Positieve groeicijfers Orange

@Napsju,

je hebt wat UMTS betreft wel gelijk, idd.....het is te wijten aan het feit dat Orange pas UMTS voor het klootjesvolk (maar ook zakelijke gebruikers) wil aanbieden als het 100% goed werkt.... (alsof het na introductie na de 100%-check altijd goed zal werken....I don't think so).

Het Trial and Error-traject na introductie+daadwerkelijke levering aan de klant is essentieel en niet te vermijden denk ik. (Denk bijv. even aan de landelijke problemen met Versatel 20Mbit+ Voetbal...dit heb ik na introductie ook meteen genomen, maar desondanks heb ik daar super veel problemen mee ondervonden (geen internet dus).

› reageer

Positieve groeicijfers Wanadoo en Orange

Orange Nederland nadert de twee miljoen klanten en Wanadoo sluit steeds meer klanten aan op haar eigen ADSL-netwerk in Nederland.

Dat blijkt uit de details bij de jaarcijfers die moederbedrijf France Télécom vanochtend in Parijs presenteerde. In de loop van 2006 schuift France Télécom de Nederlandse dochterbedrijven ineen onder het merk Orange. De merknaam Wanadoo vervalt. De mobiele diensten heten dan 'Orange Personal', en de ADSL-diensten gaan 'Orange Home' heten. Die onderverdeling hanteert France Télécom althans intern.

Het klantenaantal van belbedrijf Orange Nederland groeide in 2005 met 12,5 procent tot 1,9 miljoen. De particuliere en zakelijke bellers leverden gezamenlijk een omzet van 635 miljoen euro op, een toename van 8,3 procent ten opzichte van vorig jaar.

De groei in de omzet zwakt van kwartaal op kwartaal af. In het vierde kwartaal lagen de verkopen op 166 miljoen euro.
Van de kleine Orange-bedrijven ('Rest of World') vindt Orange Nederland enkel België en Zwitserland onder zich, bij de dochters die een kleinere omzetgroei boeken.

De omzet uit dataverkeer, sms'en en GPRS, vertoont in Nederland een dalende lijn. Begin 2005 was 18,2 procent van de omzet afkomstig uit non-voice, eind 2005 lag dat percentage op 15,6 procent.

Link naar bron op Planet.nl

› reageer

Nou de groei van 12.5 procent is natuurlijk goed, ookal blijven ze de kleinste. Wel opvallend in negatieve zin dat de omzet uit dataverkeer daalt, dat had ik niet verw8. Meestal groeit dat beetje bij beetje per jaar.

Nu maar hopen dat Orange met een tegenaanval komt dit jaar.

› reageer

@carlvanloo,

dat de omzet uit Dataverkeer tegenvalt is niet zo vreemd dunkt me, ghehehe......

› reageer

Hieruit blijkt maar dat we met z'n allen helemaal uitgekeken zijn op GPRS en dat eindeloos vervelende Orange World. Kom eens met iets moois, vrienden van Orange

› reageer

@Fotograaf

Ja hahah hoe zou dat nou komen. Misschien valt ze het al op dat de aantal GB aan data via GPRS per jaar stijgen, en de opbrengsten dalen, bij gelijke prijzen

› reageer

@carlvanloo,

ghehe, idd! Ze vonden het laatst wel apart dat ik met de Orange World Portal elke maand zo'n 40 a 45 MB aan WAP data trek.... LOLZZZ!!! "Meneer, U moet wel heel erg blij zijn met ons aanbod van Orange World...."

hahahaha.....je moet eens weten hoe blij ik ben

@arnie,

nou ja, uitgekeken....Orange World is nogal ehm.....beperkt in interessant aanbod he! _/-\o_ .... Ik ben het wel met je eens dat anno 2006 snelheid wel eens bij Orange omhoog mag (en ook bij andere providers) maar dan met dezelfde tariefstelling als GPRS (of goedkoper).

› reageer

Haha das precies wat ik ook dacht: Beperkt in interessant aanbod

› reageer

@arnie,

zie ook ff deze net nieuw geopende thread.....

http://www.telecomvergelijker.nl/prov/3/forum/?thread_id=15205

.........tsjah.....

› reageer

Oooow Fotograaf en Carlvanloo, gaat het om dat truukje, ik begreep het al niet

Maar ik had ergens gelezen, dat Orange daar allang van wist, maar het voorlopig gewoon toestaat

› reageer

offtopic:

Klopt helemaal
Het krikt hun theoretische verbruikscijfers wel op natuurlijk. Kunnen ze wijs zeggen dat ze xx GB of wat dan ook aan data per maand hebben.

› reageer

offtopic:

U gaat door,..voor de Wasmachine!

› reageer

U gaat door,..voor de Wasmachine!

Ah, da's een heel wat betere deal dan de gratis minibrommer bij een abonnement

[/super-offtopic]

› reageer

@fotograaf

die truuk ken ik, en gebruik ik ook al maanden Ik denk echter niet dat de geiddelde Orange World gebruiker deze truuk ook kent. Die zit vast aan het razend interessante Orange World aanbod, met snelheden uit de préhistorie.

› reageer

Laat ze nu eerst maar eens komen met UMTS. Wat een traag gebeuren daar! Wanneer kan ik nu eindelijk eens gaan videobellen? Als het zo goed met ze gaat dan kan dat alleen maar door de spraakdiensten komen. Een fatsoenlijke, snele datadienst is er nog steeds niet.

› reageer

@Napsju,

je hebt wat UMTS betreft wel gelijk, idd.....het is te wijten aan het feit dat Orange pas UMTS voor het klootjesvolk (maar ook zakelijke gebruikers) wil aanbieden als het 100% goed werkt.... (alsof het na introductie na de 100%-check altijd goed zal werken....I don't think so).

Het Trial and Error-traject na introductie+daadwerkelijke levering aan de klant is essentieel en niet te vermijden denk ik. (Denk bijv. even aan de landelijke problemen met Versatel 20Mbit+ Voetbal...dit heb ik na introductie ook meteen genomen, maar desondanks heb ik daar super veel problemen mee ondervonden (geen internet dus).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.