T-Mobile[Orange] Van Orange abo naar Orange abo met nummerbehoud

@ Sense
Het gaat niet alleen om de cashbacks, maar vooral om de netwerkacties. In dit geval drie gratis maanden bij een nieuw abonnement.

› reageer

Bij nieuwe abonnementen wordt o.h.a. meer cash back gegeven dan bij een verleningen. Het is dus financieel aantrekkelijk om jaar in jaar uit van abonnement naar nieuw abonnement te gaan. In het geval van Orange was dat voorheen geen probleem. Je zegde je oude abonnement op met omzetting naar prepaid, nam een nieuw Orange abonnement met lekkere cash back en je vulde de nummerbehoudkaart in om je oude nummer weer te laten porteren naar je nieuw Orange abonnement. Nu zet Orange een opgezegd abonnement niet meer om naar prepaid dus deze route lukt niet meer. Wat is de handigste manier om dan toch met je nummer van Orange abonnement naar Orange abonnement te hoppen? Ik dacht het volgende, wat tamelijk omslachtig is maar wel werkt omdat de providere wettelijk verplicht zijn om aan nummerportering mee te werken.

-Zeg je huidige abonnement op met nummerportering op de einddatum naar een (gratis) prepaidkaart (bv van Tele2 of UPC of anders).
- Neem een nieuw Orange abonnement
- Laat het nummer van het (Tele2 of UPC prepaidkaartje) weer overboeken naar je nieuwe Orange abonnement

Zitten hier nog haken en ogen aan? Kan het makkelijker (of goedkoper; immers voor nummerportering van aflopend Orange abonnement naar het prepaidkaartje kost vaak zo'n 10 euro).

Suggesties?

› reageer

Ik denk dat je alle mogelijkheden allemaal juist hebt opgesomd.

› reageer

Alleen zul je de tot nu toe opgebouwde belbundel niet mee kunnen nemen. Als je elke maand toch je bundel leeg hebt, is er natuurlijk niks aan de hand.

› reageer

Neem ook aan dat als je je nummer wilt houden, je het abo veel gebruikt toch? Dan moet dat van die bundel geen problemen opleveren, dus dan heb je de perfecte oplossing al bedacht!

› reageer

Verplaatst naar Orange

› reageer

Bij nieuwe abonnementen wordt o.h.a. meer cash back gegeven dan bij een verleningen. Het is dus financieel aantrekkelijk om jaar in jaar uit van abonnement naar nieuw abonnement te gaan.

Weet je dat wel zeker? Even met www.kortingopbellen.nl als voorbeeld de hoeveelheid cashback:

1 jaar verlengen:
22,50 90,-
32,50 250,-
42,50 250,-

1 jaar nieuw abonnement:
22,50 65,-
32,50 250,-
42,50 250,-

Kan je jezelf niet beter gewoon de moeite besparen...?

› reageer

En hoe zit je dan met de overzet periodes?
Opzeggen per bijv 1 juni 2006. Dan overzetten naar Tele2 kaartje o.i.d maar dan later( hoeveel tijd moet daar tussen zitten dan? ) weer terug naar Orange.
Volgens mij ben je met twee keer porteren ook niet echt lekker bereikbaar

› reageer

het porteren gaat erg snel naar een andere provider.
mijn record is 1 dag

bijvoorbeeld 1 januari van orange abonnement naar AH mobiel
de dag erna 2 januari werd mijn nummer al weer geporteerd van AH mobiel naar een Orange abonnement

ben op dit moment hetzelfde trucje nog een keer aan het doen, alleen dan via Simyo

is dus allemaal niet zo moeilijk

› reageer

Dat is wel snel ja, ik heb al 2 weken een nummerportering Telfort-Orange lopen en hij gaat pas 2 maart in. Niet rap dus

› reageer

En dat probleem ligt bij je vorige provider!! en niet bij Orange!!

› reageer

@ Sense
Het gaat niet alleen om de cashbacks, maar vooral om de netwerkacties. In dit geval drie gratis maanden bij een nieuw abonnement.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.