Doorbraak tarief vast-mobiel 8ct/minuut

In de tarievenlijst staat:
1643Telecom Tarieven per 12-12-2005

Alle genoemde tarieven zijn inclusief BTW en in cent per minuut. Starttik 9 cent. Géén piek- of daltarieven, altijd voordelig dus! Voor een printversie van de tarieven, klik hier .

Bellen binnen Nederland:
Nederland Vastnet 0
Nederland Mobiele Telefoons 13

Inderdaad zegt het telefoonstemmetje nog 8ct per minuut?! Wat het werkelijk is zal blijken op de rekening.

› reageer

Kreeg net een mail van 1643.

je kunt bij hun voortaan voor maar 8 cent per minuut bellen van vast naar mobiel!
Momenteel veruit de goedkoopste aanbieder....

› reageer

je bent me net voor

Dat is inderdaad een doorbraak, valt me alleen op dat ze dat op hun site niet hebben geupdate.

Opvallend is dat andere aanbieders nog wel hoge tarieven hanteren, ook 1649 kost nog zo'n 20 tot 24 cent per minuut volgens hun site !

› reageer

dat is erg goedkoop inderdaad, zeker als je bedenkt dat de tarieven die de mobiele providers berekenen voor het doorgeven van een gesprek naar hun klanten ca. 11ct.min zijn....

Maar mij hoor je niet klagen

› reageer

Maar ze zullen er toch geen verlies op maken toch? Is het echt zoveel (die vergoeding ca 11 ct)

› reageer

hoe zijn jullie ervaringen met 1643, gebruik zelf nog steeds 1649. volgens de voorpagina is de starttik 5 cent per minuut maar als je bij tarieven kijkt staat er weer 9 cent per minuut. ook staat daar dat bellen naar mobiel 13 cent kost per 9 december, kortom ik volg ze niet helemaal, jullie wel?

› reageer

dit heeft idd te maken met verlaging van de interconnectie tarieven (ik dacht dat het per 1 januari was maar blijkbaar was het 1 dec)

opta heeft iedereen verplicht interconnect-tarieven omlaag te doen in stappen.. nu was het iets van 13 cent en t gaat nu verder omlaag.. blijkbaar naar 8 of 7 cent nu?

› reageer

interconnectietarieven liggen hoger dan die 8 cent hoor!

http://www.opta.nl/download/Mededeling%20MTA.pdf

› reageer

de maximale interconnectie tarieven zijn 11ct/min (KPN Vf) en 12,4ct/min (Tm Tf Or). De providers mogen daar natuurlijk onedr gaan zitten, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet doen, of in elk geval niet veel.

Die dingen heten overigens "mobiele terminating tarieven" dus niet interconnectietarieven

› reageer

Zijn die gasten van 1643 wel te vertrouwen? Wanneer je je aanmeldt gebruiken ze een goedkoop SSL certificaat van RapidSSL.com. Die controleren de naam en KVK van de aanvrager helemaal niet, alleen de registratiegegevens van het domein worden gekopieerd.

Ik begrijp dat ze de kosten zo laag mogelijk willen houden maar dit is verkeerde zuinigheid.

Let ook op het starttarief van 9 cent. Bij KPN is dit 5,18 cent. Je moet dus een halve minuut of zo bellen voordat je voordeel hebt.

› reageer

Het is idd Mobile Terminating Acces of MTA tarieven..
toch gebruiken veel mensen ook "interconnectietarieven", misschien omdat het logischer klinkt?

Maarhe toch wel opmerkelijk hoe ze dan met 8 cent per minuut bellen naar mobiel kunnen aanbieden als het hun zelf minstens 11 cent kost? of zouden ze toch bepalde bulk-kortingen krijgen?

› reageer

Grappig dat dit allemaal openbaar is. Je kan dus precies zien wat de verdiensten zijn. Tele2 kan dus makkelijk de belbonus van 2ct van inkomende gesprekken verhogen

› reageer

De winst zit hem in de voicemail denk ik.

Als je belt van vast naar mobiel dan krijgen mensen vast vaak de voicemail te horen van de persoon wie ze bellen (hetzij omdat de telefoon 5x is overgegaan, hetzij omdat de telefoon uit staat). Dan halen ze direct die 9 cent binnen. En die keren dat er geen voicemail komt, dan denk ik dat de gesprekken nog steeds relatief kort zijn, vaak is het alleen maar om een kort bericht door te geven. Dus ze halen de winst (denk ik) uit de korte verbindingen...

› reageer

Hmmm, ik heb met gisterenavond aangemeld maar kan nu nog niet met 1643 bellen. Het zo binnen max 1 uur geregeld worden na aanmelding. Misschien omdat ik nu nog via 1601 of 1649 bel? Maar op de website staat dat dat geen probeem zou moeten zijn. Heeft iemand al aangemeld met succes?

› reageer

ja ik heb me aangemeld met succes.

Maar het is geen PREselect dat weet je toch wel he?
Je moet gewoon 16430633240583 o.i.d. toetsen.

› reageer

Nee hoor. Ik weet hoe het werkt, maar als ik 1643 gebruik dan krijg ik slechts te horen dat ik niet ben aangemeld. Nog maar een keer aanmelden, misschien een probleempje bij het aanmelden.

› reageer

Mogelijk is het momenteel een beetje druk . Bel zelf ook met 1649, heb me in september probleemloos bij 1643 aangemeld en kon idd al na een uurtje bellen.

› reageer

Zijn die gasten van 1643 wel te vertrouwen
De eigenaren zijn dezelfde als bel1601, telediscount, bel1649 en vele andere budgetaanbieders in Europa. Het bedrijf heet Finarea en zit in Zwitserland. Op voip-info.org staat meer informatie over dit bedrijf en haar dochterondernemingen.

› reageer

Even een linkje naar de site .

Ze hanteren momenteel een actietarief van 8 cent. Ik ben benieuwd hoelang dit zo blijft. De site is nog niet helemaal aangepast, daar staat nog 13 cent.

› reageer

Net is het actietarief alweer aangepast. Op de hoofdsite staat nog 8 ct pm voor mobiele nummers, maar in de tarievenlijst stat per 12-12-2005 alweer 13 ct per minuut. Ook is het starttarief voor bellen naar vastnet gegaan van 5ct naar 9ct! Bel1649.nl is voor het vast net dan vaak voordeliger, zeker bij korte telefoontjes (starttarief 5ct en 0 of 1 ct per minuut)

› reageer

Ja idd, maar als je veel vast-mobiel belt is dit weer handiger. Moet je nagaan dat Finarea ( of wie de eigenaar ook is) zoveel bvtjes heeft in NL met allemaal verschillende tarieven. Het wordt er niet makkelijker op. Naja gewoon de vaste lijn naar belbudget zetten en alleen nog mobiel bellen...

› reageer

Ik zie nu weer nergens op de hoofdsite iets van 12-12 staan.
Wel op de tariefpagina, dat klopt

Nu staat op de hoofdsite ook dat het maar 8 cent kost.

Heb net nog even iemand op zn gsm gebeld met 1643, en ook de tariefsmelding zegt nog 8 cent...

› reageer

In de tarievenlijst staat:
1643Telecom Tarieven per 12-12-2005

Alle genoemde tarieven zijn inclusief BTW en in cent per minuut. Starttik 9 cent. Géén piek- of daltarieven, altijd voordelig dus! Voor een printversie van de tarieven, klik hier .

Bellen binnen Nederland:
Nederland Vastnet 0
Nederland Mobiele Telefoons 13

Inderdaad zegt het telefoonstemmetje nog 8ct per minuut?! Wat het werkelijk is zal blijken op de rekening.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.