heeej weten jullie misschien waar je een forum met klachten over de computers van medion kunt vinden?? alvast bedankt..
Bij de Aldi komt deze gsm binnen
maar er staat geen merk op de telefoon of in de advertentie. Heeft iemand een idee welke het is? Is het zo'n Medion gsm?
ziet er netjes uit.. ik denk dat het een medion is maar who knows..
vooral 80 gram klinkt goed, licht, met een simpel cammetje en uitbreidbaar geheugen, als het ook nog bluetooth had was het relaxed.
3 jaar garantie is ook mooi meegenomen
› reageerZiet er goed uit, leuke afmetingen ook
› reageerZiet er goed uit.
Ik denk dat Philips dezelfde toestellen verkoopt (162, 568 of 759?)
Alleen zijn die een paar gram zwaarder. Wist niet dat het Philips-logo zo gewichtig is ....
Overigens: denk dat deze thread onder 'Aanbiedingen' thuishoort, met als topictitel 'Aldi gsm voor 129 euro'.
@ hansdam: Ja dacht ik ook aan maar omdat ik het merk niet weet heb ik het maar even hier geplaatst.
Ik zal wel even zelf een berichtje voor de moderators achterlaten.
Wanneer zal ALDI dit toestel gaan verkopen? Ik kan het op de website nog niet vinden
Vanaf woensdag 14 december, vandaar dat het nog niet op de site staat. Kreeg het krantje bij de post
› reageerHier even een duidelijker plaatje:
Is het wat???? Die foon??
Met alle respect, maar hoe moeten wij nou weten of het wat is? Het ding lijkt merkloos dus niemand weet wat het is...
› reageer3 jaar garantie wordt niet door een fabrikant standaard geleverd... Wel knap dat het een triband is met de frequenties 800/900/1800. Aldi mobiel gebruikt zeker de 800 frequentie?
de 800 band is voor afrika daar wordt die wel gebruikt
› reageerNa de laatste verhalen op Kassa ben ik maar gestopt met electro bij de aldi. Het kan wat zijn maar het risico vind ik te groot.
En die 3 jaar garantie is leuk, maar je moet hem waarschijnlijk wel naar verweggistan sturen om dat te krijgen.
leuk; maar wat voor aldi presenteert die dingen? het plaatje staat niet op www.aldi.nl. Laatst postte iemand iets over aldi.de; maar ja, gezien de taal van de toelichting op het plaatje lijkt het in NL verkrijgbaar?
Ben wel benieuwd; lijkt mij wel iets voor mijn zwagertje. Die staat op het punt zijn geld te verbrassen aan enkel een MP3 speler, terwijl hij ook binnenkort een nieuwe foon wil kopen:S zucht...
@olifant: wat voor Aldi? Alle winkels in Nederland. Zoals eerder vermeld komt deze telefoon vanaf woensdagochtend in de winkels te liggen...
› reageerHet is denk ik wel een smartfoon. Alleen smartfoons maken gebruik van SD geheugenkaarten. Ik ken geen enkele andere telefoon die ook SD heeft maar geen smartfoon is.
kvind het wel een zeer strak apparaatje
Aldi maakt vaak gebruik van bijv. chinese bedrijven die op bestelling een grote partij bijv telefoons of laptops produceren, uiteraard tegen lage prijzen. Is dus helemaal niet zo zeker dat het überhaupt ook maar iets met een hier bekend merk te maken heeft...
Een NIET smartphone kan ook geheugen kaartjes bevatten volgens mij.De 6230 van nokia met geheugenkaartje is toch geen smartphone?
Volgens mij is een smartphone een telefoon met een O.S. zoals bv simbian of windows mobile.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Gepost door unlocken op 08/12/2005 15:17
Een NIET smartphone kan ook geheugen kaartjes bevatten volgens mij.De 6230 van nokia met geheugenkaartje is toch geen smartphone? De 6230 pakt alleen MMC, geen SD! Weet niet of tmotion dat ook zo exact bedoelde overigens..
wat unlocken zegt klopt
› reageerdit een aeroflot mobile telefoon
ik doelde op de SD vorm van geheugenkaarten dat die alleen in smartfoons voorkomen. natuurlijk weet ik wel dat er ook gene smartfoons zijn met geheuegnkaarten alleen die zijn dan nooit SD
› reageerWhat is this telephone that ALDI NEDERLAND is offering from 14-12-2005 for 129 euro
Mobiele telefoon met camera
• polyfone ringtones
• dynamisch geheugen
voor het telefoonboek,
agenda, opgeslagen
SMS berichten, ringtones,
foto's en afbeeldingen
• 1,5" kleurendisplay
met 65.536 kleuren
• digitale camera
met 640 x 480 pixels
• handsfree functie
• MMS, EMS en SMS berichten
• Tri Band (GSM 800/900/1800)
• WAP 2.0
• GPRS klasse 10
• standby tijd tot 200 uur
• afmetingen 98x44, 5x18mm
• gewicht 80 gr incl. accu
• incl. microfoon en headset
• mini SD kaartslot voor geheugenuitbreiding
(geheugenkaart niet meegeleverd)
• MP3 speler
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_50/OFF01.HTM
kan dit een hagenuk zijn? die schijnen ook weer mobieltjes te maken en hebben er volgens mij wat van weg
› reageermoet haast wel een hagenuk zijn, ff met google afbeeldingen gezocht die zien er vaak zo rechthoekig uit
› reageer Gepost door tmotion op 09/12/2005 00:54
ik doelde op de SD vorm van geheugenkaarten dat die alleen in smartfoons voorkomen. natuurlijk weet ik wel dat er ook gene smartfoons zijn met geheuegnkaarten alleen die zijn dan nooit SD
Het verschil tussen SD en MMC is alleen de dikte van de kaart, verder zijn ze VOLLEDIG gelijk. De enige reden dat SD wel eens in OUDE smartphones werd gebruikt is dat die dingen LOMP GROOT waren en er dus wel een SD kaart inpast. Daarnaast bestaat SD al langer dan MMC en hadden smartphones eerder geheugenkaartjes dan normale gsm's.
Moderne smartphones gebruiken andere (kleinere) geheugenkaarten zoals MMC (6600 6680) of MSDP (SE 990i). Die geheugenkaarten worden ook gewoon door gewone gsm's gebruikt (6230i, K750i)
Dat dit ding miniSD slikt zegt niets over het al dan niet smartphone zin van het apparaat.
Gepost door Rob. op 10/12/2005 15:13 - Laatst gewijzigd op 10/12/2005 15:24
...
Het verschil tussen SD en MMC is alleen de dikte van de kaart, verder zijn ze VOLLEDIG gelijkUhm...en wat dacht je van het schuifje/lock van een SD kaartje dan??
mark> kan jij daar bij dan als dat ding in je telefoon/camera zit?
compatibel was misschien een betere woordkeus; gelijk in gebruik in een apparaat.
niet aan te raden maar..
je kunt ook de ijzertjes verwijderen in een MMC gebruikende telefoon. Als je dan een SD plaatst blijft die (omdat die dikker is, en dus naar beneden gedrukt wordt door je batterij) wel zitten.
Overigens was er toch ook zo'n superoude telefoon met geheugenkaartje?
Ik heb nu een Siemens MC 60.
Is het voor mij loonend om deze telefoon te kopen.
Ik zit er al een tijdje over na te denken.
Maar ik weet niet of dit een goede keuze is.
Ik wil graag een reactie.
Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden, de telefoon opzich , ookal weten jullie niet hoe hij heet.. Maar gewoon jullie mening.
het is waarschijlijk de aldi merk: Medion...type is nog onbekend...
› reageerDankjewel morph..
En is het voor mij loonend m deze telefoon te kopen, qua inhoud, daar heb ik namelijk weinig verstand van.
Ik heb nu een Siemens MC 60
Waarom bel je niet naar ALDI zelf? Dan kan je het merk en verdere info vragen. Denk namelijk niet dat iemand je kan vertellen of de telefoon wat is aangezien niemand het ooit in zijn handen heeft gehad.
› reageer@ ciao.
Je opent zelf een topic met vragen over het merk en mijn vraag slaat op hetzelfde neer? En dan reageer je met bel de aldi, dat had jij ook kunnen doen voordat je dit topic opende.
@shopelle:
Mijn opmerking was niet verwijtend bedoeld!!
Ik geef je alleen maar een tip.
Ik heb het destijds geopend omdat ik de advertentie had gezien en het een interessante aanbieding vind. En vervolgens heb ik het hier geplaatst om deze info te kunnen delen met andere geïnteresseerden.
Ik was benieuwd naar het merk en hoopte dat iemand de telefoon al kende. Dat ik dit heb geplaatst betekent niet dat ik de telefoon ook wil kopen en daarom heeft het voor mij geen nut om te bellen.
@ ciao.
Okeeé ik vond het al een beetje vreemd, maar dan vind ik het wel een goede tip.
Ik vind het wel een leuk mobieltje maar ik wil eerst weten of het wel een goede overstap zou zijn..
Bijvoobeeld hoeveel berichten je kan opslaan.. en dat soort feitjes.
Want als je er nog ene SD kaart by moet kopen komt er al zo 40 euro bij!
Ik denk dat ik woensdag de telefoon even afwacht. En dan de doos enzo maar eens goed bestudeer.
Volgens mij zijn de gegevens van de GSM:
Merk: Medion AG
Type: MD 95489.
zie web-pagina:
http://www.stiftung-warentest.de/online/computer_telefon/meldung/1294684/1294684/1294690.html en
http://www.stiftung-warentest.de/online/computer_telefon/meldung/1294684/1294684.html
Hieruit maak ik op dat het waarschijnlijk om dit type toestel gaat.
Ook hier is de foto onduidelijk maar de technische gegevens komen overeen
het kan ook wel kloppen die mobiel van die site komt overeen met die van aldi en aldi is ook een duitse supermarkt van daar dat het waarschijnlijk wel die foon is ze hebben veel van die duitse aan biedingen
Heeft iemand al deze GSM aangeschaft en hoe bevalt deze gsm?
› reageerVanmorgen aangeschaft. Heel aardig scherm, redelijk camera, videoopnames mogelijk van 15 seconden per stuk.
Menustructuur acceptabel en redelijk snel. Het enige wat ik mis, is de mogelijkheid om de geluidssterkte van het gesprek te veranderen, maar misschien zit dat zodanig in het menu verborgen dat het mij tot nu toe ontgaan is.
en heeft het ook een bluetooth verbinding?
› reageerNee, geen bluetooth.
Over het merk bestaat verwarring. Die kan ik bij deze wegnemen. Het is een MEDION.
Dezelfde Duits/Taiwanese firma waar Aldi al z'n electronica van betrekt. Ik heb er onder meer een laptop en een PC van en die voldoen beide uitstekend. Ik hoop dat over een jaartje of 2 ook van de telefoon te kunnen zeggen.
Ik denk er ook over om de telefoon aan te schaffen, maar wat bedoel je met 'redelijke camera'? zijn de foto's echt scherp of 'redelijk'? en zit er een flits op? en het geheugen, o.a. voor de mp3 speler? bedankt alvast
› reageerDe Medion MD 95674 is het om precies te zijn!
› reageerMet redelijk bedoel ik de ,,ouderwetse" VGA-beeldschermresolutie van 640 bij 480 beeldpunten. Ik noem dat redelijk in verhouding tot bijvoorbeeld 1280 bij 1024 of nog hoger. De foto's zijn het aankijken zonder meer waard, maar begin niet met vergroten of inzoomen....dan hou je slechts heel korrelige foto's over.
Het standaard geheugen is volgens mij (heb 'm ook pas vanmorgen gekocht) niet meer dan enkele MB's, maar onder de batterij past een mini SD-kaart. En als je er eenje van 512 MB instopt dan kun je minimaal enkele honderden foto's en zeker 10 uur muziek op de telefoon kwijt. De MP3 speler klinkt lekker. OOk zonder koptelefoon.
Tot dusver ben ik alleen niet erg te spreken over de wel erg miniscule toetsjes. Maar ja, dikke mannenduim, he...
Er zit geen flits op.
Heb het toestel vanmiddag ook aangeschaft. Prima opties, jammer dat er geen flitster op zit (maar dat wist ik al). MP3 is een prima optie. Het lukt mij alleen niet om een telefoonnummer aan een foto en een ringtone te koppelen....
› reageermisschien een beetje een stomme vraag, maar ik heb nu een nokia, daar zit zo'n handig kalendertje op en hij waarschuwt je als je afspraken hebt enzo... dat zit hier waarschijnlijk niet op?
› reageerZit er ook op.
› reageervolgens mij is het helemaal geen verkeerde investering als ik alles zo eens lees. en ik heb toch geen dikke mannenduimen, dus dat is ook mooi meegenomen
Medion is niet het echte merk maar een handelsnaam. Het toestel wordt dus door een andere (telefoon) fabrikant gemaakt en voordelig met Medion cover en onder de Medion handelsnaam verkocht. Het is dus nog steeds niet bekent wie dit toestel maakt. Ik zelf denk dat hij bij Sagem vandaan komt of bij een bedrijf zoals HTC wat bijvoorbeeld de apparaten van Imate, Qtek en de MDA's en SPV's produceert. (net als hier bij de Firezone bezinepomp: die krijgen hun benzine ook gewoon van Texaco alleen weet bijna niemand dat aangezien dat Texaco klanten zou kosten).
› reageerVandaag deze telefoon aangeschaft, zit alleen geen usb kabel bij.
Wie weet hoe ik hier aan kom voor deze telefoon.
Ik neem aan in elke computer/telefoonzaak.
Toevallig had ik een USB-kaartlezer die gebruik maakt van een mini-USB-kabel. Ben nu driftig mp3's aan het overpompen op mijn 256Mb SD kaartje.
Ook het toevoegen van een per persoon eigen geluidje en foto is nu gelukt!!!
hoe je er aankomt?
volgende week in de aanbieding: USB SET
_/-\o_
Toevallig had ik een USB-kaartlezer die gebruik maakt van een mini-USB-kabel. Ben nu driftig mp3's aan het overpompen op mijn 256Mb SD kaartje.
Is het net veel sneller gewoon dat kaartje in je cardreader te stoppen dan?
Een smatphone btw is een phone met als besturingssyteem windows of symbian.
Klopt in de cardreader gaat sneller, MAAR het sd'tje ligt onder de batterij en dat is weer veel gepriegel. Overigens laad de medion ook op via de USB-kabel
› reageerVraag me af hoe het zit als de batterij 'op' is, zijn die makkelijk te verkrijgen?
› reageerInfo over de GSM800 band op dit toestel:
http://www.phonescoop.com/glossary/term.php?gid=235
Zou o.a. in de USA gebruikt worden.
ben nu driftig mp3tjes aan het overpompen op mijn 265mb USB kaartje
Is dat het kaartje dat erin zat, of is die van jezelf?
Er zit geen kaartje bij. Het interne geheugen is ong 2 Mb
› reageerMisschien een rare vraag hoor. Zit er ook over te denken om
deze gsm aan te schaffen. Maar wat is een SD kaartje? Waar kun je
die verkrijgen, en wat zijn de kosten ongeveer?
Groetjes Kim
SD is een geheugenkaartje waar je dingen op kunt slaan (bewaren), deze kan je dan in je telefoon doen, en zo kan je meer opslaan!
Het is zeg maar een soort floppy wat je in je computer doet, alleen dan kan je er meer mee opslaan en is het kleiner. Zo klein dat het in je telefoon past . Prijs voor 256 MB is ongeveer 20 euro. 512 MB ongeveer 30 euro.
Eh gasten, voor een merkloos aldi toestelletje vind ik 129 euro nog wel aardig aan de prijs. Leuk zon actie maar voor 60 euro heb je al een redelijk nokiatje..
› reageerMee eens. Denk ook eens aan de Sharp TM100.
› reageerSharp TM100
Prijsinformatie € 550
en dat noem je vergelijken.......
Even voor de duidelijkheid: deze gsm gebruikt volgens de advertentie MINI-sd kaartjes. Die zijn volgens mij nog altijd wel een stuk duurder dan de 30 euro voor 512 mb die zojuist genoemd werd (eerder zo'n 40E ex verzendkosten denk ik, maar goed daar hebben we pricewatch.info voor! zie linksboven in je scherm).
› reageer@hans21: Die werd eerder dit jaar bij T-Mobile gedumpt voor 99 euro. Vandaar.
› reageer@Driekus
Ja, je hebt idd gelijk. Ik dacht dat het gewone SD kaartjes waren, maar in de advertentie staat dat het mini-SD'tjes zijn. Deze zijn dan bijvoorbeeld bij MyCom voor 30 euro (256MB), en 45 euro (512MB). Iets duurder
Ik kan mp3's op de mini sd-kaart niet met de ingebouwde mp3speler maar alleen via bestandsbrowser Galerij afspelen, nadeel is dan dat je 1 voor 1 kunt afspelen in plaats van achter elkaar en het volume niet kunt aanpassen. Heeft iemand hier een oplossing voor? (ik heb het over de Medion mobiele telefoon van deze week)
› reageervoor volume kan je geloof ik niet veranderen maar dat van die mp3 speler is ook wel rot alleen weet iemand hoe je internet kan instellen ik heb namelijk telfort en dan doet het internet het niet
Bij mij doet internet het wel en ik heb ook Telfort.
Je moet gprs wel door de provider laten aanzetten.
Na een beetje gepruts is het toch goed gekomen met de mp3-problemen, ook het geluid is nu geregeld.
› reageeralleen hoe doe je dat met die mp3 dan ??? en het volume ?
Je moet de mp3's in de map Media/Sound op de mini-sd zetten. De ingebouwde speler zoekt alleen in die map. Daarna kun je ze gewoon via het menu Ontspanning/MP3 afspelen. Via Mijn Favorieten kun je dan een playlist samenstellen en bijvoorbeeld kiezen voor random play. Het volume kun je aanpassen met de 'pijltjes' toetsen (links/rechts).
› reageerokej bedankt
› reageerIk lees niemand over de smsfunctie.
De Duitse en Engelse taal bevat een woordenboek, maar de Nldse niet en moet je meerder malen tikken op het cijfer voor de goede letter. Irritant.
Ook worden woorden afgebroken aan't einde van de zin in het display. Niet echt overzichtelijk.
Weet iemand hier wat van af?
mijn duitse vrienden omschrijven dit zo:
Das Schreiben einer SMS ist auf Dauer anstrengend, weil die Tasten so klein sind. Empfangener Text ist nicht fließend lesbar, weil die Zeilen im Display an beliebiger Stelle auch mitten im Wort umbrechen.
softwareupdate via de medionsite kon ik nog niet vinden...
Zou dat gsm 800 niet een foutje zijn? De meeste triband toestellen hebben namelijk gsm 900/1800 en 1900. De 1900 frequentie wordt in de USA en Canada (en Zuid Amerika) landelijk gebruikt en de nieuwe 800 (=850 frequentie) wordt alleen als aanvulling in landelijke gebieden gebruikt om het net verder uit te bouwen of betere binnenhuisdekking te krijgen. Als het toestel echt gsm 800/900/1800 is, dan krijg je in de USA dat je in de steden niet kunt bellen en alleen verbinding krijgt op afgelegen landweggetjes op plekken waar pas sinds enkele maanden gsm is gebouwd.
› reageerIk heb vorige week ook een medion telefoon bij de Aldi gekocht. Ik ben prima te spreken over de telefoon. Ik weet alleen niet precies hoe de mp3 speler werkt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik muziek vanaf mijn computer naar de telefoon kan krijgen. Wat heb ik daar allemaal voor nodig? Alvast bedankt!
› reageerNou, ik breng hem morgen terug!!
Mijn batterij is om de haverklap leeg, en luister niet muziek ofzo,
dus dat kan de oorzaak niet zijn...
Allemaal wat kleine dingen die me irriteren. Zoals met het smsen,
geen t9 ed.
Ook ik heb deze Medion-gsm gekocht bij de Aldi en ik heb een vraag. Bovenin mijn display, het derde icoontje van links, staat een simkaart afgebeeld met twee knipperende plusjes onder elkaar.
Wat betekend dit??
Dat houdt in dat je teveel smsjes hebt op je simkaart...
Daar was ik ook al achter gekomen, even wissen, en dan is het weg!
ik zie bij de smsinstellingen dat ik 7 smsjes op m'n simkaart kan hebben (ik weet het, een hele oude simkaart) en daaronder staat 0/50 toestel. maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de overige smsjes op het vaste geheugen worden opgeslagen?
en wie heeft er nog meer negatieve ervaringen met het opstellen van sms berichten (zonder nlds woordenboek)?
hej iedereen! Ik ben van belgie en heb de gsm sinds vorige week. Ben er heel tevreden over maar heb wel problemen met internet en mms enzo. Ik kan het namelijk niet ingesteld krijgen.... Ik kan toch wel met deze gsm mms'en met een belgische operator hoop ik.... Weet iemand hier wat meer over?
Groetjes!
Na het wissen van enkele sms'jes is het probleem van de knipperende plusjes inderdaad verdwenen. Bedankt!
Zijn er verder nog mensen die ontevreden zijn over de batterij? Bij mij is 'ie best snel leeg namlijk(in 24u al voor de helft leeg terwijl 'ie standby heeft gestaan!).
Probeer eerst eens het toestel 24 uur aan de lader te leggen en hem daarna enkele keren helemaal leeg te maken en direct weer voor ca. 14 uur aan de lader te leggen. Na ongeveer 3 of 4 keer herhalen van dit "ritueel" heeft je accu pas zijn maximale capaciteit bereikt. Vooral bij Li-ion accu's komen de accu's wat traag op gang is mijn ervaring (vooral als ze al wat langer opgeslagen hebben gelegen).
@splassh: Schakelt hij niet vanzelf over naar je toestelgeheugen als je simkaart vol is? NB. zeker een antieke KPN prepaid sim? Eventueel kan je via KPN de simkaart om laten wisselen voor een nieuwere. Voor zover ik weet kostenloos als je problemen met je toestel hebt. (vooral Siemens toestellen kunnen niet goed om gaan met het voltage van oude simkaarten).
@Koen:
het is zeker een antieke simkaart... ik heb geprobeerd of hij niet automatisch over schakelt, maar ik kreeg het 8e smsje maar niet binnen. wel toen ik smsjes van m'n sim verwijderde...
misschien moet ik em maar es omzetten via KPN, maar dan ben ik m'n simkaart wel een tijdje kwijt...
Even een vraagje: welke software zit erop? Uit de reacties hier denk ik dus niet dat er windows mobile software of symbian op zit. Iemand in staat pics vanhet menu te posten? Of enige info?
› reageerInfo over de software (zoveel verstand heb ik er niet van); Java en Mophun spelletjes staan erop. Kan je je vraag anders iets specificeren, wil je graag helpen.
Met mijn vodafone simkaart kunnen er 15 smsjes op, wanneer ik er meer heb, gaan die niet automatisch op het toestel... Wet iemand hoe ik smsjes op het toestel ipv sim kan zetten?
Ik heb de telefoon ook. Ben er opzich erg tevreden over, maar er zijn een aantal dingen waar ik mij aan erger
-ik kan maar 20 smsjes opslaan(alleen sim-geheugen wordt gebruikt)
-elke dag moet ik mijn sms spul opnieuw instellen als de tel. uitgeweest is, ander krijg ik een foutmelding van :"bericht kan niet verzonden worden".
-Filmpjes kunnen maar 15sec.
-Ik heb een geheugen kaart, waarom kan die niet voor smsjes etc ook gebruikt worden? Dan zou ik er 234234 smsjes op kunnen hebben!
-Filmpjes moeten toch gewoon langer willen als je een geheugenkaart van 512mb hebt!
-Er zitten wat taalfoutjes in het menu etc
-Geen t9 bij Nederlandse taal.
Zodra er mij weer meer te binnenschiet zal ik het vermelden.
Ik stel voor om een klachtenmail op te stellen, een standaar e-mail. En dan die vervolgens allemaal naar Medion sturen, om te vragen voor een firmware upgrade!
Sorry voor mijn slechte zinsbouw etc nu even. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd... hahaha.
Groeten.
Ik wil ook graag weten hoe dat met dat smsen zit.
Ik kan er namelijk maar 18 opslaan. En er staat altijd nog 0/50 op de telefoon.
Hoe zet ik dit over?!
Volgende vraag;
Ik kan niet zien hoelang ik in totaal gebeld heb of ik kan het gewoon niet vinden en kijk er met me neus overheen? Heeft iemand dit gevonden? En dan bedoel ik uitgaande gesprekken.
Mijn pincode 2 is geblokkeerd terwijl ik hem nooit gebruikt heb! Hoe kan ik dit veranderen?
De batterij is van mij ook erg slecht, moet hem elke dag opladen. Hoe bedoelde je dat Koen? Met 14 uur opladen? Als hij gewoon totaal is opgeladen langer in de adapter laten zitten?
Het smsen gaat zo moeizaam! Nog meer mensen problemen mee?
@ Brain de J!
Bij mij doet hij dat ook.. Kan bericht niet verzenden..
Maar nu snap ik waarom, ik zet mijn telefoon nog wel eens uit. Maar dit moet toch geen reden zijn?
Je kunt inderdaad niet zien hoe lang je gebeld hebt. In- en uitgaande gesprekken worden bij elkaar opgeteld. Een stomme fout in de software.
Een batterij bereikt pas na een keer of drie opladen en volledig ontladen z'n normale standtijd.
Inderdaad, als je tel. uit geweest is kan je eerst geen berichten verzenden! Heel erg irritant. Batterij is ook niet je van het.
Ik ben voor een klachtenmail!
Laten we Medion inlichten, en een firmware update eisen!
Ik vind het heel erg vervelend dat je niet kan zien over de uitgaande oproepen!
Ik ben ook wel in voor een klachten e-mail met de dingen die we ontbreken.. Dat mag wel even verandert worden.
Ik ben ook voor een klachtenmail!
Ik heb namelijk nog iets ontdekt --> wanneer ik de wekker instel, staat er dat het alarm uit staat, terwijl 'ie wel gewoon af gaat op de tijd dat ik 'm ingesteld heb... Hebben meer mensen dit probleem?
voor deze prijs kun je vele betere gsm's krijgen! ik ben blij dat ik em heb teruggebracht!!
› reageerIk heb nog een aantal opmerkingen(ter aansluiting op mijn eerdere post):
Er staat als je een foto wilt zien : "weergeve" dit moet volgens mij zijn, weergeven?
Waarom geen geluid bij filmpjes? Ik bedoel er zit toch ook een microfoon op de telefoon?!
Mijn telefoon crasht soms gewoon!
In de "Gallerij" staan je opgenomen video's onder "video opnemen" dit moet dus zijn "video weergeven"
T9 functie zou handig zijn.
Foto's zijn redelijk onscherp.
Batterij snel leeg.
Als je op vrijgeven drukt, komt er in het Engels te staan van: please press # to unlock. Waarom staat dit er niet gewoon in het Nederlands!?
Het zou fijn zijn als je de standaard mp3tjes kan verwijderen.
Het zou ook fijn zijn als je meer berichten kan opslaan.
Ik heb geen zin om elke dag mijn sms gedoe opnieuw in te stellen, elke keer als mijn tel. uitgeweest is en ik probeer een bericht te zenden krijg ik een foutmelding.
Wat ook vervelend is, is dat de telefoon bij een berichtje maar 1 keer trilt, dit mogen wat mij betreft wel 3 trillingen zijn. Aangezien ik mijn telefoon altijd op stil heb staan en meestal voel ik die ene keer trillen niet eens.
En nu ben ik nog weer aantal dingen vergeten, maar zodra ze mij weer te binnen schieten meld ik ze.
Ik zal dit weekend een mail opstellen, waarin wij een firmware upgrade eisen. Zo niet, brengen we allemaal onze telefoon terug. We laten Medion kiezen. In de mail zal ik ALLE problemen proberen te vermelden, dus meld bij deze allemaal even je problemen.
Keurige opsomming. Heb tot nu toe nog geen andere problemen gevonden, maar je vergeet, dat je niet kunt zien hoe lang je gebeld hebt. Inkomend en uitgaand worden immers opgeteld.
› reageerJe kunt wel na een gesprek zien hoe lang je gebeld hebt.
› reageerJe kan het wel zien, maar het wordt inderdaad opgeteld, en dat is heel lastig als je een abbonement hebt.. waar je geen smsjes ofzo bij krijgt.. dat je belminuten bijna op zijn.
Ook vergeet je nog dat over het alarm,
Dit zijn ook maar een aantal van de problemen die ik ondervonden heb. Alarm ben ik o.a nog nooit mee bezig geweest.
We moeten even zorgen dat we echt alles op "papier" hebben wat niet in de haak is. Pas dan kunnen we een goede firmware upgrade eisen.
Als we onze zin niet krijgen gaan we met z'n allen flink dreigen, met alles en nog wat hahha : )
Dit weekend zal ik mijn best even doen voor een algemene e-mail. Zodat elke bezitter met klachten die naar Medion kan versturen!
naast T9 met de smsjes breekt ie ook woorden af aan't einde van de regel in het display. is ook erg irritant
› reageerJa ik hoop dat je e-mail werkt. Anders wil ik ook nog wel een e-mail sturen.
Nu bijvoorbeeld. Is me accu WEER leeg!
Word je toch helemaal gek van.
En verder ben ik het met de punten die je heb benoemt eens, alleen dat van die uitgaande gesprekken moet er nog even bij hoor als je goed wilt zeieken..
0-)
@ splassch,
Dat is inderdaad ook vervelend ook bij ontvangen berichten doet hij dat!
Ja dat is ook erg vervelend! Wat vinden jullie trouwens van de kwaliteit van de foto's? Als je ze bekijkt op je pc dan he.
› reageerHoe kan je die bekijken?
Ik moet nog een SD aanschafen, dat wilde ik nog niet doen omdat ik aan het twijfelen ben of ik de telefoon zal terug brengen.
Bovendien heb ik nog niet zoveel foto's gemaakt,maar ik ben een siemens MC60 gewend dus vind de foto's wel mooi
Ik heb dus meteen de volgende dag al een sd gehaald. Balen, straks moet de telefoon terug...
› reageerHoi!
Ik had nog 1 vraagje, als je een ringtoon wilt downloaden voorbeeld Jamba.
Dan moet je ook de soort telefoon erbij zetten voorbeeld nokia samsung enz.
Maar hier staat geen medion tussen!
Dus hier mijn vraag hoe moet je een ringtoon nu downloaden via jamba?
Vraag: Als ik met de medion bel dan krijgt de andere kant een galm in de telfoon en hoort die zichzelf terug. Mijn telefoon staat te hard. Iemand een idee hoe ik dit zachter kan stellen???
Harry
aldifoon ,daar wil je mee gezien worden !
› reageerHarry, je kan het volume zachter (of harder) zetten door de toets tussen het rode en groene knopje, dus de cursor zegmaar --> linker cursor is zachter en rechter is harder.
Pas op zn allerzachst hoorde de gene waarmee ik belde zichzelf niet meer, maar kon IK die persoon niet verstaan... dus de galm blijft, ook na het aanpassen van het volume.
Ik heb m gisteren trouwens teruggebracht, echt een vervelend ding!
Succces ermee jullie!
Vraagje, Thea.
Heb je bij de Aldi je geld teruggekregen?. Zo ja, dan breng ik 'm vanavond ook terug.
Je krijgt binnen een maand na aankoop zoiezo je geld terug. Daarna niet meer, dan heeft het met de garantie periode te maken, dan kan je alleen een gerepareerd of nieuw toestel krijgen.
› reageerkan iemand mij even de gprs en csd instellingen van telfort op de site zetten niet van de site telfort gwoon van je telefoon
› reageerHem 'm zojuist teruggebracht...met een zucht van verlichting. Ga het geld maar besteden aan de Sony/Ericsson V600i van Vodafone. Lijkt me een heel wat betere investering en nog 29 Euro goedkoper ook.
› reageerik ga'm morgen ook terugbrengen. heb't helemaal gehad en ga niet wachten op een update...
kVerheug me nu al op het klantvriendelijke onthaal van de aldi en vraag me af of ze echt zo uitkijken naar mijn bezoek zoals ze op hun website pretenderen...
Bij de Aldi waar ik 'm gekocht had, was het in 10 seconden geregeld. De juffrouw achter de kasse keek niet eens in het doosje, maar was tevreden met de melding, dat ik verre van tevreden was. Bonnetje met NAW invullen, 129 Eurootjes terug en een SE600i aangeschaft. Uiteraard niet bij de Aldi
ik moet wel eerst die zaterdagrij trotseren voor m'n poen... maar ja, dat heb ik er inmiddels graag voor over...
Ik ben er wel heel tevreden mee, nadeel van die Ericsson is dat er geen geheugenuitbreiding mogelijk is.
› reageerHoi!
Ik had nog 1 vraagje, als je een ringtoon wilt downloaden voorbeeld Jamba.
Dan moet je ook de soort telefoon erbij zetten voorbeeld nokia samsung enz.
Maar hier staat geen medion tussen!
Dus hier mijn vraag hoe moet je een ringtoon nu downloaden via jamba?
Weet iemand deze antwoord
@hpahpa
en een SE600i aangeschaft.
---------------------------------------
Ik denk er ook over om 'm morgen terug te brengen ivm de batterij.
Waar heb je die SE 600i aangeschaft en ik neem aan zonder abonnement ????
Die V600i was afgelopen week bij Vodafone in de aanbieding. Prepay. Voor 99 Euro. Te gekke UMTS-telefoon met (voor mij) ongekende mogelijkheden. Een werkelijk fantastisch ding.
En die simlock...nou ja, daar zijn mogelijkheden genoeg voor.
ik heb het helemaal gehad met de software die er nu op staat, zal vandaag de klachtenmail opstellen.
› reageerBij deze even de opzet voor de standaar mail, stuur allemaal deze mail...en hopelijk. Wat je zelfs kan doen is vrienden en familie die deze telefoon niet eens hebben vragen om de mail te sturen?
Geachte meneer/mevrouw,
Op woensdag 14 december heb ik in een Aldi filiaal de Medion MD95674 mobiele telefoon aangeschaft.
Nu ik het apparaat een aantal weken in gebruik heb, ben ik tegen een groot aantal fouten in de software gelopen. Fouten die erg storend zijn en gewoon niet horen. Daarom mail ik u bij deze een opsomming van de fouten in de software. In de hoop dat u met een firmware update kan komen waarin de fouten zijn opgelost. Zo niet, dan zal ik helaas de telefoon moeten terug brengen.
Hieronder een opsomming van de fouten in de software:
Elke keer als de telefoon uit is geweest en weer aangedaan is, en ik wil een smsje verturen. Dan krijg ik de foutmelding: "bericht kan niet verzonden worden". Vervolgens moet ik dan eerst in de sms instellingen gaan, en deze instellingen weer opnieuw opslaan. Pas dan kan ik weer een bericht verzenden.
De woorden in smsjes worden zomaar aan het eind van de regel afgebroken. Beter zou het zijn als dan het hele woord op een nieuwe regel komt.
De telefoon gebruikt alleen het sim-geheugen voor smsjes, dus kun je maar een heel klein aantal smsjes bewaren. Is het niet mogelijk dat de telefoon daar meer geheugen voor kan gebruiken?
In het Engels in en in het Duits is er wel een T9 mogelijkheid, helaas niet in de Nederlandse taal?
Bij het ontvangen van een sms-bericht trilt de telefoon maar 1 keer, waardoor je bijna nooit opmerkt dat je een bericht ontvangt. Zou dit in plaats van 1 keer misschien 3 keer kunnen? Of 2 lange keren of iets dergelijks.
In je inbox van ontvangen mms-berichten wordt niet de naam maar het telefoon nummer van de persoon die jou gemmst heeft weergegeven, hier zou mijn inziens ook gewoon de naam moeten staan, net als bij sms.
Zelfs na plaatsing van een mini-sd kaart(die ik speciaal voor deze telefoon heb aangeschaft) kan ik alleen maar filmpjes van slechts 15 seconden maken. Zou dit niet langer kunnen? De mini-sd kaart heeft namelijk genoeg geheugen voor langere filmpjes. Dus waarom benut de GSM deze niet?
Er zitten ook een aantal taalfoutjes in de Nederlandse taal.
Zo staat er bijvoorbeeld in de gallerij " weergeve" in plaats van " weergeven" als je een foto wilt zien.
Opgenomen video's worden aangegeven met: " video opnemen" dit zou moeten zijn: " video weergeven"
Als je telefoon op toetsenblokkering staat en je wilt de telefoon weer op vrijgeven zetten en je drukt op vrijgeven. Dan komt er in het Engels te staan: " Please press # key to unlock keys". En dat terwijl mijn telefoon op de Nederlandse taal staat ingesteld?
Na het bekijken van video's of andere " inspannende dingen voor de telefoon" crasht de telefoon soms gewoon!?
De foto's die je kan maken met de telefoon zijn ook erg onscherp.
En tot slot, als je met iemand belt, hoort degene aan de andere kant constant zichzelf galmen. Pas als je het luidspreker volume op zijn allerzachtst zet is dit verholpen, maar dan hoor je zelf degene waar je mee aan het bellen bent niet meer.
Zoals u kunt lezen zitten er een groot aantal " fouten" in de software.
Daarom bij deze een verzoek om een firmware update. Zodat ik toch nog veel plezier aan deze telefoon kan beleven. Want op deze dingen na, ben ik erg tevreden over de telefoon.
Ik zou graag zo snel mogelijk van u horen, omdat ik anders, zoals u waarschijnlijk wel weet, terug moet gaan met de telefoon. En als ik dit niet binnen 30 dagen doe, krijg ik niet meer de aankoop som vergoed.
Met vriendelijke groet,
Brian de Jong.
dit kan je mailen naar medion. via www.medion.com en dan naar service en ondersteuning. dan e-mail ondersteuning.
› reageerEn heb je ze ook al gebeld? Want die 30 dagen omruiltijd zijn al bijna voorbij. Wordt erg krap zo.
› reageerhet is nog een kleine 2 week...dus ik hoop het voor die tijd voor mekaar te hebben. zoniet. dan gaat hij terug, maar dan zit ik met een mini-sd kaart..zucht. Dat is het hele punt. Ik kan deze tel. wel terugbrengen, maar dan heb ik 49euro voor niets besteed. Want die geheugenkaart kan ik nergens anders voor gebruiken.
› reageerIk heb op 14 december ook de Aldifoon (Medion MD 95674)aangeschaft.
Afgelopen vrijdag heb ik hem terug gebracht nadat ik Medion met een klacht had gemaild en er tot nu toe geen enkele response is geweest.
De klacht bevatte ondermeer:
Batterij veel te snel leeg (graag een vervanging), SMS versturen gaf altijd de foutmelding, bericht niet verzonden, bellen ging bijna niet kreeg haast nooit geen verbinding ( firmware update gewenst).
Tja, de tijd drong voor mij i.v.m. de 30 dagen geld terug garantie.
Heb nu een Sonyericsson K750i gekocht zonder simlock tot op heden een prima app.
kheb em een tijdje geleden al teruggebracht. medion is gewoon nog niet toe aan dit type toestel (wat nederland betreft dan).
› reageerHier de Antwoorden van medion op de eerdere brief in het forum, ik ben blij dat ik hem heb terug gebracht want die batterij was een ramp!
Het afkappen van woorden aan het eind van een sms is een feature welke voorkomt
bij meerdere telefoonfabrikanten. Tijdens het opstellen van een sms worden de
woorden afgekapt. Wanneer de sms daadwerkelijk wordt verzonden worden deze
woorden echter aan elkaar geplakt en samengesteld. De ontvanger ontvangt een
correct weergegeven sms bericht. Hier zullen wij geen verandering in aan gaan
brengen.
Helaas is er geen T9 woordenboek beschikbaar. Om toch met de T9 functionaliteit
te werken raden wij u aan om een andere taal te selecteren en zo uw eigen
woordenboek samen te stellen. Naar verwachting wordt ook hier geen update voor
uitgebracht.
De telefoon trilt bij het ontvangen van een SMS slechts 1x. Ook dit is een
feature welke bij meerdere telefoonfabrikanten zich voordoet. Ook deze
instelling wordt niet gewijzigd.
Het opnemen van 15 seconden filmpjes heeft te maken met de technologische
beperking van de telefoon. Het is mogelijk om korte filmpjes te schieten. Na
verloop van tijd wordt de bestandsgrootte van een filmpje echter zo groot dat
dit van invloed is op de snelheid van de telefoon. Vandaar dat filmpjes na 15
seconden stop worden gezet. Dit is een technologische stop en ook hier wordt, en
kan zelfs, geen update voor uit worden gebracht.
De overige meldingen hebben wji doorgezet naar een andere afdeling. Deze zullen
voor u nakijken of dit te wijten is aan een softwarematig, hardwarematig defect
aan de telefoon. En of er in de toekomst nog een update voor uit wordt gebracht
te ja of te nee.
De camera welke in uw telefoon zit is een VGA camera met 0,3 megapixels. De
foto's welke u met deze camera maakt zijn beschikbaar op een resolutie van 640 x
480. Omdat de camera enkel een digitale zoom functie heeft, en een vrij lage
megapixel rate is deze camera geschikt als extra feature op de telefoon, maar
zeker niet geschikt om te gebruiken als primair fototoestel.
Wij hebben uw gegevens tevens doorgegeven aan Medion Duitsland, maar naar
verwachting zal er geen fimrware update beschikbaar worden gesteld.
en daar zit je dan met je telefoon... ik vind dat ze zich d'r heel zwak uitlullen.
Dat anderen een correct weergegeven sms ontvangen doet voor mij niets af van de ergernis die het opstellen van sms met zich meebrengt.
Het niet willen meewerken aan een Nld's T9 woordenboek, wekt op mij de indruk dat Medion zich met deze telefoon niet perse op de nederlandse markt wil richten.
Het is natuurlijk belachelijk dat men dan maar een engels of duits woordenboek moet omvormen naar een nederlandse.
kortom, totaal niet klantvriendelijk en ik ben nog steeds blij dat ik de telefoon op tijd heb teruggebracht.
Wat ben ik blij dat ik hem heb terug gebracht op 12 januari. Ik heb net zo'n mailtje van Medion gehad zoals "Courage". Op 2 januari Medion gemaild en 19 januari een antwoord van medion ontvangen tja, dat is aan de late kant als je mailt voor 14 januari wil ik uiterlijk een bevredigend antwoord anders moet het retour wil ik m'n geld terug ontvangen.
› reageerze lullen zich er echt heel makkelijk uit zitten ze zijken dat de telefoon langzaam gaat doen als de filmpjes lang duren en als je je mobiel dan helemaal vol zet met mp3 dat is dan toch hetzelfde .....
Hallo allen!
Ik heb ook dezelfde probleem als de rest met deze Medion gsm.
ik heb deze gsm al 4 weken,maar ben er absoluut niet te vreden over.
ik zou graag willen dat ik m kon terugbrengen en mijn geld weer terug had, maar ik ben mijn bon kwijt!
heel dom...ik moet er een tijdje mee doen dus!
of weet iemand hoe ik m toch terug kan doen??