Zelfvernietigende sms'jes

Met de huidige telefoons is het ook al mogelijk om de geldigheid van een sms in te stellen. Op mijn Nokia kan ik stellen: 1 uur, 6 uur, 24 uur, 3 dagen, 1 week of onbeperkt.

Dit is heel wat anders, dit is hoe lang het smsje bewaard wordt bij de provider als de ontvanger geen signaal heeft.

Deze dienst is inderdaad gewoon een soort van WAP. De SMS wordt verstuurd naar een WAP-site oid, hier wordt de SMS opgeslagen, de ontvanger bekijkt de link en na 40 seconden wordt de SMS op de server gewist. Vrij simpel lijkt mij.

› reageer

Zelfvernietigende sms'jes populair

Uitgegeven: 13 december 2005 16:32
Laatst gewijzigd: 13 december 2005 16:39

LONDEN - Mensen die bang zijn dat de sms'jes die zij sturen later nog tegen ze kunnen worden gebruikt, kunnen in Groot-Brittanniƫ nu tekstberichtjes schrijven die, na ontvangst, zich zelf na veertig seconden wissen. Het bedrijf Staellium biedt sinds zondag deze dienst aan waarop een abonnement kan worden genomen. Volgens Staellium hebben de afgelopen dagen zich al duizenden mensen aangemeld.

De dienst is voor allerlei mensen een uitkomst, aldus een woordvoerster van Staellium. Vooral beroemdheden en zakenmensen zouden er profijt van kunnen hebben. Zo kwam de voetballer David Beckham enkele jaren geleden in de problemen toen bleek dat hij amoureuze sms'jes had gestuurd naar zijn assistente Rebecca Loos.

De technologie waar Staellium gebruik van maakt is afkomstig uit de militaire industrie, meldde de BBC op dinsdag. Klanten kunnen, na betaling van het abonnementsgeld, een programma downloaden op hun mobiele telefoon. De ontvanger krijgt een melding en een link naar het tekstbericht. Na het openen verdwijnt de tekst na veertig seconden.

(bron nu.nl)

Hoe is dit mogelijk? Als er een link gemaakt moet worden is er toch een andere (wap?) verbinding nodig? Zou dit alle telefoons ondersteunen?

› reageer

het kan ook zijn dat het programma inbelt.

En alle telefoons waarop je programma's kunt installeren, kunnen ook wappen

› reageer

Met de huidige telefoons is het ook al mogelijk om de geldigheid van een sms in te stellen. Op mijn Nokia kan ik stellen: 1 uur, 6 uur, 24 uur, 3 dagen, 1 week of onbeperkt.

Dus de manier waarop het werkt is niet geheel nieuw. En als ik dit bericht zo lees lijkt het via WAP te gaan, en de meeste providers rekenen meer kosten als je buiten hun 'eigen' sites gaat wappen.

› reageer

Berichten worden standaard 72 uur bewaard, die instelling wordt dus niet ondersteunt.

Als een SMS-je bovendien al is aangekomen kan alleen de persoon die het toestel bezit hem wissen.

Waar ze hier over spreken is internet en dus WAP, maak snel een kopie en sla het bericht op in je telefoon.

Zonde van je geld, want dat is dus kansloos.

› reageer

Dit is heel wat anders, dit is hoe lang het smsje bewaard wordt bij de provider als de ontvanger geen signaal heeft.

Deze dienst is inderdaad gewoon een soort van WAP. De SMS wordt verstuurd naar een WAP-site oid, hier wordt de SMS opgeslagen, de ontvanger bekijkt de link en na 40 seconden wordt de SMS op de server gewist. Vrij simpel lijkt mij.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.