[SonyEricsson M600] Sony Ericsson introduceert M600i

werkt de nieuwe navigator 6 er ook niet op? die is toch multi-platform?

› reageer

bronnen: Sony Ericsson en tweakers.net

Sony Ericsson heeft vandaag aangekondigd een nieuwe smartphone op de wereld te zetten met de naam M600i. Evenals de vorig jaar aangekondigde P990 zal de M600i zijn basale levensfuncties uitvoeren via Symbian OS 9.1 en het UIQ 3-platform. De smartphone is 15 millimeter dik en heeft de GPRS-banden op 900, 1800 en 1900MHz tot zijn beschikking. Daarnaast beschikt de M600i over UMTS-ondersteuning, een RSS-lezer, USB2.0 en Bluetooth, een touchscreen met een diagonaal van 6,6 centimeter, afspeelmogelijkheden voor mp3- en aac-audio en m4a-videoweergave met 30fps. Verder is de jongste loot aan de Sony Ericsson-boom uitgerust met 80MB interne opslagruimte en ondersteuning voor Memory Stick Micro-kaarten. Ook kan de smartphone Office-bestanden inlezen en bewerken en het internet op via Opera 8. Het toestel ziet in twee kleuren het levenslicht: granietzwart en kristalwit. Tegen een nog onbekende prijs kunnen adoptieouders de M600i in de tweede helft van 2006 verwachten.

Ook details over de P990 zijn vandaag door Sony Ericsson verder uit de doeken gedaan. Oktober 2005 werd deze smartphone al aangekondigd, zodat softwareontwikkelaars ruim voor de introductie aan de slag konden met het schrijven van software. Sony Ericsson heeft vandaag onthuld welke mogelijkheden de telefoon onder andere zal krijgen. De P990 gaat diverse e-mailservices ondersteunen, waaronder RIM’s Blackberry Connect en Microsoft Exchange ActiveSync. Ook zal McAfee tegen betaling een virusscanner en firewall leveren aan P990-gebruikers. Daarnaast is er software ontwikkeld die tekstherkenning toepast op een gefotografeerd visitekaartje en automatisch de contactinformatie aan het adresboek van de telefoon toevoegt. De P990 verschijnt in het tweede kwartaal van 2006 in de mondiale schappen en heeft nog geen richtprijs meegekregen.

› reageer

Ziet er heel goed uit. (zowel uiterlijk als inhoudelijk)

› reageer

Ziet er netjes uit. Ik zelf vind alleen het blauwe niet zo mooi.

› reageer

Wat ontzettend zonde dat ze er geen Wifi ingestopt hebben..

› reageer

alleen duurt het nog een half jaartje voordat ie er is.
vind het toestel in het zwart het mooist denk ik.

› reageer

Inderdaad een mooi toestel, ook lekker compleet en niet te groot (voor een smartphone dan). Jammer van de WiFi, maar daar zal wel een oplossing voor komen, dat kan toch ook via een MemoryStick worden toegevoegd op je toestel? Ik vind een witte telefoon helemaal niks, maar dat zwart met blauwe toetsen/verlichting ...

› reageer

De, mijns inziens, oerlelijke M600 gebruikt de nieuwe generatie MemoryStick M2. Bovendien is de Jog-Dial 3-wegs ipv 5-wegs zoals bijv. in de P910i. Beetje jammer. Ook geen Wifi, ook jammer. Wel een mooi scherm O ja, de afmetingen mogen er ook wel zijn.

› reageer

het lijkt me ook zeker een mooi apparaat. Zwart geniet mijn voorkeur en persoonlijk vind ik dat blauwe wel wat hebben.

› reageer

Jammer van de WiFi, maar daar zal wel een oplossing voor komen, dat kan toch ook via een MemoryStick worden toegevoegd op je toestel?

Misschien wel, maar dan heb je geen plaats meer voor de geheugenkaart, om je programma's, muziek enzo op te slaan.

Ben trouwens ook benieuwd naar de resolutie van de camera

› reageer

@REC

Er bestaan toch geheugenkaartjes met een soort ingebouwde WiFi ontvanger? Of ben ik dan even de weg kwijt?

› reageer

H-W, dat zou inderdaad kunnen, ben niet zo op de hoogte van memorysticks. Maar volgens mij waren die 'combi'-kaartjes óf heel duur, óf met te weinig opslag (voor mij)

› reageer

Hier hebben ze het ook over de M600i

› reageer

Er zit geen camera op.

About the wifi kaartjes. Die zijn er voor zover ik weet alleen in een SD variant. Niet met memory sticks en al helemaal niet met de de MemoryStick M2 variant.

› reageer

Da's jammer, dan valt-ie definitief af. Next!

› reageer

Misschien dat er ooit nog eens Memory Stick's Pro Duo M2 uitkomen met WiFi-ondersteuning. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat SE er geen camera in heeft gestopt, het is een business-toestel, die jongens zijn nogal bang voor spionage hetzelfde verhaal als met de Nokia 9300/9500.

› reageer

H-W: Eerder met Nokia E60, E61, 9300i

De 9500 heeft trouwens wel een camera

› reageer

Heeft ondertussen al iemand de M600 of E61 uitgeprobeerd/gekocht?? Zag interessante aanbieding bij telecomadvies!

› reageer

In Connexie werd hij getest: nog erg veel bugs in de software. Men adviseerde daar om hem pas over een paar maanden te kopen (gold ook voor de nieuwe Nokia E61 volgens mij waarmee hij werd vergeleken.) Beide super toestellen die hoge ogen gaan gooien, maar in de eerste serie nog teveel bugs.

› reageer

ik zag dat jullie zeiden dat er geen WiFi op zit, maar op de site staat dat dit wel degelijk mogelijk is...

Heeft iemand hem al in handen gehad? En is er ook tomtom mogelijk te draaien?

› reageer

Als het goed is ligt ie volgende week in de bus! Maar zit geen WiFi op. Weet iemand toevallig ook of hij EDGE heeft, staat niet in het rijtje van specificaties en heb Telfort maximaal online abo genomen, anders veel te traag...

› reageer

M600 heeft geen EDGE. WLAN ook niet maar het is wel mogelijk om een netwerk via pan-bluetooth an te maken. Verder prima toestel voor degene die niet noodzakelijk een camera wil. Gebruik met pushmail werkt perfect. Laatste softwareversie geeft geen problemen, hiermee ook mogelijk om 3G uit te zetten wat een langere standby tijd oplevert.

› reageer

Ik ehb hem binnen, geen WLAN. Ik gebruik zelf GPRS van Telfort. Dat vind ik al snel genoeg voor een mobiele telefoon.

De telefoon is heel prettig in gebruik. Er is nog geen TOMTOM beschikbaar voor de M600i.

› reageer

werkt de nieuwe navigator 6 er ook niet op? die is toch multi-platform?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.