Ik vind het eigenlijk niet zo heel baanbrekend, het lijkt er meer op dat ze gebruik maken van het feit dat Solid State Memory in het algemeen veel kleiner gemaakt kan worden (denk maar eens aan het redelijk nieuwe Micro SD (nog kleiner dan het Mini SD, ongeveer zo klein als een chip/component die je in consumer electronics terug kunt vinden). Deze techniek is nu al zo ver gevorderd dat je daar in theorie al enkele Gigabytes in kunt proppen. Momenteel heb ik Micro SD alleen nog in 512 MB gezien (wat op zich al zeer indrukwekkend is vind ik).
Voor de meeste mensen is 512 MB opslag puur voor contacten zware overkill..... De meeste mensen zouden denk ik met moeite 2 MB volkrijgen.
Het zou zo kunnen zijn dat we binnenkort geen geheugenkaartjes meer nodig hebben. Orange is namelijk van plan om SIM kaarten te introduceren met maar liefst 512MB geheugen. Deze MegaSIM kaarten kunnen 130 liedjes, drie films of 80 games opslaan. In vergelijking met de huidige generatie 64 kilobyte SIM's dus een grote vooruitgang.
Op de 3GSM beurs in Barcelona heeft de Orange Groep aangekondigd nog dit jaar met SIM kaarten op de markt te komen die 8000 keer de opslag cappaciteit hebben van de huidige 64 kilobyte SIM kaarten. De "MegaSIM" kaarten beschikken over 512MB geheugen. France Telecom, het moederbedrijf van Orange, zegt dat het straks wellicht niet meer nodig is om allerlei andere geheugenkaartjes mee te dragen. De grote SIM kaarten klinken op het eerste gezicht erg goed. Echter zullen de hardware fabrikanten deze kaarten ook moeten ondersteunen. De kaarten zijn ontwikkeld in samenwerking met M-systems, Oberthur Card Systems en LG Electronics. Pocketinfo heeft navraag gedaan bij Orange Nederland en die melden dat ook zij de ontwikkelingen op de voet volgen. Of de SIM kaarten dit jaar of volgend jaar naar Nederland zullen komen is nog niet bekend. Bron: Reuters.
Bron: Pocketinfo
Ik denk dat helaas de fabrikanten niet gaan meewerken, en zal het goekoper worden dan geheugenkaarten in de toekomst?
Opzich handig, maar is dat geheugen net zo snel als de huidige SD/CF kaartjes?
› reageerDit gaat niets worden, dat kan je op je klompen aanvoelen, net als het Franse Minitel, wat de zgn. voorloper van Internet was, maar niet compatibel. 512MB is over 2 jaar alweer achterhaald en daarbij gaan alle telefoonfabrikanten echt niet zomaar op een nieuw soort simkaart overstappen. Waarschijnlijk wordt het iets dat terug te vinden zal zijn in de Orange telefoons in Frankrijk..
› reageerEen groot voordeel ervan zou kunnen zijn dat je eindelijk geavanceerd contactbeheer op een simkaart kunt hebben, meerdere nummers per naam, photo call opgeslagen op de simkaart, emailadressen... Niet dat je telkens met kopieren loopt te pielen...
› reageerdus als ik het goed begrijp, kun je straks met bijvoorbeeld een nokia 6610 zonder uitbreidbaar geheugen opeens 512MB extra geheugen krijgen door de SIM kaart erin te doen
Ik vind het eigenlijk niet zo heel baanbrekend, het lijkt er meer op dat ze gebruik maken van het feit dat Solid State Memory in het algemeen veel kleiner gemaakt kan worden (denk maar eens aan het redelijk nieuwe Micro SD (nog kleiner dan het Mini SD, ongeveer zo klein als een chip/component die je in consumer electronics terug kunt vinden). Deze techniek is nu al zo ver gevorderd dat je daar in theorie al enkele Gigabytes in kunt proppen. Momenteel heb ik Micro SD alleen nog in 512 MB gezien (wat op zich al zeer indrukwekkend is vind ik).
Voor de meeste mensen is 512 MB opslag puur voor contacten zware overkill..... De meeste mensen zouden denk ik met moeite 2 MB volkrijgen.