Ik heb een aantal off-topic berichten gehide.
Vanaf nu graag weer on-topic.
Debitel verliest veel klanten
Uitgegeven: 15 december 2005 16:24
HOUTEN - Het mobieletelecombedrijf Debitel lijdt zwaar onder de strijd met vele nieuwkomers op de markt voor telecombedrijven zonder netwerk. In zes maanden tijd verloor de onderneming ongeveer 100.000 klanten, zo blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van Telecompaper.
Telecompaper inventariseerde de markt van zogenoemde mobile virtual operators. Debitel was eind september, het eindpunt van het onderzoek, nog steeds de grootste met 1,3 miljoen klanten. Het marktaandeel slonk echter van 64 procent naar 56 procent.
Tele2 Mobiel was de nummer twee met 526.000 klanten tegen 460.000 in maart. Albert Heijn had 157.000 klanten, 7000 meer dan zes maanden eerder. In totaal waren er eind september ongeveer 2,32 miljoen sim-kaarten in omloop van bedrijven die netwerkruimte inhuren bij bedrijven als KPN, Vodafone en Telfort.
Niet zo gek als ik al die verhalen hoor over foute factuurtjes en een slechte klantenbinding.
Bovendien de nieuwkomers zijn erg goedkoop (vooral die op het Telfort netwerk 'roamen').
Nu zullen ze toch eens wat moeten gaan doen aan hun klantenbinding!
helemaal niet verkeerd...
goed voor de concurentie in telecomland
Haha toen ik de topictitel las, d8 ik stiekem: Goh gek he!...
Met alleen leuke sim-only abo's redt je het niet. Service is ook belangrijk. (sorry mini)
Ja, ik dacht toen ik het las ook _/-\o_
› reageerIk dacht stiekem "gerechtigheid"! >
Boontje komt op zn loontje gelukkig. ( zo en nu houden we op )
Hoewel ze goede acties hebben op dit moment durf ik Debitel niet aan.
Teveel slechte verhalen gehoord van vrienden.
Ik hoop dat de prijzen nog eens echt flink omlaag zullen gaan bij Orange, Vodafone, KPN, Telfort en T-Mobile.
Zou dat gebeuren denken jullie?
T-M en Orange zijn in ieder geval al wel flink aan het stunten met sim only's plus toestel.
Orange flink aan het stunten met sim-only's plus toestel..? dan mag je me daar is een voorbeeld van geven.. Tja, er zijn wat sim-only's plus een toestel. Dit alles in mijn ogen niet denderend, maar wellicht heb ik wat gemist.
› reageerD8 precies hetzelfde!
› reageerWat dacht je van orange sim-only 16.25 met samsung d 600
En nu weer debitel on-topic.
Je hebt m ook voor 1jr 32.50 gratis. Dat heb ik dan liever! (maar tis idd niet verkeerd)
Er wordt hier wel gezegd dat debitel zoveel klanten heeft verloren, maar nog steeds is debitel de grootste virtual operator van ons land. En alsof andere providers geen klanten kwijtraken
er zijn genoeg klanten die nu van Orange of T-Mobile overstappen naar debitel vanwege de goedkope sim-only's. Ik denk dat we eerst maar eens moeten wachten totdat er weer een fatsoenlijk overzicht is van alle providers, en dan verder praten!
Debitel gaat echt kapot in Nederland. Denk je nou echt dat ze super gaan verdienen met sim only's van 3 euro per maand? En dat terwijl sommige webshops ook nog een cashback daarop geven, zodat je bijna geen kosten hebt per maand? Allemaal eigen schuld van Debitel, een arrogante houding, slechte facturering en hoge tarieven hebben geleid tot deze niet al te verrassende uitkomst.
› reageerGoed om te horen!!!
Heb een goedkoop sim-only (22,50 voor 2,50) bij Debietel genomen. Na een maand meteen aangevraagd om het af te kopen(veel te hoge factuurkosten). Maar helaas is het niet toegestaan. Dan maar een N70 bij Vodafone genomen met een nieuw nummer!! en mijn 4 jaar oude nummer maar in de kast gelaten!!
Heb je hopelijk geen 2jr abo afgesloten bij debitel?
› reageerJawel!!! Dat is now trieste van het verhaal. Kan niet meer onderuit!!!
De 100.000 klanten die debitel "verloren" is, zijn voornamelijk debitel-KPN prepaid klanten die hun aansluiting te lang niet hebben gebruikt. KPN heeft dit bestand eens flink opgeschoond, dat doen wel meer providers Dus geen reden tot paniek
debitel doet nog steeds mee !!
Dus geen reden tot paniek
Reden to paniek?
Reden tot vreugde zul je bedoelen...
Ik zie de toegevoegde waarde van Debitel ook niet.
› reageerKom op zeg! Ik lees altijd hier dat veel mensen interesse hebben in debitel, omdat ze altijd goede aanbiedingen hebben. En ik kan er niet omheen dat er ook bij debitel wel eens fouten gemaakt worden, geen enkele provider is perfect, maar de bezoekers hier hebben het wel erg op debitel gemunt ... Maar feit blijft dat debitel veel klanten in kwijtgeraakt doordat KPN hun prepaid bestand heeft opgeschoond, niet omdat veel mensen nou zo ontevreden zijn over debitel.
› reageerVeel hier verkopen telecom en kennen daardoor alleen al de verschillen in klantomgang tussen de verschillende providers en Debitel... Debitel heeft overigens wel een toegevoegde waarde, want een provider moet toch het streven hebben de slechtste te zijn?
Debitel heeft zeker vaak mooie aanbiedingen, maar dat moeten ze ook wel met zo'n klantenservice... (De dealerservice is trouwens ook lang niet zo goed, zeg gerust de minst goede dealerservice van alle providers...)
Ik durf trouwens niet met zekerheid te zeggen dat Debitel de slechtste is, ik denk dat Scarlet en Tele 2 zeker ook genomineerd zullen zijn voor deze award!
Ik heb een aantal off-topic berichten gehide.
Vanaf nu graag weer on-topic.