T-Mobile[T-Mobile] T-Mobile factureert ten onrecht aansluitkosten

Standaard zullen ze het verrekenen met je factuur en als je factuur lager is dat het te veel betaalde bedrag.. ja dan heb je een tegoed bij hun.

Maar als je een verzoek doet via de KS om het gehele bedrag terug te storten (met een mogelijke verrekening van de eerst volgende factuur). Doen ze daar niet moeilijk over.

Moet lukken dus!

› reageer

Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding Relax 50 Web sim only, voor 2,50 per maand, zonder verzendkosten, zonder aansluitkosten.
Krijg ik de eerste factuur, staan er doodleuk aansluitkosten à 52.50 op. Ik heb hierover gebeld en 'er is iets met een batch klanten fout gegaan. Bij hen allen zijn de aansluitkosten ten onrechte gefactureerd'. Maar zegt de dame van de klantenservice. Het is bij ons bekend en het wordt op de eerstvolgende factuur gecrediteerd. Nu baal ik want
1. Ik ben het geld dus al kwijt en krijg het op zijn vroegst een maand later terug. Maar
2. en da's nog zuurder. Dit simmetje zit in een telefoon waar never nooit meer dan de belbundel wordt gebeld. Dus feitelijk heb ik voor bijna twee jaar vooruit betaald! Want er wordt steeds, per maand, mijn te factureren bedrag van het creditbedrag af gehaald. Ik heb dus een tegoed bij ze staan... En daar ben ik eigenlijk helemaal niet happy mee.

› reageer

Als het goed is wordt het op je bankrekening terug gestort. Wacht gewoon af op je volgende factuur.

› reageer

Het is bij ons bekend en het wordt op de eerstvolgende factuur gecrediteerd
Je zegt zelf dat TM zegt dat ze het zullen crediteren. Natuurlijk is het vervelend dat er iets fout is gegaan, maar ze lossen het toch op. Wat is nou eigenlijk het probleem

› reageer

wat is nou het probleem
(verder) lezen. daar staat wat mijn probleem is.

› reageer

Het probleem is als ik het goed begrijp dat de onterecht berekende, gefaktureerde én betaalde aansluitkosten niet zo snel als mogelijk (zoals het hoort) weer worden teruggestort maar bij de volgende fakturen verrekend worden met de verschuldigde bedragen. En aangezien de verschuldigde bedragen maar 2,50 per maand zijn, kan die terugbetaling van Tmobile een lange zaak worden. Vind ik ook niet normaal. Gaat niet zo zeer om de bedragen maar om het principe.....
We moeten het alleen niet negatief zien, misschien heb je het mis en wordt het hele bedrag tóch nog bij de volgende afrekening teruggestort... Vraag dát eens aan de KS, dan heb je ook duidelijkheid.

› reageer

dubbel gepost

› reageer

Het is inderdaad een stukje interpretatie. Wordt het teveel betaalde gecrediteerd of met de volgende fakturen verrekend? Zoals ik het lees, krijg je het dus na de volgende faktuur gewoon terug. Daar heb je in elk geval recht op, dus een belletje naar de KS is geen overbodige luxe

› reageer

Nee, de dame van KS zegt dat bij de eerstvolgende factuur het door mij te betalen bedrag van het 'tegoed' wordt afgehaald. Het bedrag dat dan nog 'open' staat blijft staan tot een volgende rekening (... en een volgende en een volgende) tot het 'tegoed' op is.
Net overigens KS nog eens gebeld. Kreeg nu een jongeman aan de telefoon en hij zou 'een mail' aanmaken. (heeft die dame van gisteravond niets over gezegd) Dat stuurt hij dan weer naar de afdeling die dit soort dingen moet afhandelen. Hij adviseerde mij na een paar dagen nog eens te bellen om te vragen hoe de status is. Ik heb hem aangegeven dat ik een correcte factuur wil. Dat zou hij doorgeven. Dus over een dag of wat kan ik navragen hoe T-Mobile dit gaat afhandelen.

› reageer

@ teletut

Je kan automatische incasso zelf terugboeken binnen 30 dagen. Als je dat doet. Ga daarna handmatig je abonnement a 2,50 euro overmaken. Vermeld wel effe je klantnummer en factuurnummer. Probleem opgelost.

@ teletut
Ik heb er zelf nooit vervelende ervaring mee gehad. Heb het trouwens in die 8 jaar tijd maar 5 x meegemaakt. Alleen weet ik niet hoe het bij T-mobile werkt. Het lijkt me trouwens sterk dat je ze een aanmaning daarover geven, want je hebt immers je klant- en factuurnummer genoteerd bij mededeling. (en bewijs van betaling nml)

@ MTT
Bij de meeste banken kan je zelf binnen een termijn van 30 dagen je geld laten terugboeken. En de bank boekt dat terug met de 2 tot 5 werkdagen. (Postbank en Rabobank binnen een termijn van 30 dagen zelf terugboeken)

› reageer

Ja, dat laatste lijkt mij een goede tip!

› reageer

Je kan automatische incasso zelf terugboeken binnen 30 dagen.
Iemand daar (goede) ervaring mee? Of heb je gelijk aanmaningen aan je broek hangen?

› reageer

Goede tip, ja die heb ik wel. Terug laten boeken binnen 5 dagen!
Dus Pinokkia niet 30 dagen.

Edit: Nee Pinokkia, het is gewijzigd! Bel anders Interpay ff, die kunnen je haarfijn uitleggen hoe het in elkaar zit. Het maakt niet uit bij welke bank je zit, omdat dit via Interpay gaat.

› reageer

Bij Telfort in de tijd dat het nog O2 was, zelfde gedaan, wel veel telefoontjes richting klantenservice, maar uiteindelijk geen probleem met het terugboeken. Geef het zowiezo door aan T_Mobile dat je het doet en waarom en hetzelfde geldt voor je bank, uitleg van het waarom.

› reageer

@Pinokkia: Ik heb nu alleen zakelijke abo's misschien ligt het terugboekingstermijn daar anders dan bij partikulieren.

› reageer

Als je het storneert/terugboekt, kan het heel goed zijn dat je meteen wordt afgesloten voor uitgaande gesprekken, je kan beter even met klantenservice of incasso bellen en daar vriendelijk verzoeken of ze voor je doorkunnen sturen dat je graag het bedrag teruggeboekt wil hebben op je rekening, omdat je maandlasten zo laag zijn.

› reageer

Het terugboeken van een automatische afschrijving kan altijd binnen een maand, zakelijk en particulier. Niet binnen 5 dagen dus.

› reageer

idd die 30 dagen staat mij ook bij.

Maar zou ff voorzichtig zijn met storneren, voor je het weet ben je afgesloten.

› reageer

Dit zijn de termijnen, zo van de interpay website geplukt:

terugboekingstermijn 30kalenderdagen 5werkdagen 5werkdagen 5werkdagen

Blijkbaar geldt voor bedrijven een andere termijn.
Ik weet alleen dat bij TM, dit geldt zeker voor zakelijke abo's, het terugboekingstermijn op 5 dagen is gesteld. Dit is naar mijn weten onlangs dus gewijzigd van 30 dagen.

› reageer

@joerie
correct. je hebt helemaal gelijk. Als je storneert wordt je afgesloten en daarna kan je alsnog (her)aansluitkosten betalen! Zo is mij net verteld.
Het blijkt toch maar weer dat het afhankelijk is WIE je van de KS aan de lijn krijgt. De één weet meer dan de ander. Bij mijn volgende rekening moet ik even bellen met de afdeling incasso (rechtstreeks nr. gekregen) om aan te geven dat ik rest van bedrag teruggestort wil hebben. OK, dat is nog niet geregeld en afgehandeld, maar hier heb ik wel vertrouwen in. Vooralsnog case closed lijkt mij.
Bedankt allemaal voor jullie tips!

› reageer

Standaard zullen ze het verrekenen met je factuur en als je factuur lager is dat het te veel betaalde bedrag.. ja dan heb je een tegoed bij hun.

Maar als je een verzoek doet via de KS om het gehele bedrag terug te storten (met een mogelijke verrekening van de eerst volgende factuur). Doen ze daar niet moeilijk over.

Moet lukken dus!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.