Nieuw SE K790 en K800

Mailtje van SE:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

De Sony Ericsson K800i wordt gedurende het tweede kwartaal van 2006 verwacht.
Wij hebben geen preciese release datum. Wij raden u aan om onze website
www.sonyericsson.nl in de gaten te houden.

› reageer

Sony Ericsson komt met Cybershot/Blogger-telefoons

Sony Ericsson heeft met de K790 en K800 twee mobiele telefoons geïntroduceerd die volgens het bedrijf een camera bevatten die het gebruik van Sony's Cybershot-merknaam rechtvaardigen. Tevens zijn de apparaten geïntegreerd met de door Google gehoste Blogger-dienst, zodat gebruikers geschoten plaatjes direct aan hun blogs toe kunnen voegen, of zich desgewenst bij de Blogger-dienst aan kunnen melden. 'We zien een exponentiële groei in bloggen en consumenten nemen steeds vaker hun toevlucht tot het internet om hun informatie of foto's te delen in persoonlijke weblogs', zegt Sony Ericsson-topman Jan Wäreby. 'Door met Google samen te werken kunnen we gebruikers een snelle en simpele manier bieden om te bloggen', aldus Wäreby. Het bedrijf heeft tevens een deal met de zoekgigant gesloten om de Google-zoekfunctionaliteit standaard op Sony Ericsson-apparaten te gebruiken.

De camera/blogtelefoons beschikken over een 3,2MP-camera met digitale zoom en een sterke flitser. Verder is er software aanwezig om van rode oogjes van gefotografeerden af te komen. Als de lenskap wordt weggeschoven verschijnt er een gebruikersinterface op de display dat gelijkenis zou vertonen met de interface van de eerder uitgebrachte Cybershot-telgen. De apparaten beschikken verder over een muziek- en videospeler, een FM-radio, e-mailfunctionaliteit, Bluetooth, een aansluiting voor een memorystick, en 64MB intern geheugen. Het verschil tussen de twee apparaten is voor zover bekend dat de K790 alleen op 2G-netwerken werkt en de K800 ook met 3G-netten overweg kan. De apparaten zullen in het tweede kwartaal beschikbaar komen; volgens Sony moeten ze (vóór eventuele providerkorting) circa 415 dollar opbrengen.

Tov van de k750i is de camera verbeterd. Het heeft verder nogs steeds een 252k beeldscherm

bron www.tweakers.net
review k800

› reageer

so this is what we have all been waiting for!

ziet er best strak uit, specs zijn onovertroffen.. de vraag is alleen of die niet een beetje aan the biggy side is en misschien een beetje zwaar.

› reageer

Mooie telefoon zeker een goede opvolger voor mijn K750i. Gaat alleen nog niet snel gebeuren want mijn k750i doet het nog prima

› reageer

Erg jammer van de joystick...

› reageer

Zo, het is eindelijk opgemerkt

Kijk hier voor een zeer uitgebreide review van Mobile-Review. In de startpost staat namelijk alleen een link naar de camera review. (Die is wel het meest belangrijk )

Ik heb van de eigenaar van niewemobiel.nl/newmobile.nl begrepen dat alleen de K800i naar Nederland komt en niet de K790i.

Voor het gemak even een photoshopje die ik eergisteren heb gemaakt - zonder lelijk Cyber-shot logo.

› reageer

armando> als je het logo weghaalt moet je natuurlijk niet direct de hele telefoon inkorten En je hebt de K790i gepost, terwijl die (volgens jou) niet in NL uitkomt.

› reageer

Rob, ik weet dat ik de K790, maar voor het plaatje maakt t niet uit En dat van de telefoon inkorten, daar heb je natuurlijk gelijk in Maar zeg nou zelf, zonder logo is ie toch wel mooier toch.

› reageer

wanneer komt deze telefoon uit (ongeveer) en heeft iemand al hoeveel deze foon gaat kosten icm met 2 jarig Flex-20 abbo bijvoorbeeld?

› reageer

Hij wordt verwacht in het tweede kwartaal, daarom heeft uiteraard niemand hem nog, en wat-ie straks gaat kosten weten we nu natuurlijk nog niet.

› reageer

De k800 lijkt mij een mooi en erg compleet toestel, maar de Nokia N80 spreekt mij net iets meer aan vanwegen het slide toetsenbord. Het zal er waarschijnlijk wel op neer komen dat ik de k800 koop omdat de N80 natuurlijk weer veel te lang op zich laat wachten.

› reageer

Aangezien de prijs van de k800i in Duitsland reeds bekend is (een kleine 400 euro, zie hier), lijkt het mij dat dit toestel binnenkort gelanceerd zal worden. Eigenaardig, want wie wil er dan nog een w810i?

› reageer

ik zou wel die w810i willen hebben.
Ik snap nog steeds niet waarom ze een jouystick hanteren.
Dat kan gewoon makkelijker stukgaan. Gewoon navigatiedruktoetsen zoals de alcatel 565.

› reageer

Mailtje van SE:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

De Sony Ericsson K800i wordt gedurende het tweede kwartaal van 2006 verwacht.
Wij hebben geen preciese release datum. Wij raden u aan om onze website
www.sonyericsson.nl in de gaten te houden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.