Eerste stap gezet standaardisatie gsm-accessoires

UberVau:

motorola was wel eerste maar nieuwste samsungs gebruiken ook transflash. Sonyericsson blijft koppig zijn eigen sticks gebruiken maar tis kwestie van tijd voordat die ophouden met bestaan. Ik denk dat nokia straks ook over zal stappen naar transflash.

› reageer

Zuid-Koreaanse gsm-providers hebben de koppen bijelkaar gestoken en zijn op het idee gekomen om alle aansluitingen van accessoires voor mobiele telefoons te standaardiseren. Datakabels, oortjes en microfoons moeten daarmee uitwisselbaar worden tussen verschillende gsm-modellen, zodat het niet alleen eenvoudiger wordt voor de consument om zijn keuze te maken, maar ook mogelijk wordt om accessoires te hergebruiken als men een nieuw mobieltje aanschaft. Daarbij kan overigens de opmerking gemaakt worden dat dit in veel gevallen al mogelijk is door de invoering van standaarden als mini-USB en Bluetooth. Desondanks zijn er nog heel wat fabrikanten die met hun eigen aansluitingen werken en is er vooral nog heel wat werk voor de boeg met betrekking tot voedingskabels.

Bron: tweakers.net

› reageer

Er eenvoudig ziet het er in mijn ogen nog niet uit, wat een draden en verloopstukjes-zooi! Daar wordt een accessoire natuurlijk een stuk duurder door

› reageer

Zou die foto wel bij het artikel passen dan . Ik denk toch juist dat door het standaardiseren juist verloopstukkies niet meer nodig zijn. Als ze nou die samsungs etc allemaal even uitrusten met DKU aansluitingen, dan ben je al een eind op weg

› reageer

blauw tand is universeel, dus weg met de datakabel, alleen voor de laders moet iets komen, alleen denk ik niet dat dat zo snel zal komen, als fabrikant kies je voor een aparte aansluiting zodat je zelf ook nog wat kan verdienen aan die acc..

› reageer

als je het stukje leest zie je dat er nergens wordt gesproken over gsm-fabrikanten. Aan de telefoon-kant verandert er dus niets, en dus komen er verloopstukjes.

› reageer

precies: En hier hadden ze allang wat aan kunnen doen door bijvoorbeeld bij telefoons waarmee muziek kan worden afgespeeld een "normale" 3,5 inch hoofdtelefoonuitgang te gebruiken.
Volgens mij zitten fabrikanten helemaal niet te wachten op standaardisatie, itt de consument.
Hetzelfde geldt voor de geheugenkaarten. Inmiddels wordt de sd kaart wel de norm, maar een grote speler als sony vertikt het om mee te gaan.

› reageer

En hier hadden ze allang wat aan kunnen doen door bijvoorbeeld bij telefoons waarmee muziek kan worden afgespeeld een "normale" 3,5 inch hoofdtelefoonuitgang te gebruiken.dat zou pas dom zijn, dan heb je OF alleen mono geluid OF geen microfoon in je snoertje.... Als het echt zo simpel zou zijn was het al lang veranderd.

daarnaast is 3,5 inch de maat van een HD/diskettestation voor je PC

En dat verhaal over sony klopt ook niet, het zijn de camera-fabrikanten die al die verschillende geheugenkaartjes bedacht hebben.

› reageer

Logisch dat ze het niet standaardiseren. Die headsetjes zijn los rond de 25 Euro, vette winst dus!

› reageer

Wat is DKU ? Is dat van Nokia ? Maar die hebben inmiddels pop-poort.
Over SD als "standaard" voor geheugenkaarten: niet alleen Sony weigert mee te gaan, ook Nokia gebruikt MMC (en hoewel die 2 op elkaar lijken slikt de Nokia toch echt geen SD). Voorts zijn er weer kleinere kaartjes op de markt (RS-MMC, ben ik als Nokiagebruiker dan weer blij mee).

Ik heb ooit nog gedacht, dat Compact Flash de unanieme PDA-standaard zou worden...

› reageer

Motorola gebruikt Transflash, dat zijn helemaal kleine ***kaartjes:

Wel in SD-kaartlezers te gebruiken trouwens.

› reageer

dat zou pas dom zijn, dan heb je OF alleen mono geluid OF geen microfoon in je snoertje.... Als het echt zo simpel zou zijn was het al lang veranderd.
Mijn headset is gewoon stereo, heeft een microfoon, maar toch een 2,5 mm plug. Maak van die 2,5, 3,5 mm en zo simpel is het dus wel. Het gebeurt gewoon niet vanwege het gebrek aan ruimte in het toestel, of omdat ze geen zin hebben te standaardiseren.

› reageer

wouter3> ik ben verbaast dat dat kan, maar mijn excuses.

ubervau>de officiele naam voor transflash is microSD

› reageer

UberVau:

motorola was wel eerste maar nieuwste samsungs gebruiken ook transflash. Sonyericsson blijft koppig zijn eigen sticks gebruiken maar tis kwestie van tijd voordat die ophouden met bestaan. Ik denk dat nokia straks ook over zal stappen naar transflash.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.