girorekening. Ze hadden me op zijn minst ook even een brief kunnen sturen.

› reageer

Ik heb uiteindelijk na in december te hebben opgezegd per fax en in januari te hebben herrinnerd (per fax en antwoordnummer) een bevestigingsbrief van Premiumbell gekregen dat mijn abonnement per 1/1/2006 is opgezegd.
Met dank aan Kassa _/-\o_

› reageer

Ik heb eindelijk ook een bevestiging van mijn opzegging ontvangen

Hiermee bevestigen wij u de opzegging van uw Premiumbell-abonnement per 1/1/2006. De definitieve afsluiting van het nummer kan wat langer duren
Alsof 2 maanden nog niet lang genoeg is En mijn nummer is al bijna een jaar geleden afgesloten....

Maar goed, ik heb opgezegd per fax en email (geloof ik, 't is al weer even geleden), dat was dus voldoende.

› reageer

Hier ook na de opzeggingen per fax en email uiteindelijk afgelopen weekend een nette bevestigingsbrief van premiumbell ontvangen met daarin zelfs de mogelijkheid om je nummer voor 20 euro te porteren naar prepay van T-Mobile met 15 euro beltegoed.
Eind goed al goed..

› reageer

Naar aanleiding van mijn klacht heeft de Postbank een onderzoek ingesteld. C-Phone moet nu aantonen dat zij wel degelijk een machtiging hadden om geld van mijn rekening te halen. In de tussentijd heeft de Postbank voorlopig 2 x 5 euro op mijn rekening bijgeschreven.

Dus: dien a.u.b. allemaal een klacht in. Hoe meer klachten hoe moeilijker het wordt voor Premiumbell.

› reageer

Ik heb zaterdag ook een brief gehad met de bevestiging van de opzegging. Geld had ik al teruggehad zoals te lezen is in dit topic.

› reageer

Onlangs mijn tweede bevestigingsbrief ontvangen Sim is overigens nog steeds actief...

› reageer

Hier wederom 5 euro afgeschreven voor de maand februari!

Heb hem wederom door de rabobank terug laten boeken.

Van de rabobank heb ik een rode incassokaart in moeten vullen, en deze naar c-phone moeten sturen.

› reageer

ik heb mijn abonnement per 1-1-2006 opgezegd, bevestiging gehad. Geen melding dat ik iets met mijn sim-kaart moest doen. Niet vernietigen of wat dan ook.
Mijn simkaart is inmiddels gejat en er is mee gebeld, ik krijg de rekening. Ik heb het inmiddels gestorneerd, maar vraag me af of ik aansprakelijk ben?

› reageer

Dat ben je absoluut ! Bij welke provider niet ? Ik zou gewoon betalen, storneren en wachten = wachten op de deurwaarder en dat is een stuk minder leuk. Sim gejat en mee gebeld is gewoon pech!

› reageer

Maar het abonnement met telefoonnummer is opgezegd per 1-1-2006(bevestiging d.d. 23-12-2005), en de belkosten waren pas vanaf 25 januari 2006.
Zij moeten gewoon de boel op tijd afsluiten lijkt me!
Ik weet niet eens tegen welk tarief ik dan bel als ik geen abonnement heb. Opzeggen abonnement is opzeggen contract toch?
Ik zie ook nergens in de voorwaarden staan dat na opzegging je nog wel verantwoordelijk bent voor belkosten gemaakt met de sim.

Ze mogen komen met hun incassobureau hoor, alle andere spullen zijn ook gejat!

› reageer

Er is bij op 2 mrt weer 5 euro afgeschreven. Was de eerste keer te laat met storneren, moest volgens de rabo binnen 5 werkdagen.
Ben nu weer naar de Rabobank gegaan om te laten storneren, maar nu kan ik volgens die rabo medewerker helemaal niet storneren, ook niet binnen 5 werkdagen. Ze willen ook het rekekingnr van cphone niet blokkeren voor verdere afschrijvingen.
Heb vanmiddag dan maar naar premiumbell gebeld en daar werd mij verteld dat ze het geld niet terug willen storten en dat ik mijn contract wel op kan zeggen maar met een opzegtermijn van 3 maanden!

Welke stappen kan ik nu verder ondernemen om mijn geld terug te krijgen?

› reageer

Ik snap niet waarom de rabobank dit niet doet bij jou, en bij mij vanochtend wel...
ergens zo'n rode machtigingskaart vandaan toveren bijvoorbeeld..
Ik weet dat je die dingen ook op het postkantoor kunt halen.

› reageer

ik heb gewoon de rabolijn (0900-0907) gebeld, en het wordt teruggestort. De dame adviseerde mij idd om een rode machtegingskaart naar C-Phone op te sturen, en die kun je gewoon op het Rabobank kantoor ophalen. Daar kunnen ze de rekening ook blokkeren, dus dat gaan we maar doen!Succes met deze bloedzuigers, ik vind het best een ideetje dat iemand een keer die site van premiumbell een aantal dagen uit de lucht haalt, als soort van afscheidscadeau!

› reageer

Mijn vrouw was ook vandaag onaangenaam verrast. De Postbank kan inderdaad weinig doen omdat er geen terugboektermijn is. Ze gaan het wel uitzoeken, maar storten niet direct het bedrag terug.
Volgens de Nederlands Vereniging van Banken (zie www.nvb.nl) is geen terugboektermijn alleen mogelijk bij éénmalige machtigingen - schriftelijk aangegaan...

Zojuist voor haar een een faxbericht verzonden aan Premiumbell met de volgende tekst:

Geachte dames en heren,

Naar aanleiding van uw onjuiste incasso van € 5,- op 3 maart 2006 t.g.v. uw rekeningnummer bij de ING Bank: 6554.08.053 verzoek ik u direct het bedrag terug te storten op mijn postbankrekening xxxxxx.

Gebleken is dat mijn bank niet kan storneren omdat er een terugboektermijn ontbreekt. Dit is volgens de Nederlandse Vereniging van Banken slechts mogelijk als er een eenmalige machtiging – schriftelijk – is aangegaan. Daar is geen sprake van!

Op 13 december 2005 heb ik u per fax laten weten het contract tussentijds te beëindigen per 1 januari 2006. Wat mogelijk is gebleken zonder kosten en/of verplichtingen.

Het bedrag van € 5,- komt u derhalve niet toe.

Voor de duidelijkheid, het contract is per 1 januari 2006 beëindigd en de doorlopende machtiging om (automatisch) te incasseren is daarbij – voor al uw bankrekeningen - vervallen. Na die tijd is er geen schriftelijke eenmalige machtiging door mij verstrekt.

Indien het bedrag van € 5,- vóór maandag 20 maart 2006 niet op mijn rekening bijgeschreven staat zal ik op die dag een klacht indienen bij uw bank (ING Bank) en bij de Geschillencommissie Bankzaken, Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG.
Tevens bent u per die datum juridisch in gebreke, waarna u wettelijke rente verschuldigd bent en de terugvorderingskosten voor uw rekening zijn.

Hoogachtend,

Mw. xxxxxxx

Kopie verzonden aan:
- Postbank
- De heer Mr. xxxxxxx
- ING Bank

We zullen eens kijken hoe snel het bedrag weer op de rekening staat :-)

› reageer

Heb ook op 2 febr. en 3 maart een incasso via de Postbank gehad. Kan inderdaad niet teruggeboekt worden.Premiumbell reageert niet op e-mails en fax. Heb via www.boycot.nu een klacht ingediend. zij gaan proberen te bemiddelen. Ook de Postbank adviseert om een betalingsonderzoek aan te vragen zodat zij C-Phone kunnen aanpakken.
Als alle mensen die dezelfde problemen hebben met Premiumbell deze 2 acties ook doen moeten deze Mafia-praktijken toch afgelopen zijn.

› reageer

Als iedereen gewoon Nemesys gaat lastigvallen zullen ze het wel leren om dit soort vage constructies op te zetten. Nemesys is het hoofdbedrijf waar dit allemaal onder valt (ook zelfde gebouw). Ook gewoon telefoonnummer i.p.v. 0900

Nemesys Telecom & ICT
Alexander Bellstraat 16
3261 LX Oud Beijerland
Postbus 1575
3260 BB Oud Beijerland
T 0186-633333
F 0186-633330
E info@nemesys.nl

› reageer

Nadat ik al 2x het ten onrechte geïnde (gratis tot juli 2006) abonnement bedrag door de Postbank had laten storneren (terugboeken), is door Premiumbell via Cphone op 03-03-2006 wederom een incasso afgeschreven, echter een EENMALIGE INCASSO met een 0-dagen stornerings (=terugboek) mogelijkheid. De handtekening die men geplaatst heeft voor een doorlopende incasso geldt NIET voor een EENmalige incasso. Voor die eenmalige incasso door Cphone heeft niemand, atlhans ik een een aantal bekenden van mij niet getekend. En ik neem aan de meesten, wellicht ieder van u ook niet. Ze hebben daarvoor waarschijnlijk de handtekening van de doorlopende incasso voor gebruikt. Dit is een vorm van fraude. De Postbank kan deze bedragen niet zondermeer terugboeken. Cphone en Premiumbell moeten zeer zeker aangepakt worden. Dus melt u allen.
U moet natuurlijk niet het 0900 nummer van Premiumbell bellen, dat kost u een vermogen!!
U moet wel (via fax bv) het bewijs aanvragen (handtekening, bedrag en datum) van de eenmalige machtig (zij kunnen die in principe niet overleggen).
Hier begint de fraude met de getekende continue incasso en niet getekende eenmalige incasso (met 0-dagen stornerings mogelijkheid.)

Postbankrekeninghouders kunnen het best contact opnemen met Dhr. Schilstra van de Postbank (020-56115611 keuze 4 dan keuze 2 en dan vragen naar dhr. Schilstra). Laat tegelijkertijd uw rekening blokkeren op de de nummers 666019673 van Premiumbell en nr 655408053 van Cphone
anders zit u volgende maand weer!!!!!!!

Bij de Rabobankheeft men e.e.a ook onder handen. Dus mensen reageerr!!!

Premumbell is door mensen van Nemesys opgericht (o.a Berrie Oudshoorn financieel directeur).
Ze zitten wel allemaal in het zelfde gebouw en hebben ook hetzelfde POSTBUSNUMMER. namelijk 1575.
u kunt i.p.v. het (dure) 0900-nummer ook naar 0186-633333 (Berrie Oudshoorn) bellen voor het bewijs te overleggen (handtekening, bedrag en datum) van de eenmalige machtig.

Nemesys Telecom & ICT
Alexander Bellstraat 16
3261 LX Oud Beijerland
Postbus 1575
3260 BB Oud Beijerland
T 0186-633333
F 0186-633330
E info(ed)nemesys.nl

Premiumbell
Alexander Bellstraat 16
3261 LX Oud Beijerland
Postbus 1575
3260 BB Oud Beijerland

› reageer

Vandaag mij weer verder verdiept is deze materie. De volgende bevindingen en resultaten:

Rekeningnummer 6554.08.053 (loopt via ING Bank Oud-Beijerland) waar de 5 euro “belkosten” door geïncasseerd is, zonder terugboekingstermijn staat volgens de ING Bank, gewoon op naam van Premiumbell.
De namen C-Phone, Cphone en www.cphone.nl zijn niet meer actief bij de Kamer van Koophandel (was inschrijfnummer KvK: 24312922) en waren van Piet Breevaart Beheer BV, Kloosring 73 te Oud-Beijerland. Op de oude site van c-phone (via www.archive.org/web/web.php) staat te lezen “Powered by Premiumbell”.

Inmiddels contact gezocht met de ING Bank Oud-Beijerland. Ze gaan het onderzoeken en ik krijg informatie zodra deze boven water is.

Op 10 maart 2006 van de Postbank (daar loopt de geplunderde rekening van mijn vrouw) een bevestiging ontvangen dat er een onderzoek is ingesteld. Als blijkt dat er geen machtiging is wordt het bedrag teruggeboekt.

Om de financiële directeur, de heer L.C. Oudshoorn aan de lijn te krijgen moet je een duur 0900 nummer bellen. Daar heb ik weinig zin in. Van de telefoniste van Nemesys Telecom & ICT kreeg ik weinig medewerking om via die weg de directie aan de lijn te krijgen.

Incasseren met een andere rekeningnummer, om zo incassoblokkades van voormalige klanten te voorkomen, daarbij deze incasso als eenmalige machtiging door je bank uit te laten voeren, zonder schriftelijk te zijn aangegaan, is mooi gezegd “niet zo netjes”.
Formeel wellicht een vorm van fraude en wellicht strafrechtelijk aan te pakken? Wil mij daar nog in verdiepen. Wellicht een economisch delict? Het gaat niet om wereldbedragen, maar dat is voor het strafrecht niet echt belangrijk. Totaal kan het bedrag best oplopen. Ben benieuwd wie nog altijd die 5 euro niet terug heeft.

Omdat een inschrijving bij de Kamer van Koophandel openbaar is, hierbij de gegevens van Premiumbell:

[edit door dirk: Tot nader order de KvK gegevens verwijderd.]

Mijn doelen van deze tamtam zijn o.a.:
- Het terugkrijgen van 5 euro (voor mijn vrouw)
- De foute praktijken van Premiumbell e.a. te laten stoppen
- De ING Bank te waarschuwen voor deze streken
- Een ieder te informeren

› reageer

Bij ons zijn vandaag ook weer 2 x 5 euro afgeschreven. In januari is de Postbank een onderzoek gestart en hebben zij onze rekening geblokkeerd voor incasso's van Premiumbell. Geen nood: Premiumbell gebruikt doodleuk een ander rekeningnummer waarmee het wel lukt.

Ik heb vervolgens de Postbank gebeld met de vraag naar de stand van zaken in het onderzoek. Daar bleek dat het onderzoek al was afgesloten. Premiumbell kon geen machtiging overleggen en daarmee was de zaak rond. De 10 euro die toen voorwaardelijk teruggestort was, mag ik definitief houden. Het nieuwe rekeningnummer van Premiumbell is nu ook geblokkeerd en er wordt wederom een onderzoek ingesteld.

Nu ook maar eens naar Nemesys gebeld en naar dhr Oudshoorn gevraagd. Ik zou doorverbonden worden. Maar na even wachten kwam de telefoniste terug. Zij had inmiddels begrepen (van wie?) dat het om Premiumbell ging, maar Premiumbell zit dan wel in het zelfde pand, maar is toch echt een heeeeeel ander besdrijf en zij zijn alleen per 0900 bereikbaar. Op mijn opmerking dat ik dan beter meteen de politie kon bellen antwoorde zij: dat moet u dan maar doen, want als ik het zo hoor loopt het nogal hoog op meneer.

› reageer

Ook hier bij mij weer 5 euro van de rekening af.
Idd met een ander rekeningnummer.

K ga dadelijk ff langs de rabobank!

› reageer

Het door arsmeister hierboven genoemde nummer van de Postbank is van het algemene callcenter. Dhr. Schilstra kennen ze daar niet. Op dat nummer kunnen zij slechts incasso's intrekken, rekeningen blokkeren en eventueel een andere afdeling verzoeken om een onderzoek te starten.

› reageer

Ik heb de volgende mail aan Premiumbell gestuurd en kreeg daarop daaronderstaand antwoord. Iets zegt mij dat ze mail niet eens lezen ...

In december heb ik u al te kennen gegeven niet akkoord te gaan met de door u voorgestelde contractswijziging aangaande telefoonnummers 06-1772**** en 06-1772****. Ik heb u ook de mogelijkheid gegeven om die 2 contracten op te zeggen. Daar heeft u tot op heden geen gebruik van gemaakt.

Wel meent u ons aan het nieuwe contract te kunnen houden en daarom denkt u abonnementsgeld van onze rekeningen te mogen afschrijven.

Deze incassos's zijn echter onrechtmatig. Wij hebben nooit een machtiging getekend waarmee wij u toestemming geven om abonnementsgeld af te schrijven. De Postbank heeft in januari een onderzoek hiernaar gedaan en de conclusie was dat u inderdaad niet zo'n machtiging kon overleggen. Dat geld is toen teruggestort. Nu probeert u het doodleuk nog een keer, maar dan vanaf een andere rekening.

Ik wil dat u hier direct mee stopt.
Ook ontvang ik graag van u een copy van de machtiging op basis waarvan u incasso's van onze rekening uitvoert. Dit kan via e-mail of fax 084-***.

Ik heb de Postbank gevraagd wederom een onderzoek te starten. Zij hebben mij ook aangeraden om aangifte van oplichting bij de politie te gaan doen.

Antwoord van Premiumbell:

Geachte meneer Piet,

Opzeggingen per e.mail kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. U kunt uw opzegging schriftelijk en ondertekend opsturen naar;
Premiumbell Telecommunities B.V.
Postbus 1575
3260 BB Oud-Beijerland
Wij zullen uw opzegging dan per 1e van de volgende maand beeindigen.

Mijn antwoord hieronder. Hoe groot zou de plaat beton voor het hoofd van Premiumbell zijn ?

Zoals u had kunnen lezen ben ik van mening dat niet IK, maar U ons contract wilt opzeggen.

Ik heb namelijk een contract met u waarop duidelijk staat: 2 JAAR GRATIS ABONNEMENT. U kunt op basis van dat contract dus geen abonnementskosten van mijn rekening halen.

Verder heb ik u aangegeven dat ik best mee wil werken als u dit contract per 1/1/2006 zelf wilt opzeggen.

U hoeft van mij niet te verwachten dat ik nu nog meer moeite ga doen om van deze oplichterspraktijken af te komen en dan ook nog doodleuk zeggen dat u graag t/m volgende maand door wilt gaan met onrechtmatig afschrijven van mijn rekeningen.

Nogmaals: u hebt GEEN machtigingen om abonnementsgeld te innen van mijn rekening 6244***, tbv van telefoonnummers 06-1772**** en 06-1772**** !!!!!!

Denkt u die machtigingen wel te hebben, dan wil ik die graag zien op mijn fax: 084-2229354

Zo niet en u probeert nogmaals geld van mij af te troggelen, dan doe ik inderdaad aangifte van oplichting en zoekt u het verder maar met de politie uit.

› reageer

Deze week eindelijke een brief ontvangen waarin werd bevestigd dat mijn abon. is stopgezet.(heeft wel 2 maanden x € 5,00 gekost) Of de vermelding op www.Boycot.nu en hun reactie naar Premiumbell iets afgedaan heeft weet ik niet. Ik ben bang dat je alleen met een schriftelijke reactie nog het snelste van ze af bent.

› reageer

GROM Hier gaat het achtelijke verhaal ook doodleuk verder...

› reageer

Plotseling was er een bedrag van € 20,61 door Premiumbell van mijn Postbankrekening geïncasseerd. Toen mij eind vorig jaar door PB was meegedeeld dat er veranderingen zouden worden doorgevoerd heb ik ze laten weten dat ik mijn beltegoed (eigen toestel dus € 60,-) zou blijven claimen en dat het vooral niet de bedoeling was dat er nu plotseling geld zou worden gevangen (zolang ik voor mij controleerbaar binnen dat tegoed zou blijven opereren). Ik heb de incasso onmiddellijk geannuleerd en PB per email gefeliciteerd met hun nieuwe status van oplichters.

› reageer

als ze nu eens normaal zouden reageren maar ook DAT doen ze al niet

› reageer

Tijdje dit topic gevolgd, en ben blij dat ik destijds niet in zee ben gegaan met Premiumbell.

Wellicht is de krachten bundelen een optie en aangifte doen bij de politie een idee. Riekt naar mijn idee aardig naar fraude/oplichting.

› reageer

Na de eerste incasso heb ik het rekeningnummer laten blokkeren. Nu hebben ze via hun 2e rekeningnummer opnieuw 5 euro afgeschreven.
Dit was gewoon te storneren, zonder moeilijke procedures.

› reageer

Gepost door KifArU op 09/04/2006 11:29
Na de eerste incasso heb ik het rekeningnummer laten blokkeren. Nu hebben ze via hun 2e rekeningnummer opnieuw 5 euro afgeschreven.
Dit was gewoon te storneren, zonder moeilijke procedures.

Exact hetzelfde bij mij. Bij de Rabobank vonden ze het gewoon allemaal vervelend en hebben ze het bedrag gestoneerd. Ik krijg binnenkort een rode kaart opgestuurd waarmee ik nogmaals kan aangeven dat ze geen machtiging meer hebben.

› reageer

Mijn Premiumbell SIM is vandaag uit de lucht.

› reageer

Bij een kennis ook opeens uit het niets een afschrijving die inmiddels uiteraard is gestorneerd.

Wat een tent zeg.

› reageer

De oplichters van Premiumbell vallen onder hetzelfde bedrijf als Nemesys (www.nemesys.nl). i.p.v. het 0900-6363797 nummer te bellen kun je ook 0186-633333 bellen om je gal te spuwen. Het 0900 nummer is bij de Opta ook gewoon geregistreerd onder Nemesys trouwens.

› reageer

@ janreinier
Euhh, de drie heren (J. Sterk, L.C. Oudshoorn en J. Logger) hebben wel meerdere bedrijven (BV's), maar de aandelen van Premiumbell Telecommunities BV zijn alleen in het bezit van die heren en niet van andere bedrijven (zoals Nemesys Telecom & ICT). Aldus de inschrijving van de KvK.
Dus als je een "ander bedrijf" belt om Premiumbell aan de lijn te krijgen hebben ze (formeel) gelijk. Het is mij ook niet gelukt .

Verder is mijn vrouw - na één maand - nog altijd druk doende om die 5 euro terug te krijgen. Helaas was er geen mogelijkheid om te storneren omdat het bedrijf - van die drie heren - het zo nodig vond om de incasso te zien als een eenmalige en schriftelijk verstrekt. Echter mijn vrouw heeft nooit een eenmalige machtiging gegeven, laat staan schriftelijk. Tja, als de Postbank nu ook eens meewerkt... Gisteravond de belofte ontvangen dat ze het binnen drie dagen op haar rekening krijgt. Daarna gaat de Postbank verder onderzoeken bij Premiumbell.

Van de huisbankier van PB (ING Bank - Oud-Beijerland) te horen gekregen dat er nooit problemen (waren). Dat zal nu wel anders zijn...

› reageer

Vandaag via www.consumentenbond.nl misbruik van automatische incassos melden!

› reageer

Inmiddels het meldpunt van de consumentenbond voorzien van een melding van ons probleem. Inclusief de naam Premiumbell en een verwijzing naar deze site :-).

Trouwens, onlangs 5 euro terug ontvangen van de Postbank (duurde wel 1-2 maanden, zucht), tevens van .... jawel: Premiumbell. Dus dubbel terug! Denk niet dat wij het bedragje van 5 euro terugstorten.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.