Goedkoop bellen dankzij nieuwe chips

Afglopen weken heb ik zo wie zo al prepay gsm's gezien van 19 euro zonder die nieuwe chip. Ik vind 't geen nieuws om eerlijk te zijn.

› reageer

door onze redactie
AMSTERDAM - De prijzen van mobiele telefoons kunnen de komende jaren scherp dalen. Door de productie van goedkopere chips zullen er al volgend jaar toestellen vanaf zo'n 20 euro beschikbaar zijn.

Dat is de conclusie van diverse processorfabrikanten, die aanwezig waren op een conferentie in Brussel. Volgens Horst Pratsch van de Duitse chipmaker Infineon zijn zelfs mobieltjes van rond de 10 euro mogelijk. Merken zijn evenwel bang dat een eventueel mindere kwaliteit ten koste gaat van hun imago.

De apparaten kunnen de komende maanden zoveel goedkoper worden doordat leveranciers van de elektronica-onderdelen steeds vollediger producten maken, waarbij alle functies door één chip kunnen worden aangestuurd. Ook op behuizingen en batterijen kan nog het nodige worden bezuinigd. Momenteel worden er al (prepaid) mobieltjes onder de 50 euro verkocht.

› reageer

Ik verwacht eerder dat providers en telefoonfabrikanten hun winstmarges op deze toestellen omhoog gooien dan dat ze toestellen voor 10,- gaan verkopen.

› reageer

Volgens Horst Pratsch van de Duitse chipmaker Infineon zijn zelfs mobieltjes van rond de 10 euro mogelijk. Merken zijn evenwel bang dat een eventueel mindere kwaliteit ten koste gaat van hun imago.

wat nou imago - daar hebben we tele2 toch al voor, mobieltjes van 10 euro? _/-\o_

Ook op behuizingen en batterijen kan nog het nodige worden bezuinigd.

nee, liever niet zo zuinig doen over iets essentieels als de batterij of behuizing! nu al doen veel van die goedkopere telefoontjes nauwelijks een dag met een volle batterij en gaan ze zo kapot

@koen: voor doorsnee prepaidbellers die zo'n pakket kopen met een foon en wat beltegoed speelt prijs een grote rol, en providers zullen dan best wel geinteresseerd zijn in el-cheapo toestellen. dan kunnen ze immers zonder veel toestelsubsidie (=verlies) alsnog goedkoop dergelijke pakketten aanbieden...

› reageer

ciao>bron?

gratis toestel van €10 bij een abo >

› reageer

bron Telegraaf
zal even de link zoeken

› reageer

http://www.telegraaf.nl/i-mail/29911781/Goedkoop_bellen_met_nieuwe_chips.html

› reageer

Ik hoop dat t lekkere chips is, anders mag ie van mij weer weg...

› reageer

Afglopen weken heb ik zo wie zo al prepay gsm's gezien van 19 euro zonder die nieuwe chip. Ik vind 't geen nieuws om eerlijk te zijn.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.