Illegale GSM operator ontmanteld

Ik schreef dat erbij aangezien de meesten hier alleen Sonyericsson kennen en men anders zou gaan posten: dat heet SonyEricsson etc. dan moest ik dat weer gaan uitleggen. Maar goed het had dus weinig zin zo te zien, nu zit ik alsnog uit te leggen....

› reageer

Leuk nieuws vond ik dit: een illegale GSM operator in Afghanistan. Heel bijzonder. Je bouwt een netwerk en verkoopt blijkbaar in stilte je belminuten en toch is het winstgevend. Misschien iets voor in Amsterdam of een andere grote stad? Wie begint...

Illegal GSM Network Closed

Afghanistan's telecoms regulator has shut down an illegal GSM network which had been detected operating in the capital city, Kabul. H. E. Eng. A. Sangin Minister of Communications stated that T.R.B. Department of the Ministry of Communications in collaboration with the Afghanistan Wireless Communications Company (AWCC) detected this illegal telecommunications company named G & S Trading and Research LLC.

He stated that following this information Ministry of Communications informed related Counter Crime Department of the Ministry of Interior, Attorney General to investigate about this illegal telecommunications company.

Following research they found this illegal telecommunications company which was located in Wazir Akbar Khan, worked without legal permission and license from Ministry of Communications. He said that when police entered the house there was no one without a guard, and their equipments and all tools were seized and brought to the Ministry of Communications.

His Excellency stated that according to the Communications law article # 58; these kinds of companies would be fined in accordance with their work extension and area of Coverage from two millions till ten millions.

Bron: cellular-news.com

› reageer

Hmmm,....een soort GSM-Piraat (zoals je die ook op de FM frequentie hebt ). Ik vraag me af of zoiets sowieso wel winstgevend kan worden, aangezien dergelijke apparatuur makkelijk is te traceren met meet-apparatuur.....met de risico's van boetes op de koop toe...

› reageer

Toen het nog Ericsson heette waren er ver gevorderde plannen om een los GSM basisstation voor in de huiskamer te introduceren. Een mini apparaat met zeer klein bereik. Deze kon je dan aan je vaste lijn koppelen en dan kon je met je GSM in je huis bellen alsof het een DECT telefoon is. Vermoedelijk is dit plan gestrand om geen piraten te maken aangezien deze basisstations op de gewone GSM band zouden kunnen storen. Ik had zelf best zo'n ding willen hebben. Misschien straks maar even de soldeerbout opzoeken

› reageer

Misschien was het wel Taliban GSM met my.taliban.af als persoonlijke website. Maar wel grappig idd dat zoiets gebeurd.

Hier worden miljoenen (al dan niet miljarden) betaald voor een netwerk frequentie en daar doen ze het gewoon even zonder medeweten van de autoriteiten..

› reageer

Niet dat ze er erg lang plezier van hadden, Scummie... de hele boel is immers opgedoekt.

› reageer

off topic,

....en dan hebben we het nog niet eens over de (lijf-)straffen (en de "iets" minder gezellige gevangenissen in tegenstelling tot Nederland). Dan leer je deze initiatieven gauw af dunkt me....

on topic,

volgens mij zouden ze, ipv opdoeken, beter dat illegale netwerk in stand laten houden maar dan als uitbreiding in bandbreedte van de huidige netwerken (aangezien dat land toch in opbouw is). Zo verenig je het nuttige met het aangename (ze zouden een deal kunnen maken dat ze in ruil voor straf verplicht mee moeten werken aan het opzetten en uitrollen van het GSM netwerk....te beginnen in stedelijke gebieden bijvoorbeeld....

› reageer

Dat valt te bediscussieren, gezien een mast ook aan gezondheidseisen moet voldoen...

› reageer

@Fotograaf: ....en dan hebben we het nog niet eens over de (lijf-)straffen (en de "iets" minder gezellige gevangenissen in tegenstelling tot Nederland). Dan leer je deze initiatieven gauw af dunkt me....

Je zult daar maar een 'Relax'-20 abonnement hebben. 20 zweepslagen/mnd, onbeperkt houdbaar

[sup]sorry[/sup]

› reageer

@REC,

brrrr.....: " Taliban-beul slaat zijn slag met illegale GSM operator "

_/-\o_

› reageer

Gepost door 7110 op 27/02/2006 19:56
Niet dat ze er erg lang plezier van hadden, Scummie... de hele boel is immers opgedoekt.

Ik heb er niet minder plezier om, 7110... want ik vind het nog steeds orgineel.

› reageer

@Koen
Wat bedoel je met "toen het nog Ericsson heette"?
Ericsson is nog steeds Ericsson en levert netwerken.
Sony Ericsson is een ander bedrijf dat alleen mobieltjes maakt.

› reageer

Ik schreef dat erbij aangezien de meesten hier alleen Sonyericsson kennen en men anders zou gaan posten: dat heet SonyEricsson etc. dan moest ik dat weer gaan uitleggen. Maar goed het had dus weinig zin zo te zien, nu zit ik alsnog uit te leggen....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.