Orange SPV-M5000 + UMTS

kijk eens op deze link; volgens mij beter
http://www.telecomvergelijker.nl/cat/174/?offer_id=24002593

› reageer

Ik heb vernomen van de Orange Shop Rotterdam (die superstore zeg maar met Lounge _/-\o_ ) dat de Orange SPV-M5000 pas geïntroduceerd wordt als het UMTS netwerk operationeel is. Omdat hij zij dat er op (korte) termijn de M5000 verkocht zal worden in de Orange shop, kan ik er dus ook vanuit gaan dat het UMTS verhaal binnenkort gelanceerd zal worden. Gezien de reactie lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk omdat ik ook bij de klantenservice hierover aanwijzingen had gekregen.

Weet iemand hierover meer informatie? Ik wil nl. in februari 2006 kijken of ik mijn Orange Free 32,50 abonnement ga verlengen (ik wil dan de M5000 met een 1-jarig abonnement). Mijn Orange Free 32,50 zal in februari sowieso naar Orange Ready worden omgezet. Echt duidelijke info is er over dit toestel nog niet echt. Het is nu ook al mogelijk om een Orange Free 32,50 abonnement af te sluiten in combinatie met de Qtek 9000/IMate Jasjar bij Belcompany (R'dam Alexander), maar da's wel erg duur (zo'n 580 euro bijbetalen ).

Voor diegenen die niet weten wat de SPV-M5000 Smartphone is geef ik even wat links (ook van de T-Mobile versie, de MDA-Pro):

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1005972/0

http://www.telecomwereld.nl/mdapro.htm
http://www.expansys.com/product.asp?code=127223

Heeft iemand deze Smartphone al in bezit (maar dan bijv. in de MDA-Pro of Qtek/ I-Mate uitvoering)? Wat zijn je ervaringen met dit apparaat? Ik gebruik momenteel een SPV-C500 en een Asus MyPal PDA die ik beide wil gaan verkopen en vervangen door de M5000.

› reageer

Dat ding is al ruim een half jaar geleden aangekondigd, eerst als MDA van T-mobile en toen als VPA van Vodafone of SPV5000 van orange.

persoonlijk vind ik het een beetje groot en erg zwaar maar specs zijn wel indrukwekkend.

T-mobile verkoopt m al ondanks dat ze nog geen UMTS hebben en Vodafone zal het op zeer korte termijn in een vodafone versie gaan verkopen en die hebben al een fatsoenlijk UMTS netwerk. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Orange voor T-mobile nog groot gaat uitpakken met UMTS, of dan moeten ze stiekem snachts een UMTS netwerk hebben gebouwd waar niemand iets van af weet.

› reageer

Ik maak iedere dag voor € 9,50 per maand onbeperkt gebruik van UMTS bij T-Mobile... Ze hebben het dus wel. En natuurlijk, de dekking is nog niet perfect. Net zoals die van Vodafone dat nog niet is. Ik denk dat T-Mobile en Orange een gelijkwaardige dekking zullen hebben gezien de eerdere samenwerking.

› reageer

@qwerty1234,

Klopt,

De T-Mobile versie heb ik zelf al wel gezien, maar het schijnt dat de Orange Rom nogal verschilt (net zoals bij de SPV-C500/C600 en de T-Mobile versies). Bovendien hoop ik dat hij via Orange een stuk goedkoper is met een 1-jarig abonnement dan een simlock vrije versie.

Een andere reden is dat ik nogal veel gebruik maak van Orange World (ik heb nu een gelockte SPV-C500 die ik ook niet perse hoef te unlocken...ik kan er met die Proxy instellingen binnen World al onbeperkt mee internetten, dus ik vraag mij ook af of ik dat voor 6 euro per maand uiteindelijk met de M5000 kan doen ghehe).

Een andere optie is natuurlijk de in Nederland reeds leverbare MDA-PRO in combinatie met een Web 'n Walk onbeperkte/Flat Fee Data bundel, ECHTER heb ik niet zo'n hoge pet op van T-Mobile qua netwerk en ondersteuning bij problemen c.q. ROM-updates. De Klantenservice van Orange is nl daarentegen een stuk vriendelijker denk ik.

Ik neem nu al dagelijks trouwens een PDA (Asus MyPal 620) mee, dus dat is voor mij geen extra belemmering oid. Mijn Nokia 6310i wil ik als beltelefoon gebruiken (ik heb nu ook 2 gsm's mee, de C500 voor data en af-en-toe bellen en de 6310i voor dagelijks gebruik).

› reageer

@ATB:

dat is toch een test ofzo? of kan je met 9.50 per maand onbeperkt op UMTS snelheid data leechen? want dat klinkt heel interessant.

@fotograaf:

bedoel je dat je voor 6 euro met aangepaste instellingen onbeperkt buiten world portal internet?

› reageer

@qwerty1234,

jazeker....de verkoper in die Orange Superstore in Rotterdam zei dat die instellingen algemeen gelden (al wilde hij het vanwege zijn functie niet echt wereldkundig maken). Lijkt me idd wel logisch,....het WAP signaal over HTTP laten verlopen. Dat zou in principe ook mogelijk moeten zijn met andere smartphones lijkt mij, waaronder de M5000 (eerlijk...dat zou het feest compleet maken ghehe....ik vind het een super mooi apparaat voor dagelijks gebruik).

Ik ben wel aardig "verslaafd" geraakt aan het 24/7 beschikking hebben over internet moet ik zeggen, maar het heeft zo ongelooflijk veel voordelen, dat ik NOOIT meer afhankelijk wil zijn van een gewone gsm (het maakt mij ook geen ene zier uit hoe mijn bel toestel eruit ziet, hoe duur hij is en of hij polyfone ringtones heeft....daar wil ik alleen maar kwalitatief goed mee kunnen bellen, iets dat de Nokia 6310i 100% biedt hehe : )).

En ja, de Asus A620 in combinatie met de 6310i doen in principe hetzelfde, alleen is die A620 ondertussen in zo'n toestand dat ik die binnenkort ook moet vervangen (en het is dan niet handig om dan een identieke PDA aan te schaffen, dan kun je het beter meteen goed doen denk ik dan maar....)

› reageer

Ik heb met de IMEI van een SPV een Pocket Internet Totaal afgesloten en gebruik de sim mijn Z800 (ex-V800). Schijnt dat de snelheid beperkt is voor de Pocket Internet Totaal klanten maar ik vind het vrij vlot gaan. En dat onbeperkt voor € 9,50 Email laat ik ieder half uur checken en ik heb de Opera Mini browser geinstalleerd. En hij werkt via bluetooth met m'n iBook, altijd en overal internet, ideaal.

Het is niet echt een test, ze hebben het gelanceerd en gaan nu zo snel mogelijk naar HSDPA.

› reageer

chill, ik dacht dat orange dat gat al lang gedicht had? kan me niet voorstellen dat ze er niet achterkomen als sommige mensen maandelijks een gigabyte aan data verbruiken met surfen op orange world Kennelijk weten ze het maar gedogen ze het, het is ook ene vorm van prijsdifferentiatie tenslotte

@ATB:
Dus t-mob checkt niet of je daadwerkelijk opgegeven imei gebruikt? Ik kan dus gewoon een vals imei nummer opgeven en met een toestel naar keuze voor 9.50 onbeperkt op umts (gebruik het als bloetooth modem voor een laptop!).

› reageer

Dit ging over T-Mobile...

Maar Orange heeft dat gat nog niet gefixt. Maar ze weten er vanaf en "houden het in de gaten". Tja, Orange heeft nog geen UMTS en met die truc heb je alleen toegang tot internet. MSN en email werken niet via de 5080 poort. Bij T-Mobile is onbeperkt voor alles.

› reageer

@ATB,

Holy Sh*t hee,....is dat dan mogelijk om voor nog geen 10 euro onbeperkt te internetten met een laptop?? Dat wil ik ook wel.....kun je me daar wat verdere info over geven? Ik dacht trouwens dat je voor dat bedrag onbeperkt GPRS had, en geen UMTS....maar ja, da's alleen maar beter!

@qwerty1234,

hehe, dat gat is idd nog steeds niet gedicht....ik ben iig non stop online met Orange world en gebruik internet voor elk wissewasje. Wel grappig, op mijn Orange World specificatie heb ik telkens zo'n 400 a 500 raadplegingen / 12 pagina met data specifidaties LOLZZ !

Nou ja, MSN moet je wel dokken, maar 2 MB voor MSN is toch best wel veel (ik krijg het met regelmatig gebruik krapjes aan op, vaak niet eens).

Die M5000 zou dat ook moeten kunnen, dat gratis internetten (bij Orange World). Het lijkt mij wel errug relaxed MSN'en op zo'n M5000 vanwege dat keyboardje....ook is het grote scherm dat kan kantelen erg handig (veel handiger dan mijn Asus PDA die alleen in portret stand te bekijken is (op fullscreen video na dan).

› reageer

Je moet dus een "geschikt" toestel hebben voor PIT, zoals MDA's, Nokia 9300/9500 en Sony Ericsson P900/P910. Die kan je uiteraard aan je laptop koppelen en dan gewoon via die verbinding lekker surfen, mailen, msn'en. Gewoon alles. Je mag ook onbeperkt gebruikmaken van de WiFi Hotspots, bijvoorbeeld bij McDonald's. En dus ook UMTS, voorlopig. Omdat HSDPA nog niet gelanceerd is geven ze er nog geen bekendheid aan dat zal daarna gebeuren en dan bestaat de mogelijkheid dat de prijs veranderd. Wel hebben ze, zie ik nu, de snelheid gelimiteerd tot 64 KB/s met PIT. Echt 'volledig' UMTS is het dus niet! Het lijkt me redelijk dat de prijs, met deze beperking, gelijk blijft. Ze willen immers nummer 1 in data worden.

Dat kan wel met een echte databundel, maar die zijn te duur

› reageer

Heeft iemand ooit deze SPV-M5000 gehad ondertussen? (al dan niet de T-Mobile MDA Pro dan wel I-Mate Jasjar)? Ik kan die I-Mate Jasjar nu bij een 2 jarig abo KPN Mobiel van 25 euro "krijgen" (met 10 euro bijbetalen)....ik vind het nog steeds een top apparaat qua specs nl.... Op marktplaats verkopen ze hem ook maar daar is ie vaak nog duurder dan twee jaar KPN abo bijelkaar lol...

› reageer

@telegraaf

610 euro is geen slechte prijs idd. Heb je een link...

› reageer

kijk eens op deze link; volgens mij beter
http://www.telecomvergelijker.nl/cat/174/?offer_id=24002593

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.