Invoering starttarief Wanadoo Telefonie

Tiscali

• Minder snel [4.096/640]
• Zelfde prijs als Wanadoo ongeveer
• Geen starttarief
• Wel verzendkosten [9,95]

CompuServe

• Nog iets minder snel [2048/830]
• Eerste jaar 14,95 [+/- 15 euro per maand goedkoper!], daarna 24,95
• Geen starttarief
• Gratis Spamfilter, gratis Virusfilter inkomende + uitgaande mail
• Scoort altijd erg goed bij Consumentenbond

===

Vooral Compuserve is interessant! Alleen op de snelheid moet je inleveren, mja na een jaartje kijk je gewoon verder toch? T scheelt je +/-150 euro op jaarbasis met Wanadoo vergeleken!

› reageer

Enkele weken geleden hebben wij gekozen voor Wanadoo ADSL + Telefonie, waarbij je onbeperkt gratis kan bellen naar vaste nummers, op elk moment van de dag.
Echter, ik kreeg daarnet een mailtje van ze, dat je tegenwoordig voor elk gesprek dat je voer 4 cent starttarief moet betalen.
Mij lijkt het een rede tot opzegging, omdat gratis onbeperkt niet meer gratis onbeperkt is.
Maarja, we hebben het net en overstappen op een andere provider kost ook weer zoveel tijd.

› reageer

Ja je mag ook opzeggen idd. Dit stond op bellen.com:

De tariefstijging gaat in op 21 februari a.s. en volgende week krijgen klanten daarover een mededeling. 'Daar het hier gaat om een 'wezenlijke verzwaring van de verplichtingen van de klant jegens Wanadoo' heeft de klant het recht om de verbintenis voortijdig op te zeggen, voor zowel internet als telefonie als mobiele telefonie als die in een pakket zijn besteld,' zo staat te lezen op Planet Multimedia.
Een telefoontje naar de helpdesk zou volstaan. De opzegging gaat dan in op 21 februari, waarbij een herroepingperiode van 30 dagen geldt. In deze periode heeft de klant het recht zijn of haar contract voor de desbetreffende service zonder inachtneming van de lopende contractperiode te beëindigen volgens de woordvoerster van Wanadoo.
Overigens verwacht ze niet dat dit op grote schaal gaat gebeuren: "Wanadoo biedt hiermee nog steeds het meest aantrekkelijke aanbod voor gecombineerd internet en telefonie."

Overigens gelden er vanaf 14 januari 2006 andere Algemene Voorwaarden voor abonnees geregistreerd vanaf 8 december 2005. Er is o.a. een oud artikel over telefonie uit de AV gehaald en nu opgenomen in de Aanvullende Voorwaarden Digitale Telefonie. Deze gelden alleen wanneer een klant ook internettelefonie bij Wanadoo afneemt (Op het bestelformulier op Internetten.nl zijn de nieuwe Algemene Voorwaarden terug te vinden).

Verder worden de tarieven voor het bellen van vast naar mobiel met gemiddeld ruim 13 procent verlaagd. Een maatregel die veel andere telefonieaanbieders al eerder namen vanwege gedaalde groothandelstarieven.

(maarja dat laatste is niet echt een boeiend iets, wat sinds afgelopen december heb je al gewoon te veel betaalt...)

› reageer

Wanadoo heeft op www.wanadoo.nl/helpdesk ook gezet welke mogelijkheden er zijn voor opzeggingen n.a.v. de tariefswijziging.

› reageer

zie ook hier

› reageer

Tja, wat heb je aan opzeggen ? Ik zou hoogstens telefonie er uit gooien en internet gewoon lekker zo laten... wat is het alternatief ? Duurder internet in ieder geval. Ik ben dik tevreden met mijn 20 mbit lijn voor 22,50 per maand... TOP !

› reageer

Tiscali

• Minder snel [4.096/640]
• Zelfde prijs als Wanadoo ongeveer
• Geen starttarief
• Wel verzendkosten [9,95]

CompuServe

• Nog iets minder snel [2048/830]
• Eerste jaar 14,95 [+/- 15 euro per maand goedkoper!], daarna 24,95
• Geen starttarief
• Gratis Spamfilter, gratis Virusfilter inkomende + uitgaande mail
• Scoort altijd erg goed bij Consumentenbond

===

Vooral Compuserve is interessant! Alleen op de snelheid moet je inleveren, mja na een jaartje kijk je gewoon verder toch? T scheelt je +/-150 euro op jaarbasis met Wanadoo vergeleken!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.