Telecom Retailer van het Jaar 2005 winnaars gekozen!

@np:

klik

Wacht maar en zie wat er voorbij komt lopen in de onderste balk en wat niet, geen T4T en TPH, wel BelCo

› reageer

Telecom Retailer van het Jaar 2005 winnaars gekozen!
woensdag 21 december 2005

Afgelopen dinsdag 20 december zijn onder toeziend oog van meer dan 1000 telecom managers de prestigieuze Telecom Retailer awards uitgereikt in de Beatrixhal van de jaarbeurs te Utrecht. De beste winkels zijn: Orange, Belcompany, Dixons, gsmexpress.nl en De Ruijter Mobitel.

Er zijn vijf prijzen uitgereikt in vijf categorieën, nl:
- Zelfstandige Retailer: De Ruyter Mobitel
- Electronicawinkel: Dixons
- Operatorshop: Orange
- Telecomretailer: Belcompany
- Internetshop: www.gsmexpress.nl

Door gekwalificeerde mysteryshoppers zijn alle telecomretailers die op de longlist stonden bezocht en beoordeeld. Hieruit is een shortlist ontstaan. Door een vakkundige jury zijn vanaf deze shortlist de verschillende telecomretailers beoordeeld op een aantal vooraf opgestelde criteria. De resultaten van dit onderzoek en de resultaten van het mysteryshoppingbureau zijn met elkaar vergeleken en vervolgens zijn er 5 winnaars uitgekomen.

Het Telecom Time Congres & Expo is een uniek platform voor en door de Telecombranche en de groot zakelijke markt.

Tot deze kerndoelgroep behoren: de decisionmakers bij operators, service providers, MVNO's, fabrikanten, groot zakelijke eindgebruikers, retailers en toeleveranciers. Dit betekent dat alle Telecom spelers op 1 dag onder 1 dak zijn.

De verkiezing was dit jaar wederom een groots evenement waarin dit jaar de jury vijf categorieën beoordeelde volgens verschillende criteria. Vorig jaar waren er drie categorieën en waren de winnaars: Belcompany, Dixons en Vodafone.

Deze zeer prestigieuze prijs werd dit jaar gejureerd door:

Niek Jan van Damme/ CEO T-Mobile
Gert Post/ Managing Director Versatel Consumer
Paul Wilkens/ Sales & Marketing Director Samsung
Kees Smaling/ CEO Siemens
Huub Lamers/ Managing Director MCC
Frank Caris/ Managing Director Mobicall
Ben Woldring /Bencom BV

De voorzitter is Michel van Tongeren / Director Branding & Strategy van SVT Branding Design Group.

TelecomRetailer van het Jaar 2005 wordt gesponsord door:

Decoproject, Retail Reality, Wanadoo, HFS, Navteq, Mobicall, Wexler, Siemens, Samsung, Sony BMG en Connexie

Volgend jaar vindt het congres Telecom Time plaats op 16 december, en dat valt dan wederom gelijk met de door Connexie te houden verkiezing.

Bron: www.connexie.nl

› reageer

Hardstikke mooi voor ze, net aan de gang en dan al een prijs winnen. Maar als ik dan vervolgens op de website van Connexie zie dat er wat betreft de online GSMshops maar twee genomineerden zijn, te weten GSMexpress en Bol.com dan begin ik toch echt zwaar aan het nut en de waarde van deze prijs te twijfelen, ze zijn allebei nog geen 6 maanden aan de gang . . .
Mijn inziens zijn ze er toch echt een paar vergeten.

› reageer

Nou Wim, dan ben je nog niet helemaal goed ingelicht. Wat dit bericht niet laat zien, is dat Bol.com en GSMexpress.nl de laatste 2 genomineerden waren. De jury heeft alle gsm-webwinkels van Nederland bezocht daaruit zijn ongeveer 36 winkels geselecteerd, daarover heeft de vakjury met een communicatie-expert zich gebogen, en toen zijn bol en gsmexpress als laatste over gebleven. Dus volgens mij is het wel een goede verkiezing geweest en hebben ze niemand over het hoofd gezien.

› reageer

Volgens www.bestewinkelketen.nl is het heel anders...

- Electronicawinkel: MyCom
- Operatorshop: komt niet voor in de top100 winkelketens
- Telecomretailer: The Phone House

› reageer

Welke is dan beter/gerenommeerder?

› reageer

Dit is dus het persbericht wat is uitgegeven door TPH

=====
The Phone House uitgeroepen tot beste winkelketen in categorie Telecom
Publiek verkiest The Phone House boven Bel Company, Primafoon en T for Telecom

Amersfoort, 21 december 2005 – The Phone House is de beste winkelketen in de categorie Telecom. De winkelketen voor mobiele telecommunicatie kreeg de meeste stemmen van het publiek, dat massaal de website www.bestewinkelketen.nl bezocht. In totaal brachten 90.000 mensen hun stem uit. Met deze eerste plaats laat The Phone House andere ketens als Belcompany, Primafoon en T for Telecom ver achter zich. De jaarlijkse verkiezing voor de ‘Beste Winkelketen van het jaar’ is een initiatief van het Algemeen Dagblad, vakblad Elsevier Retail en Q&A Research & Consultancy.

De verkiezing bestond uit een voorronde, waarin de honderd beste winkelketens werden geselecteerd. Vervolgens konden bezoekers van de website hun mening over de favoriete winkelketen uit de doeken doen. Deze persoonlijke meningen werden gecombineerd met de stemmen. Uiteindelijk leidde dit tot een overall winnaar en winnaars in diverse categorieën, waaronder Telecom.

“We zijn zeer verheugd dat we door het publiek zijn verkozen tot beste winkelketen op telecomgebied”, zegt Emile van der Weerd, Senior PR en Marketing manager van The Phone House. “Het onderstreept dat we op de goede weg zijn met ons productaanbod op het gebied van mobiele telefonie, scherpe prijsstelling en deskundig advies. Daarnaast bewijst deze eerste plaats dat consumenten onder meer de recente introductie van onze eigen fashionlijn met exclusieve telefoons en accessoires waarderen. Het is een prestatie die we met zijn allen, winkel- en ondersteunend personeel, hebben neergezet. We doen er alles aan om ook volgend jaar als beste uit de bus te komen.”

The Phone House opende onlangs zijn 50e Nederlandse franchisewinkel. Momenteel zijn er in totaal 139 winkels van The Phone House in Nederland.
=====

› reageer

Ik denk dat de mening van veel klanten doorslaggevender is dan de mening van een paar vakjuristen...

› reageer

De beste, de mooiste, de dikste, de dunste, de lelijkste, de goedkoopste....Zinloos al die lijstjes. Het levert een boel discussie op van mensen die het allemaal heel belangrijk vinden om gelijk te krijgen, maar uiteindelijk leidt het tot.................Niets!

› reageer

het "grappige" is dat De Ruyter Mobitel hetzelfde bedrijf is als belnu.nl. zelfde eigenaar, hetzelfde pand. Belnu.nl staat op TV niet bekend als erg betrouwbaar dus ik zet mijn ???? bij dit onderzoek.

› reageer

nou als je als bedrijf al je medewerkers aanspoort om te stemmen op je eigen werkgever,en aangezien het online gaat heb ik meer vertrouwen in de connexie ,immers wie zegt dat de stemmer ook daadwerkelijk bij alle telecomretailers is geweest ,kijk als ik klant bij de edah en ik ga nooit naar andere supermarkten,en ik zou dat zeggen ,de edah is de beste supermarkt van nederland! tja....is dan dat een juist beeld.

› reageer

Als je een paar meningen hebt per winkel niet, maar t gaat hier om vele meningen...

› reageer

Orange in de prijzen en Wanadoo is sponsor van het evenement. Horen die twee niet bij elkaar?

› reageer

De sponsoren zijn tevens de winnaars geworden net als vorig jaar de zelfde winnaars Hahaha. Lijkt me niet echt een goede test. Zo kan je dus een magazine verkopen en een prijs uitgeven aan de adverteerders van het blad.Beste winkelketen van het jaar lijkt me een stuk beter ( al is het maar omdat ik zelf een test mocht invullen en dus kon beoordelen)

› reageer

ik zou ten alle tijden zeggen: de persoonlijke klantreactie is leidend (daar heb je ook het meeste aan, tenzij je zelf aandelen oid in 1 van deze genomineerde zaken of zo hebt, dan kies je misschien automatisch voor het bedrijf). Aantoonbaar GOED zijn (als je daarbij ook nog zeer concurrerende prijzen kunt hanteren of zelfs echt goedkoop bent, dan ben je je prijs ook echt waard als bedrijf zijnde).

› reageer

Ik vind de mening van klant meer doorslaggevender dan die van een of andere vak jury die van een hele andere invalshoek kijkt dan een klant doet in de winkel.

› reageer

Dus TPH is de beste?

› reageer

Ja dat lijkt me de meest objectieve winnaar. Al moet men wel weten dat de afstand van de eerst tot de laatste plaats ongeveer 1 hele punt is ( zie de site en de uitslag). Dus het ligt nogal bijelkaar.

Alleen dit moet je wel weten over "De beste Telecomretailer van het jaar" : MCC, Mobicall= Belcomp,
Wanadoo=Orange, Retail Reality= Harendse smit en Belcomp

Alle zijn tevens hoofdsponsor cq adverteerders van het blad Connexie. Dat ze ook de winnaars zijn berust puur op toeval (net als vorug jaar) EHMMMM TPH is de echte winnaar!!

› reageer

@EVT2 Retail Reality= Harendse smit en Belcomp
kun je iets meer informatie hierover geven?

› reageer

@np:

klik

Wacht maar en zie wat er voorbij komt lopen in de onderste balk en wat niet, geen T4T en TPH, wel BelCo

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.