3GSM 2006: De Releases

Sony Ericsson laat muziek downloaden naar je mobieltje (W950 / W850)

Sony Ericsson begint onder de naam M-BUZZ een nieuwe dienst voor het downloaden van muziek naar mobiele telefoons. M-BUZZ zal gebruikmaken van een verbeterde versie van de PlayNow-dienst, waarmee gebruikers van een mobieltje ringtones kunnen beluisteren en na aankoop kunnen downloaden. Dit werd donderdag bekendgemaakt bij de presentatie van de nieuwste Sony producten in Amsterdam. De eerste telefoontoestellen die gebruik kunnen maken van de nieuwe service zijn de eerder dit jaar aangekondigde W850 en W950 (zie afbeelding linksboven). Deze nieuwe mobieltjes komen de komende maand in de winkel.
Het muziekaanbod van M-BUZZ is vooralsnog beperkt. Het zwaartepunt ligt bij nieuwe, minder bekende artiesten uit de stal van Sony zelf. Volgens analisten zullen dit jaar bijna 100 miljoen mobieltjes met ingebouwde muziekspeler worden verkocht. Dat aantal zal toenemen tot bijna 800 miljoen exemplaren in 2010. De cijfers zijn afkomstig van onderzoeksbureau Strategy Analytics. De nieuwe telefoons van Sony Ericsson worden daarom gezien als een groeiende bedreiging voor de iPod van Apple en andere draagbare muziekspelers.

Geplaatst op 22 september 2006 om 17:42:36 uur.
bron: www.wappen.nl

--------------------------------------
Toch maar ff wachten met de aanschaf van een ipod? Leuk begin van een markverschuiving naar de koop van muziek via de mobiel.

Begin alvast maar met inpakken FRS!
(sorry....ik zal er niet meer over beginnen )

› reageer

In Barcelona vindt dit nu het jaarlijkse 3GSM congres plaats. Net zoals bij de CEBIT zien veel nieuwe toestellen hier het daglicht.

De sites van o.a.

Mobile-review: http://www.mobile-review.com/index-en.shtml
Nieuwe mobiel: http://newmobile.nl

doen uitgebreid verslag van de aangekondigde releases.

Meest opvallende release voor mij: Sony-Ericsson W950i. Dit is de ipod-killer. Een duidelijk signaal dat de convergentie tussen muziek en mobiel nu officieel is. FreeRecordShop pak maar in.

Daarnaast ben ik blij met de defenitieve presentatie van de Fujitsu Siemens Pocket LOOX T830: GPS Sirf III, WIFI, UMTS, Touchscreen, Bluetooth, 2mpx autofocus, Mobile 5.0, Intel processor.... tjonge jonge wat een specs! Nu maar hopen dat hij een beetje stabiel is.

Wat vinden jullie van de gepresenteerde toestellen?

› reageer

Ga een andere keer checken, maar die je noemt is geweldig!! Eindelijk een toestel dat alles heeft! Ben benieuwd...

› reageer

Van de grotere merken:

BenQ-Siemens maakt nog toestellen met Bluetooth 1.1 (S81) Schaam jullie !! Ik vind het verder wel een mooi apparaat, lekker plat. Aan de andere kant is de EF51 wel een apart toestel, vooral in het zwart. Een geslaagde kruising tussen een GSM en een MP3-speler.
Samsung brengt weer heel veel toestellen uit. De Z150 is heel mooi, jammer van de VGA-camerea. De i320 is duidelijk een Motorola Q-kloon. Samsung gaat vrolijk verder met een D500-opvolger, namelijk de Z350 met UMTS. Er is ook alweer een opvolger van de hier pas net geintroduceerde X200, namelijk de X300. Wel leuk dat hier een FM-radio in zit. Helemaal gaaf is de SCH-B340, satteliet-TV op je mobiel, dat is andere koffie dan Live TV van Vodafone!
SonyEricsson komt met een lekker simpel instapmodel, de J100i, Klein, simpel, het zal vast een mooi prepaid pakket worden. Wat ik de mooiste van allemaal vond, is wel de K610i. Mooi van kleur,voldoende functies erop, tegen de tijd dat dit toestel hier beschikbaar zal zijn, ben ik vast wel weer toe aan een nieuwe mobiel.

› reageer

Weinig leuke releases, valt mij vooral tegen van Nokia. Onderhand zou allang de N91 uitgebracht moeten worden, maar door problemen met de hardeschijf hebben ze deze nog niet gereleased. Het probleem zit hem namelijk in dat het OS word opgestart vanaf een geheugenkaart, i.p.v. de hd zelf.

› reageer

Wat denk je dan van de 6136. Dit is toch wel een hele leuke gsm. Vooral het feit dat ie automatisch overschakeld op Wlan is toch op zn minst een erg vernieuwend iets. Ook de S/E K610i en W950 vind ik toch zeker interessante introducties.

› reageer

mijn verborgen opmerking lijkt mij wel relevant als je het eerste bericht leest..

er staat:
Meest opvallende release voor mij: Sony-Ericsson W950i. Dit is de ipod-killer. Een duidelijk signaal dat de convergentie tussen muziek en mobiel nu officieel is. FreeRecordShop pak maar in.

Ik snap niet waarom de freerecordshop zou moeten inpakken nu er een w950i is?
Omdat mensen gaan downloaden ofzo?

Dat is al jaren lang het geval... Dat er een w950i is heeft heus geen merkbare gevolgen voor de freerecordshop.

Denk dat je die opmerking liever weg kan halen dan dat van mij.

› reageer

@Womanizer,

ik denk dat je die opmerking niet letterlijk moet nemen, maar het zo moet lezen dat het wel op zijn minst (redelijk) indrukwekkende ontwikkelingen zijn op telecommunicatie gebied. Vroeger was het nl. zo dat er tov aziatische (lees Japanse, Koreaanse en Taiwanese) GSM toestellen altijd een flink aantal maanden (wellicht een jaar) tussenzat voordat wij die in Europa konden zien.

Die afstand is er (helaas) nog steeds, maar wordt wel steeds kleiner. Verder denk ik dat het idd ook zo zal zijn dat bestaande diensten veel meer onder druk komen van Mobiele technieken. Op het moment dat het mogelijk is om op een GSM met UMTS Flat Fee bijv. via Peer to Peer networks daadwerkelijk (gratis en onbeperkt) data te downloaden (al dan niet via Draadloze netwerken) is het hek van de dam.

Free Record (maar ook andere bedrijven die het via betaalde diensten MP3 muziek leveren) zullen altijd bestaan voor het gewone volk (zeg maar). Voor mensen die iets verder willen (en kunnen) gaan is het onvermijdelijk dat Mobiele data overdracht via UMTS tussen nu en 10 jaar de gewoonste zaak van de wereld is. De bottelnek ligt hem alleen hierin: er zal een mobiele operator een stap durven zetten om een betaalbare, echt Flat Fee UMTS abonnement aan te bieden tegen bijv. een bedrag dat zo rond de 45 a 55 euro ligt.

› reageer

Ik snap niet waarom de freerecordshop zou moeten inpakken nu er een w950i is?

Ik vind dat Freerecordshop altijd zou moeten inpakken. Zeker als het een cadeautje is

› reageer

is er al iets bekend over de release datum van de Sony Ericsson K610i ?

› reageer

Iemand hier nu enig idee wanneer de Sony Ericsson met de release van de K610i komt?

Lijkt me super toestel en ben erg benieuwd naar de rode versie, kan alleen zo weinig vinden over wanneer dit toestel in de schappen komt te liggen?

› reageer

Verwacht in juni...

› reageer

Wij hebben als verwachte levertijd begin juli

› reageer

Hartstikke mooi dat heb ik nu een indicatie van wanneer die op de markt komt!

eerst ook maar eens kijken of de "golden" SE w700i wat is, ook qua kleur.

› reageer

Geen nieuws meer, verplaatst naar Algemeen

› reageer

Sony Ericsson laat muziek downloaden naar je mobieltje (W950 / W850)

Sony Ericsson begint onder de naam M-BUZZ een nieuwe dienst voor het downloaden van muziek naar mobiele telefoons. M-BUZZ zal gebruikmaken van een verbeterde versie van de PlayNow-dienst, waarmee gebruikers van een mobieltje ringtones kunnen beluisteren en na aankoop kunnen downloaden. Dit werd donderdag bekendgemaakt bij de presentatie van de nieuwste Sony producten in Amsterdam. De eerste telefoontoestellen die gebruik kunnen maken van de nieuwe service zijn de eerder dit jaar aangekondigde W850 en W950 (zie afbeelding linksboven). Deze nieuwe mobieltjes komen de komende maand in de winkel.
Het muziekaanbod van M-BUZZ is vooralsnog beperkt. Het zwaartepunt ligt bij nieuwe, minder bekende artiesten uit de stal van Sony zelf. Volgens analisten zullen dit jaar bijna 100 miljoen mobieltjes met ingebouwde muziekspeler worden verkocht. Dat aantal zal toenemen tot bijna 800 miljoen exemplaren in 2010. De cijfers zijn afkomstig van onderzoeksbureau Strategy Analytics. De nieuwe telefoons van Sony Ericsson worden daarom gezien als een groeiende bedreiging voor de iPod van Apple en andere draagbare muziekspelers.

Geplaatst op 22 september 2006 om 17:42:36 uur.
bron: www.wappen.nl

--------------------------------------
Toch maar ff wachten met de aanschaf van een ipod? Leuk begin van een markverschuiving naar de koop van muziek via de mobiel.

Begin alvast maar met inpakken FRS!
(sorry....ik zal er niet meer over beginnen )

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.