Mobieltjes Telfort automatisch ingesteld

Ik merkte het idd toen ik mijn Telfort-sim wisselde en was eigenlijk positief verbaasd! Het is trouwens niet elke keer hoor: als je de sim wisselt en dan een paar dagen later weer in het toestel doet waar al een automatisch bericht heen was gestuurd gebeurt (bij mij althans) het niet nog een keer. Dus dat irritante valt wel mee. Goede service voor n00bs!

› reageer

Het instellen van een mobiele telefoon valt niet echt mee. Althans, als u ook bijvoorbeeld gprs, wap en MMS wilt kunnen gebruiken. De meeste mobiele telefoons kunnen via een sms-bericht worden ingesteld. Telfort gaat dit nu standaard doen voor haar klanten. Bij een nieuwe Telfort-klant stuurt Telfort direct na het eerste gebruik van de mobiele telefoon de juiste instellingen per sms naar het mobieltje. U hoeft na ontvangst van het bericht nog slechts de instellingen te accepteren.
Ook aan bestaande klanten is gedacht. Telfort stuurt de instellingen nadat u de sim-kaart in een ander toestel plaatst of een nieuwe sim-kaart gebruikt. Telfort werkt voor deze dienst samen met SmartTrust. Via ‘Automatic Device Configuration’ (ADC) van SmartTrust stuurt Telfort de juiste instellingen naar de klanten en het mobieltje stelt deze automatisch in.

Bron

› reageer

dat doen alle/andere providers toch al jaren?!

› reageer

Maar niet elke keer als je je sim kaart in een andere telefoon doet geloof ik ...

› reageer

T-Mobile en Vodafone in elk geval wel

[sup]Erg irritant is dat[/sup]

› reageer

@Rob: Jawel, maar het 'nieuwe' is (geloof ik) dat het nu helemaal volautomatisch gebeurt. Dus de allereerste keer dat je vanaf nu je nieuwe toestel aanpleurt, wordt je direct dat irritante SMSje door je strot gedouwd, of je nu wilt of niet. En erger nog, als je niet oppast wordt met 1 druk op de knop ook je met zorg ingevoerde handmatige instellingen overschreven

Ik begrijp het niet, is dat instellen van die telefoons echt zoveel werk, dan? Zijn toch maar een paar velden, die je moet invoeren? En kost dat nog wat, zo'n SMSje ontvangen?

@Pinokkio:

[sub]Erg irritant is dat [/sub]

_/-\o_

› reageer

techhnisch is het principe heel simpel... bij het aanmelden op het netwerk kan de provider zien welk imei nummer:
- of je een ander toestel gebruikt
- welk toestel je gebruikt

Vervolgens kunnen zij controleren of zij het betreffende toestel ondersteunen en zo ja, jou van de juiste instellingen voorzien.

Overigens verdienen ze bakken geld aan het verstrekken van deze info. Toch drukken de meeste gebruikers de berichten gewoon weg in plaats dat ze opgeslagen worden onder het mom van "wat moet ik er mee".

› reageer

Maar goed, stel ik wissel naar gelang de omstandigheden die SIM dus regelmatig tussen 3 ofzo van mijn toestellen. Dan word ik toch niet elke keer weer ongewenst met dat volslagen overbodige SMSje opgezadeld? Laat staan dat het mij geld kost?

› reageer

Je wordt er wel elke keer mee gestalkt... Het kost je niet trouwens, maar door de laagdrempeligheid vergroten ze zo de omzet van datadiensten...

Het is idd vreselijk irritant, ook als je met actieve testsimkaarten werkt...

› reageer

Op dit moment gebruiken KPN en Orange het systeem nog niet. Voor ervaren gebruikers is het alleen maar irritant. Voor onwetende gebruikers heeft het alleen zin als ze weten wat he doet. Opvallend bij Vodafone is dat je op het ene toestel (bijvoorbeeld die van Nokia waaronder ook al de N70) wel de instellingen krijgt, maar bij de SE V800 die bijvoorbeeld al ingesteld is niet.

Heb je net een nieuw toestel dan is het inderdaad handig, houd je van simkaart hoppen dan zit het in de weg.

› reageer

Ik heb Vodafone, maar mijn nieuwe Nokia 6101 kreeg niet vanzelf de instellingen, terwijl een andere Nokia 3200 (is een ouder type Nokia) wel direct de instellingen toegestuurd kreeg met mijn abo simkaart.
Met een prepaid sim van Vodafone werd er geen bericht naar die 3200 gestuurd, bij Vodafone doen ze dit dus alleen wanneer het een abo sim betreft.

› reageer

Ik merkte het idd toen ik mijn Telfort-sim wisselde en was eigenlijk positief verbaasd! Het is trouwens niet elke keer hoor: als je de sim wisselt en dan een paar dagen later weer in het toestel doet waar al een automatisch bericht heen was gestuurd gebeurt (bij mij althans) het niet nog een keer. Dus dat irritante valt wel mee. Goede service voor n00bs!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.