Bijbel in sms-taal

Na brieven aan God misschien gat in de markt, gelijk SMS'en naar de klaagmuur aan gaan bieden?

› reageer

Bijbel in sms-taal

Uitgegeven: 20 januari 2006 10:13

HEERENVEEN - Uitgeverij Jongbloed brengt volgende maand een bijbel uit in sms-taal. De teksten in de SMS-BBL komen uit Het Boek en omvatten fragmenten uit de Bijbel aan de hand van een aantal thema's en bemoedigende teksten. Ook zijn symbolen opgenomen voor verschillende Bijbelse namen.

Het idee komt uit het buitenland, verklaarde een zegsman van het bedrijf vrijdag. Het boekje krijgt 64 pagina's, kost 7,50 euro en is specifiek gericht op een jonge doelgroep die volgens de woordvoerder steeds vaker met sms communiceert.

In de aankondiging voor het nieuwe product geeft Jongbloed een voorbeeld van een fragment: 'Ik ben de Alfa en Omega, het begin en het einde van alles, zegt de Here, de Almachtige God, Die is, Die was en Die komt' uit Openbaring 1:8 krijgt in de SMS-BBL de vertaling 'Ik= A & OO, ht bgn & ht nde vn alls, zgt de Hr, d Alm8ige Gd, Die =, ws & kmt'.

Eerder kwam een andere ondernemer op het idee om dagelijks Bijbelteksten via sms te versturen naar de mobieltjes van belangstellenden.

Bron

› reageer

Krijg je toch spontaan hoofdpijn van, het lezen van al die afkortingen.

› reageer

Dat lijkt me niet echt lekker lezen, met al die rare afkortingen. Ik heb al moeite genoeg met de gewone Bijbel, laat staan als je ineens ziet staan 'Ik= A & OO, ht bgn & ht nde vn alls, zgt de Hr, d Alm8ige Gd, Die =, ws & kmt'.

› reageer

Leuk voor het puzzeluurtje

› reageer

Als christen zit ik hier nou niet echt op te wachten, dan maar een echte Bijbel mee in m'n Eastpak (of bij aanschaf van een pda of smartphone een digitale versie). Maar ja, misschien dat anderen er anders over denken.

› reageer

Lijkt wel Chinees haha!

› reageer

Als ik na mijn opleidingen geen werk kan vinden ben ik niet ongerust meer.

Dan verzin ik toch gewoon zelf een beroep:
Bijbel-in-smstaal-vertaler of iets in die geest...

› reageer

k snp t wl rdg

Maar ik vind het wel erg lastig lezen, en of het nu echt sms taal is.....

Meer een beetje klinkers weghalen

› reageer

Achterin staat vast het volgende:

Bidden is ouderwets. Sms 'God' spatie, vervolgens uw gebed naar 3062.
(70 ct pvb)

› reageer

Na brieven aan God misschien gat in de markt, gelijk SMS'en naar de klaagmuur aan gaan bieden?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.