Duitsland: uitbetaling prepaid-tegoed verplicht

Zo, even schoon schip gemaakt in deze discussie, vanaf hier graag weer on-topic!

[tevens topictitel gecorrigeerd]

› reageer

in Duitsland mag prepaid-tegoed niet meer ongeldig worden, na niet tijdelijk opwaarderen moet het overblijvende tegoed uitbetaald worden:
http://www.teltarif.de/arch/2006/kw06/s20391.html

› reageer

Maak er maar meteen Euopese wetgeving van wat mij betreft! Enkele jaren terug wilde ik mijn prepaid "opzeggen" (lees stopzetten) aangezien een tariefsverhoging mij niet beviel. Mijn doel was te komen tot uitbetaling van het overgebleven tegoed als het tarief voor mij niet ongewijzigd kon blijven. De operator weigerde dat. (ik had niet anders verwacht aangezien het bij prepaid doorgaans niet interessant is naar de geschillencommissie te stappen.) Toch zou het bij wanprestatie of flinke prijsstijging mogelijk moeten zijn dat een provider verplicht wordt zijn klant schadeloos te stellen. DLD geeft het goede voorbeeld.

› reageer

Deutschland: _/-\o_

Hopelijk wordt het goede voorbeeld gevolgd.

› reageer

prepaid opzeggen?

› reageer

Goede zet. In frankrijk hebben ze hele nare clausules waarbij je verplicht wordt om in sommige gevallen zelfs binnen 2 weken je toegoed op te maken nadat je hebt opgewaardeerd. Het nummer is dan nog 3 maanden geldig. Bovendien kost in Frankrijk een losse simkaart zo'n 30/40 euro en is 2 weken na activering (doen ze bij aanschaf in de winkel) je opstarttegoed ongeldig.

Wij hebben het in Nederland dus nog vrij goed met bijna overal beltegoed dat niet vervalt. Er zijn Fransen die een Nederlandse sim-kaart altijd in Frankrijk gebruiken omdat ze puur bereikbaar willen zijn of nauwelijks gebruik maken van de aansluiting. Dan maakt zelfs het roamingtarief ze niks uit.

› reageer

Prepaid "opzeggen" klinkt inderdaad wat raar, maar ook bij prepaid ga je een verbintenis aan met een provider (inclusief algemene voorwaarden waar jij en de provider zich aan moeten houden). Bij prepaid voldoe je je verplichtingen alleen vooraf in plaats van dat je belt op krediet/rekening zoals bij een abonnement. Dutchtone ging zelfs zover om klanten die al meerdere prepaids in dienst hadden een abonnement te weigeren. Sommige providers noemen hun prepaidkaart dan ook "prepaid abonnement" in hun voorwaarden.

› reageer

Zo, even schoon schip gemaakt in deze discussie, vanaf hier graag weer on-topic!

[tevens topictitel gecorrigeerd]

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.