Meer klanten voor Vodafone

Mee eens!Ik wil best wel naarr VF, maar een echte flatfee dat vind ik echt een gemis en ook niet in sinonly. Ik zou direct de overstap maken, als ik een simonly flatfee kon krijgen , zodat je bijvoorbeeld voor de helft kunt surfen. De hardware heb ik, dus nog meer is niet nodig. Ik heb dit zelfs bij CR van VF gevraagd, maar ze kunnen geen uitozndering maken, dus ik ben helaas geen klant meer van VF en heb nu alles bij T-M, want ze bieden voor minder wel een flatfee en toegang onbeperkt tot de hotspots.......
Misschien voor VF om toch eens een verandering door te voeren voor de data junkies?

› reageer

Vodafone schroeft klantenbestand op

Uitgegeven: 24 januari 2006 10:57

LONDEN - De Britse mobieletelefoonmaatschappij Vodafone heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2005/2006 haar klantenbestand met 7,1 miljoen nieuwe abonnees opgeschroefd. Daarmee kwam het totaal aantal klanten uit op 179,3 miljoen. Dat heeft de onderneming dinsdag bekendgemaakt.

De groei in de de laatste drie maanden van 2005 lag 30 procent hoger dan in het vergelijkbare kwartaal een jaar ervoor. De stijging was het grootst in Roemenië, Zuid-Afrika, de Verenigde Staten, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, de thuismarkt van Vodafone. In Nederland won Vodafone nauwelijks klanten.

Bestuursvoorzitter Arun Sarin was vooral blij met de verkoop van de zogenoemde 3G-toestellen. Die zijn geschikt voor UMTS, de nieuwe generatie mobiele telefonie. De verkoop van dergelijk apparaatjes versnelde in de weken voor kerst. Vodafone is gemeten naar het aantal klanten en naar omzet de grootste mobieletelefoonmaatschappij ter wereld.

› reageer

Nog wat meer info van planet.nl/pmm:

* Als enige filiaal van de Vodafone-groep noteerde Nederland geen klantengroei in de afgelopen drie maanden. Bovendien ziet Vodafone Nederland de gemiddelde omzet per klant dalen.

* In totaal bellen 8 miljoen Vodafone-klanten via UMTS, 4,4 procent van het totale klantenbestand. Ruim 7 miljoen UMTS-klanten bestempelt Vodafone als consument.

* Nederland
Uit de vanochtend gepubliceerde cijfers blijkt dat het Nederlandse filiaal 3,9 miljoen klanten had in oktober, een cijfer waar tot het einde van het jaar geen beweging in kwam. Het bedrijf heeft iets meer prepaidbellers, 54 procent, dan abonneebellers.

De gemiddelde maandomzet per klant van Vodafone Nederland daalde in de laatste drie maanden van 2005 tot gemiddeld 34,50 euro. Dat is een afname van 3 euro ten opzichte van een jaar geleden. Zowel de omzet van de abonneeklanten als die van de prepaidklanten vertoont een dalende lijn. In het laatste kwartaal van 2005 bedroeg de gemiddelde prepaidomzet 9,80 euro. Een abonneebeller betaalt Vodafone Nederland maandelijks gemiddeld 64,70 euro.

Toch wel interessant dat de nieuwe VF bundels, geen groei te weging hebben gebbracht. Wel aardige ARPU toch, bijna 65 voor abo klanten. Prepaid is wel laag, maarja daar is het prepaid voor...

› reageer

wat denk je van die prepaidkaartjes die verbrast worden allemaal..

Maar 65 euro per maand gemiddeld voor postpaid is behoorlijk goed.. Daar kunnen veel providers (op kpn na denk ik) nog wel wat van leren.

Ik ben benieuwd hoeveel procent van de nederlanders via UMTS belt.

› reageer

Ze zeggen alleen dit erover:

De verkoop van UMTS-abonnementen vertoont op mondiale schaal een forse groei. Duitsland, Italië, Japan, Spanje en Engeland zijn de landen waar het telecombedrijf de grootste UMTS-activiteiten ziet ontstaan. In die landen verkocht Vodafone 6,7 miljoen UMTS-abonnementen. In alle andere landen, waaronder Nederland, 1,3 miljoen. I

Maar niet per land als ik het goed heb.( zal wel concur. gevoelige informatie zijn :-)

› reageer

ik vind wel dat ze de umts prijzen nog aantrekkelijker moeten maken. Daarnaast mis ik goede flat fee abonnementen

› reageer

Mee eens!Ik wil best wel naarr VF, maar een echte flatfee dat vind ik echt een gemis en ook niet in sinonly. Ik zou direct de overstap maken, als ik een simonly flatfee kon krijgen , zodat je bijvoorbeeld voor de helft kunt surfen. De hardware heb ik, dus nog meer is niet nodig. Ik heb dit zelfs bij CR van VF gevraagd, maar ze kunnen geen uitozndering maken, dus ik ben helaas geen klant meer van VF en heb nu alles bij T-M, want ze bieden voor minder wel een flatfee en toegang onbeperkt tot de hotspots.......
Misschien voor VF om toch eens een verandering door te voeren voor de data junkies?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.