Overal betaal je dubbel voor die functie. Dat staat ook overal aangegeven bij uitleg over die mogelijkheid.
› reageerGratis bellen dankzij andermans voicemail
Vrijdag 9 december 2005, 14:21 - Diverse telecombedrijven nemen maatregelen om het hacken van voicemailboxen tegen te gaan. Kwaadwillenden kunnen via de voicemail zelfs gratis bellen.
Mobiele netwerken bevatten een lek waardoor voicemails van anderen afgeluisterd kunnen worden. Tevens kunnen kwaadwillenden op kosten van een ander bellen. Hackers kunnen vanuit het buitenland of via internetbellen de beveiliging omzeilen om zo toegang tot de voicemailboxen te krijgen, zo schrijft De Telegraaf.
Voicemails waren vanuit het buitenland direct af te luisteren. De krant noemt als voorbeeld misbruikers die vanaf Australiƫ een kort bericht inspreken. Vervolgens belt een handlanger vanuit het buitenland naar de voicemail en kiest voor het automatisch terugbellen. Beide misbruikers kunnen nu een telefoongesprek voeren op rekening van het slachtoffer.
Telfort, T-Mobile en KPN hebben al aangekondigd snel met maatregelen te komen. Voortaan moeten klanten bijvoorbeeld eerst een pincode intoetsen, voordat ze hun berichten kunnen afluisteren.
Bron: WebWereld
Telfort, T-Mobile en KPN hebben al aangekondigd snel met maatregelen te komen.
Orange en Vodafone doen niks?
Ik heb toch geen voicemail aanstaan (alleen maar irritant ), maar toch.
Orange heeft al standaard een pincode. en vodafone geloof ik ook
› reageerBij Vodafone is de pincode voor het afluisteren in Nederland optioneel, maar wordt er vanaf een ander nummer of vanuit het buitenland naar de voicemail gebeld dan is toegang alleen mogelijk indien er vanaf de aansluiting (en vanuit Nederland) zelf een pincode is ingesteld.
› reageerff pincode aanzetten of voicemail uitzetten. wel slim trucje, waarom verzin ik nooit zoiets
Voicemails waren vanuit het buitenland direct af te luisteren.
Dit heeft niets met "hackers" te maken, dit is gewoon SCHUNNIG!!
Telecombedrijven kunnen net zo goed zeggen dat mensen uit diverse landen gratis op jouw kosten kunnen bellen... Heel leuk voor ze, maar als ze mij zo'n rekening geven, mogen ze naar de rechter voor ik hem betaal!
Wie een voicemailbox hackt kan bij de meeste providers zelfs alle nummers bellen aangezien je in de meeste voicemail menu's zelf een terugbel nummer in moet typen als er een beller was die de nummerweergave uit had.
Deze functie is nutteloos in mijn beleving aangezien je bij het intypen van een telefoonnummer vanuit de voicemail geen extra gemak hebt (je moet het nummer immers toch intoetsen) en je betaalt nog dubbele kosten ook (kosten voor bellen naar voicemail + kosten voor het gesprek op hetzelfde tijdstip en voor de duur van het hele gesprek). Dan kan je als er geen terugbelnummer is achtergelaten beter ophangen en opnieuw bellen! Deactiveren van die mogelijkheid lijkt mij dus het minste wat een operator kan doen.
koen> ik ben het helemaal met je eens, alleen betaal je volgens mij niet dubbel
› reageerBij Vodafone betaal je dubbel, ik weet niet hoe dat bij andere providers is. Sinds ik dit weet, gebruik ik de terug-bel functie niet meer..
› reageerOveral betaal je dubbel voor die functie. Dat staat ook overal aangegeven bij uitleg over die mogelijkheid.
› reageer