Marktaandeel Nokia omhoog

Rob, mijn goedkope C115 is gerepateerd, hele binnenkant vervangen.
Dat goedkope toestellen worden weg gegooit klopt in mijn geval dus niet...

› reageer

NEW YORK - Het marktaandeel van Nokia is eind 2005 omhooggegaan. Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau IDC had de Finse fabrikant van mobiele telefoons in het vierde kwartaal 34,1 procent van de markt in handen. In dezelfde periode van het jaar daarvoor was dat nog 32,2 procent.


In de laatste drie maanden van 2005 verkocht Nokia 83,7 miljoen toestellen. In totaal werden er in die periode 245,2 miljoen mobieltjes verkocht, een record. De Amerikaanse fabrikant Motorola eindigde op de tweede plaats met 44,7 miljoen mobieltjes (marktaandeel 18,2 procent). Het Zuid-Koreaanse Samsung staat derde met een marktaandeel van 11,1 procent, gevolgd door het Japans-Zweedse Sony Ericsson (6,6 procent).

Het was het tweede kwartaal op rij dat er meer dan tweehonderd miljoen mobieltjes werden verkocht. Marktonderzoeker IDC gaat voor dit jaar ook uit van een „solide groei”.


Bron

› reageer

Dit bericht verbaast me niet, voor mij zijn Nokia's toch de beste telefoons

› reageer

Inderdaad ...

Zijn er wel andere telefoons

› reageer

Marktaandeel is omhoog gegaan door al die low-budget phones van nokia. Zoals bv de 2600

› reageer

@Wouter2002:
Marktaandeel is marktaandeel

Kennelijk is Nokia de enige fabrikant die low budget-telefoons maakt die de mensen ook daadwerkelijk willen hebben :

› reageer

De low budget phones van Nokia zijn moet ik zeggen wel echt supergoed hoor, althans dat zijn mijn ervaringen.

› reageer

Ik sta er eerlijk gezegd verbaasd van, mja, Samsung low-budget telefoons zie ik de laatste maanden nauwelijks... Alleen Motorola en Siemens zijn er nog serieus mee bezig...

› reageer

Hier nog zo'n Nokia-freak _/-\o_ inderdaad blijven Nokia-toestellen het op de een of andere manier altijd doen. Samsung gaat (helaas)nogal vaak stuk en wordt echt gruwelijk slecht gerepareerd, dus dat is niet goed voor de naam. Nokia heeft ook als enige producent een goede uitgebreide lijn van low-budget toestellen, en dat spreekt klanten aan!

› reageer

Ik heb zelf 3 Nokia's waarvan 2 nu van m'n ouders zijn (5 jaar oud, 3 jaar oud en 1 jaar oud, allen nog in goed werkende staat), 1 Sony Ericsson die steeds vast loopt en die ik dus als reserve gebruik, 1 Motorola die na 6 weken gerepareerd moest worden (is overigens uitstekend en snel gebeurd) en 1 Samsung die ik als hoofdtelefoon gebruik. Met de Samsung nog nooit problemen gehad.

In mijn mening is Nokia de beste telefoon fabrikant.
Goede telefoons, makkelijke menu's en zeer betrouwbare toestellen die lang mee gaan.
Voor mijn abo kies ik altijd een Nokia omdat ik weet dat ik daar van op aan kan.
Ik zou nooit een Sony Ericsson of Motorola kiezen bij een abo, gezien het aantal reparaties wat aanzienlijk hoger ligt bij deze 2 fabrikanten.

› reageer

toch raar, je zou denken dat een merk dat het vooral van low-budget modellen moet hebben juist een slechte naam zou hebben.

Althans ik heb nog nooit iemand lovend horen praten over de fabrikanten van veel verkochte low-budget mp3-spelers, om maar wat te noemen.

En het feit dat je een Nokia menu gewent bent, wil nog niet zeggen dat het menu eenvoudig is! Maar dat is zo langzamerhand het grootste misverstand in de gsm-wereld aan het worden.

en Aaron, het feit dat JOUW SE en Moto het niet goed doen zegt niets over de algemene betrouwbaarheid van die merken!
Het is verder helemaal niet raar dat de budget-toestellen van Nokia minder vaak ter reparatie worden aangeboden. Ten eerste omdat toestellen met daarin de nieuwste technologie, en de meeste technologie gewoon wat instabieler zijn dan een budget telefoon met technologie uit 1998, zonder enige vorm van "poespas". En ten tweede omdat een telefoon van 50E die stuk gaat gewoon wordt weggegooit en vervangen door een nieuwe, terwijl een dure telefoon wél naar de reparateur wordt gestuurd.

Maar goed wat de ze thread vooral bewijst is dat de naam van Nokia in elk geval erg goed is.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.