Wanadoo wijzigt Algemene Voorwaarden

Je kan prima ADSL nemen zonder dat je je telefoonlijn hoeft te houden. Het is daarbij zaak ervoor te zorgen dat je lijn werkt als ADSL wordt aangesloten en zodra alles werkt zeg je de telefoonlijn op. KPN werkt niet meer, maar je ADSL komt dan nog gewoon via die lijn binnen. Nadeel: je internetprovider moet de huur van je lijn nu gaan betalen. (heet dacht ik "line sharing". Die huur is nagenoeg hetzelfde tarief als het KPN belbudget abonnement van ruim 9 euro in de maand. De ene internetprovider betaalt je lijnhuur aan KPN zonder dit door te berekenen, andere internetproviders zetten de lijnhuur op je rekening of verplichten je een vastelijn abonnement te houden om die extra kosten voor hun te voorkomen.

› reageer

Ik twijfelde over het plaatsen van dit bericht, omdat Wanadoo voornamelijk bekend staat om haar internetactiviteiten en het hier op TV toch voornamelijk over telefonie gaat. Echter, omdat Wanadoo ook telefonie aanbiedt via haar internetaansluiting heb ik besloten dit bericht toch te plaatsen.

Wanadoo wijzigt met ingang van 14 januari 2006 de Algemene Voorwaarden. De nieuwe voorwaarden zijn een verzwaring voor de consument. Wanadoo stelt bijvoorbeeld in de nieuwe voorwaarden dat de klant zijn KPN-aansluiting niet mag opzeggen zolang deze ADSL heeft bij Wanaadoo. Doet de klant dit toch dan zal Wanadoo daar een 'boete' voor in rekening brengen. De info staat op uiteraard op de website van Wanadoo

Genoeg redenen om je abonnement op te zeggen dus. Zelf ga ik nu (eerder dan verwacht ) overstappen op InternetPlusBellen van KPN.

› reageer

Verdere info:

De meest in het oog springende wijziging is dat de volgorde van een aantal artikelen is veranderd. Dit is gedaan om de AV overzichtelijker te maken. De artikelen staan nu in een logische volgorde.
· De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de AV verdwenen.
· Ten aanzien van verhuizing van de klant is een apart artikel opgenomen zodat duidelijk is welke regels in dat geval gelden."
· Artikel 13 (oud) over telefonie is geheel uit de AV gehaald en nu opgenomen in de Aanvullende Voorwaarden Digitale Telefonie. Deze gelden alleen wanneer een klant ook internettelefonie bij Wanadoo afneemt. Wanneer de klant mobiele telefonie afneemt, gelden de Aanvullende Voorwaarden Mobiele Telefonie.

› reageer

Volgens mij heeft het er allemaal mee te maken dat Wanadoo KPN eruit flikkert en de abo prijs iets omhoog zal doen.
Dus geldt voor bestaande klanten waarschijnlijk...
Dat die dadelijk niet voor 22,50 kunnen internetten zonder KPN

› reageer

Waarschijnlijk is het Wanadoo teveel gedoe met mensen die de KPN-lijn opzeggen en proberen ze dat op deze manier te voorkomen...

› reageer

Zonder Bel Budget van KPN kan je toch niet internetten... Alleen blijkbaar zal er een lek in hun voorwaarden gezeten hebben waardoor je onder het jaar contract uit kon komen door KPN op te zeggen en willen ze dat nu voorkomen...

› reageer

Ik had sowieso al m'n Wanadoo ADSL Lite eruit gegooid, dat gaat per 31 januari in. Ik wil gaan voor Family, maar dat is nog niet beschikbaar. Verder wel erg interessant, 20mb internet, en even duur als InternetPlusBellen. Wie weet er misschien meer informatie over de beschikbaarheid, Wanadoo helpdesk kan mij helaas niet helpen.

› reageer

De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor] alle duidelijkheid ook volledig uit de AV verdwenen.
Enig idee wat hier voor in de plaats komt? Een harde datalimiet? Want daar staat niks over...
(Beetje offtopic maar toch: ik gebruik sinds kort Wanadoo kabel (dat scheelde de kosten voor de telefoonlijn).)

› reageer

Nee het is juist dat er helemaal gene limiet meer is. Anders hadden ze dat dus in de voorwaarden moeten zetten.
Nu er niets meer over een datalimiet staat zelfs niet fair use is er dus geen limiet!

› reageer

Je kan prima ADSL nemen zonder dat je je telefoonlijn hoeft te houden. Het is daarbij zaak ervoor te zorgen dat je lijn werkt als ADSL wordt aangesloten en zodra alles werkt zeg je de telefoonlijn op. KPN werkt niet meer, maar je ADSL komt dan nog gewoon via die lijn binnen. Nadeel: je internetprovider moet de huur van je lijn nu gaan betalen. (heet dacht ik "line sharing". Die huur is nagenoeg hetzelfde tarief als het KPN belbudget abonnement van ruim 9 euro in de maand. De ene internetprovider betaalt je lijnhuur aan KPN zonder dit door te berekenen, andere internetproviders zetten de lijnhuur op je rekening of verplichten je een vastelijn abonnement te houden om die extra kosten voor hun te voorkomen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.