Games voor mobiele telefoons populair

Ik ben nog op zoek naar een paar goeie shooter-up games voor mijn SPV-M3000.....iemand nog wat titels die de moeite waard zijn?

› reageer

Games voor mobiele telefoons populair

Uitgegeven: 21 december 2005 16:15

AMSTERDAM - De markt voor games voor mobiele telefoons blijft groeien. In 2009 zullen er naar schatting wereldwijd 220 miljoen mensen mobiele games spelen op hun gsm. Dit meldt de BBC woensdag.

Op dezelfde dag meldt de dochteronderneming van gameproducent Ubisoft, Gameloft, inmiddels meer games voor de telefoon te hebben verkocht dan het moederbedrijf. Ubisoft is bekend van onder andere de game Tom Clancy's Splinter Cell.

De prijs van een spel voor de gsm kost een paar euro's. "De ontwikkelaars kunnen meer risico nemen in qua graphics en idee├źn van zo'n mobiel spel. De ontwikkelkosten zijn laag en de distributie hoog," aldus Yves Guillemon van Ubisoft.

Steeds meer grote gameproducenten proberen hun geluk te zoeken in de markt voor de mobiele telefonie. EA kocht begin deze maand bijvoorbeeld Jamdat voor 680 miljoen dollar.

Bron

› reageer

ik heb laatst iets van 30 spelletjes getest op een sonyericsson v800 en ik moet zeggen dat je op meeste zeer snel uitgekeken bent.. maar er zijn wel een aantal uitzonderingen.

Ancient Empires deel 1 en 2 zijn echt een aanrader voor iedereen die houdt van turnbased strategy, latere levels in deel 2 zijn echt challenging, ik denk dat je zeker wel 8 uur nodig hebt om het uit te spelen.

Age of empires zag er leuk uit maar speelde niet relaxed zonder een muis of een touchscreen. Flightsimulators etc zien er soms heel mooi uit maar gameplay is niet echt uitdagend. En verder zijn er natuurlijk honderden puzzelachtige spelletjes waar je maar van moet houden. Paar 'adventure' games die ik geprobeerd heb waren echt bagger, paar makkelijke levels en thatz it.

› reageer

Ik ben nog op zoek naar een paar goeie shooter-up games voor mijn SPV-M3000.....iemand nog wat titels die de moeite waard zijn?

› reageer

Er zijn heel veel leuke games op mobiel te vinden. Voor inspiratie is mijn Youtubekanaal , Beverkoning,wel leuk. Hier speel ik onder andere Monument Valley en Alto's Adventure.

Je kan mijn kanaal hier vinden: https://www.youtube.com/channel/UCyykYVbboSaHaAs0GevCD-g/videos

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.