[EasyMobile] Nummerportering vanaf Easymobile

Als portering niet mogelijk is zou ik de OPTA maar eens inschakelen. Er zijn toch echt duidelijk bepaalde regeltjes waar ze aan dienen te houden.

› reageer

OEI!
Maandag heb ik een aanvraag nummerbehoud naar Orange gestuurd. Eigenlijk regelen zij verder alles voor mij, dus had ik niets meer hoeven doen. Dat klopt toch? Het gaat bovendien maar om een prepaidnr...

In mijn account op www.easymobile.nl zag ik in het menu:
'mijn account' een optie: 'opzeggen van je abonnement'. (raar: het gaat toch om prepaid???)

Bij deze optie staat de volgende tekst:
Opzeggen van je abonnement
Als je echt helemaal zeker bent dat je je abonnement wilt opzeggen en/of je telefoonnummer naar een andere provider verhuizen, moet je het onderstaande formulier invullen.
Zorg er verder voor dat je een positief saldo hebt, voordat je opzegt. Je loopt anders het risico dat je alsnog een factuur ontvangt voor verbruikt krediet.

Als reden kan je diverse dingen opgeven: kaartje gestolen, tarieven, nummer geporteerd etc.
Dat laatste heb ik dus maar aangeven.
Ik heb ergens gelezen, dat iemand behoorlijk veel moeite heeft moeten doen om het nummer geporteerd te krijgen. Het leek mij daarom goed om dit alvast aan te geven.

Gevolg: er wordt 10 euro beltegoed van mijn saldo afgeschreven!
Sjonge; waarom waarschuwen ze niet eerst even:S Ik had nog wel zo gezorgd dat mijn beltegoed positief was ivm de portering. Bovendien: waarom zou dat zijn eigenlijk... Tja, de extra bonus wordt ingetrokken. Dit klinkt als: ik zeg mijn telefoonabonnement op: ok, klant, stuur uw mobiele telefoon die je bij je aanmelding kreeg ook maar aan ons terug: onzin toch?

Natuurlijk heb ik al een verhaal naar de klantenservice gemaild.
Maar ik ben juist benieuwd of anderen soortgelijke ervaringen hebben. Is er bij jullie ook 10 euro beltegoed ingehouden na nummerportering?

› reageer

Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice.

'eigenlijk had je niets hoeven aan te geven in je easymobile-account'

Ok; mijn annulering wordt stopgezet zodat nummerportering naar orange weer mogelijk is.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten, hoewel er dan wel een waarschuwing over blijft naar andere easymobilers:

--> als je je nr wilt porteren moet je GEEN actie ondernemen richting Easymobile. Het leek mij logisch en easy om ze vast te laten weten dat dit nr geporteerd gaat worden, maar dat had meer gevolgen dan ik had verwacht...

› reageer

Graag wat advies gekregen.

Ik kan nu dus een nummer aanvragen bij EasyMobile; en deze na ontvangst van de simkaart meteen porteren naar een andere provider?

(Is dat niet in strijd met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de simkaart alleen mag gebruiken voor diensten van EasyMobile? -Artikel 2.3)

Hoeveel dagen duurt het voordat ik de simkaart krijg van EasyMobile?

› reageer

Ik probeer al vanaf november 2005 2 nummers vanaf Easymobile te porteren naar Zakelijk Telfort en een ander nummer naar Orange, dit lukt niet! Orange heeft vandaag ten derde malen geprobeerd mijn nummer over te zetten zonder succes! Ook zakelijk Telfort stuit op de nodige problemen om nummerbehoud toe te passen. Easymobile weet van niets.... Na diverse e-mails van mijn kant "waarin zij hun volledige medewerking toezeggen aan nummerportatie" werken ze dit tegen! Klantenservice Orange zegt dat op MIJN nummer al een portatie loopt via Tele2 (Ik weet van niks!!) Telfort zakelijk krijgt het bericht van Easymobile over dit (2e) nummer; dit nummer bestaat niet! Hoe moeilijk kan het zijn om van Prepaid naar een abonnement te switschen. Iemand ervaring hoe dit vanaf Easymobile WEL lukt?

› reageer

Als portering niet mogelijk is zou ik de OPTA maar eens inschakelen. Er zijn toch echt duidelijk bepaalde regeltjes waar ze aan dienen te houden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.