Xs4all biedt voor 50 euro 'UMTS Lite'-abonnement aan

Yep. ISDN snelheid, dus. (enkelvoudig)

› reageer

"Xs4all biedt een nieuw umts-abonnement aan: UMTS Lite. De nieuwe dienst kost vijftig euro per maand.

Klanten die gebruikmaken van het nieuwe umts-abonnement kunnen mobiel internetten met een snelheid van maximaal 192 Kbps. XS4ALL levert de umts-dienst inclusief beveiliging en e-mail.

Xs4all bood al sinds december een umts-abonnement aan met een snelheid van maximaal 384 Kbps. Dit abonnement, UMTS Basic geheten, kost 75 euro per maand.

Volgens Xs4all zijn de abonnementen met name geschikt voor zakelijke internetgebruikers die veel onderweg zijn. Zij kunnen via umts in contact staan met hun agenda, relaties en internet"

Donderdag 2 februari 2006, 07:30
www.webwereld.nl
Maarten Reijnders

› reageer

Met die snelheid kun je beter voor EDGE van Telfort gaan. Dan heb je wél overal dekking, dezelfde snelheid en ben je goedkoper uit.

› reageer

Ik neem wel aan dat er een 1 GB datalimiet op zit? Want dit abonnement is ongeveer even snel als Telfort EDGE, en dat kost (nog steeds) slechts 17,50 euro voor 1 GB.

Edit: Wat thomas-swa! zegt

› reageer

Veel geld voor een datalimiet van 200 MB.
Ook bij de 75 euro variant is de limiet 1 GB!

› reageer

Huh, dus niet eens 1 GB maar slechts 200 MB datalimiet? Da's wel heel jammer dan. Next!

› reageer

200mb is een paar emails met grote bijlages en dan ben je al weer door je limiet heen, en kan je meteen duur gaan betalen.

Net als wat REC al zei, kies dan voor EDGE

› reageer

En anders internet totaal van T-M voor 59,50 incl. BTW

› reageer

Xs4all is nooit een prijsvechter geweest, dus dat zullen ze hier ook zeker niet zijn nee. Dat ze met zo'n datalimiet aankomen zal wel komen door KPN, dat zullen ze zelf ook niet graag willen.

› reageer

De providers hebben helemaal geen zin in echt onbeperkt voor een vast bedrag.

› reageer

Zo te zien biedt XS4ALL alleen de normale ook op kpn.com aangeboden UMTS abonnementen aan. Voor zover ik zag zelfde tarieven, zelfde voorwaarden etc. Niets bijzonders dus. KPN biedt dit Lite abonnement zelf al ca. 1 jaar aan namelijk.

NB. de prijzen zijn ook nog eens ex. Btw. Nu KPN de prijzen voor losse data MB's deze maand flink gaat verlagen had ik toch ook wel verwacht dat ze hun UMTS flatfee bundels aan zouden gaan passen. 1GB voor 95,- euro incl. Btw en een datakaart voor meer dan 200,- euro daarbij is tochj intussen aardig uit de tijd. 50 incl Btw. voor 1GB UMTS en gratis datakaart en 75,- incl BTW. voor onbeperkt flatfee surfen via UMTS komt meer in de richting. Ik zou dan wel gaan overwegen mijn ADSL abonnement eruit te gooien. Misschien dat KPN daar bang voor is?

› reageer

De providers hebben helemaal geen zin in echt onbeperkt voor een vast bedrag.

Dat hadden de ADSL/kabel providers eerst ook niet. Maar hopelijk komt er ook hier eens 1 schaap over de dam, enzo

Misschien dat KPN daar bang voor is?

Gat in de markt hopelijk voor de concurrenten die geen ADSL-belangen hebben.

› reageer

Snelheid vind ik niet zo heel belangrijk. Maar zodra ze die datalimiet kwijt zijn, ga ik fulltime over op UMTS op m'n laptop

› reageer

Ben trouwens benieuwd of je met deze UMTS-abonnementen ook volledige toegang krijgt tot Newszilla, de permanent experimentele Usenet server van XS4ALL

› reageer

Misschien mist er wat in deze discussie, want als je Internet Totaal hebt bij T-M voor 59,50 per maand (dus niet de PIT variant!), dan heb je onbepeperkt gebruik en nog eens toegang tot de Hotspots ook.
Je hebt geen datalimiet bij T-M, dat heb ik meerdere malen nagevraagd voordat ik mijn abonnement afsloot en bij mij staat de teller tot nu toch echt op 0 euro, ook internet en download ik als een gek (echt getest, m.n, via de hotspots vanwege de nu nog hogere snelheid dan op het T-M netwerk).

› reageer

Er is momenteel behalve de (theoretische?) beperkte toestelkeuze geen verschil tussen T-Mobile Internet Totaal en Pocket Internet Totaal. Ook Pocket Internet Totaal werkt op 'volle' UMTS snelheid, en volgens de geruchten zal dat ook nog wel een tijdje zo blijven. En een officiele downloadlimiet is er ook niet.
Ook op m'n factuur staat gewoon vermeld: 'Internet Totaal' voor 50 euro ex. en daar wordt dan een aantal regels later een korting van 42 euro ex. over gegeven voor Pocket Internet Totaal. En sterker nog, ik meen hier ergens gelezen te hebben dat er door T-Mobile (tenminste) 1 klant is aangeboden om van Internet Totaal naar Pocket Internet Totaal over te stappen, omdat dat toch hetzelfde was.

En er schijnt binnenkort een 50 euro UMTS abonnement plus laptopkaart aan te komen, zie de post van carlvanloo in 'T-mobile HSDPA'

Edit: was m'n eerdere post hierboven alweer vergeten Maar inderdaad T-Mobile is dat eerste schaap over de dam _/-\o_

› reageer

PIT is wel beperkte snelheid op het HSDPA netwerk... 64kB namelijk. Maar dan nog vind ik dat snel genoeg !

› reageer

Die beperking wordt wel vermeld, maar is in de praktijk nog niet aan de orde. Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo. En de snelheid wordt dan geen 64 kB, maar helaas slechts 64 kb. Subtiel verschil, maar het scheelt een factor 8

› reageer

dus 8 kilobyte per seconde?

› reageer

Yep. ISDN snelheid, dus. (enkelvoudig)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.